Geokätköpolku(ko)

Puhu kaikesta kaikille, kaikkien kanssa, kaiken aikaa... luonnollisesti foorumin normaalit ehdot muistaen
pehku
Viestit: 150
Liittynyt: Ke 12.08.2009 13:14

Re: Geokätköpolku(ko)

Viesti Kirjoittaja pehku » To 02.08.2012 8:21

Kävelykierrokseen saa lisähaastetta kävelemällä kierroksen numerojärjestyksessä ykkösestä aloittaen ja palaamalla 98:n jälkeen takaisin ykköselle (jossa geokulkine odottelee) :D

Jostain syystä ne on numeroitu noin.
JyNu kirjoitti:Mutta, kun kaikki eivät välttämättä käytä gc.fi sivustoa, niin olisi vaikka voitu järjestää miitti, jossa uudet linjaukset olisi julkaistu...
Tasapuolisuuden nimissä miitti olisi tietenkin järjestetty koordinaateissa N 64 10.842, E 25 48.193 8)

tanjuli
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 29.08.2008 16:49

Re: Geokätköpolku(ko)

Viesti Kirjoittaja tanjuli » To 02.08.2012 9:07

Nyt kun olen reitin kiertänyt, uskallan avata sanaisen arkkuni. Tiedän, että se on power trail, mutten osannut pitää sitä sellaisena. Oikeita traileja (=määritelmä tässä: suoraan tien varrella 161 metrin välein) pidän lähinnä ympäristörikoksina. En soisi sellaisten rantautuvan Suomeen (IMHO), mutta tiedän kyllä tilanteen tullen sellaiselle lähteväni :oops: .

Reitti oli mukavaa polkua suurimman osan matkasta, purkit järkevästi piilotettuja tiettyä logiikkaa noudattaen. Tiesin heti julkaisut nähtyäni, että tämä minun on kierrettävä kävellen ja kerralla. Onneksi sain loistavaa matkaseuraa, yksin olisin saattanut hyytyä.

Matkaan meni koko päivä. Paria purkkia etsittiin oikein tosissamme. Toinen niistä oli oikeasti vaikea, purkki oli pudonnut piilostaan. Kilometrejä kertyi tasan kolmekymmentä. Me tosin emme edenneet ihan numerojärjestyksessä, Maskustakin tuli vähän extraa. Piti liftata reitiltä sivussa olevalle grillille, sillä taukopaikaksi aiottu oli kiinni :lol: :lol: .

Minulla oli hauska päivä, olo on väsynyt, mutta onnellinen. Koko matkan ihailin tekijöiden vaivannäköä. Minusta piilotusten tietty loogisuus on hyvä asia (vaikka siitä jossain vaiheessa aika paljon huumoriakin revittiin..), siten välttyy vihjeiltä. Kuvaukset tietysti ovat wikipediasta, mutta kyllä minä silti taisin oppia jotain matkan varrellakin. Kyltit ovat vaikuttavia, hieno idea! Nöyrimmät kiitoksekseni tekijöille. Hieno päivä, hieno reitti, hyvä mieli. :D (ja hemmetin kipeät pikkuvarpaat..)
JyNu kirjoitti: Isoin hulabaloo näyttää syntyneen siitä, että suurella osalla suomalaisia kätköilijöitä oli sellainen käsitys, että power trailit eivät ole sallittuja ja sitten, kun sellainen julkaistaan, niin soppa oli valmis.
Tämä pointti minun on helppo ymmärtää. Mielelläni minäkin kuulisin uusista Suomen sääntölinjauksista tai niiden muutoksista jo etukäteen.
Etsin sieltä, etsin täältä. Jotain mikä ei kadonnutkaan.

Avatar
Garmingeo
Viestit: 194
Liittynyt: To 07.02.2008 20:51

Re: Geokätköpolku(ko)

Viesti Kirjoittaja Garmingeo » To 02.08.2012 9:54

arisoft kirjoitti: Mietin hetken aikaa mistä tämä FTF-loggaaminen tähän ketjuun nyt tuli, mutta sitten muistin, että siitähän tässä ketjussa on juuri kyse vaikka sitä aivan suoraan olekaan sanottu.
Juuri näin - vain ja ainostaan siitä on kyse koko ketjussa.

Tosiasia on, että siitä sekunnista eteenpäin, kun kätkö julkaistaan, se on voitu hakea. Kätköilijän, joka ei tajua ja sisäistä tätä tietoa ja lähtee hakemaan juuri julkaistua kätköä, on parempi olla lähtemättä. On täysin vapaaehtoista lähteä, joko kilometrin tai sadan kilometrin päästä. Täysin vapaaehtoista on myös logata kätkö nettiin.
Nil volentibus arduum.

Avatar
kiero
Viestit: 215
Liittynyt: La 21.03.2009 19:54

Re: Geokätköpolku(ko)

Viesti Kirjoittaja kiero » To 02.08.2012 10:09

Uskaltaako joku vinkata mistä kannattaa aloittaa tarpominen? Kannattaako ihan ykkösestä? Pääseekö kierroksen maastopyörällä? Mikä on elämän tarkoitus? Olisi ehkä joskus lähitulevaisuudessa kiertää (yrittää) koko kierros, kun siellä vähän hiljenee....
N 60° 51.1889' E 28° 01.7719'

poppis
Viestit: 112
Liittynyt: Ma 02.06.2008 14:48
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Geokätköpolku(ko)

Viesti Kirjoittaja poppis » To 02.08.2012 10:54

pehku kirjoitti:Kävelykierrokseen saa lisähaastetta kävelemällä kierroksen numerojärjestyksessä ykkösestä aloittaen ja palaamalla 98:n jälkeen takaisin ykköselle (jossa geokulkine odottelee) :D
Ja sen jälkeen vielä hakee erikseen trailiin kuulumattomat, mutta reitille osuvat kätköt :lol:
pehku kirjoitti:Jostain syystä ne on numeroitu noin.
Olisikohan ensin ollut tarkoitus tehdä lyhyempi, mutta sitten on todettu, että menköön nyt vielä samaan sotaan loputkin.

Joku jossain viestissä mainitsi, ettei pidä tätä "powertrailina", kun pitää raahata pyöriä tai kävellä. Minä kyllä, siitä syystä, pitäisin nimenomaan powertrailina. Saa nähdä, miten itsellä virta riittää, vai riittääkö. Jos lauantaina iltamyöhään Geoareenalla laahustaa joku uupunut käköilijä, niin se oon todennäköisesti minä :lol:

pardainis
Viestit: 81
Liittynyt: Pe 03.12.2010 22:19

Re: Geokätköpolku(ko)

Viesti Kirjoittaja pardainis » To 02.08.2012 11:59

Mielestäni numerointi on ihan oikein. Eli noin 60 kätköä on selkeä kierros ja 40 kätköä on toinen kierros, mutta molemmat voi kyllä kiertää yhtenäkin lenkkinä. Tällöin voi valita kolmesta vaihtoehdosta millaiseen aika/ halu / kunto tahi kiinnostus riittää. Ja tuskimpa tässäkään on tärkeimpänä ideana ollut että saa 96 purkkia haettua helpolla vaan että kanssa harrastajilla voisi olla kivaa.

Avatar
Jussup
Viestit: 16
Liittynyt: Ke 14.12.2011 17:00
Paikkakunta: Turku

Re: Geokätköpolku(ko)

Viesti Kirjoittaja Jussup » To 02.08.2012 12:51

kiero kirjoitti:Uskaltaako joku vinkata mistä kannattaa aloittaa tarpominen? Kannattaako ihan ykkösestä? Pääseekö kierroksen maastopyörällä? Mikä on elämän tarkoitus? Olisi ehkä joskus lähitulevaisuudessa kiertää (yrittää) koko kierros, kun siellä vähän hiljenee....
Maastopyörällä pääsee hyvin. Mulla on enää pieni pätkä polkematta ja hyvin olen pyörällä pärjännyt. Ei siellä nyt varsinaisesti mitään pyöräteitä ole ja välillä joutuu taluttamaan. Kilometrejä on tullut kahtena päivänä neljäkymmentä ja joka hetkestä olen nauttinut paitsi kun ampiainen pisti tai kun puusta alas hypätessä nännikoru jäi oksaan kiinni.

Lämmin kiitos tekijöille.

Saksi
Viestit: 20
Liittynyt: To 20.05.2010 22:35

Re: Geokätköpolku(ko)

Viesti Kirjoittaja Saksi » To 02.08.2012 16:21

Ihan kaikkia viestejä en lukenu viimeiseltä parilta sivulta mutta pääpiirteittäin kuitenkin. Yksi kysymys heräsi. Olisiko tämä uusi "Suomisääntö" muuttanut lopputulosta siis trailin julkaisua mitenkään jos muutos tai tulkinta olisi julkaistu virallisesti ennen polun toteutusta. Tuntuu vähän siltä että useampikin henkilö olisi halunnut julkaista ison powertrailin ensimmäisenä. Mikä sitten on iso? 10? 20? 50? vai tämä 98. Sen näkisin enempikin kokonaisuutena. Veikkaan että jos joku tekee T5 trailin niin siihen voi 10 kätkössä hukkaantua enempi aikaa ja vaivaa kun 100 helpon hakemisessa.

Joku tekee jonkun uuden asian aina ensimmäisenä. Itse nostan hattua tästä julkaisumäärästä. Omalta kohdaltani voin sanoa että 2,5v kätköilyä takana.. vähän vajaa 450 löytöä ja nyt vasta ensimmäistä helppoa purkkia suunnittelemassa, joka sekin tuntuu olevan oma urakkansa.

MrME70
Viestit: 47
Liittynyt: Su 20.06.2010 14:48

Re: Geokätköpolku(ko)

Viesti Kirjoittaja MrME70 » To 02.08.2012 16:48

kiero kirjoitti:Uskaltaako joku vinkata mistä kannattaa aloittaa tarpominen? Kannattaako ihan ykkösestä? Pääseekö kierroksen maastopyörällä? Mikä on elämän tarkoitus? Olisi ehkä joskus lähitulevaisuudessa kiertää (yrittää) koko kierros, kun siellä vähän hiljenee....
Olen kiertänyt tuon reitin sekä pyörällä että jalan useampiakin kertoja. Kyllä sen pyörälläkin pääsee, tosin siellä on pätkiä jotka joutuu taluttamaan jopa kantamaan (itselläni on siis CC). Sopivasti pyöräilyä ja patikointia yhdistelemällä tuo sujuu oikeinmukavasti.

Nostan hattua niille jotka ovat koko reitin kerralla kiertäneet. Itse jouduin ottamaan tuon osissa, tosin ajelin aina paikalle pyörällä kotoa joten tuli vähän lisää metrejä. T5 kätköt on jääneet väliin koska mukanani ei ollut apuvälinettä, pyörästä ei ollut niihin apua :lol:

Kaikenkaikkiaan on ollut varsin kivaa hommaa, suosittelen. :D

Remu
Viestit: 10
Liittynyt: La 20.12.2008 17:37

Re: Geokätköpolku(ko)

Viesti Kirjoittaja Remu » To 02.08.2012 18:11

muutamia kyselyitä olen saanut FFT-kierroksesta... eli käytiin pyörillä koko sarja yhden päivän aikana ja jopa kaikki jemmat löytyivät.

Sarjan kiertäminen tehtiin pyörillä. Aloitettiin kierros noin 10:20 lepakko kätköltä, josta vastapäivään ylempi "kahdeksikko". ylemmän ympyrän jälkeen pidettiin eväs- ja pyörienkorjaustauko jonka jälkeen ajettiin alempi osa myös vastapäivään. Yhteensä matkaan taisi tulla jotain 35km ja viimeinen sarjan purkeista kuitattiin noin 18:30. Kaikki kätköt ovat jonkinlaisten polkujen äärellä mutta maasto kallioista ja juurakoista. Maastopyörällä matka sujuisi paremmin kuin kaupunkipyörällä. Itse käytin kaupunkipyörää. Myös kyytableteille oli käyttöä yhden kätkön sijaitessa mehiläispesien vieressä. Meidän päivän saldo neljä pistosta.

Aika reipasta vauhtia pidettiin mutta silti aikaa kului n. 9 tuntia. Huom. melkein eka pyöräreissuni tältä kesältä ja viimeiset 20km meni rikkinäisellä vaihteella polkien. Pelkästään ykkösvaihde toimi. Maasto oli itselleni vaativa ja jokaisen mukana olleen pyörät saivat kolhuja ja ilman kaatuamisia ei selvitty.

Tykkäsin sarjasta vaikka hieman kaipasin vaihtelua piilotustapoihin. Sopivaa vaihtelua kaupunkikätköilylle. Saa rauhassa etsiä.

Avatar
kiero
Viestit: 215
Liittynyt: La 21.03.2009 19:54

Re: Geokätköpolku(ko)

Viesti Kirjoittaja kiero » Pe 03.08.2012 9:05

MrME70 kirjoitti:
kiero kirjoitti:Uskaltaako joku vinkata mistä kannattaa aloittaa tarpominen? Kannattaako ihan ykkösestä? Pääseekö kierroksen maastopyörällä? Mikä on elämän tarkoitus? Olisi ehkä joskus lähitulevaisuudessa kiertää (yrittää) koko kierros, kun siellä vähän hiljenee....
Olen kiertänyt tuon reitin sekä pyörällä että jalan useampiakin kertoja. Kyllä sen pyörälläkin pääsee, tosin siellä on pätkiä jotka joutuu taluttamaan jopa kantamaan (itselläni on siis CC). Sopivasti pyöräilyä ja patikointia yhdistelemällä tuo sujuu oikeinmukavasti.

Nostan hattua niille jotka ovat koko reitin kerralla kiertäneet. Itse jouduin ottamaan tuon osissa, tosin ajelin aina paikalle pyörällä kotoa joten tuli vähän lisää metrejä. T5 kätköt on jääneet väliin koska mukanani ei ollut apuvälinettä, pyörästä ei ollut niihin apua :lol:

Kaikenkaikkiaan on ollut varsin kivaa hommaa, suosittelen. :D
Hyvä, otankin sitten georatas Cuben CC:n testiin reitillä ja kokeilen jos saisin uuden pohja-ajan reitille. ;) Pitänee vielä odotella että suuri joukko kätköilijöitä käy tasaamassa polkuja niin on helppoa sitten polkea. :D
N 60° 51.1889' E 28° 01.7719'

Avatar
jule100
Viestit: 353
Liittynyt: Ma 04.01.2010 17:49
Paikkakunta: Kaarina

Re: Geokätköpolku(ko)

Viesti Kirjoittaja jule100 » To 22.11.2012 14:26


Avatar
ihmiskoira
Viestit: 123
Liittynyt: Ma 22.08.2011 16:56
Paikkakunta: Pertti Kurikka

Re: Geokätköpolku(ko)

Viesti Kirjoittaja ihmiskoira » To 22.11.2012 14:44

Olisiko sääntöjen vastainen tuo Neptunus? Uskonnot sun muut ihmisiä jakavat ideologiat olisi hyvä jättää kätköilyn ulkopuolelle.
*****************
* kuono kohteessa *
*****************

jumiki
Viestit: 130
Liittynyt: Ma 04.06.2012 17:51
Paikkakunta: Tuusula

Re: Geokätköpolku(ko)

Viesti Kirjoittaja jumiki » To 22.11.2012 14:48

rp55 kirjoitti: Ja superlöytäjä:
http://www.geocaching.com/profile/?guid ... a2e56abd70
Vaivaiset 2531 purkkia viime syyskuussa ? :shock:
Ja mulla menee 2500 varmaan seuraavat 10 vuotta!

vipema
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 11.09.2007 22:15
Paikkakunta: Turku

Re: Geokätköpolku(ko)

Viesti Kirjoittaja vipema » To 22.11.2012 18:33

No uskonnon kanssa tuolla Ragnhild-traililla on yhtä vähän tekemistä kuin näkkileivällä. Siinä on kätköjen avulla saatu kartalle Södertäljen vaakuna..

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Geokätköpolku(ko)

Viesti Kirjoittaja arisoft » To 22.11.2012 19:11

vipema kirjoitti:No uskonnon kanssa tuolla Ragnhild-traililla on yhtä vähän tekemistä kuin näkkileivällä. Siinä on kätköjen avulla saatu kartalle Södertäljen vaakuna..
Uskonto on usein katsojan silmässä :wink: Kätköjä, joissa jotenkin sivutaan jotain uskontoa, on kyllä viime aikoina ollut runsaasti. Uskontoaiheiset tiedot kyllä voitaneen laskea vielä ihan yleistiedon piikkiin vaikka vieraan uskonnon asioihin perehtyminen saattaa joistain tuntua ikävältäkin. Uskontoa tunnustavia kätköjä en muista nähneeni. Onko sellaisia?

Avatar
ihmiskoira
Viestit: 123
Liittynyt: Ma 22.08.2011 16:56
Paikkakunta: Pertti Kurikka

Re: Geokätköpolku(ko)

Viesti Kirjoittaja ihmiskoira » To 22.11.2012 20:42

Riippuu tosiaan hieman siitä missä ja minkälaisella kostukkeella se näkyleipä tarjoillaan... Tarkemmin ällisteltynä tuo näyttääkin olevan Pellefantti, ei suinkaan pyhäksi Ranghildiksi naamioitu "paimen". Joku muu saa yrittää kiihottua aiheesta, lievää trollia on jo aistittavissa. :mrgreen:
*****************
* kuono kohteessa *
*****************

Chick Magnet 75
Viestit: 20
Liittynyt: To 30.08.2012 9:05

Re: Geokätköpolku(ko)

Viesti Kirjoittaja Chick Magnet 75 » Ti 27.11.2012 14:27

jule100 kirjoitti:Hieno powertrail kuvio ihan naapurissa.
http://coord.info/map?ll=59.07215,17.37299&z=13
http://ragnhild-trail.se/
Toinen vastaava, mutta hieman vähemmän kätköjä.
http://coord.info/map?ll=57.78168,13.92357&z=13

Avatar
gettiz
Viestit: 42
Liittynyt: Su 26.08.2012 16:45
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Geokätköpolku(ko)

Viesti Kirjoittaja gettiz » Ti 27.11.2012 17:36

Pohdin tässä huomiselle vapaapäivälle pientä metsäytymistä. Onko vinkkejä, mistä kohtaa tuota kannattaa aloittaa? Ajattelin huomiselle tuosta vaikka tuota alempaa lenkkiä...
Isona minustakin tulee gerbiili, kasanukkuja!

TiiEliLin
Viestit: 38
Liittynyt: To 01.03.2012 19:19

Re: Geokätköpolku(ko)

Viesti Kirjoittaja TiiEliLin » Ti 27.11.2012 18:11

gettiz kirjoitti:Pohdin tässä huomiselle vapaapäivälle pientä metsäytymistä. Onko vinkkejä, mistä kohtaa tuota kannattaa aloittaa? Ajattelin huomiselle tuosta vaikka tuota alempaa lenkkiä...
FFT tarkoitit? Mä kävin alemmalla lenkillä osittain eilen aamusella. Auton saa kivasti parkkiin Ruskon hiihtokeskukseen tai sitten esim lemmikkieläinten hautuumaalle Raisiossa. Kerttulan liikuntahallin pihallekin saa auton näppärästi. Jos taas tulee julkisilla paikalle, aloittaisin varmasti Kerttulasta tai Raision vesilaitoksen nurkalta kierroksen.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Vain taivas rajana”