Geokätköilijät ja enneagrammi

Puhu kaikesta kaikille, kaikkien kanssa, kaiken aikaa... luonnollisesti foorumin normaalit ehdot muistaen

Olen enneagrammissa

Ykkönen: Tarkka Laadunvalvoja
9
14%
Kakkonen: Avulias Huoltaja
6
10%
Kolmonen: Tehokas Suorittaja
2
3%
Nelonen: Luova Individualisti
4
6%
Viitonen: Tutkiva Asiantuntija
13
21%
Kuutonen: Uskollinen Kyseenalaistaja
4
6%
Seiska: Innostuva Suunnittelija
13
21%
Kahdeksikko: Vahva Vaikuttaja
3
5%
Yhdeksikkö: Sopeutuva Rauhanrakentaja
9
14%
 
Ääniä yhteensä: 63

Avatar
sikajack
Viestit: 248
Liittynyt: La 23.12.2006 15:44
Paikkakunta: Turku

Re: Geokätköilijät ja enneagrammi

Viesti Kirjoittaja sikajack » Ti 28.07.2009 23:36

Haaskalintu kirjoitti:Olisipa kiinnostava tietää, mitä näistä yhdeksästä tyypeistä edustavat eri geokätköiljiät.
Voi jummijammi! Ysi! ?
//geonovice sikajack

Avatar
kukkamaaria
Viestit: 179
Liittynyt: Ma 25.02.2008 10:21
Paikkakunta: Turku

Re: Geokätköilijät ja enneagrammi

Viesti Kirjoittaja kukkamaaria » Ti 28.07.2009 23:45

Ei tullut mitään kun en jaksanut tehdä testiä. Kertookohan tämä jotain minun selviytymisstrategiastani?

anttimikko1
Viestit: 12
Liittynyt: To 11.09.2008 23:02
Paikkakunta: Akaa

Re: Geokätköilijät ja enneagrammi

Viesti Kirjoittaja anttimikko1 » Ti 28.07.2009 23:53

Ykkönen tuli. Pitänee kutinsa aika tarkkaan. :o

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Geokätköilijät ja enneagrammi

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » Ke 29.07.2009 0:28

kukkamaaria kirjoitti:Ei tullut mitään kun en jaksanut tehdä testiä. Kertookohan tämä jotain minun selviytymisstrategiastani?
Olet enneagrammissa Nolla? :D

Jos joku kiinnostui oikeasti, niin voin suositella sellaista kirjaa kuin "Yhdeksänkulmainen peili". Psykologien mielestä se on ihan höpöhöpöä, mutta itse ainakin olen huomannut että nuo stressi- ja kasvusuunnat pitävät paikkansa. Koska olen impulsiivinen seiska, niin kasvusuunta olisi analyyttinen ja asioihin paneutuva vitonen. Ja stressisuunta pahimmillaan on ykkönen: rennosta ja hauskasta seiskasta tulee paineen keskellä nipottava perfektionisti, joka vaatii muilta mahdottomia vaikkei itse siihen pysty.

Edit: Mainitsemani kirja näyttäisi löytyvän ainakin pääkaupunkiseudun kirjastoista.
Onko muuten nimesi jo täällä?

Avatar
rtl
Viestit: 276
Liittynyt: Ti 16.12.2008 17:01
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Geokätköilijät ja enneagrammi

Viesti Kirjoittaja rtl » Ke 29.07.2009 1:36

Riittää kun katsoo tuota adjektiivi + subjektiivi (?) listaa, että tietää, ettei tämä iske.

V***ttaa kaikki noi 1-5 markkinatutkimukset, joissa ei koskaan voi mitään vaihtoehtoja antaa valinnoilleen. "Täysin samaa mieltä"? Ehkä tietyin oletuksin. Ehdottomasti - no fucking way. Mitä vastaat?

Ehkä minä olen "Tutkiva" "Kyseenalaistaja"? Miten tuo "tutkimus" sen selvittää? Kun se ei edes ole näemmä mahdollinen kombinaatio.

Kyseenalaistaja ei ehkä koskaan tutki mitään? Hohhoijaa. Miten tässä maailmassa olisi edistystä koskaan tapahtunut, jos kyseenalaistajat ei olisi mitään tutkineet. Kaikki tutkinta mielestäni lähtee liikkeelle kyseenalaistamisesta. Se kai lienee ihan tieteenfilosofian peruslähtökohta.

Avatar
BlauKreuz
Viestit: 37
Liittynyt: Ma 27.07.2009 0:30

Re: Geokätköilijät ja enneagrammi

Viesti Kirjoittaja BlauKreuz » Ke 29.07.2009 1:53

Hupaisa testi :) Miltei jokaisessa kohdassa piti kovasti pähkäillä kahde vahvan vaihtoehdon välillä. Noh, tuloksena putkahti porukan ensimmäinen kuutonen. Kyseenalaistaminen rulettaa innovatiivisessa ja luovassakin maailmassa.

NMS68
Viestit: 308
Liittynyt: Ti 18.12.2007 23:25

Re: Geokätköilijät ja enneagrammi

Viesti Kirjoittaja NMS68 » Ke 29.07.2009 3:11

rthomasl kirjoitti:Riittää kun katsoo tuota adjektiivi + subjektiivi (?) listaa, että tietää, ettei tämä iske.

V***ttaa kaikki noi 1-5 markkinatutkimukset, joissa ei koskaan voi mitään vaihtoehtoja antaa valinnoilleen. "Täysin samaa mieltä"? Ehkä tietyin oletuksin. Ehdottomasti - no fucking way. Mitä vastaat?

Ehkä minä olen "Tutkiva" "Kyseenalaistaja"? Miten tuo "tutkimus" sen selvittää? Kun se ei edes ole näemmä mahdollinen kombinaatio.

Kyseenalaistaja ei ehkä koskaan tutki mitään? Hohhoijaa. Miten tässä maailmassa olisi edistystä koskaan tapahtunut, jos kyseenalaistajat ei olisi mitään tutkineet. Kaikki tutkinta mielestäni lähtee liikkeelle kyseenalaistamisesta. Se kai lienee ihan tieteenfilosofian peruslähtökohta.
Melkeinpä sanoisin saman, tosin ilman kirosanoja. Ovathan nämä testit ihan hupaisia, mutta harmillisesti jotkut ottavat tällaiset testit liian tosissaan. Nämä ovat vähän kuin horoskoopit, tuloksessa on aina jotain, joka osuu kohdalleen, jotta tulos tuntuu uskottavalta.

Töissä osallistuin isoon asiantuntijoille suunnattuun koulutukseen, jossa oli myös pari testiosiota. Toinen taisi olla oppimistyyleistä ja toinen muistaakseni työntekotavoista (tai jostain sen kaltaisesta). Saahan niistä vähän suuntaa katsottua, mutta vastaukset riippuvat aina niin paljon vastaushetken mielialasta ja työtilanteesta, että mitään kovin kattavaa ei yhdestä tai kahdesta testistä saa irti. Tietysti osalla vastaukset osoittavat selvästi johonkin suuntaan.

Tutkijat ovat omien havaintojeni mukaan aika usein melkoisia jääräpäitä, eivätkä suostu uskomaan mitään kovin kevein perustein. Meillä oli tuon kurssin osana kirjallinen tiimityöskentelytesti (ryhmän piti selviytyä arktisessa erämaassa) ja silloin oli kouluttaja kovilla, koska meidän ryhmämme ei suostunut hyväksymään "oikeita" vastauksia, jotka oli laatinut kanadalainen selviytymisasiantuntijaryhmä. Kas kun meidän ryhmämme mielestä oikeat vastaukset olivat oikeita, jos ryhmän oletettiin koostuvan kaupunkilaisista, joilla ei ole kokemusta talvesta ja erämaaoloista. Meidän ryhmässämme taas oli melko paljon eräkokemusta, jopa Kanadan erämaista, joten meidän mielestämme meidän vastauksemme olivat oikeita meidän ryhmällemme, joka lisäksi olisi osannut muuttaa toimintaansa tilanteen mukaan. Vähät siitä, että mallivastausten mukaan meidän ryhmämme olisi kuollut. Kouluttaja ei tietysti voinut poiketa kurssimateriaalista, joten väittelystä tuli melko... äänekästä. Ainakin tiimin henki oli hyvä, vaikka ryhmät oli jaettu osapuilleen arpomalla.

Ja mitä minä sitten sain tulokseksi? 5, tutustu myös seiskaan. Mitä muuta tutkija voi saada tulokseksi.

Avatar
Mur_meli
Viestit: 176
Liittynyt: Pe 11.01.2008 19:09
Paikkakunta: Vantaa, Louhela

Re: Geokätköilijät ja enneagrammi

Viesti Kirjoittaja Mur_meli » Ke 29.07.2009 10:24

Musta olisi mielenkiintoista, jos joku joka minut hyvin tuntee, tekisi tämän testin minusta. Tai vaikka parikin ihmistä. Luulen, että ne tulokset poikkeaisivat aika paljon siitä, mitä itse ajattelen. Tai ainakin osittain.. Riippuu tietysti, ketä pyytäisi tekemään testin... Äitillä ja eksällä vois olla aika erilaiset mielipiteet minusta :D
Mur_meli
***************
^-^
=o=

wonder89
Viestit: 1
Liittynyt: Ma 20.07.2009 11:26

Re: Geokätköilijät ja enneagrammi

Viesti Kirjoittaja wonder89 » Ke 29.07.2009 10:46

Kutonen ja vähän kasia. Ihan osuva minusta tuo kutonen.

Avatar
Raparperi
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 13.10.2008 11:10
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Geokätköilijät ja enneagrammi

Viesti Kirjoittaja Raparperi » Ke 29.07.2009 11:19

Ysi tuli, alustavasti kun katselin noita eri tyyppejä niin veikkasin että voisin olla kutonen. No, se tulikin sitten "tutustu myös" -vaihtoehtona :-) Kun luin kuvauksia tarkemmin niin kyllä toi ysi noista parhaiten taitaa napsahtaa kohdilleen, ainakin noiden huonoimmillaan-ominaisuuksien osalta :oops:

mihirvon
Viestit: 16
Liittynyt: Su 24.08.2008 20:56

Re: Geokätköilijät ja enneagrammi

Viesti Kirjoittaja mihirvon » Ke 29.07.2009 12:32

Kakkonen...

PiiSami
Viestit: 53
Liittynyt: To 01.11.2007 13:26

Re: Geokätköilijät ja enneagrammi

Viesti Kirjoittaja PiiSami » Ke 29.07.2009 13:07

Kakkonen...
"Mä mitä etsin yhä vaan, tuskin sitä saan.
Vaikka mysteeri tää, mysteeriks jää,
Läpi metsät samoan ja mä kunnaat koluan, niin jatkaa haluan. "

-Yö

Avatar
Ronttimus
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 10.03.2009 14:46
Paikkakunta: Muurame

Re: Geokätköilijät ja enneagrammi

Viesti Kirjoittaja Ronttimus » To 30.07.2009 14:55

Kakkonen mutta käskettiin tutustua kolmoseenkin...

Avatar
pocotipo
Viestit: 133
Liittynyt: Ti 13.05.2008 21:44
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Geokätköilijät ja enneagrammi

Viesti Kirjoittaja pocotipo » To 30.07.2009 15:40

Heh, olen kuusysi!Tunnistan kyllä itseäni molemmista, mutta en kuitenkaan täysin. Mikä on siis tyypillistä näille tyypeille.. Johan tekstit korteissakin kuuluvat: "En ole varma, onko asia sekä että vai joko tai." ja "Olen täysin samaa mieltä kaikkien eri mielipiteiden kanssa." :lol:

karamellielli
Viestit: 67
Liittynyt: Pe 03.10.2008 15:38
Paikkakunta: Muurame

Re: Geokätköilijät ja enneagrammi

Viesti Kirjoittaja karamellielli » To 30.07.2009 15:49

Jaaha. Minä olen sitten 8. Ja vähän seiska. No, ainakin myönnän, että huonoimmillani olen juuri tuollainen määräilevä ja pelottavaksikin on haukuttu. :oops: Mutta ideoita ja hyvää sydäntäkin riittää, onneksi. :P

vihtis83
Viestit: 641
Liittynyt: Pe 08.08.2008 16:06
Paikkakunta: Lahti

Re: Geokätköilijät ja enneagrammi

Viesti Kirjoittaja vihtis83 » To 30.07.2009 18:54

Ykönen tuli ja kutoseen käskettiin tutustua...

Tet70
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 27.05.2008 7:49
Paikkakunta: Kouvola

Re: Geokätköilijät ja enneagrammi

Viesti Kirjoittaja Tet70 » To 30.07.2009 19:07

Ykkönen, varalla vitonen. Aika hankala oli joissakin kohdin valita kahdesta hyvästä vaihtoehdosta se osuvampi. Lopputulos kyllä osui aika hyvin kohdalleen, tunnistan itseni sekä ykköseksi että vitoseksi.

Avatar
stebu
Viestit: 612
Liittynyt: Pe 02.11.2007 0:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Geokätköilijät ja enneagrammi

Viesti Kirjoittaja stebu » To 30.07.2009 19:11

Testistä tuli vitonen. Mutta...
Jotta testistä voisi vetää jotain johtopäätöksiä kätköilijöiden suhteen, pitäisi ensin saada koko Suomen testitulokset! Vasta sen jälkeen voitaisiin ihmetellä mitä erityispiirteitä kätköilijöistä löytyy.
Minähän kuullostan .. ihan 5.lta :D
-stebu

Avatar
rp55
Viestit: 350
Liittynyt: Ke 20.12.2006 22:11
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Geokätköilijät ja enneagrammi

Viesti Kirjoittaja rp55 » To 30.07.2009 19:15

7 innostuva suunnittelija joka pitää 100% paikkaansa ? 7 on valehtelijan luku :lol:
rp55
Sunt pueri pueri et pueri puerilia tractant.
Pojat on poikia, ja pojilla poikien huvit

Garme
Viestit: 91
Liittynyt: Ma 08.10.2007 23:58
Paikkakunta: Vaala

Re: Geokätköilijät ja enneagrammi

Viesti Kirjoittaja Garme » To 30.07.2009 19:19

rp55 kirjoitti:7 innostuva suunnittelija joka pitää 100% paikkaansa ? 7 on valehtelijan luku :lol:

Ollaan sitten samixii !!1!#!!11#11#

Seiska täälläkin :)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Vain taivas rajana”