Testaa älykkyysosamääräsi

Puhu kaikesta kaikille, kaikkien kanssa, kaiken aikaa... luonnollisesti foorumin normaalit ehdot muistaen

Oliko tämä testi hanurista ?

Kyllä
22
54%
Ei
19
46%
 
Ääniä yhteensä: 41

ghwrig
Viestit: 85
Liittynyt: Ti 21.10.2008 19:30

Re: Testaa älykkyysosamääräsi

Viesti Kirjoittaja ghwrig » La 04.07.2009 20:50

Dragonfly Vet kirjoitti:Hieman alkaa ihmetyttämään nuo tulokset. Joko tämän harrastuksen pariin on ajautunut vain se matemaattisesti lahjakkain 2%, tai tuo testi on hanurista. Tai sitten vain osa kertoo tuloksen. Äänestän hanurin puolesta.
Muistaakseni sellaiset 50% Mensan virallisiin testeihin osallistuneista yltää jäsenyyteen vaadittavaan tasoon. Tämä johtuu siittä että testeihin osallistuu sellaiset henkilöt jotka ennestään tietävät tai olettavat pärjäävänsä siinä.
Että olisiko tässäkin testissä samaa taipumusta, tasonsa suunnilleen tietävät tekevät testin ja ovat tyytyväisiä itseensä.

ruusina
Viestit: 53
Liittynyt: La 27.12.2008 19:29

Re: Testaa älykkyysosamääräsi

Viesti Kirjoittaja ruusina » La 04.07.2009 21:45

127 tuli ja oon päässy revitteleen kuinka kaunis ja älykäs yleiskone meillä asuu - vähän vanhentunutta mallia tosin :wink:

Avatar
nick70
Viestit: 103
Liittynyt: Su 04.01.2009 8:35
Paikkakunta: Lahti

Re: Testaa älykkyysosamääräsi

Viesti Kirjoittaja nick70 » La 04.07.2009 21:50

:shock: oho, 127 napsahti. Täytyypä imasta kymmenen kepeä ja kattoo mitä sitten tulee :lol: .
Parempi olut mahassa kuin kymmenen hanassa !

Avatar
kukkamaaria
Viestit: 179
Liittynyt: Ma 25.02.2008 10:21
Paikkakunta: Turku

Re: Testaa älykkyysosamääräsi

Viesti Kirjoittaja kukkamaaria » La 04.07.2009 21:51

ghwrig kirjoitti:Tämä johtuu siittä että testeihin osallistuu sellaiset henkilöt jotka ennestään tietävät tai olettavat pärjäävänsä siinä.
Että olisiko tässäkin testissä samaa taipumusta, tasonsa suunnilleen tietävät tekevät testin ja ovat tyytyväisiä itseensä.
Niin ja nämä testithän mittaavat vain sitä kuinka hyvin pärjää tällaisissa testeissä. En jaksanut tehdä testiä, mutta ei siinä varmaan esimerkiksi sosiaalista älykkyyttä testattu tai kuinka osaa soveltaa mitattua älykkyyttä oikeassa elämässä.

Avatar
Dragonfly Vet
Viestit: 555
Liittynyt: To 11.09.2008 20:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Testaa älykkyysosamääräsi

Viesti Kirjoittaja Dragonfly Vet » La 04.07.2009 22:51

ghwrig kirjoitti:
Dragonfly Vet kirjoitti:Hieman alkaa ihmetyttämään nuo tulokset. Joko tämän harrastuksen pariin on ajautunut vain se matemaattisesti lahjakkain 2%, tai tuo testi on hanurista. Tai sitten vain osa kertoo tuloksen. Äänestän hanurin puolesta.
Muistaakseni sellaiset 50% Mensan virallisiin testeihin osallistuneista yltää jäsenyyteen vaadittavaan tasoon. Tämä johtuu siittä että testeihin osallistuu sellaiset henkilöt jotka ennestään tietävät tai olettavat pärjäävänsä siinä.
Että olisiko tässäkin testissä samaa taipumusta, tasonsa suunnilleen tietävät tekevät testin ja ovat tyytyväisiä itseensä.
Voi hyvin olla näin. En minäkään mihinkään empaatissympaattistaiteenymmärrystestiin osallistuisi, koska ärsyttäisi kuitenkin ne kysymyksen, joiden relevanttiutta en ymmärtäisi. Nämä matemaattiset testit taas on kivoja.
Hauskemman kätköilyn puolesta jo vuodesta 2008

Avatar
Dragonfly Vet
Viestit: 555
Liittynyt: To 11.09.2008 20:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Testaa älykkyysosamääräsi

Viesti Kirjoittaja Dragonfly Vet » La 04.07.2009 23:14

Nyt kun lapset kävi nukkumaan, kokeilin itsekin. 147 oli lukema.
Hauskemman kätköilyn puolesta jo vuodesta 2008

Avatar
Dragonfly Vet
Viestit: 555
Liittynyt: To 11.09.2008 20:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Testaa älykkyysosamääräsi

Viesti Kirjoittaja Dragonfly Vet » La 04.07.2009 23:18

Tonny0909 kirjoitti:oikeesti noi testin matematiikkakysymykset oli ihan hanurista. kait nyt jokainen tajuu että jos tukki sahataan kuuteen osaan niin sahauksia tulee yksi vähemmän. Ja sit on laskutoimituksia tyyliin 5 * 20 jne....

Silti mulla jäi uupumaan yksi pisteä täysistä tuossa matikkaosiossa. Luulen että kyse oli lähetyssaarnaajista. Olikohan siinä ajatus, että ne ovat keskenään naimisissa, jolloin luku olisi ollut puolet pienempi. Minä ajattelin, että ne oli kaikki sinkkuja, jotka vain käyvät jömpsimässä ilman ehkäisyä.
Hauskemman kätköilyn puolesta jo vuodesta 2008

Black_Island
Viestit: 294
Liittynyt: Ma 22.12.2008 18:18

Re: Testaa älykkyysosamääräsi

Viesti Kirjoittaja Black_Island » Su 05.07.2009 1:49

140 tuli. Kuvaosio oli vaikein, ei riittänyt päättelykyky joihinkin sitten millään. Siitä tuli 16 pistettä. Muistiosio meni yllättävän hyvin, 18 pistettä vaikka alunperin luulin, että siinä tulisi vaikeuksia. Tässä pari viikkoa sitten nimittäin luin autossa ääneen muille erään näkötornin lyhyttä kätkökuvausta, jossa mainittiin, että se on Hankkijan rakennuttama. Kun pääsimme parin minuutin päästä paikalle, kysyin "kukahan tännekin on näkötornin pystyttänyt?". Vastaukseksi sain aikamoiset naurut ja muistutuksen, että juuri äskenhän olin asian muille kertonut :wink: .

Matikkaosio oli älyttömän helppo, mutta ehkä matikanopettajana olen hieman jäävi arvostelemaan sen vaikeutta...

Ihan kiva testi, vaikken uskokaan Mensan testiä selvittäväni :D

Avatar
Ronttimus
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 10.03.2009 14:46
Paikkakunta: Muurame

Re: Testaa älykkyysosamääräsi

Viesti Kirjoittaja Ronttimus » Su 05.07.2009 2:08

Ohoh, yllätin itseni kun nyt lopulta ehdin istahtaa hetkeksi koneen ääreen ansaitun oluen kera ennen kuin lähden taas tapaamaan Nukku-Mattia. Loput kuvat meni ihan yli hilseen ja veikkaukseksi (alussa taas oli idioottihelppoja), muistiosiossa pätki ihan sataa kun keskittymiskyky ei ollut ihan parhaimmillaan (normaalisti mä muistan uskomattomasti numeroita ja numerosarjoja jotka olen kerran nähnyt, tosin en kyllä nurin päin!), matikkaosion tiesin mun heikoimmaksi kun ei insinöörin oikeasti tarvitse laskea. Ja jos on kompia niin niihin kompastun armotta. Aina. Ainoastaan kieliosuus oli jopa helppo. Siitä sainkin siten parhaimmat pojot, vain 1 väärin! Olenkohan mä väärällä alalla? Kokonaistulos 123 josta hehkutettiin sen olevan erittäin hyvä, korkeampi kuin 93% väestöstä ja selvää viittä vaille tohtoritutkinto tasoa ja selkeästi korkeakoulun suorittanutta. Höh ja mä kun tunnen harva se päivä itseni ihan tolloksi ja Mensaan ei ole mitään asiaa! :roll: Hyvä näin! :lol: :lol: :lol:

Mä muuten äänestän osaa, tosin hanurikin voisi olla vaihtoehto jossain määrin. Osa sai nyt vaan reilusti pidemmän tikun arvonnassa.

Avatar
rixu
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 10.09.2008 18:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Testaa älykkyysosamääräsi

Viesti Kirjoittaja rixu » Su 05.07.2009 9:26

137 napsahti tänne. Jotenkin kyllä epäilen aina näitä nettitestejä, ei jotenkin kuulosta realistiselta että suurimmalla osalla ihmisistä tuntuu olevan keskiarvoa korkeampi arvo :P

tembe
Viestit: 66
Liittynyt: Pe 03.07.2009 11:25
Paikkakunta: kurikka
Viesti:

Re: Testaa älykkyysosamääräsi

Viesti Kirjoittaja tembe » Su 05.07.2009 12:11

Äänestys lisätty. Eihän tämä testi todellakaan mittaa elämässä pärjäämistä ja kaikki testin tehneillä ei varmasti ole edes tunnuksia tänne.

Avatar
Mur_meli
Viestit: 176
Liittynyt: Pe 11.01.2008 19:09
Paikkakunta: Vantaa, Louhela

Re: Testaa älykkyysosamääräsi

Viesti Kirjoittaja Mur_meli » Su 05.07.2009 12:23

137 pongoo. :shock:
Mä oon aina tykännyt kaikista päättelykykytehtävistä, tietovisoista sun muista.. Mitä enemmän tämmösiä tekee, sitä enemmän näissä harjaantuu, vaikka usein tehtävät onkin erilaisia - ne on silti aika samanlaisia. 8)
Mur_meli
***************
^-^
=o=

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Testaa älykkyysosamääräsi

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » Su 05.07.2009 14:21

122 :P :P Kuulun tosin tuohon ei-tarkka-tulos-ryhmään. Aika älykkäitä tosiaan nämä kätköilijät :wink:

Avatar
PekkaR
Viestit: 210
Liittynyt: Pe 05.01.2007 23:50
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Testaa älykkyysosamääräsi

Viesti Kirjoittaja PekkaR » Su 05.07.2009 15:43

UUSI ÄLYKKYYSJAKAUTUMA
Kuva

Mulle olivat sanat ja matikka helppoja, muistitehtävät hankalimpia.

edit: Niin, kyllä tuo testi varmaan suuntaa antaa älykkyydestä. Se on kuitenkin monipuolisempi kuin pelkkää logiikkaa mittaavat testit. Sanalliset ja matemaattiset kysymykset vaikuttivat liian helpoilta suhteessa loogisiin ja muistitehtäviin.

jvuotila
Viestit: 95
Liittynyt: Pe 02.01.2009 10:11
Paikkakunta: Janakkala (Tervakoski)
Viesti:

Re: Testaa älykkyysosamääräsi

Viesti Kirjoittaja jvuotila » Su 05.07.2009 16:34

142, muistiosioi oli kinkkinen. Muuten aika diipadaapa testi.

Avatar
pulk
Viestit: 131
Liittynyt: La 06.09.2008 20:40
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Testaa älykkyysosamääräsi

Viesti Kirjoittaja pulk » Su 05.07.2009 20:10

Olen tehnyt tämän näemmä joulukuussa 2007. Tallentamani html-sivu sanoi pistemääräksi 71138 :mrgreen:. Liekkö jotain javascript‐huttua jolla tuo luku näytetään. Onneksi oli kuitenkin tallessa myös ruutukaappaus tilanteesta, jossa oli lukema 138. Tuskin tuota uusia silti tarvii, vanhetessaanhan vain tyhmenee :wink:.
Oikeasti piilottanut: 5+1+1+1+1+1+1+1 = 12

Avatar
Dragonfly Vet
Viestit: 555
Liittynyt: To 11.09.2008 20:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Testaa älykkyysosamääräsi

Viesti Kirjoittaja Dragonfly Vet » Su 05.07.2009 20:40

PekkaR kirjoitti: edit: Niin, kyllä tuo testi varmaan suuntaa antaa älykkyydestä. Se on kuitenkin monipuolisempi kuin pelkkää logiikkaa mittaavat testit. Sanalliset ja matemaattiset kysymykset vaikuttivat liian helpoilta suhteessa loogisiin ja muistitehtäviin.
Ei kun sulla on huono muisti ja logiikka :mrgreen: Ei vaan. Olen samaa mieltä, että liian helppo tuo oli oikeasti mittaamaan älykkyyttä. Huomattavasti hankalammankin olen netistä löytänyt. Tulos tosin oli siinäkin sama, joten tiedä sitten mikä on totuus. Tuntuu kuitenkin siltä, että tuosta testistä saa melkein kaikki lukion käyneet ainakin 120 pinnaa. Se minua jäi vähän mietityttämään, että miten nuo sanaselitykset kuvaavat älykkyyttä. Enemmänhän siinä on kyse yleissivitystyksestä, että tietää mikä on kantaatti.
Hauskemman kätköilyn puolesta jo vuodesta 2008

vihtis83
Viestit: 641
Liittynyt: Pe 08.08.2008 16:06
Paikkakunta: Lahti

Re: Testaa älykkyysosamääräsi

Viesti Kirjoittaja vihtis83 » Su 05.07.2009 20:48

133 tuli testistä... Olen tuon tehnyt muutama vuosi aiemminkin, silloin tulos taisi olla jopa hieman parempi tai sitten ei. :lol:

Avatar
PekkaR
Viestit: 210
Liittynyt: Pe 05.01.2007 23:50
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Testaa älykkyysosamääräsi

Viesti Kirjoittaja PekkaR » Su 05.07.2009 21:04

Dragonfly Vet kirjoitti:Ei kun sulla on huono muisti ja logiikka :mrgreen:
Logiikka oli aika hyvä, mutta muisti huonompi.
Dragonfly Vet kirjoitti:Se minua jäi vähän mietityttämään, että miten nuo sanaselitykset kuvaavat älykkyyttä. Enemmänhän siinä on kyse yleissivitystyksestä, että tietää mikä on kantaatti.
Hyvä pointti. Onko enemmän älykkäillä parempi yleissivistys kuin vähemmän älykkäillä?

PS Eikö kukaan ÄLYÄ kehua tuota geomyönteistä älykkyysjakautumakaaviota.

Avatar
Tonny0909
Viestit: 884
Liittynyt: Ti 10.06.2008 11:53
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Testaa älykkyysosamääräsi

Viesti Kirjoittaja Tonny0909 » Su 05.07.2009 21:15

Niinhän se on. Jos joku tietää paljon asioita niin siitä saatetaan sanoa kuinka fiksu hän on vaikka sillä on vaan hyvä muisti.
Onko nimesi jo tuolla? -> http://www.koti.phnet.fi/tonny/

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Vain taivas rajana”