Puhelinluettelo

Puhu kaikesta kaikille, kaikkien kanssa, kaiken aikaa... luonnollisesti foorumin normaalit ehdot muistaen
Avatar
rp55
Viestit: 350
Liittynyt: Ke 20.12.2006 22:11
Paikkakunta: Iisalmi

Puhelinluettelo

Viesti Kirjoittaja rp55 » Su 14.06.2009 13:28

Törmäsin eilen kätköillessäni puhelinluettelossa oleviin nimiin joissa puuttui numero =?
Eikö tarkoitus olekkaan se että joka toisen numeron näkee se myös omansa näyttää ?
Ei numeroa ei pääsyä luetteloon ! Mitä häh ?
rp55
Sunt pueri pueri et pueri puerilia tractant.
Pojat on poikia, ja pojilla poikien huvit

Avatar
Dragonfly Vet
Viestit: 555
Liittynyt: To 11.09.2008 20:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Puhelinluettelo

Viesti Kirjoittaja Dragonfly Vet » Su 14.06.2009 14:08

rp55 kirjoitti:Törmäsin eilen kätköillessäni puhelinluettelossa oleviin nimiin joissa puuttui numero =?
Eikö tarkoitus olekkaan se että joka toisen numeron näkee se myös omansa näyttää ?
Ei numeroa ei pääsyä luetteloon ! Mitä häh ?
Kaikki välttämättä halua numeronsa näkyvän julkisesti missään. Asetuksista voi valita kuinka näkyy. Minulla ei näy. Jos on asiaa, voi laittaa viestiä. Luen postini useammin kuin vastaan puhelimeen.
Hauskemman kätköilyn puolesta jo vuodesta 2008

PasiTapio
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 15.10.2007 22:56

Re: Puhelinluettelo

Viesti Kirjoittaja PasiTapio » Su 14.06.2009 15:52

Ilmeisesti numeroita on tipahtanut luettelosta jonkun ylläpitojutun yhteydessä. Minunkin on siellä taatusti joskus ollut, mutta nyt tietoja ei näkynyt ollenkaan :( Kävin korjaamassa Omista Tiedoista - nyt taas näkyy.

Geovius
Viestit: 738
Liittynyt: Ke 28.03.2007 13:58
Paikkakunta: Tampere

Re: Puhelinluettelo

Viesti Kirjoittaja Geovius » Su 14.06.2009 17:10

Nyt kun asia tuli puheeksi niin järjestelmää voisi todellakin kehittää niin, että jos ei halua näyttää numeroaan niin ei näe myöskään muiden.

aku506
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma 10.11.2008 19:52

Re: Puhelinluettelo

Viesti Kirjoittaja aku506 » Su 14.06.2009 17:28

Geovius kirjoitti:Nyt kun asia tuli puheeksi niin järjestelmää voisi todellakin kehittää niin, että jos ei halua näyttää numeroaan niin ei näe myöskään muiden.
Tai niin että numeroa lisätessä voi valita näkyykö niille jotka eivät ole omaa numeroaan näyttänyt.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
Dragonfly Vet
Viestit: 555
Liittynyt: To 11.09.2008 20:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Puhelinluettelo

Viesti Kirjoittaja Dragonfly Vet » Su 14.06.2009 20:25

aku506 kirjoitti:
Geovius kirjoitti:Nyt kun asia tuli puheeksi niin järjestelmää voisi todellakin kehittää niin, että jos ei halua näyttää numeroaan niin ei näe myöskään muiden.
Tai niin että numeroa lisätessä voi valita näkyykö niille jotka eivät ole omaa numeroaan näyttänyt.
Tätä minä komppaan. Minullekin voi lähettää tekstaria sivuston kautta, mutta numeroa en julkisesti esille laita. Tuskimpa siitä enemmistön osalta mitään haittaa olisi, mutta vaihdoin numeroni salaiseksi, koska alkoi tulla puheluita pitkin yötä tuntemattomilta koiran omistajilta. Siksi en numeroa tännekään julkisesti esille laita. Mutta kuten sanottua, tekstarit tulee. Riittääkö se Geoviukselle :D .
Hauskemman kätköilyn puolesta jo vuodesta 2008

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Puhelinluettelo

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » Su 14.06.2009 20:58

Jos pelkäätte numeronne vuotavan rikollisten tai muiden epätoivottujen henkilöiden käsiin kätköilijöiden puhelinluettelon kautta:

-Luetteloon pääsevät vain nimimerkkinsä vahvistaneet henkilöt (näin ainakin on ennen ollut)
-Vaikka valitsisi (kuvitteellisen) vaihtoehdon "näytä numeroni vain niille, jotka näyttävät oman numeronsa", se ei ns. suojaisi (jos se on pyrkimyksenä) käytännössä lainkaan, jokainenhan voi asettaa omaksi numerokseen vaikka mitä liirumlaarumia (varsinkin jos aikeena on röyhkeästi siepata toisen numero rikollisiin tarkoituksiin)

aku506
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma 10.11.2008 19:52

Re: Puhelinluettelo

Viesti Kirjoittaja aku506 » Su 14.06.2009 21:00

Mikäli sinulla on jonkin verran löydettyjä kätköjä myös puhelinluettelo avataan heti käyttöösi, muuten se avataan kun löytöjä kertyy sinulle.
Näin lukee gc.fi:n ohjeissa!
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Geovius
Viestit: 738
Liittynyt: Ke 28.03.2007 13:58
Paikkakunta: Tampere

Re: Puhelinluettelo

Viesti Kirjoittaja Geovius » Su 14.06.2009 21:13

aku506 kirjoitti:
Geovius kirjoitti:Nyt kun asia tuli puheeksi niin järjestelmää voisi todellakin kehittää niin, että jos ei halua näyttää numeroaan niin ei näe myöskään muiden.
Tai niin että numeroa lisätessä voi valita näkyykö niille jotka eivät ole omaa numeroaan näyttänyt.
Itseasiassa tämä idea tuli minunkin mieleeni heti, kun sain edellisen viestin kirjoitettua. Sinänsä asia ei ole ns. iso juttu mutta tämmöisessä periaatteellisessa reilunpelin hengessä uudistus voisi olla ihan jees.

Avatar
Dragonfly Vet
Viestit: 555
Liittynyt: To 11.09.2008 20:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Puhelinluettelo

Viesti Kirjoittaja Dragonfly Vet » Su 14.06.2009 21:15

Stone'5 kirjoitti:Jos pelkäätte numeronne vuotavan rikollisten tai muiden epätoivottujen henkilöiden käsiin kätköilijöiden puhelinluettelon kautta:

-Luetteloon pääsevät vain nimimerkkinsä vahvistaneet henkilöt (näin ainakin on ennen ollut)
-Vaikka valitsisi (kuvitteellisen) vaihtoehdon "näytä numeroni vain niille, jotka näyttävät oman numeronsa", se ei ns. suojaisi (jos se on pyrkimyksenä) käytännössä lainkaan, jokainenhan voi asettaa omaksi numerokseen vaikka mitä liirumlaarumia (varsinkin jos aikeena on röyhkeästi siepata toisen numero rikollisiin tarkoituksiin)
Rikollisista en ole huolissani, mutta olen lopen kyllästynyt vastailemaan ihmisten kysymyksiin vapaa-aikana. Siksi minulle voi lähettää sivuston kautta tekstaria. Jos ne koskevat kätköilyä, vastaan kyllä. Jos eläimiä, en vastaa. Olen vain kokemuksesta huomannut, että tämän ammatin harjoittajan puhelinnumerot alkavat melkoisella vauhdilla kulkemaan eteenpäin, oli ne esillä sitten missä tahansa. Ei ole lystiä herätä öisin puhelimen soittoon, vain sen vuoksi, että joku on kertonut numeroni jollekin koiran omistajalle, jonka koira on kerran oksentanut.

Syitä on siis ihmisillä monia olla laittamatta numeroaan näkösällä. Tekstarin laittoluvan, kai kuitenkin suurin osa voi antaa.
Hauskemman kätköilyn puolesta jo vuodesta 2008

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Puhelinluettelo

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » Su 14.06.2009 22:00

Dragonfly Vet kirjoitti:
Stone'5 kirjoitti:Jos pelkäätte numeronne vuotavan rikollisten tai muiden epätoivottujen henkilöiden käsiin kätköilijöiden puhelinluettelon kautta:

-Luetteloon pääsevät vain nimimerkkinsä vahvistaneet henkilöt (näin ainakin on ennen ollut)
-Vaikka valitsisi (kuvitteellisen) vaihtoehdon "näytä numeroni vain niille, jotka näyttävät oman numeronsa", se ei ns. suojaisi (jos se on pyrkimyksenä) käytännössä lainkaan, jokainenhan voi asettaa omaksi numerokseen vaikka mitä liirumlaarumia (varsinkin jos aikeena on röyhkeästi siepata toisen numero rikollisiin tarkoituksiin)
Rikollisista en ole huolissani, mutta olen lopen kyllästynyt vastailemaan ihmisten kysymyksiin vapaa-aikana. Siksi minulle voi lähettää sivuston kautta tekstaria. Jos ne koskevat kätköilyä, vastaan kyllä. Jos eläimiä, en vastaa. Olen vain kokemuksesta huomannut, että tämän ammatin harjoittajan puhelinnumerot alkavat melkoisella vauhdilla kulkemaan eteenpäin, oli ne esillä sitten missä tahansa. Ei ole lystiä herätä öisin puhelimen soittoon, vain sen vuoksi, että joku on kertonut numeroni jollekin koiran omistajalle, jonka koira on kerran oksentanut.

Syitä on siis ihmisillä monia olla laittamatta numeroaan näkösällä. Tekstarin laittoluvan, kai kuitenkin suurin osa voi antaa.
Viestini oli kommentti lähinnä tuohon "näytä sun numero ni mä näytän mun" -juttuun. Itsellänikään ei ole numeron esitys sallittuna.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Vain taivas rajana”