FTF-tasoitusjärjestelmä - sakkominuutit käyttöön 1.7.

Puhu kaikesta kaikille, kaikkien kanssa, kaiken aikaa... luonnollisesti foorumin normaalit ehdot muistaen
Avatar
Dragonfly Vet
Viestit: 555
Liittynyt: To 11.09.2008 20:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: FTF-tasoitusjärjestelmä - sakkominuutit käyttöön 1.7.

Viesti Kirjoittaja Dragonfly Vet » La 13.06.2009 10:09

Kiitos Vihtis83. Juuri tuota tekstiä muistelin ja minusta se on hyvä.
Hauskemman kätköilyn puolesta jo vuodesta 2008

susihukka
Viestit: 105
Liittynyt: La 01.03.2008 15:47
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: FTF-tasoitusjärjestelmä - sakkominuutit käyttöön 1.7.

Viesti Kirjoittaja susihukka » La 13.06.2009 10:15

Niin kuin jo mainitsin.... jokainen omilla säännöillään. Kun harrastajia alkaa olemaan näin paljon on sääntöjäkin paljon ja paljon erilaisia.

Avatar
Tonny0909
Viestit: 884
Liittynyt: Ti 10.06.2008 11:53
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: FTF-tasoitusjärjestelmä - sakkominuutit käyttöön 1.7.

Viesti Kirjoittaja Tonny0909 » La 13.06.2009 10:23

Mä voisin pyrkiä Suomen mäkihyppymaajoukkueeseen ja sanoa et mä tarvin sit 100m. tasotusta kun en osaa hypätä ollenkaan tai että kaikkien muiden(kin) pitää kaatua oma hyppy. Näin saatais se epätasa-arvo kuosiinsa.

Eli mitä helvetin ftf- tasotusta ja miksi?

Sitäpaitsi olen jo vuoden pyöritelly mielessä "FTF4U"- kätkösarjaa, jossa tekisin purkin jokaisen Lahden alueella asuvan kätköilijän asuinpaikan viereen, mutta se on vähän jääny kun ei ole tarkkaa tietoa missä kukin asuu. (Joo, mulle kannattaakin kertoo missä asuu... ;D)
Onko nimesi jo tuolla? -> http://www.koti.phnet.fi/tonny/

aku506
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma 10.11.2008 19:52

Re: FTF-tasoitusjärjestelmä - sakkominuutit käyttöön 1.7.

Viesti Kirjoittaja aku506 » La 13.06.2009 10:28

geojussi kirjoitti: Eikös olekin hyvä.
Eiköhän pidetä viesti lyhyenä: EI
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Tet70
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 27.05.2008 7:49
Paikkakunta: Kouvola

Re: FTF-tasoitusjärjestelmä - sakkominuutit käyttöön 1.7.

Viesti Kirjoittaja Tet70 » La 13.06.2009 15:26

susihukka kirjoitti:Me olemme aina ihmetelleet noita jaettuja FTF sijoja. Täällä meilläpäin on välillä kovaakin kilpailua FTF:stä, mutta kyllä se sille sitten lankeaa, kuka sen purkin ekana löytää ja käsiinsä saa. Aina yhtä huvittuneena luemme loggauksia jossa monia nimimerkkejä jakaa FTF:ää.
Poikkeuksena varmaan kuitenkin kiperämmät mysteerit, eikö totta? Esimerkiksi tässä tapauksessa ei meistä kolmesta kenellekään olisi tullut mielenkään ruveta kilpailemaan FTF:stä.

Avatar
Dragonfly Vet
Viestit: 555
Liittynyt: To 11.09.2008 20:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: FTF-tasoitusjärjestelmä - sakkominuutit käyttöön 1.7.

Viesti Kirjoittaja Dragonfly Vet » La 13.06.2009 16:05

No mitäs mieltä on susihukka siitä, jos julkaistaa kätköt A ja B yhtäaikaa. Nimerkki C:hen kuulu kaksi henkilöä, jotka molemmat lähtevät metsästämään ja tekevätkin FTF löydöt tahoillaan. Saavatko he merkitä molemmat löydöt tiimin tekemiksi FTF:löydöiksi, vaikka kummallakaan ei ole ollut paikanpäällä kuin yksi ihminen?

Minusta saavat ja kun otetaan huomioon myös Tet70 mainitseman kaltaiset tapaukset, on järkevämpää hyväksyä FTF-löydöt mieluummin vähän löysemmin kuin tiukemmin, sillä mihin vedetään raja? Milloin FTF:n saisi merkata useampi ja hyväksyttäisiinkö vain tiimien sellaiset löydöt, joissa kaikki ovat paikan päällä. Tai jos on pariskunta, jotka molemmat kätköilevät omilla nimimerkeillään ja käyvät FTF hunteissa yhdessä samalla autolla. Pitäisikö heidänkin merkitä vain toiselle se FTF-löytö?

Jos aletaan vetämään kovin tiukkaa rajaa, mene homma väkisin hankalaksi. En minä ainakaan koe, että olisi jollain tapaa minulta pois, jos saan purkin ensinnä käsiini ja muut samassa paikassa, samaan aikaan, etsivät saavat siitä myös FTF -merkinnän.
Hauskemman kätköilyn puolesta jo vuodesta 2008

kahju
Viestit: 94
Liittynyt: Pe 10.10.2008 10:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: FTF-tasoitusjärjestelmä - sakkominuutit käyttöön 1.7.

Viesti Kirjoittaja kahju » La 13.06.2009 17:00

Eihän se toki itseltä ole pois, jos joku loggaa itselleen FTF:n kun on ollut etsimässä samaan aikaan löytäjän kanssa (kuten Susihukka sanoikin).
Mutta en minä ainakaan kehtaa kuitata FTF:ää kätköstä, jota en ole ensimmäisenä löytänyt. Edelleen täällä päin fTF:n saa se, jonka käsissä purkki on ensimmäisenä, erittäin yksiselitteistä. (Muutamia poikkeuksia toki on, mutta en nyt jaksa ruveta jauhamaan)
Itse suon kaikille mahdollisuuden toimia haluamallaan tavalla. Häppi hantting, lähden nyt saunomaan.
Kuolemattoman Aristokraattinen Haitallisen Järkevä Uimahyppääjä

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: FTF-tasoitusjärjestelmä - sakkominuutit käyttöön 1.7.

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » La 13.06.2009 17:13

Onpas sielläpäin vakavaa touhua tuo ftf-hunttaus. Oletteko varmoja, ettei kätköä löydetä väärin huntin aikana? Löytö on epälöytö, jos 100m säteellä on joku muu ihminen tai etsijällä on vihreä takki ja eriparisukat.

Avatar
~Heikki~
Viestit: 65
Liittynyt: Su 06.04.2008 13:50

Re: FTF-tasoitusjärjestelmä - sakkominuutit käyttöön 1.7.

Viesti Kirjoittaja ~Heikki~ » La 13.06.2009 17:33

Stone'5 kirjoitti:Onpas sielläpäin vakavaa touhua tuo ftf-hunttaus. Oletteko varmoja, ettei kätköä löydetä väärin huntin aikana? Löytö on epälöytö, jos 100m säteellä on joku muu ihminen tai etsijällä on vihreä takki ja eriparisukat.
Samoin myös jos: Päivämäärä jaettuna piillä kertaa viime viikon lotto numeroiden summa saa tulokseksi jonkin alkuluvun neliön.

Edit: Selkeytetty.
Lyön vetoa olevani ainoa henkilö geokätköilyn historiassa, joka on saanut komentavalta (armeijan) upseeriltaan komennon: Etsi, MARS MARS! (Viitaten siis geokätköön). Jos joku todistaa toisin, sitoudun tarjoamaan hänelle perinteiset munkki kaffet.

susihukka
Viestit: 105
Liittynyt: La 01.03.2008 15:47
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: FTF-tasoitusjärjestelmä - sakkominuutit käyttöön 1.7.

Viesti Kirjoittaja susihukka » La 13.06.2009 20:49

kahju kirjoitti:Eihän se toki itseltä ole pois, jos joku loggaa itselleen FTF:n kun on ollut etsimässä samaan aikaan löytäjän kanssa (kuten Susihukka sanoikin).
Mutta en minä ainakaan kehtaa kuitata FTF:ää kätköstä, jota en ole ensimmäisenä löytänyt. Edelleen täällä päin fTF:n saa se, jonka käsissä purkki on ensimmäisenä, erittäin yksiselitteistä. (Muutamia poikkeuksia toki on, mutta en nyt jaksa ruveta jauhamaan)
Itse suon kaikille mahdollisuuden toimia haluamallaan tavalla. Häppi hantting, lähden nyt saunomaan.
Juuri näin! Ei mekään kuitata ftf:ää jos ei purkkia ekana löydetä. Lähes aina kuitenkin ollaan paikalla, kun sitä ekaa kertaa etsitään. Kuitatkoon muut jaettuja jos haluaa.... ei se meihin vaikuta.
Dragonfly Vet kirjoitti:No mitäs mieltä on susihukka siitä, jos julkaistaa kätköt A ja B yhtäaikaa. Nimerkki C:hen kuulu kaksi henkilöä, jotka molemmat lähtevät metsästämään ja tekevätkin FTF löydöt tahoillaan. Saavatko he merkitä molemmat löydöt tiimin tekemiksi FTF:löydöiksi, vaikka kummallakaan ei ole ollut paikanpäällä kuin yksi ihminen?

Minusta saavat ja kun otetaan huomioon myös Tet70 mainitseman kaltaiset tapaukset, on järkevämpää hyväksyä FTF-löydöt mieluummin vähän löysemmin kuin tiukemmin, sillä mihin vedetään raja? Milloin FTF:n saisi merkata useampi ja hyväksyttäisiinkö vain tiimien sellaiset löydöt, joissa kaikki ovat paikan päällä. Tai jos on pariskunta, jotka molemmat kätköilevät omilla nimimerkeillään ja käyvät FTF hunteissa yhdessä samalla autolla. Pitäisikö heidänkin merkitä vain toiselle se FTF-löytö?

Jos aletaan vetämään kovin tiukkaa rajaa, mene homma väkisin hankalaksi. En minä ainakaan koe, että olisi jollain tapaa minulta pois, jos saan purkin ensinnä käsiini ja muut samassa paikassa, samaan aikaan, etsivät saavat siitä myös FTF -merkinnän.
Meillle myös on päivän selvää, että jos nimimerkin alle kuuluu useampi henkilö, he lähtevät vain yhdelle kätkölle kerrallaan, en edes usko mitään muuta kenenkään ajattelevan... Enkä ole kuullut tai nähnyt muutoin toimittavan.
Mutta edelleen.... jokainen omilla säännöillään.

Älkää nyt tehkö käpäsestä härkästä!

teilit
Viestit: 43
Liittynyt: Ke 25.06.2008 21:51
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: FTF-tasoitusjärjestelmä - sakkominuutit käyttöön 1.7.

Viesti Kirjoittaja teilit » Su 14.06.2009 0:10

Minä ainakin olen koko ajan olettanut, että tämä oli Geojussilta hyvä heitto,
eikä mitään tiukkaa vääntöä. :roll:
Tosin FTF-jahti on kyllä totisinta totta :mrgreen:

Avatar
rtl
Viestit: 276
Liittynyt: Ti 16.12.2008 17:01
Paikkakunta: Hellsinki

Re: FTF-tasoitusjärjestelmä - sakkominuutit käyttöön 1.7.

Viesti Kirjoittaja rtl » Su 14.06.2009 0:18

teilit kirjoitti:Minä ainakin olen koko ajan olettanut, että tämä oli Geojussilta hyvä heitto,
eikä mitään tiukkaa vääntöä. :roll:
Tosin FTF-jahti on kyllä totisinta totta :mrgreen:
En kyllä minäkään Geojussia ihan tosissani ottanut :D. Hauskan härdellin hän kyllä loi. Ja FTF-jahti ei meikäläisen osalta enää ole vakavaa, sen jälkeen kun STADISTA ensimmäinen löytyi. Ei oikeasti enään iske. Been there, done that :wink:. Ei kai se hirveän paljon paremmalta maistu toisella kertaa?

Avatar
konta1
Viestit: 99
Liittynyt: Pe 29.08.2008 20:37
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: FTF-tasoitusjärjestelmä - sakkominuutit käyttöön 1.7.

Viesti Kirjoittaja konta1 » Su 14.06.2009 0:49

rthomasl kirjoitti:
teilit kirjoitti:Minä ainakin olen koko ajan olettanut, että tämä oli Geojussilta hyvä heitto,
eikä mitään tiukkaa vääntöä. :roll:
Tosin FTF-jahti on kyllä totisinta totta :mrgreen:
En kyllä minäkään Geojussia ihan tosissani ottanut :D. Hauskan härdellin hän kyllä loi. Ja FTF-jahti ei meikäläisen osalta enää ole vakavaa, sen jälkeen kun STADISTA ensimmäinen löytyi. Ei oikeasti enään iske. Been there, done that :wink:. Ei kai se hirveän paljon paremmalta maistu toisella kertaa?
Eihän se mikään heitto ollut. :shock: Minä kuulin juuri iltapäivällä, että menetelmä tosiaan otetaan käyttöön. Tämän vuoksi ennen 1.7.2009 logatut FTF:t nollataan tilastoista järjestelmän ylläpitäjän toimesta. Tämän jälkeen kaikki lähtevät "puhtaalta pöydältä" liikkeelle.
Kumimaisen Omahyväinen ja Naurettavan Töppöjalkainen Arvuuttelija Ykkönen | Luolat ja onkalot

Avatar
Dragonfly Vet
Viestit: 555
Liittynyt: To 11.09.2008 20:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: FTF-tasoitusjärjestelmä - sakkominuutit käyttöön 1.7.

Viesti Kirjoittaja Dragonfly Vet » Su 14.06.2009 0:56

konta1 kirjoitti:
rthomasl kirjoitti:
teilit kirjoitti:Minä ainakin olen koko ajan olettanut, että tämä oli Geojussilta hyvä heitto,
eikä mitään tiukkaa vääntöä. :roll:
Tosin FTF-jahti on kyllä totisinta totta :mrgreen:
En kyllä minäkään Geojussia ihan tosissani ottanut :D. Hauskan härdellin hän kyllä loi. Ja FTF-jahti ei meikäläisen osalta enää ole vakavaa, sen jälkeen kun STADISTA ensimmäinen löytyi. Ei oikeasti enään iske. Been there, done that :wink:. Ei kai se hirveän paljon paremmalta maistu toisella kertaa?
Eihän se mikään heitto ollut. :shock: Minä kuulin juuri iltapäivällä, että menetelmä tosiaan otetaan käyttöön. Tämän vuoksi ennen 1.7.2009 logatut FTF:t nollataan tilastoista järjestelmän ylläpitäjän toimesta. Tämän jälkeen kaikki lähtevät "puhtaalta pöydältä" liikkeelle.
No voi ******. Aivan turhaan sitten hain juuri FTF:n nro 40 :mrgreen:
Hauskemman kätköilyn puolesta jo vuodesta 2008

Avatar
rtl
Viestit: 276
Liittynyt: Ti 16.12.2008 17:01
Paikkakunta: Hellsinki

Re: FTF-tasoitusjärjestelmä - sakkominuutit käyttöön 1.7.

Viesti Kirjoittaja rtl » Su 14.06.2009 1:34

konta1 kirjoitti:
rthomasl kirjoitti:
teilit kirjoitti:Minä ainakin olen koko ajan olettanut, että tämä oli Geojussilta hyvä heitto,
eikä mitään tiukkaa vääntöä. :roll:
Tosin FTF-jahti on kyllä totisinta totta :mrgreen:
En kyllä minäkään Geojussia ihan tosissani ottanut :D. Hauskan härdellin hän kyllä loi. Ja FTF-jahti ei meikäläisen osalta enää ole vakavaa, sen jälkeen kun STADISTA ensimmäinen löytyi. Ei oikeasti enään iske. Been there, done that :wink:. Ei kai se hirveän paljon paremmalta maistu toisella kertaa?
Eihän se mikään heitto ollut. :shock: Minä kuulin juuri iltapäivällä, että menetelmä tosiaan otetaan käyttöön. Tämän vuoksi ennen 1.7.2009 logatut FTF:t nollataan tilastoista järjestelmän ylläpitäjän toimesta. Tämän jälkeen kaikki lähtevät "puhtaalta pöydältä" liikkeelle.
Mitkä FTF loggaukset? Mitä hittoa tämä tarkoittaa?

Avatar
Dragonfly Vet
Viestit: 555
Liittynyt: To 11.09.2008 20:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: FTF-tasoitusjärjestelmä - sakkominuutit käyttöön 1.7.

Viesti Kirjoittaja Dragonfly Vet » Su 14.06.2009 9:04

rthomasl kirjoitti:
konta1 kirjoitti:
rthomasl kirjoitti:
teilit kirjoitti:Minä ainakin olen koko ajan olettanut, että tämä oli Geojussilta hyvä heitto,
eikä mitään tiukkaa vääntöä. :roll:
Tosin FTF-jahti on kyllä totisinta totta :mrgreen:
En kyllä minäkään Geojussia ihan tosissani ottanut :D. Hauskan härdellin hän kyllä loi. Ja FTF-jahti ei meikäläisen osalta enää ole vakavaa, sen jälkeen kun STADISTA ensimmäinen löytyi. Ei oikeasti enään iske. Been there, done that :wink:. Ei kai se hirveän paljon paremmalta maistu toisella kertaa?
Eihän se mikään heitto ollut. :shock: Minä kuulin juuri iltapäivällä, että menetelmä tosiaan otetaan käyttöön. Tämän vuoksi ennen 1.7.2009 logatut FTF:t nollataan tilastoista järjestelmän ylläpitäjän toimesta. Tämän jälkeen kaikki lähtevät "puhtaalta pöydältä" liikkeelle.
Mitkä FTF loggaukset? Mitä hittoa tämä tarkoittaa?
No gc.comin sivuilla oli tieto, että kaikki löytöloggaukset, joissa lukee FTF hylätään.
Hauskemman kätköilyn puolesta jo vuodesta 2008

Shambbu
Viestit: 50
Liittynyt: Su 08.04.2007 9:20
Paikkakunta: Inkoo
Viesti:

Re: FTF-tasoitusjärjestelmä - sakkominuutit käyttöön 1.7.

Viesti Kirjoittaja Shambbu » Su 14.06.2009 9:16

No onpa hyvä etten ole tullut yhteenkään loggaukseen kirjoittaneeksi FTF. :D

ghwrig
Viestit: 85
Liittynyt: Ti 21.10.2008 19:30

Re: FTF-tasoitusjärjestelmä - sakkominuutit käyttöön 1.7.

Viesti Kirjoittaja ghwrig » Su 14.06.2009 9:59

Stone'5 kirjoitti:Onpas sielläpäin vakavaa touhua tuo ftf-hunttaus. Oletteko varmoja, ettei kätköä löydetä väärin huntin aikana? Löytö on epälöytö, jos 100m säteellä on joku muu ihminen tai etsijällä on vihreä takki ja eriparisukat.
On se hyvä ettei ole tullut lähdettyä hunttiin mukaan, mulla kun on yleensä vihreä takki ja sukatkin usein eri paria. Kuka niitä niin tarkkaan katsoo, musta tai tumma sininen sävy on riittävän lähellä. :?

Mikkozzz
Viestit: 360
Liittynyt: Ke 20.12.2006 20:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: FTF-tasoitusjärjestelmä - sakkominuutit käyttöön 1.7.

Viesti Kirjoittaja Mikkozzz » Su 14.06.2009 12:17

Shambbu kirjoitti:No onpa hyvä etten ole tullut yhteenkään loggaukseen kirjoittaneeksi FTF. :D
Et, mutta kätköilysivusto saattaa lisätä sen puolestasi :wink:
Liitteet
Shambbuftf.JPG
Nuuksio Chesspuzzlen FTF
Shambbuftf.JPG (17.37 KiB) Katsottu 2889 kertaa
Ajatteleville maailma on komedia, tunteville se on tragedia

Avatar
rtl
Viestit: 276
Liittynyt: Ti 16.12.2008 17:01
Paikkakunta: Hellsinki

Re: FTF-tasoitusjärjestelmä - sakkominuutit käyttöön 1.7.

Viesti Kirjoittaja rtl » Su 14.06.2009 18:16

Dragonfly Vet kirjoitti:No gc.comin sivuilla oli tieto, että kaikki löytöloggaukset, joissa lukee FTF hylätään.
Mistä tämä tieto löytyy - ihan konkreettisesti? Oletko ihan tosissasi? Vai onko tämä pilaa?

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Vain taivas rajana”