Testiluuri Haksulle

Geocaching Liven (2009-2012) muistolle pyhitetty alue
Avatar
oh3mbc
Viestit: 465
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:00
Paikkakunta: Virrat

Testiluuri Haksulle

Viesti Kirjoittaja oh3mbc » Ke 03.12.2008 16:52

Haksu on moneen otteeseen todennut ettei kykene täysipainoisesti debuggaamaan Toffeeta sen käyttöön vaadittavan puhelimen puuttuessa.

Olisin melkein sitä mieltä että pienellä kolehdilla saisimme sellaisen hankittua. Olen itse töissä puhelimia myyvässä firmassa, joten saisin jonkinlaisen alennuksen ohjehinoista mikäli se hankittaisiin täältä. Millainen puhelin hankitaan, ehdotuksia?

Itse laitan pottiin 20e, ja enemmänkin jos näyttää siltä ettei hintaa saada kasaan. Nyt on aika toimia!
"Äiti, miksi setä vain katselee vettä, eikä kerää sitä? -Shh, setä on oikeasti etsimässä tänne piiloitettua aarretta."

Avatar
Joorz
Viestit: 72
Liittynyt: To 28.12.2006 19:14
Paikkakunta: Riihikoski

Re: Testiluuri Haksulle

Viesti Kirjoittaja Joorz » Ke 03.12.2008 17:14

oh3mbc kirjoitti: Millainen puhelin hankitaan, ehdotuksia?
Myös minä osallistun.
Olisiko ideaa hommata puhelin jossa olisi sisäänrakennettuna gps?
ei tarvitsisi sitten ulkoista palikkaa.
-Joorz-

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Testiluuri Haksulle

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ke 03.12.2008 17:15

oh3mbc kirjoitti:Olisin melkein sitä mieltä että pienellä kolehdilla saisimme sellaisen hankittua. Olen itse töissä puhelimia myyvässä firmassa, joten saisin jonkinlaisen alennuksen ohjehinoista mikäli se hankittaisiin täältä. Millainen puhelin hankitaan, ehdotuksia?
Ääh, ei sitä kannata, pidetään toffee ja "bisnespuoli" (toivottavasti joskus tuosta sellainen tulee) erillään... kyllä joskus vielä puhelimen saa hankittua, nyt vain on paljon tärkeämpiä maksettavia saatava alta pois (puhelinlaskukin pitäisi maksaa, ilman auki olevaa liittymää puhelimella ei tee mitään :P
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
el2
Viestit: 334
Liittynyt: To 28.06.2007 17:32
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Testiluuri Haksulle

Viesti Kirjoittaja el2 » Ke 03.12.2008 17:21

Olisiko aika käydä http://www.haksu.net/geohaksu/ ja sitä kautta auttaa Haksua sivuston ja ohjelmistojen ylläpidossa?
haittaaks se

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Testiluuri Haksulle

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ke 03.12.2008 17:48

Niin, laitoin juurikin viestiä yhdelle käytettyä tof-kelpoista luuria kaupustelevalle (pakkohan se on itse koittaa jotain keksiä ettei nyt puhelinkeräystä tarvita) eli ehkä voi olla puhelinasiakin tulossa kuntoon, voitte siis unohtaa puhelinkeräyksen :)
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
oh3mbc
Viestit: 465
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:00
Paikkakunta: Virrat

Re: Testiluuri Haksulle

Viesti Kirjoittaja oh3mbc » Ke 03.12.2008 18:02

haksu10 kirjoitti:Niin, laitoin juurikin viestiä yhdelle käytettyä tof-kelpoista luuria kaupustelevalle (pakkohan se on itse koittaa jotain keksiä ettei nyt puhelinkeräystä tarvita) eli ehkä voi olla puhelinasiakin tulossa kuntoon, voitte siis unohtaa puhelinkeräyksen :)
Jos näin haluat, niin näin teemme. Otin kuitenkin vapauden ja tuin tuota hankintaa.
"Äiti, miksi setä vain katselee vettä, eikä kerää sitä? -Shh, setä on oikeasti etsimässä tänne piiloitettua aarretta."

Avatar
Vilosparta
Viestit: 191
Liittynyt: Ma 19.02.2007 11:49
Paikkakunta: Hyvinkää / Tartto Viro

Re: Testiluuri Haksulle

Viesti Kirjoittaja Vilosparta » Ke 03.12.2008 21:25

Tuolla eri saiteissa onkin näkynyt noita tuki-ilmaisuja 20-30 euroa ja pidän sitä kohtuullisena ja suositeltavana niille jotka näitä Haksun erinomaisia sivuja jatkuvasti selaavat.
"Päivittäin googlaan KeithRichardsin ja jos hän elää minullakin menee hyvin (Antony Bourdain)"

Avatar
Tonny0909
Viestit: 884
Liittynyt: Ti 10.06.2008 11:53
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Testiluuri Haksulle

Viesti Kirjoittaja Tonny0909 » Ke 03.12.2008 21:34

mutta se suoranainen luurinhankintakeräys oli ihan älytön idea. Tukimaksut kuitenkin ok ja niillä varoillahan Haksu voi tehdä mitä haluaa.
Onko nimesi jo tuolla? -> http://www.koti.phnet.fi/tonny/

Avatar
el2
Viestit: 334
Liittynyt: To 28.06.2007 17:32
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Testiluuri Haksulle

Viesti Kirjoittaja el2 » Ke 03.12.2008 21:47

Testiluurin hommaaminen haksulle oli hieno idea. Tarkoituksena oli käsittääkseni hankkia sivuston ylläpitäjälle väline, jolla voi testata luomaansa ohjelmistoa. Kun henkilö(t) ovat halukkaita auttamaan ihmisiä ei silloin yhtäkään ideaa voi sanoa typeräksi tai tarpeettomaksi, vaihtoehtoja avustuksille löytyy ja joku keksii kokeilla aina jotain uutta, onneksi. Muuten olisimme edelleen kivikaudella luolassa örisemässä ja suunnistaisimme nuotioiden mukaan.

Hauskaa joulun odotusta kaikille.
haittaaks se

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Testiluuri Haksulle

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ke 03.12.2008 22:09

Idea oli hyvä mutta liika on liikaa... juuri hiljattain sain apua että sain sähkölaskun maksettua, ja siitä suuri kiitos! Nyt on aika itse investoida kun isukilta pitäisi tulla pieni jouluraha, velkojat odottakoon, mä ostan puhelimen :P

Eli perjantaina lähden kohden Tamperetta mistä löytyi sopiva käytetty luuri... ei sentään uutta commua mitä tuon 9500:n tilalle olen suunnitellut mutta täytyy tyytyä halvempaan jossa kuitenkin, aah, tof toimii :) joten epäilen että tuotekehitys pääsee vielä parempaan vauhtiin kun näen mitä olen vääntämässä palvelimelle :)
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
oh3mbc
Viestit: 465
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:00
Paikkakunta: Virrat

Re: Testiluuri Haksulle

Viesti Kirjoittaja oh3mbc » Ke 03.12.2008 22:20

Tonny0909 kirjoitti:mutta se suoranainen luurinhankintakeräys oli ihan älytön idea. Tukimaksut kuitenkin ok ja niillä varoillahan Haksu voi tehdä mitä haluaa.
Olisiko se ollut sinulta jotenkin pois jos Haksulle olisi sellainen luuri hankittu? Vai mikä tässä projektissa oli pohjimmiltaan se mikä sinua närästi?

Itse olen kokenut tuon Trackonfly-softan varsin käyttökelpoiseksi. Ja jos voin jotenkin edistää sen kehittymistä, esimerkiksi hankkimalla hänelle sen kehitystyössä tarvittavan työkalun, niin mielelläni sen teen. Kun sittemmin kävi ilmi että Haksu hankkii itse tuon työkalun, tässä tapauksessa S60-puhelimen, niin ainoaksi tavaksi jäi rahallinen avustus.
"Äiti, miksi setä vain katselee vettä, eikä kerää sitä? -Shh, setä on oikeasti etsimässä tänne piiloitettua aarretta."

Avatar
Tonny0909
Viestit: 884
Liittynyt: Ti 10.06.2008 11:53
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Testiluuri Haksulle

Viesti Kirjoittaja Tonny0909 » To 04.12.2008 4:10

Minua närästi siinä se, että yritetään aloittaa joku varainkeräys jollekin joka ei sitä edes tarvitse. Kuinka monta kaveria sait taaksesi? Kuinka moni on sitä mieltä että idea ei ollut paras mahdollinen. Ei ihmisten kaveruutta voi ostaa...
Onko nimesi jo tuolla? -> http://www.koti.phnet.fi/tonny/

PiiSami
Viestit: 53
Liittynyt: To 01.11.2007 13:26

Re: Testiluuri Haksulle

Viesti Kirjoittaja PiiSami » To 04.12.2008 6:48

Miksi hyökkäätte oh3mbc:n kimppuun? Hänen tarkoituksena oli auttaa kaveria ja työpaikkansa takia hänellä olisi ollut mahdollisuus saada luuri edullisesti. Jos tuo idea ei sitten olekaan hyvä, voi sen sanoa muutenkin, kuin soittamalla suuta. Hävetkää, hyi hyi! :evil: :evil:
"Mä mitä etsin yhä vaan, tuskin sitä saan.
Vaikka mysteeri tää, mysteeriks jää,
Läpi metsät samoan ja mä kunnaat koluan, niin jatkaa haluan. "

-Yö

wesbridge
Viestit: 150
Liittynyt: Su 17.06.2007 11:06
Paikkakunta: Tampere

Re: Testiluuri Haksulle

Viesti Kirjoittaja wesbridge » To 04.12.2008 7:30

Minäkin tunnustan joskus laittaneeni rahaa hyväntekeväisyyteen, enkä kyllä ole ajatellut sillä hetkellä olevani ostamassa itselleni kavereita, tuskin siitä nytkään oli kyse. Toisille ihmisille voi tehdä hyvää ihan ilman moisia taka-ajatuksiakin.
-- wesbridge

Avatar
oh3mbc
Viestit: 465
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:00
Paikkakunta: Virrat

Re: Testiluuri Haksulle

Viesti Kirjoittaja oh3mbc » To 04.12.2008 7:50

Tonny0909 kirjoitti:Minua närästi siinä se, että yritetään aloittaa joku varainkeräys jollekin joka ei sitä edes tarvitse.
Mikä sinä olet määrittelemään toisen tarpeen? Hieman tässä nyt paistaa läpi joku eriskummallinen "Epistä kun ne hankkii tolle puhelinta eikä mulle!!1!"
Tonny0909 kirjoitti:Kuinka monta kaveria sait taaksesi? Kuinka moni on sitä mieltä että idea ei ollut paras mahdollinen. Ei ihmisten kaveruutta voi ostaa...
Sitä en tiedä, eikä kavereiden takse saaminen edes ollut tässä tavoitteena. Maailmankuvassani tuollainen "kavereiden ostaminen" on käsitteenä kovin vieras. Kavereita ei osteta, heidät ansaitaan.
"Äiti, miksi setä vain katselee vettä, eikä kerää sitä? -Shh, setä on oikeasti etsimässä tänne piiloitettua aarretta."

Rafu
Viestit: 102
Liittynyt: Ma 14.01.2008 22:35
Viesti:

Re: Testiluuri Haksulle

Viesti Kirjoittaja Rafu » To 04.12.2008 8:17

Ainut mikä mietitytti tuossa luurituessa oli se että onko Trackon fly tulossa jossain vaiheessa maksulliseksi Kivenalla palvelukjsi vai pysyykö kaikille avoimena systeeminä. jos menee firman tuotteeksi ja maksulliseksi niin tukeminen olisi ainakin minua mietityttänyt. Luuri nyt ilmeisesti kuitenkin järjestyi ja hyvä niin, onhan se tarpeellinen tuotekehityksen työväline.

teameimi
Viestit: 111
Liittynyt: Ke 27.12.2006 13:05
Viesti:

Re: Testiluuri Haksulle

Viesti Kirjoittaja teameimi » To 04.12.2008 9:39

Rafu kirjoitti:Ainut mikä mietitytti tuossa luurituessa oli se että onko Trackon fly tulossa jossain vaiheessa maksulliseksi Kivenalla palvelukjsi vai pysyykö kaikille avoimena systeeminä. jos menee firman tuotteeksi ja maksulliseksi niin tukeminen olisi ainakin minua mietityttänyt. Luuri nyt ilmeisesti kuitenkin järjestyi ja hyvä niin, onhan se tarpeellinen tuotekehityksen työväline.
Mietin tovin, että vastatako vai ei. Mutta kuten ennenkin, menkööt..

.. Jos yhtään hyvin käy, niin jotain ansaintalogiikkaa Trackonflylle keksimme, se on kehityksen jatkuvuuden kannalta välttämätöntä. Kiven alla Oy ei toivo keneltäkään mitään almuja. Se, että Kiven alla on toistaiseksi aivan kaikille sen eteen töitä tekeville rahallisessa mielessä p*s*a duunipaikka ei sitä miksikään muuta. Jos haluatte tukea yritystä, ostakaa sen tarjoamia tuotteita tai palveluita. Olemme miettineet satsausta esim. kehityskäyttöön tarkoitettuun puhelimeen, ja moneen muuhun asiaan kuten esim. Trackonfly -softan signaukseen, joka mahdollistaisi miellyttävämmän käyttökokemuksen ja mahdollistaisi monia lisäominaisuuksia ja moneen muuhun asiaan. Yksi vaihtoehto olisi tietenkin ollut vaihtaa kuukausittain maksamamme (vielä pieni, mutta toivottavasti ostoryntäyksen jälkeen kasvava) geocache.fi- ylläpitomaksu puhelimeen, mutta se ei ole ainakaan vielä ollut hyvä vaihtoehto.

Kaikkea mitä voi on toistaiseksi lykätty koska yrityksellä ei ole yhtään varaa kasvattaa menojaan jottei se joudu osakeyhtiölain kannalta kiusalliseen asemaan.

Jos ja kun joku haluaa haksua henkilökohtaisesti auttaa, se on kunkin oma asia. Toivon, että sitä hommaa ei kuitenkaan mitenkään liitetä yritykseen.
Jussi / TeamEimi / http://www.kivenalla.fi

Avatar
Mukkelus
Viestit: 377
Liittynyt: Su 22.06.2008 15:37

Re: Testiluuri Haksulle

Viesti Kirjoittaja Mukkelus » To 04.12.2008 9:55

teameimi kirjoitti:Jos ja kun joku haluaa haksua henkilökohtaisesti auttaa, se on kunkin oma asia. Toivon, että sitä hommaa ei kuitenkaan mitenkään liitetä yritykseen.
Tämä on varmaan hyvä paikka sulkea tämä ketju.

Lukittu

Palaa sivulle “Geocaching Live”