Betavaihe käynnistynyt

Geocaching Liven (2009-2012) muistolle pyhitetty alue
Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Betavaihe käynnistynyt

Viesti Kirjoittaja haksu10 » La 04.10.2008 14:29

Nopea kommentointi betavaiheesta:

Trackonfly:n betavaihe on siis käynnistynyt. Alkuvaiheessa palvelin otti tästä itseensä ja toiminta oli ajoittain hyvin hidasta. Nyt kuormituksenhallintaratkaisuin pitäisi tilanne olla kunnossa.

Normaalitilanteessa trackonfly:n kartalla näytetään kätköilijöiden sijainnit joko virheellisenä taikka todellisena sen mukaan, mitä käyttäjä on omissa asetuksissa valinnut. Nyt tosin kaikki sijainnit ovat virheellisiä kuormanhallintaan liittyen, kevyempi tarkastusosuus työn alla.

Betavaiheessa varmasti löytyy vielä ongelmia niin sovelluksesta kuin www-osuudesta. Niistä voi kertoa täällä keskustelussa. Myös irkkikanava #tofbeta palvelee.

Tässä ensihätään pieni info, lisää seuraa!
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
Tonny0909
Viestit: 884
Liittynyt: Ti 10.06.2008 11:53
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Betavaihe käynnistynyt

Viesti Kirjoittaja Tonny0909 » La 04.10.2008 14:48

... Ja beta-vaiheen jälkeen ohjelma ei enää toimi, paitsi jos ostaa siihen vuoden lisenssin hintaan 69.90€???? Tai muuta vastaavaa???
Onko nimesi jo tuolla? -> http://www.koti.phnet.fi/tonny/

teameimi
Viestit: 111
Liittynyt: Ke 27.12.2006 13:05
Viesti:

Re: Betavaihe käynnistynyt

Viesti Kirjoittaja teameimi » La 04.10.2008 14:50

Tonny0909 kirjoitti:... Ja beta-vaiheen jälkeen ohjelma ei enää toimi, paitsi jos ostaa siihen vuoden lisenssin hintaan 69.90€???? Tai muuta vastaavaa???
Tulevaisuus on täysin auki. Meillä ei ole mitään käsitystä, mitä tapahtuu seuraavaksi :D
Jussi / TeamEimi / http://www.kivenalla.fi

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Betavaihe käynnistynyt

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » La 04.10.2008 15:03

Tonny0909 kirjoitti:... Ja beta-vaiheen jälkeen ohjelma ei enää toimi, paitsi jos ostaa siihen vuoden lisenssin hintaan 69.90€???? Tai muuta vastaavaa???
Ton verran olisin valmis maksamaan. Maksaahan Nokia Maps saman verran, ja se on paljon tylsempi; kanssakätköilijöitä ei näy :(
Onko muuten nimesi jo täällä?

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Betavaihe käynnistynyt

Viesti Kirjoittaja haksu10 » La 04.10.2008 15:06

Betainfo:

www-kartalla oman reittinsä saa näkyviin (mikäli siis on kännykäyttäjä ja myös liikkunut eli on jotain näytettävää) näin:

- Kirjoita Näytä reitti -ruutuun: oma
- Paina "Lue" ja pienen - tai suuremman - hetken odotus

Niin juu, ja tämä - kuten kaikki muu - on betaa joten toimivuus = arvoitus :D
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Betavaihe käynnistynyt

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » La 04.10.2008 15:22

"epävirallisena" betatestauskautenani sain Haaskalinnun avatarin näkymään aina, nyt en saa. Itseasiassa sähläsin jotain, ja parhaimmillaan siellä oli yli kymmenen Haaskista pyörimässä ympäri Laajasaloa... :mrgreen:
Onko muuten nimesi jo täällä?

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Betavaihe käynnistynyt

Viesti Kirjoittaja haksu10 » La 04.10.2008 15:34

haksu10 kirjoitti:Normaalitilanteessa trackonfly:n kartalla näytetään kätköilijöiden sijainnit joko virheellisenä taikka todellisena sen mukaan, mitä käyttäjä on omissa asetuksissa valinnut. Nyt tosin kaikki sijainnit ovat virheellisiä kuormanhallintaan liittyen, kevyempi tarkastusosuus työn alla.
Nyt www-kartan pitäisi noudattaa sijaintien näyttämisessä omien asetusten valintaa (oletuksena oikean sijainnin www-kartalla näkevät vain ystävät sekä muut premium-käyttäjät).

Luonnollisesti ns. piilotilassa sijainti on aina virheellinen. Piilotilassa sijainti vääristetään jo ohjelmassa eikä oikeaa sijaintia välitetä palvelimelle (tämä ilmenee mm. oman reitin katsomisessa)
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
Mukkelus
Viestit: 377
Liittynyt: Su 22.06.2008 15:37

Re: Betavaihe käynnistynyt

Viesti Kirjoittaja Mukkelus » La 04.10.2008 16:03

haksu10 kirjoitti:Nyt www-kartan pitäisi noudattaa sijaintien näyttämisessä omien asetusten valintaa (oletuksena oikean sijainnin www-kartalla näkevät vain ystävät sekä muut premium-käyttäjät).
Valitsin vaihtoehdon "En halua sijaintiani esitettävän", mutta kyllä se ainakin minulla Trackonfly:n kartalla näkyy?
En taida vaan osata :oops:

jemann + avec
Viestit: 70
Liittynyt: Pe 05.01.2007 8:46
Paikkakunta: Suolahti

Re: Betavaihe käynnistynyt

Viesti Kirjoittaja jemann + avec » La 04.10.2008 16:20

Minäkään en osaa, en saa kätköjä näkyviin, vaikka yritän ladata niitä palvelimelta. Ei vaan näy mitään.

-a
En ole eksyksissä - vielä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Betavaihe käynnistynyt

Viesti Kirjoittaja haksu10 » La 04.10.2008 16:41

Mukkelus kirjoitti:
haksu10 kirjoitti:Nyt www-kartan pitäisi noudattaa sijaintien näyttämisessä omien asetusten valintaa (oletuksena oikean sijainnin www-kartalla näkevät vain ystävät sekä muut premium-käyttäjät).
Valitsin vaihtoehdon "En halua sijaintiani esitettävän", mutta kyllä se ainakin minulla Trackonfly:n kartalla näkyy?
En taida vaan osata :oops:
Tuota vaihtoehtoa ei ole tuolla Trackonfly -osuudessa; se koskee sijaintikarttaa... sijaintikartta-osuuden alla on tuo Trackonfly -osuus. Täytynee tätä selventää kun tässä ehtii...

Trackonfly -osuudessa sijainnin voi määritellä näytettäväksi kaikille virheellisenä (häviöllisellä virheellä enimmillään reilun 10 km:n heitolla) mutta ainakaan tässä vaiheessa ei kokonaan pois koska betatestauksessa on tarpeen mahdollisimman runsaslukuinen määrä kätköilijöitä kartalla jotta näemme mm. miten palvelin suoriutuu käyttäjämäärästä.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
Mukkelus
Viestit: 377
Liittynyt: Su 22.06.2008 15:37

Re: Betavaihe käynnistynyt

Viesti Kirjoittaja Mukkelus » La 04.10.2008 16:48

haksu10 kirjoitti:Trackonfly -osuudessa sijainnin voi määritellä näytettäväksi kaikille virheellisenä (häviöllisellä virheellä enimmillään reilun 10 km:n heitolla) mutta ainakaan tässä vaiheessa ei kokonaan pois koska betatestauksessa on tarpeen mahdollisimman runsaslukuinen määrä kätköilijöitä kartalla jotta näemme mm. miten palvelin suoriutuu käyttäjämäärästä.
Selvä juttu, kiitos. Minä voin testailla 04-06 välisinä aikoina kun kuorma lienee pienimillään. :)

btw.
Testauksessa olisi apua sellaisesta dummy-tunnuksesta jolla ei voisi tehdä mitään muuta kuin katsella.

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Betavaihe käynnistynyt

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » La 04.10.2008 16:50

Mitenhän nuo chat-messaget pitäisi näkyä? Kun toivun vasta flunssasta, en lähde vielä maastoon, mutta olen yrittänyt noita chat-viestejä laittaa niin kännykällä kuin web-sivulla.
Onko muuten nimesi jo täällä?

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Betavaihe käynnistynyt

Viesti Kirjoittaja haksu10 » La 04.10.2008 17:00

Mukkelus kirjoitti:Selvä juttu, kiitos. Minä voin testailla 04-06 välisinä aikoina kun kuorma lienee pienimillään. :)

btw.
Testauksessa olisi apua sellaisesta dummy-tunnuksesta jolla ei voisi tehdä mitään muuta kuin katsella.
Nooh, testausta koska vaan... sijaintisasiaan on tässä ideoinnissa vaihtoehto että ohjelman lopetuksessa voi valita "poista sijainti ja lopeta" eli sillä saa itsensä katoamaan kartalta kun lopettaa ohjelman käytön (uskoisin tulevan kohtuullisen pian mukaan).

dummy-tunnusasia on nyt syötetty päähäni, mietin asiaa, nopeaa aikataulua en ainakaan uskalla luvata (edelleen "pientä" kiirettä...)
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Betavaihe käynnistynyt

Viesti Kirjoittaja haksu10 » La 04.10.2008 17:02

Haaskalintu kirjoitti:Mitenhän nuo chat-messaget pitäisi näkyä? Kun toivun vasta flunssasta, en lähde vielä maastoon, mutta olen yrittänyt noita chat-viestejä laittaa niin kännykällä kuin web-sivulla.
Ne pitäisi pamahtaa kännykkään ohjelmaa käytettäessä.

Hmm, itse asiassa mietin että koska kuuluit suljetun betan käyttäjiin niin en ole varma voiko se aiheuttaa ongelmia; ts. olla monia haaskalintuja jne. Ehkä voisin suositella varsinaisen betan käyttöönottoa.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Betavaihe käynnistynyt

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » La 04.10.2008 17:21

Latasin softan normaalisti saitilta, mutten tuhonnut vanhaa ensin... Taidanpa vielä poistaa sovelluksen ja asentaa sen uudelleen - katsotaan sitten...
Onko muuten nimesi jo täällä?

Geovius
Viestit: 738
Liittynyt: Ke 28.03.2007 13:58
Paikkakunta: Tampere

Re: Betavaihe käynnistynyt

Viesti Kirjoittaja Geovius » La 04.10.2008 18:18

Näin tasanarvon nimissä olisi hyvä, jos ne ukkelit siellä kartalla saisi näyttämään myös emännältä. :D
Ja seuraavaksi meinasinkin kysyä, että koska katoan kartalta vaikka ohjelma on ollut sulki jos useamman tunnin.
Mutta ilmeisesti en sitten pääse, kun olen kertaalleen sinne uskaltautunut.
Mutta voiko kännykällä trakata sitä toista kätköilijää?
Ja mitäs chat juttu nyt meinasi ei oikein löytänyt sopivia vaihtoehtoja siihen ohjelmasta?

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Betavaihe käynnistynyt

Viesti Kirjoittaja haksu10 » La 04.10.2008 22:57

Geovius kirjoitti:Näin tasanarvon nimissä olisi hyvä, jos ne ukkelit siellä kartalla saisi näyttämään myös emännältä. :D
Ja seuraavaksi meinasinkin kysyä, että koska katoan kartalta vaikka ohjelma on ollut sulki jos useamman tunnin.
Mutta ilmeisesti en sitten pääse, kun olen kertaalleen sinne uskaltautunut.
Mutta voiko kännykällä trakata sitä toista kätköilijää?
Ja mitäs chat juttu nyt meinasi ei oikein löytänyt sopivia vaihtoehtoja siihen ohjelmasta?
Juu, emäntiä muutkin kaipailee... kai niitäkin joskus saadaan vielä?

Kartalta katoaa tällä hetkellä 6tunnin kuluttua, tosin työlistalla on softaan "Poista sijainti ja lopeta" joka sitten hävittää kadotuksen syövereihin heti.

Kännykällä, jaa siis trakata, kai siis voi laittaa kohteeksi toisen kätköilijän, ainakin kuulopuheen mukaan (softasta ei ole mitään kokemusta; ei ole luuria jossa toimisi)

Chat... jaa, siis toisille voi lähettää viestejä ja vastata; vastata tosin ei voi jos viesti on lähetetty www-kartalta
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Geocaching Live”