Geocaching live ja auton sijainti

Geocaching Liven (2009-2012) muistolle pyhitetty alue
Avatar
Barbit
Viestit: 185
Liittynyt: To 12.12.2013 9:30
Paikkakunta: Helsinki

Geocaching live ja auton sijainti

Viesti Kirjoittaja Barbit » Ma 17.02.2014 21:20

Hämmästyin viimeviikolla metsälenkillä kun lumiassa ilmainen geocaching live näytti kätköjen lisäksi myös auton sijainnin. Tämä ominaisuus osui silloin todella hyvään saumaan kun olin vieraassa metsässä paluumatkalla ja mietin mihin tarkalleen olin auton jättänyt. Koitin etsiä tarkempaa tietoa tuosta ominaisuudesta, mutten netistä nyt nopealla etsimisellä löytänyt mitään.

Mietin mistä live ottaa auton sijainnin vai onko groundspeak tai microsoft alkaneet testaamaan Ollilan kaavailemaa kilometrivero-ohjelmaa :wink:

Lisään vielä, että laitoin liven päälle vasta jonkun aikaa metsässä kuljettuani.

Tietäisikö joku tästä enemmän.

pailakka
Viestit: 547
Liittynyt: Ma 29.01.2007 20:05

Re: Geocaching live ja auton sijainti

Viesti Kirjoittaja pailakka » Ma 17.02.2014 21:26

En ole ornitologi, mutta voisiko kyseessä olla kätkölle waypointiksi merkattu parkkipaikka?

cossu2
Viestit: 204
Liittynyt: To 23.08.2012 21:47

Re: Geocaching live ja auton sijainti

Viesti Kirjoittaja cossu2 » Ma 17.02.2014 21:38

Kyllä livessä todellakin on tämä ominaisuus...

Muistan auton-osto reissun, jolloin kävin ostokaupungissa paikan päällä konttorissa tekemässä paperit. Matkalla sitten katselin lähistön kätköjä ja vissiin konttorilla oli omistajan vaihdos naputeltu koneeseen. Hetkessä tieto kulki NSA:n palvelimelle ja liven näytöllä alkoi P merkki seuraamaan jokaista käännöstäni. Onneksi olin varautunut kahdella rullalla foliota, joista seuraavalla parkkipaikalla taiteilin hienon kaulahuivin ja kypärän. SInne jäin P merkki nököttämään pysäkille...

:D :D :D
Kuva

Avatar
Barbit
Viestit: 185
Liittynyt: To 12.12.2013 9:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Geocaching live ja auton sijainti

Viesti Kirjoittaja Barbit » Ma 17.02.2014 21:39

Okei, sehän se voi ollakin. Se kätkö mille menin, siihen ei oltu merkitty parkkipaikkaa. Mutta alueella on muitakin katköjä ja ainakin yhteen niistä oli merkattu ko. parkkipaikka. Ilmeisesti tämä on aika uusi juttu kun en itse ole aiemmin huomannut.

raimac
Viestit: 78
Liittynyt: Pe 04.11.2011 9:28

Re: Geocaching live ja auton sijainti

Viesti Kirjoittaja raimac » Ti 18.02.2014 10:07

Lumiassa on Nokian Here karttapalvelu ja Live käyttää samaa karttasovellusta. Heressä on jo pitkään ollut auton pysäköintipaikan osoittava ominaisuus.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Geocaching Live”