Geocaching Live + Lumia 800

Geocaching Liven (2009-2012) muistolle pyhitetty alue
Kuukkelit
Viestit: 67
Liittynyt: Pe 05.01.2007 21:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Geocaching Live + Lumia 800

Viesti Kirjoittaja Kuukkelit » Pe 07.12.2012 17:26

Lumia 800 on ollut satunnaisesti käytössä kätköillä silloin kun tietoja on pitänyt lennossa tarkistella verkosta. Yleensä tiedot kulkevat montanan muistissa. Nyt tuo uusi 920 vaikuttaa huomattavasti kestävämmältä peliltä vaikka kätköilyynkin.
Aikoinaan n95:ssa toimi live hienosti kun näytti missä ne kaveritkin liikkui mutta n900:ssa sitten taisi tuo ominaisuus tipahtaa liven ohjelmasta pois. Jos haluaa pärjtä yhdellä pelillä niin kyllä tuo 800 varmaan toimii ihan riittävästi ja toivottavasti uudemmissa liven versioissa noita puuttuvia ominaisuuksiakin tulee tarjolle.
- AnsKuukkeli -

Avatar
tuomasnu
Viestit: 70
Liittynyt: La 15.05.2010 9:38
Paikkakunta: Vantaa

Re: Geocaching Live + Lumia 800

Viesti Kirjoittaja tuomasnu » La 08.12.2012 22:11

porari kirjoitti:Uudistan kysymykseni eli onko kokemuksia Lumian käytöstä kätköilyssä? Kannattaako hankkia?
Kyllähän tuolla on pärjäillyt, tosin harrastuksen hiipuessa olen vähän jäävi vastaamaan. Aikaisemmin käytin E75 puhelinta ja Symbian Liveä, ja olin tyytyväinen. Hain sillä yli 1000 kätköä. Lumia 800 ja uusi Live vaati vähän totuttelua, mutta kyllä sekin toimii. Kännykän kompassi on mielestäni aika turha työkalu. Kätköt olen paikallistanut kartan ja etäisyyden avulla. Joskus tuntuu, että sijainti päivittyy hitaammin kuin mihin olen tottunut. Eniten harmittaa se, että karttapalvelimia ei pysty lisäämään. Onneksi on sentään käytössä kolme vaihtoehtoa vakiona: Bing, OSM sekä Bingin sateliittikuvat,jotka ovatkin aika tarkkoja. Tällä yhdistelmällä jatketaan, se mitä jatketaan. (viimeisin GPS-hankinta on ranne-Garmin, joka on tarkoitettu urheiluun...)
- eilen minulla oli jokin ajatus, mutta unohdin sen jo...

Avatar
Aimo Haipakka
Viestit: 114
Liittynyt: Su 19.07.2009 12:45

Re: Geocaching Live + Lumia 800

Viesti Kirjoittaja Aimo Haipakka » Su 09.12.2012 0:05

porari kirjoitti:Uudistan kysymykseni eli onko kokemuksia Lumian käytöstä kätköilyssä? Kannattaako hankkia?
On kokemuksia. Ei kannata.
Laitan tähän geokamulleni laittamani sähköpostiviestin Lumian testailusta.

Lopputulos: aika sama kuin iPhonellakin, kyllä tuolla pärjää muttei se hyvä ole. Softapuute on se ongelma.
Gepsi on tarkka ja geocaching-softan kompassi on edelleeln paras, mitä olen millään kokeillut. Geocaching-softassa ei edelleenkäään ole livemappia, mikä tekee siitä kömpelön kun on sellaiseesn tottunut.
Nokia navigointi toimii mutta usealle kätkölle ei suostu reitittämään, ilmeisesti poissa tieltä olevat kohteet menevät yli sen ymmärryksen. Goolen navigointi kepittää tuossa sen 12-0.
Summa summarum: tämän hetken yllivoimaisesti paras kätköilypuhelin on Samsung Galaxy S3. Onnittelut valinnasta.


Monet asiathan ovat maku- ja tottumiskysymyksiä.
Hyvä puhelin kätköilysoftineen minun mielestäni kilpailee tasapäisesti gps-laitteen kanssa ja usein jopa vie voiton.

Nokia Lumia 920 on mainio puhelin mutta jos kätköilykäyttään puhelinta aikoo hankkia tämä ei ole hyvä valinta.

Avatar
porari
Viestit: 358
Liittynyt: Su 02.08.2009 18:07

Re: Geocaching Live + Lumia 800

Viesti Kirjoittaja porari » Su 09.12.2012 1:03

Kiitos kommenteista! Mikä tuo Galaxy note 2 olis? Kätköilykäyttöön ainakin isohko näyttö.

Janitismus
Viestit: 78
Liittynyt: Ma 19.03.2012 19:39

Re: Geocaching Live + Lumia 800

Viesti Kirjoittaja Janitismus » Ti 25.12.2012 15:05

porari kirjoitti:Kiitos kommenteista! Mikä tuo Galaxy note 2 olis? Kätköilykäyttöön ainakin isohko näyttö.
Note 2 omistajan voisin sanoa, että en välttämättä suosittele ensisijaiseksi kätköilykaluksi. Näyttö on todella isoa ja hyvä, mutta taitaa olla hieman liian kallis ja helposti hajoava lelu noin rajuun käyttöön. Aika varovaisesti saa käsitellä, kerran pudotat sopivasti ja on varmasti näyttö rikki. Ja koko on niin suuri, ettei sitä pysty yhdellä kädellä käyttämään järkevästi, varmasti putoaa kädestä melko helposti jos metsässä huonommassa maastossa seikkailee. Plussana toki kynä, jolla lelua voi käyttää hanskat kädessä... Sen kynänkin saattaa onnistua hyvässä tapauksessa kadottamaan metsään :lol:.

Toki ihan hyvä satunnaisten purkkien hakemiseen ja citypurkeilla, metsäretkillä käytän kyllä Garminia.

Vaihdoin Nokian Lumia 800:sen Samsungiin, sen verran alkeellinen vielä tuo Windows phone käyttöjärjestelmä Androidiin verrattuna... Nokian puhelimet on kyllä paljon kestävämmän oloisia, soveltuvat ehkä paremmin kätköilykättöön.. Mutta ei kiitos windows phone käyttöjärjestelmälle :evil:.

Avatar
PPP
Viestit: 119
Liittynyt: La 04.10.2008 0:07

Re: Geocaching Live + Lumia 800

Viesti Kirjoittaja PPP » La 02.03.2013 17:06

Tämähän on varmaan OT:tä täällä, kun ei varsinaisesti ole puhdasta GC:tä vaikka läheltä mobiilipaikannusta liippaakin.

Pikkasin Fillaripalstoilta WP karttakeskustelun ja siellä tuli tällainen vastaan ..
En tiedä mitä tarkkaan tarkoitat, mutta mulla on Lumia 800:ssa ArcGIS sovellus, johon olen hakenut Kapsi Peruskartan. Esrin softia.
- http://www.windowsphone.com/fi-fi/st...4-00237de2db9e

Toinen topokarttasofta on Finland Topography, käyttää Maanmittauslaitoksen karttoja.
- http://www.windowsphone.com/fi-fi/st...6-15583b944213
PPP on Perhe-K:n jäsen P

Helsinki - Paltamo - Ivalo - Utsjoki

arde2009
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 21.09.2011 14:53

Re: Geocaching Live + Lumia 800

Viesti Kirjoittaja arde2009 » Su 03.03.2013 21:44

Itse olen siirtynyt lähes pelkästään Lumia800+Live+MaaLoo yhdistelmään, ja kovasti olen pitänyt.
Tuo MaaLoo ratkaisee sen oleellisen (enempi mysteihin hurahtaneelle..) ongelman GC-liven kanssa l. tallennettujen GPS-listojen käytön todella näppärästi : pocket Queryt saa ladattua suoraan GC:stä ja mystinaatitkin säilyvät "oikeina" (omituinen palautus bogus-naatteihin aihetti aikanaan GC-liven kanssa harmaita hiuksia) .Lisäksi näppärää on suora yhteys DropBoxiin , josta voi sitten hakea ihan minkä tahansa pilveen tallennetun gpx:n parilla näpäytyksellä .
OpenStreet mapsi on oma suosikkini , ja useimmiten suunnistankin kätköille ilman kompassia, karttanäkymää hyödyntäen. Varsinkin kaupunkikätköilyssä tuo on itselleni ollut se ylivoimaisesti paras optio.
Ja onhan tuossa MaaLoo:ssa ihan kiva toolboxikin mukana.. kattava valikoima peruskoodauksia saattaa joskus tulla ihan tarpeeseenkin .. tosin jonkinasteinen saksankielentaito saattaa tuon paketin kanssa olla hyödyllistä , muttei pakollista. Joten kyllä tuolla hyvin toimeen tulee- ei ole ainakaan kapulan takia vielä jäänyt yhtään purkkia löytymättä :) . Sitä en väitä, että olisi välttämättä se maailman paras kätköilykännykkä, kun ei esim. Galaxystä ole kokemuksia, mutta itselleni ominaisuudet riittävät loistavasti.

geobora
Viestit: 22
Liittynyt: Ma 17.09.2012 20:14

Re: Geocaching Live + Lumia 800

Viesti Kirjoittaja geobora » La 20.04.2013 7:57

Itse sain työpuhelimeksi Lumia 920 ja tietysti piti katsoa millaisia geokätkö softia sinne saa ladattua. Geocaching live onkin tullut jo asennettua ja Maloon kokeiluversio. Onkohan kuitenkaan noihin kumpaakaan mahdollista asentaa esim. kapsin tai eniron maastokartat? Ainakaan pikakatselulla ja googlettelulla ei sellaista löytynyt. Vielä siis vanha N8 geocaching live pitää pintansa, vaikka online laitteena ei enää toimikaan. Onko tietoa?

Mileleo
Viestit: 124
Liittynyt: To 27.10.2011 11:32

Re: Geocaching Live + Lumia 800

Viesti Kirjoittaja Mileleo » La 20.04.2013 15:24

suosittelen käydä laittamassa kommenttia: http://maaloo7.wordpress.com/about/

Itse sitä pyytelin tammikuussa, ehkä jos sinne tulee lisää pyyntöjä niin kehittäjä voisi sen sinne laittaa.

Mileleo
Viestit: 124
Liittynyt: To 27.10.2011 11:32

Re: Geocaching Live + Lumia 800

Viesti Kirjoittaja Mileleo » Su 21.04.2013 20:46

1.93 versio Maaloon tulee tukemaan käyttäjän määrittelemiä karttaservereitä. Päivitys ilmestynee 3-4 viikon kuluessa.

Mileleo
Viestit: 124
Liittynyt: To 27.10.2011 11:32

Re: Geocaching Live + Lumia 800

Viesti Kirjoittaja Mileleo » Ma 22.04.2013 11:18

1.92 versio maaloosta osaa kuulemma näyttää gc.com in muutetut naatit punaisella.
"The version 1.92 displays the changed coordinates of the cache in red color. The original coordinates are listed in the stages (stations) page of the cache details."
http://maaloo7.wordpress.com/about/

Boris FIN
Viestit: 9
Liittynyt: Su 11.11.2012 22:10

Re: Geocaching Live + Lumia 800

Viesti Kirjoittaja Boris FIN » To 02.05.2013 19:28

Olisi pieni ongelma näin iPhoneen aiemmin tottuneena melko tuoreena Nokian käyttäjänä.

Tässä pitäisi kesän aikana reissata Ruotsiin, Italiaan sekä Espanjaan ja jokaisesta tekisi mieli kätköjä hakea. Pitäisikö tämän Lumia 800 + Geocaching Live - kombon toimia ihan siten, että tallennan sillä haluamani kätköt off-line tilaan ja navigoin sitten ulkomailla off-linessä paikalle?

Olin aiemmin tänä vuonna Thaimaassa ja sinne olin tehnyt kätkölistan mukaan ja tallentanut sen off-line tilaan, mutta jostain syystä Lumia+Live ei näyttänyt karttoja ollenkaan. Onneksi nuo oli tallennettu myös vastaavalla tavalla reissukaverin iPhoneen jossa homma toimi totutusti täysin ilman ongelmia.

Pitäisikö tallennettujen kätköjen toimia ihan off-line tilassakin vai tuleeko puhelimeen ladata joitain karttoja valmiiksi?

Avatar
Kompassi2009
Viestit: 49
Liittynyt: To 04.06.2009 23:13

Re: Geocaching Live + Lumia 800

Viesti Kirjoittaja Kompassi2009 » Pe 03.05.2013 21:18

Itse käytän Lumiassa sekä Liveä että Maaloota. Liven kartta on musta Maaloota parempi, mutta Maaloossa on muuten paremmat ominaisuudet.
Kompassin Geokauppa - www.geokauppa.fi

tonnttu
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 16.12.2009 21:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Geocaching Live + Lumia 800

Viesti Kirjoittaja tonnttu » Ma 10.06.2013 10:09

Moi, semmosta kyselisin, että onko joku saanut näissä ohjelmissa (live tai maaloo) haun näyttämään muutkin kuin perus ja miitting kätköt? Jos haen lähimmät, niin ei näytä multi tai mysteerikötköjä. Jos GC koodilla hakee, niin sillä löytyy, mutta onhan se aika kökköä, jos on menossa muualla ja haluaa katsella vaikka multeja, ei silloin ole GC koodit ylhäällä...

Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: Geocaching Live + Lumia 800

Viesti Kirjoittaja Seq » Ma 10.06.2013 10:19

tonnttu kirjoitti:Moi, semmosta kyselisin, että onko joku saanut näissä ohjelmissa (live tai maaloo) haun näyttämään muutkin kuin perus ja miitting kätköt? Jos haen lähimmät, niin ei näytä multi tai mysteerikötköjä. Jos GC koodilla hakee, niin sillä löytyy, mutta onhan se aika kökköä, jos on menossa muualla ja haluaa katsella vaikka multeja, ei silloin ole GC koodit ylhäällä...
Vaikuttaako premium asiaan?

tonnttu
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 16.12.2009 21:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Geocaching Live + Lumia 800

Viesti Kirjoittaja tonnttu » Ma 10.06.2013 10:43

Seq kirjoitti:
tonnttu kirjoitti:Moi, semmosta kyselisin, että onko joku saanut näissä ohjelmissa (live tai maaloo) haun näyttämään muutkin kuin perus ja miitting kätköt? Jos haen lähimmät, niin ei näytä multi tai mysteerikötköjä. Jos GC koodilla hakee, niin sillä löytyy, mutta onhan se aika kökköä, jos on menossa muualla ja haluaa katsella vaikka multeja, ei silloin ole GC koodit ylhäällä...
Vaikuttaako premium asiaan?
Jaa, enpäs tiedä. En ole premium jäsen, mutta onhan se aika tyhmää, jos se vaikuttaa...

Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: Geocaching Live + Lumia 800

Viesti Kirjoittaja Seq » Ma 10.06.2013 10:46

tonnttu kirjoitti:
Seq kirjoitti:
tonnttu kirjoitti:Moi, semmosta kyselisin, että onko joku saanut näissä ohjelmissa (live tai maaloo) haun näyttämään muutkin kuin perus ja miitting kätköt? Jos haen lähimmät, niin ei näytä multi tai mysteerikötköjä. Jos GC koodilla hakee, niin sillä löytyy, mutta onhan se aika kökköä, jos on menossa muualla ja haluaa katsella vaikka multeja, ei silloin ole GC koodit ylhäällä...
Vaikuttaako premium asiaan?
Jaa, enpäs tiedä. En ole premium jäsen, mutta onhan se aika tyhmää, jos se vaikuttaa...
Siksihän se premium-maksu juuri on... Saa enemmän kuin viisi (5) kätkäö kerrallaan live-api:sta jne.

Ei mikään ole niin halpa, kuin ilmainen...

Tuomotti
Viestit: 39
Liittynyt: La 05.02.2011 9:06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Geocaching Live + Lumia 800

Viesti Kirjoittaja Tuomotti » Ma 10.06.2013 10:55

tonnttu kirjoitti:Moi, semmosta kyselisin, että onko joku saanut näissä ohjelmissa (live tai maaloo) haun näyttämään muutkin kuin perus ja miitting kätköt? Jos haen lähimmät, niin ei näytä multi tai mysteerikötköjä. Jos GC koodilla hakee, niin sillä löytyy, mutta onhan se aika kökköä, jos on menossa muualla ja haluaa katsella vaikka multeja, ei silloin ole GC koodit ylhäällä...
WP GC live: Oletko katsonut ettei ole settings valikosta täpättynä "show traditional caches only" -valinta?

tonnttu
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 16.12.2009 21:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Geocaching Live + Lumia 800

Viesti Kirjoittaja tonnttu » Ma 10.06.2013 11:48

Tuomotti kirjoitti:
tonnttu kirjoitti:Moi, semmosta kyselisin, että onko joku saanut näissä ohjelmissa (live tai maaloo) haun näyttämään muutkin kuin perus ja miitting kätköt? Jos haen lähimmät, niin ei näytä multi tai mysteerikötköjä. Jos GC koodilla hakee, niin sillä löytyy, mutta onhan se aika kökköä, jos on menossa muualla ja haluaa katsella vaikka multeja, ei silloin ole GC koodit ylhäällä...
WP GC live: Oletko katsonut ettei ole settings valikosta täpättynä "show traditional caches only" -valinta?
Olen katsonut ja olen yrittänyt myös niin, että vain multit valittuna, mutta silti näyttää vain perus kätköt. Mutta eihän sen premium ominaisuuden pitäiti niin toimia, että näyttää vain perus kätköt, kun android laitteella näyttää ja siellä geocaching.com sivullakin ne multit näkyy, vaikkei premium ole. Ja ne multit kuitenkin näkyy, jos sillä GC koodilla hakee... Sen tiedän, että geocaching livellä ei näe kuin 3 kätkön perustiedot vuorokaudessa mutta premiumina näkis enemmän. No, voisiko se kuitenkin siitä olla kiinni, mutta hassulta se kyllä kuulostaa, jos toisilla laitteilla näkee ja toisilla ei, riippumatta siitä, onko premium vai ei...

Mutta onko kellään sitten näkyny haussa multit?

maaria11
Viestit: 106
Liittynyt: Su 10.08.2008 19:57
Paikkakunta: Virrat

Re: Geocaching Live + Lumia 800

Viesti Kirjoittaja maaria11 » Ti 11.06.2013 19:36

Minulla on Lumia 720 ja siinä näkyy ainakin Maloolla multit ja mystit. Mystit eivät ensin näkyneet, mutta kun kävin "filtteristä" laittamassa ruksin mystiinkin, niin johan näkyy.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Geocaching Live”