Nokia N97, Symbian versio5

Geocaching Liven (2009-2012) muistolle pyhitetty alue
jäänalle12
Viestit: 3
Liittynyt: To 03.05.2012 14:42

Nokia N97, Symbian versio5

Viesti Kirjoittaja jäänalle12 » Pe 04.05.2012 9:30

Hei,
Olen tutkinut keskustelupalstaa jos toistakin, hakenut apua sieltä ja täältä. Osaisiko joku teistä kätköilijäkonkareista sanoa, mikä geokätköilysovellus toimii Nokian N97 jossa on symbian (versio5). Jokapaikka on täynnä mitä ihanimpia ja monipuolisimpia sovelluksia, mutta kun lukee taremmin tulee vastaan: "Ei toimi symbian 5...." Olen kokeilutkin GeocachingLiveä. asennus onnistui, mutta yhden kerran jälkeen laite ei löydä GPS:ää..

Auttakaa naista mäessä, ei mäen alla :D

Avatar
Ilppis
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 12.07.2011 23:17
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Nokia N97, Symbian versio5

Viesti Kirjoittaja Ilppis » Pe 04.05.2012 10:08

Hei,

Nokia Kaupasta löytyy ainakin ilmainen ViewRanger GPS ja kallis (30 euroa) Geocache Navigator. Minulla on nuo molemmat N97-puhelimessa ja toimivat kyllä. En ole itse käyttänyt tuota ViewRangeria (en ole jaksanut oikein opetella sitä), mutta tuo Trimblen Geocache Navigator on minun mielestäni kerta kaikkiaan mainio ohjelma. Tosin olen huomannut, että joillain käyttäjillä on ollut ongelmia sen lataamisessa ja käynnistämisessä aluksi. Muistathan, että puhelimessa kannattaa olla sellainen operaattorisopimus, ettei online-käytöstä veloiteta ajan mukaan (tämä pätee titysti kaikkiin online-ohjelmiin). Tosin Navigatorissa on myös offline-vaihtoehto. GeocachingLiveä en ole ko. puhelimella käyttänyt.
"Etsin kunnes löydän sun, ja tiedän toiveen täyttyvän, ilman sua mitään mieltä ei ois, kuljeskella yksinään." (Es. Markku Aro, suom. sanat Chrisse Johansson)

jäänalle12
Viestit: 3
Liittynyt: To 03.05.2012 14:42

Re: Nokia N97, Symbian versio5

Viesti Kirjoittaja jäänalle12 » Pe 04.05.2012 13:15

Hmm. tuo viewranger gps, sovellus on ilmainen. Entä muuten? Käyttö? Kartat?

Avatar
Ilppis
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 12.07.2011 23:17
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Nokia N97, Symbian versio5

Viesti Kirjoittaja Ilppis » Pe 04.05.2012 14:30

Niin, en ole juurikaan käyttänyt tuota ViewRangeria varsinkaan geokätköilyyn - se on kai enemmänkin yleinen ulkoiluun, retkeilyyn, pyöräilyyn tarkoitettu sovellus, joka käyttää netin Open Street Map ja Open Cycle Map karttoja. Onko joku käyttänyt tätä geokätköilyyn? En nimittäin muista, miten tähän saa kätkötietoja - vai saako oikein mitenkään näppärästi.
"Etsin kunnes löydän sun, ja tiedän toiveen täyttyvän, ilman sua mitään mieltä ei ois, kuljeskella yksinään." (Es. Markku Aro, suom. sanat Chrisse Johansson)

kyostis
Viestit: 1
Liittynyt: Su 06.05.2012 19:53

Re: Nokia N97, Symbian versio5

Viesti Kirjoittaja kyostis » Su 06.05.2012 20:08

Omassani Live toimii ihan hyvin. Viisi kätköä riittää erinomaisesti alkuun löydettäväksi. Premiumina voi latailla näkyviin lukemattomia kätköjä. Käyttöliittymään kannattaa tutustua hyvissä ajoin. Komennot "lataa" ja "poista kaikki tulevat tutuiksi. GPS ei tarvitse olla alkuun päällä kun vaan jaksaa vähän aikaa odotella. Jos autossa sattuu olemaan laturinjohto kiinni kannattaa laittaa kätkökartta latautumaan jos GPS:n latautumisessa on ongelmaa. GPS Info-ohjelmalla voi katsella koordinaatteja lähestyessä kun kohde on suurinpiirtein selvillä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Geocaching Live”