Live ei löydä gepsiä

Geocaching Liven (2009-2012) muistolle pyhitetty alue
Avatar
tuomasnu
Viestit: 70
Liittynyt: La 15.05.2010 9:38
Paikkakunta: Vantaa

Live ei löydä gepsiä

Viesti Kirjoittaja tuomasnu » Su 22.04.2012 20:17

Vieläköhän joku muukin jaksaa taistella vanhan (Betaversio Symbianiin) Liven kanssa...

Olen tähän asti pärjännyt Nokia E75:llä ja Livellä ja ollut vielä kohtuullisen tyytyväinenkin. Mutta tänään vekotin tilttasi pahasti. Nyt olen asentanut ohjelman useampaan kertaan uudestaan. Asennus onnistuu ja kartatkin latautuu, mutta se ei saa yhteyttä puhelimen gepsiin eli oma sijainti ei päivity ja sateliitin kuvan päällä on ja pysyy punainen ruksi. Saman aikaisesti esim. Sports Tracker tai muut GPS-softat löytävät sateliitit helposti ja toimivat.

Tällaista ongelmaa minulla ei ole Liven kanssa ennen ollut. Onko kenelläkään samankaltaisia kokemuksia ja onko ratkaitua löytynyt?
- eilen minulla oli jokin ajatus, mutta unohdin sen jo...

rexgirl1
Viestit: 15
Liittynyt: Ke 24.08.2011 18:19

Re: Live ei löydä gepsiä

Viesti Kirjoittaja rexgirl1 » Su 22.04.2012 21:41

On sama kokemus Nokian N97 minin kanssa, ei vain toimi niin ei toimi, vaikka kaikki asetukset olisivat oikein. Yhden ainoan kerran olen saanut näkymään kätköt kartalla, mutta vain sen yhden kerran. Käytänkin Smart GPX ohjelmaa mikä toimii hyvin, mutta kätköt pitää ladata puhelimen muistiin. Onneksi kaverilla on kunnon gepsi minkä kanssa sitten mennään, kännykässä se huono puoli että akku kestää vain puolituntia....

tuomto
Viestit: 45
Liittynyt: Ke 29.12.2010 21:24

Re: Live ei löydä gepsiä

Viesti Kirjoittaja tuomto » Su 22.04.2012 23:19

rexgirl1 kirjoitti: kännykässä se huono puoli että akku kestää vain puolituntia....
Oma puhelin omaa ilmeisesti laadukkaamman akun, sillä 4-5 tunnin reissun tekee kevyesti yhdellä akulla. Joo mutta itse aiheeseen. Tuollaisia ongelmia itsellä on liven kanssa ollut, mutta melko lyhytaikaisia ja en ole loppujen lopuksi ollut aivan varma, että onko vika ollut livessä vai nokialaisessa. En nimittäin tuohon nokialaiseenkaan ihan hirveästi luottaisi, sillä omaan nokiaan ei ole enää miesmuistiin tullut ohjelmistopäivityksiä, vaikka kyseisessä firmassa niitä suureen ääneen luvattiinkin. On hyvin todennäköistä, että live toimii taas huomenna, ilman että teet yhtikäs mitään.

Kaikin puolin kätevä ohjelma, joka tarjoaa kätköilyyn kaiken sen, mitä ainakin itse tarvitsen. Vie tarkkaan purkille ja kartttapohjaa voi vaihdella maaston mukaan. Voiko enempää toivoa? Ei!

Avatar
tuomasnu
Viestit: 70
Liittynyt: La 15.05.2010 9:38
Paikkakunta: Vantaa

Re: Live ei löydä gepsiä

Viesti Kirjoittaja tuomasnu » Ma 23.04.2012 7:50

Illalla kymmeneltä sai sen sittenkin usean tunnin tuhertamisen jälkeen toimimaan.

Olin hulluna asennellut eri versioita ja sitten laitoin puhelimeen asetukseksi, että sovelluksen pitäisi kysyä saako ohjelma käyttää paikannuspalvelinta. Huomasin, että Live ei edes esitä tätä kysymystä minulle, vaikka Trackeri ja Kartat sitä kysyvät. Asensin vielä kertaalleen mistaakseni osoitteesta: http://live.geocaching.com/dl/1 - ja bingo! Ohjelma kysyi käynnistyessään saako paikannuspalvelinta käyttää ja gepsi lähti sittenkin toimimaan melkein heti.

Taisi olla vaan hätäinen johtopäätös, että ei se ainakaan ollut tuo ykkösversio, jonka piti toimia ja niinpä keskityin muiden yrittämiseen. (Kakkosversio oli asentunut, mutta se ei kai osannut kai ottaa yhteyttä paikannuspalvelimeen ja kuitenkin kuvittelin että se on oikea versio)

Kauan eläköön E75 ja Live! Yhteiselomme jatkuu.
- eilen minulla oli jokin ajatus, mutta unohdin sen jo...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Geocaching Live”