Geocaching Live iPhone?

Geocaching Liven (2009-2012) muistolle pyhitetty alue
Kaapo70
Viestit: 73
Liittynyt: La 21.08.2010 19:47

Geocaching Live iPhone?

Viesti Kirjoittaja Kaapo70 » La 21.08.2010 20:34

Tekisi mieli siirtyä Nokian palveluksista iPhoneen mutta kun tuota Liveä ei siihen kaiketi saa asennettua?
Onkohan joskus tulossa???
-Maailma on erillainen geokätköilijän silmin-

Kaapo70
Viestit: 73
Liittynyt: La 21.08.2010 19:47

Re: Geocaching Live iPhone?

Viesti Kirjoittaja Kaapo70 » La 02.10.2010 19:59

Hö...täytyy sitten varmaan toi N8 hommata..siinä tää ainakin toimii.
-Maailma on erillainen geokätköilijän silmin-

Lemmysix
Viestit: 88
Liittynyt: Ti 01.09.2009 20:26

Re: Geocaching Live iPhone?

Viesti Kirjoittaja Lemmysix » Su 03.10.2010 14:58

Heipä hei...

Itse iPhonen käyttäjänä kanssa olen vähän odottanut että tuo loistava live saatais siihen, mutta eipä taida olla GC.comilla intressiä, kun niillä on se virallinen Geocaching softa jo saatavilla, joka sinänsä on ihan pätevä kätköilysofta, mutta, sen laajuus kuten liven versio on aikast olematon. Sopii vallan mainiosti sellaiseen satunnaisenmatkailunohessakätköilyyn, mutta kyllä itse ainakin E71:llä varsinaiset kätköilyt hoidan.
Hei, täs olis ihan lähellä pari kätköö...

Kaapo70
Viestit: 73
Liittynyt: La 21.08.2010 19:47

Re: Geocaching Live iPhone?

Viesti Kirjoittaja Kaapo70 » Su 03.10.2010 17:38

Niinpä..eli täytyy vaan tyytyä Nokialaiseen.
-Maailma on erillainen geokätköilijän silmin-

Avatar
Aimo Haipakka
Viestit: 114
Liittynyt: Su 19.07.2009 12:45

Re: Geocaching Live iPhone?

Viesti Kirjoittaja Aimo Haipakka » Su 03.10.2010 20:45

Nämä tietysti ovat tottumis- ja makuasioita.
Sain iPhoneni solmuun ja kävimme geoveljeni kanssa muutaman kätkön tänään etsimässä parilla Nokian puhelimella, hän omallaan ja minä Vaimo Haipakalta lainaamallani. iPhonen gps ei ole yhtä herkkä kuin noissa nokialaisissa, se oli selvästi havaittavissa aikaisempiin reissuihin verrattuna. Mutta en kyllä tuota iföönille tehtyä geosoftaa Geocaching liveen vaihtaisi vaikka se olisi iPhonelle saatavissakin.

Tuo iföönin sekoaminen johtui juuri siitä, että tein sille jailbreakin koska halusin saada ulkoisen gps-mokkulan sen kanssa toimimaan. No, en saanut ;) Mutta nyt iphone taas käy ja kukkuu, sillä taas jatkossa kätköjä haen.

Oikeat gepsit ovat tietysti omassa sarjassaan mutta jos puhelimella kätköilee ei iPhonea kannata hylätä ainoastaan sen takia, ettei Geocaching live sillä toimi. Vaikka tuo iPhonelle tehty Geocaching-sovellus maksaakin (alle kympin), on se minun mielestäni hintansa arvoinen. Tuon epäherkän gps:n takia ehkä sitten voisikin miettiä muitakin puhelimia.

Avatar
tamasochi
Viestit: 40
Liittynyt: Su 30.08.2009 1:53

Re: Geocaching Live iPhone?

Viesti Kirjoittaja tamasochi » Su 03.10.2010 21:20

Aimo Haipakka kirjoitti:Mutta en kyllä tuota iföönille tehtyä geosoftaa Geocaching liveen vaihtaisi vaikka se olisi iPhonelle saatavissakin.
Mitä käytännön eroa softilla on?

Avatar
Aimo Haipakka
Viestit: 114
Liittynyt: Su 19.07.2009 12:45

Re: Geocaching Live iPhone?

Viesti Kirjoittaja Aimo Haipakka » Su 03.10.2010 22:04

Paha kysymys.
Velipojalla on kosketusnäytöllinen Nokia, hänelläkään ei voinut karttanäytöltä valita halluamaansa kätköä suoraan, kuten iPhonen softassa voi. Loggauksen teko puhelimella ei Nokialla oikein tuntunut onnistuvan, iPhonella loggaan kätköt samantien.
Kuten sanoin, nämä ovat maku- ja tottumiskysymyksiä. Ja olen liveä käyttänyt vain tämän yhden päivän.
Yksi paha puute iPhone-softassa on. Lähimpien kätköjen tai tietyllä paikkakunnalla olevien kätköjen haku toimii kyllä mutta siinä ei ole mahdollisuutta hakea kätköä nimellä.

Kaapo70
Viestit: 73
Liittynyt: La 21.08.2010 19:47

Re: Geocaching Live iPhone?

Viesti Kirjoittaja Kaapo70 » Ma 04.10.2010 8:00

iPhonen geocaching softalla näkee kyllä hienosti nuo kätköt ja kuvaukset vaan kun siellä ei näy noita kanssa-kätköilijöitä..se tässä on ongelmana..eikä voi siis lähetellä viestejä..?!?
Puhelin sinällään varmaan ihan oiva peli..Itselläni käytössä Garmin 60C+Nokia N97,niillä olen tähän asti hyvin pärjäillyt..mutta kun minun puhelin maku vaihtuu aina vähintään 1v välein ja taas olisi vaihdon aika :D
-Maailma on erillainen geokätköilijän silmin-

Avatar
Aimo Haipakka
Viestit: 114
Liittynyt: Su 19.07.2009 12:45

Re: Geocaching Live iPhone?

Viesti Kirjoittaja Aimo Haipakka » Ma 04.10.2010 8:35

Kaapo70 kirjoitti: ei näy noita kanssa-kätköilijöitä
Tuo on totta. Tuo oli mukava ominaisuus livessä. En minä muita kätköilijöitä löytää halua vaan päästä pakoon :lol:

Lemmysix
Viestit: 88
Liittynyt: Ti 01.09.2009 20:26

Re: Geocaching Live iPhone?

Viesti Kirjoittaja Lemmysix » Ma 04.10.2010 15:13

Noh, itseasiassa suurin ongelma iPhonen kanssa kätköilyssä on sen surkea akun kesto ja gps:n heitto. Mulla on käytössä siis E71 ja iPhone(3gs), niin on monesti tullut todettua ettei akku kestä lähellekkään niin pitkälle kuin Noksussa. Ja varsinkin kun mennään metsään, niin gps:n tarkkuus alkaa heittelemään ja paljon. Kuten olen aikaisemmin todennut niin iPhone ja GC.comin softa sopii satunnaiseen kätköilyyn, ei intohimoiseen purkkien perässä juoksemiseen. Tietysti saahan sitä hankittua extra-akkuja iPhoneen jolla saadaan kätköilyaikaa pidemmäksi, mutta edelleen tarkkuus tökkii. Totta että kätkön loggaaminen ja informaatio on helpommin käytettävissä iPhonella, mutta, sen varjolla ei paljon kätköillä.
Hei, täs olis ihan lähellä pari kätköö...

Avatar
Pietu
Viestit: 75
Liittynyt: Ti 06.07.2010 11:49
Paikkakunta: Kerava

Re: Geocaching Live iPhone?

Viesti Kirjoittaja Pietu » Ma 04.10.2010 16:04

Minullakin tuo iPhone on spontaanikätköilyä varten, vaikka teen sillä field notet myös Garminin kanssa kätköillessä. Saattaa mulla tosin olla Solarbag mukana, jos tulee oikein urakalla iPhonattua :D Firman puolesta mulla on Nokia E63 ja ennestään hyllyssä majaillut BT GPS, mutta en ole senkään kanssa liveä käytellyt aikoihin.
Jotenkin tuntuu siltä, että iPhonen viimeaikaiset päivitykset tekivät paikannuksesta paljon tahmeamman. Myös kompassi pyörii nykyisin aika villisti.
Nytpä kokeilenkin liveä kotimatkalla tuolla noksulla, jospa sitäkin joskus käyttelis ;)

Kaapo70
Viestit: 73
Liittynyt: La 21.08.2010 19:47

Re: Geocaching Live iPhone?

Viesti Kirjoittaja Kaapo70 » Ti 05.10.2010 22:18

Siis asiahan on mennyt vähän pois raiteiltaan..itse käytän pääosin Garmin 60C:tä kätköilyyn..on vaan muuten mukavaa kun metsissä rämpii että näkis onko muitakin "outoja" liikkeellä :D .
Nokialainen siis tois-arvoisessa käytössä ja tuli vaan mieleen olisko tuota live softaa kehitteillä iPhonelle..jos vaikka omenaan siirtyis..ei näy olevan eli pysytään Nokialaisessa.
-Maailma on erillainen geokätköilijän silmin-

Luir
Viestit: 30
Liittynyt: Ti 21.06.2011 21:25

Re: Geocaching Live iPhone?

Viesti Kirjoittaja Luir » Ti 18.10.2011 10:22

Kätköilen käytännössä vain Iphonen Geocaching-appsilla. Gepsi taitaa heitellä enemmän kuin oikeita GPS-laitteita käyttäessä, mutta harvoin niin paljon, että siitä olisi oikeasti haittaa. Pieniä kikkoja käyttämällä (sateliittikuvan mukaan suunnistaminen yms.) tuon olen saanut kompensoitua. Mutta siis kokemusta oikeista GPSeistä on todella vähän.

Täsmennän kuitenkin pari juttua:

Akkun kesto on käsittääkseni kiinni myös Iphonen mallista? IP4:n kanssa ei ole ollut ongelmia, mutta enpä minä nyt yli kolmea tuntia kerralla sitä gepsinä ole kokeillut käyttääkään. Millaisia akunkestoaikoja tarkoitatte?

Ja kätköt saa kyllä haettua kätkön nimelläkin, se täytyy vain tehdä siellä etusivun Advanced search -valikossa, kohta Search by Geocache Name ja sitten painetaan Search-nappulaa. Onhan käytössä uusin päivitys appsiin? Muutoksia ja kohennuksia on tullut tiheästi.

wiljam.i
Viestit: 93
Liittynyt: Ke 11.08.2010 7:58

Re: Geocaching Live iPhone?

Viesti Kirjoittaja wiljam.i » Ti 18.10.2011 20:24

Kaapo70 kirjoitti:Siis asiahan on mennyt vähän pois raiteiltaan..itse käytän pääosin Garmin 60C:tä kätköilyyn..on vaan muuten mukavaa kun metsissä rämpii että näkis onko muitakin "outoja" liikkeellä :D .
Nokialainen siis tois-arvoisessa käytössä ja tuli vaan mieleen olisko tuota live softaa kehitteillä iPhonelle..jos vaikka omenaan siirtyis..ei näy olevan eli pysytään Nokialaisessa.
Eiköhän se tuo "yhteisöllisyys" tule ajan kanssa, kun tuntuu olevan muotia :evil:
Sillä välin "omenakoneissa" voi katsella ja ihmetellä kätköjä http://www.facebook.com/GeoBucket - Ainoa vika vain tuo mainitsemasi puute, ei näytä onko muitakin outoja liikkeellä :mrgreen:

Kuikkalintu
Viestit: 7
Liittynyt: Ti 04.10.2011 9:57

Re: Geocaching Live iPhone?

Viesti Kirjoittaja Kuikkalintu » Ti 18.10.2011 21:23

Moi, olen kätköillyt myös vain ja ainoastaan iPhonen Geocaching.com -softan kanssa, nyt n. 150 kätköä. Hyvin on pelittänyt, ja tosiaankin hakuominaisuudet ovat mielestäni hyvät, helppo hakea mistä vaan lähimmät 30 kätköä ja nimelläkin siis. Gepsin epätarkkuus on edesauttanut ehkä nopeampaa geosilmän kehittymistä...;) En usko, että missaukset ovat gepsin syytä, vaan mielummin omista puusilmistä ja kokemattomuudesta johtuvaa! Olen pärjännyt iPhone4:n akun kanssa 6 tuntia ihan hyvin pyöräillen. Monet varmaankin kulkevat paikoin autolla, joten latauskin onnistuu. En siis pitäisi puhelimen kanssa kätköilyä äärimmäisenä hätätapauksena, vaan kyllä voi harrastaa jopa serious geocaching! Eiköhän minullekin kunnon käsigepsi ilmaannu ennenpitkää kuitenkin, sen verran ollaan meinaan koukussa...

mapa78
Viestit: 23
Liittynyt: To 24.03.2011 8:51

Re: Geocaching Live iPhone?

Viesti Kirjoittaja mapa78 » Su 20.05.2012 10:02

wiljam.i kirjoitti:
Kaapo70 kirjoitti:Siis asiahan on mennyt vähän pois raiteiltaan..itse käytän pääosin Garmin 60C:tä kätköilyyn..on vaan muuten mukavaa kun metsissä rämpii että näkis onko muitakin "outoja" liikkeellä :D .
Nokialainen siis tois-arvoisessa käytössä ja tuli vaan mieleen olisko tuota live softaa kehitteillä iPhonelle..jos vaikka omenaan siirtyis..ei näy olevan eli pysytään Nokialaisessa.
Eiköhän se tuo "yhteisöllisyys" tule ajan kanssa, kun tuntuu olevan muotia :evil:
Sillä välin "omenakoneissa" voi katsella ja ihmetellä kätköjä http://www.facebook.com/GeoBucket - Ainoa vika vain tuo mainitsemasi puute, ei näytä onko muitakin outoja liikkeellä :mrgreen:
Kommentoidaanpa tähän, vaikka hieman vanha viesti onkin..
Tuo gc.comin julkinen api ei ainakaan vielä tarjoa tukea outojen näyttämiselle.
Lisään tuen tuolle Geo Buckettiin heti kun tuki vain tulee tarjolle :)

Kaapo70
Viestit: 73
Liittynyt: La 21.08.2010 19:47

Re: Geocaching Live iPhone?

Viesti Kirjoittaja Kaapo70 » Su 20.05.2012 19:55

ASIAA!!!!!
-Maailma on erillainen geokätköilijän silmin-

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Geocaching Live”