Premium Trial ei käynnisty Livessä

Geocaching Liven (2009-2012) muistolle pyhitetty alue
Etsijä68
Viestit: 18
Liittynyt: Pe 09.07.2010 14:04

Premium Trial ei käynnisty Livessä

Viesti Kirjoittaja Etsijä68 » Ti 13.07.2010 9:55

Ongelmani on lyhykäisyydessään seuraava: 10 päivän Premium Trial käynnistyy kyllä Live Betan PC-versiossa (tulee ruutu, jossa kerrotaan kuinka kauan trialia on jäljellä) muttei lainkaan kännykkäversiossa (näkee mm. siitä, että edelleen vain ne 5 lähintä kätköä mahdollista listata).

Osaako joku kertoa, mistä on kyse?

* * *

Trialin käytön tarve on tämä: Tilasin jo Kiven alla -verkkokaupasta Premium jäsenyyden, joka luvattiin "saatavana heti" mainoksella, mutta saamassani tilaussähköpostissa yhtäkkiä tämä "heti-saatavuus" oli muuttunut yhden arkipäivän käsittelyajaksi ja samassa sähköpostissa vasta ilmoitettiin, että kyseessä on Kiven alla -kaupan lomaviikko joten tilauksia käsitellään vain tiistaisin ja torstaisin.

Mielestäni tällaiset asiat olisi ollut syytä ilmoittaa jo tuotekuvauksen yhteydessä; geocache.com:ista olisin oikeasti saanut Premium-jäsenyyden "luokkaa heti".

Avatar
Reform7
Viestit: 162
Liittynyt: Su 23.05.2010 18:15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Premium Trial ei käynnisty Livessä

Viesti Kirjoittaja Reform7 » Ti 13.07.2010 17:16

Itse tilasin premiumin comista. Naps ja premium oli heti päällä :D
"Ei se siel oo" --> "Oho oliki"

Avatar
haksu10
Viestit: 3071
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Premium Trial ei käynnisty Livessä

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ti 13.07.2010 18:52

Etsijä68 kirjoitti:Trialin käytön tarve on tämä: Tilasin jo Kiven alla -verkkokaupasta Premium jäsenyyden, joka luvattiin "saatavana heti" mainoksella, mutta saamassani tilaussähköpostissa yhtäkkiä tämä "heti-saatavuus" oli muuttunut yhden arkipäivän käsittelyajaksi ja samassa sähköpostissa vasta ilmoitettiin, että kyseessä on Kiven alla -kaupan lomaviikko joten tilauksia käsitellään vain tiistaisin ja torstaisin.

Mielestäni tällaiset asiat olisi ollut syytä ilmoittaa jo tuotekuvauksen yhteydessä; geocache.com:ista olisin oikeasti saanut Premium-jäsenyyden "luokkaa heti".
Kiven alla -kesälomittajana totean että tuotelistaussivulla oleva "saatavuus: heti" tarkoittaa että tuotetta on varastossa; ts. emme joudu odottamaan premiumien saapumista postitse tai laivalla vaan niitä on suoraan hyllyssä. Sama periaate koskee muitakin tuotteita; vaikka saatavuus on heti ei gepsi ole kourassa heti kun on tilausnappia painanut.

Tuotteen tuotesivulla (jolle on pakko mennä että voi syöttää nimimerkkinsä) sitten kerrotaan tarkenteena "Kauttamme hankittuna geocache.fi -palvelun lisäominaisuudet aktivoituvat heti ja geocaching.com premium-jäsenyyskin arkipäivisin yleensä 24 tunnin sisällä tilauksesta." Viive johtuu tässä geocaching.com:sta; elävät maassa jossa kello käy eri tahdissa joten päivän tilaukset käsittelevät siis joskus työpäivän alkamisen jälkeen, Suomen aikaa yleensä myöhäisillasta (ellei jostain syystä ole esteitä jolloin käsittelevät hitaammin).

Valitettavasti tosiaan on vielä loma-aika josta johtuen myös Kiven alla -vakiomies joutuu löhöilemään uima-altaalla ja minä sitten sielläkin säntäilen ja koitan parhaani mukaan hoitaa asiat vaikka kaikilla on niin kiire ja loma-aikanakin kaikki pitää tapahtua sekunneissa (ja tietty sitten teen virheitä kun koitan nämä toiveet täyttää).

Tuohon groundspeakin viiveeseen vielä sen verran että tänään klo 12:45 on lähtenyt premiumavauspyyntö mutta vielä ei ole tullut vahvistusta että olisi avattu. Niin, ja arvatkaapa kenen nimimerkki (se en ole minä) on myös tuolla listalla... mutta meistä riippumattomista syistä siis se ei vielä ole päivittynyt.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3071
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Premium Trial ei käynnisty Livessä

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ti 13.07.2010 21:36

haksu10 kirjoitti:Tuohon groundspeakin viiveeseen vielä sen verran että tänään klo 12:45 on lähtenyt premiumavauspyyntö mutta vielä ei ole tullut vahvistusta että olisi avattu. Niin, ja arvatkaapa kenen nimimerkki (se en ole minä) on myös tuolla listalla... mutta meistä riippumattomista syistä siis se ei vielä ole päivittynyt.
Pahoittelen että jouduin olemaan poissa koneelta; mutta klo 19:19 on groundspeak (geocaching.com) vahvistanut premiumtietojen päivityksen ja nyt tarkastaessani ainakin ketjun aloittajan kohdalla tieto myös geocaching.com -sivustolla on kurrentti.

Täyden palvelun takaamiseksi tein lisäksi välittömän premiumtiedon päivityksen myös Live:n puolelle (normaalisti tieto päivittyy viiveellä määräajoin taikka kirjautumalla live.geocaching.com -www-sivuille; nämä meistä riippumattomista syistä) sekä varmistin että myös nykyinen geocache.fi - live.geocaching.com -linkitys on kohdallaan.

Kiitän asiakkuudesta sekä pahoittelen ettei palvelu täyttänyt niitä kriteereitä mitkä laadukkaalle ja toimivalle palvelulle ja asiakaspalvelulle olet asettanut.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Etsijä68
Viestit: 18
Liittynyt: Pe 09.07.2010 14:04

Re: Premium Trial ei käynnisty Livessä

Viesti Kirjoittaja Etsijä68 » Ke 14.07.2010 10:06

Kiitos haksulle loistavasta toiminnasta, eihän tästä nyt tullut kuin yhden haeskelupäivän viive ja toden sanoaksi se on hemmetin nohevaa ja nopeaa toimintaa. Nyt näyttäisi jäsenyys olevan tosiaan voimassa ja näkyvän oikein kummallakin saitilla.

- - -

Ketjuni koski alunperin Live Betan puhelinclientin ongelmia. Nyt kun sain jo haeskeltua Premiumina oman kotiseutuni kaikki kätköt kätevästi GPX:ksi geogache.fi-sivustolta, niin osaisiko joku neuvoa, mitkä yhteydet pitää väliaikaisesti sallia Live Betan puhelinsovelluksessa, jotta Premium-tieto päivittyy siihenkin softaan ja se 5 lähimmän kätkön rajoitus poistuu?

Haluan edelleen käyttää itse kätköilyssä softaa täysin offline, eli niin, että siirrän aina muodostamani GPX-tiedoston puhelimen muistikortille ja haeskelen kätkötiedot siitä, en verkosta. Mutta oletan, että tässä vaiheessa, kun olen kieltänyt Live Betalta kaikki verkkoyhteydet, ei sillä ole mitään keinoa tietää, että olen Premium-jäsen, eli se käyttää edelleen sitä 5 lähimmän kätkön rajoitusta. Edelleen oletan, että nyt pitäisi käynnistää softa edes osittaisessa online-tilassa kerran, jotta jäsenyystieto päivittyy sille ja rajoitus poistuu...neuvot ovat lämpimästi tervetulleita.

EDIT: No niin, kokeilin tätä, laitoin profiiliksini "Presence" entisen "Offlinen" sijaan, sen lisäksi sovelluksen asetuksiin on määritelty Yhteysosoite (DNA Internet), verkkokäyttö ("Kysy aina") sekä Yhteydet ("Kysy 1. kerralla"). Edelleen offline kartta ja offline GPX käytössä. Ajattelin, että näillä asetuksilla softa ainakin jossain vaiheessa kysyisi jotain verkkoyhteydestä ja osaisi sitten yhteydenoton yhteydessä päivittää statukseni Premiumiksi. Eipä kysellyt eikä päivittänyt; vain 5 lähintä kätköä näkyy edelleen. Eli tarkkoja ohjeita kaipaillaan. Mistäs sitä tietää, vaikka Liven pitää olla "verkkokäytössä" koko päivän ennen kuin tuo jäsenyys sille päivittyy? Vaikka toivon kyllä, ettei tarvitsisi, sillä minulla ei todellakaan ole dataliittymää...

EDIT2: Komento takaisin. Yllä pähkäilemäni toteutui, kun verkkoasetusten jälkeen käynnistin ja suljin Liven yhden ylimääräisen kerran. Toisen kerran käynnistettäessä se jo kyselikin nettiyhteyden käyttöoikeutta ja näemmä onnistui päivittämään Premium-tiedonkin, nimittäin nyt kaikki 217 offline GPX:ään hakemaani kätköä näkyy kartalla hienosti. Eli tämän synkän yksinpuhelun päätteeksi -> kätköilemään mars!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Geocaching Live”