Yli 50 kätköä Liveen?

Geocaching Liven (2009-2012) muistolle pyhitetty alue
Nenni
Viestit: 2
Liittynyt: To 05.03.2009 23:54

Yli 50 kätköä Liveen?

Viesti Kirjoittaja Nenni » To 15.04.2010 21:44

Saako Liveen jotenkin keploteltua yli 50 kätköä muistiin. Aikomuksemme on käyttää sovellusta offline-tilassa. Koitimme tallentaa kätköjä gpx-tiedostoksi ja tuoda ne siitä Liveen, mutta emme onnistuneet aikomuksessamme. Neuvoja? Onnistuuko edes? Kiitos :roll:

joulu
Viestit: 29
Liittynyt: La 31.10.2009 22:36

Re: Yli 50 kätköä Liveen?

Viesti Kirjoittaja joulu » To 15.04.2010 21:58

Kyllä liveen saa tallennettua ofline kartat ja kätköjä riittävästi kaveri muistaakseni puhu et 5000 kätkössä tulee raja vastaa. Ite en oo kätköjä ladannu ennakkoon mitenkään liveen joten enempää en osaa neuvoa.

Avatar
Pek47ka
Viestit: 363
Liittynyt: Su 06.04.2008 18:34
Paikkakunta: Nummela (maalaiskunnan sivukylä)

Re: Yli 50 kätköä Liveen?

Viesti Kirjoittaja Pek47ka » To 15.04.2010 21:58

Kokemukseni mukaan Liveen saa premium jäsenenä talletettua riittävästi kätkötietoja online tilassa. Jos ei ole premium, onnistuu vain viisi kätköä yhtäaikaa olemaan talletettuna. Jos on oflinessa, en tiedä millä systeemillä homma hoituisi. Olen tallettanut Suomessa onlinella tarvittavat kätköt vain menemällä kartalla haluttuun kohtaan ja siitä vaikka 50 lähintä kätköä tallentuu kerralla. Minulla on vanhempi versio ja sillä ainakin pitää sitten käydä katsomassa aina kätköä, jolloin kuvauskin latautuu vihjeineen. Sitten oflinessa voi näin haettuja kätköjä etsiä. Kartatkin saa haettu muistiin ja ne on sitten oflinessa näkyvillä, mutta tästä ei ole omakohtaisia kokemuksia.

tanjuli
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 29.08.2008 16:49

Re: Yli 50 kätköä Liveen?

Viesti Kirjoittaja tanjuli » To 15.04.2010 22:00

Minulla oli 500 Tukholman geokätköä offlinena viime viikonloppuna eli onnistuu se. GPX-tiedosto pitää tallettaa luuriin ja sitten Livestä hakea Kätköt-Lataa GPX:stä ja vain valita se oikea file. Taisin kokeilla kaikkien Suomen kätköjen lataamista, mutta ne eivät mahtuneet muistille. Sain kuitenkin montamonta!
Etsin sieltä, etsin täältä. Jotain mikä ei kadonnutkaan.

Avatar
Duracell76
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 18.11.2009 20:25
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Yli 50 kätköä Liveen?

Viesti Kirjoittaja Duracell76 » To 15.04.2010 22:11

Muistaakseni 5000 on max.
Sinne ja takaisin, eksyin tai en.

Avatar
Eniz
Viestit: 320
Liittynyt: Pe 09.01.2009 1:31
Paikkakunta: VTallinna

Re: Yli 50 kätköä Liveen?

Viesti Kirjoittaja Eniz » To 15.04.2010 22:16

Nenni kirjoitti:Saako Liveen jotenkin keploteltua yli 50 kätköä muistiin. Aikomuksemme on käyttää sovellusta offline-tilassa. Koitimme tallentaa kätköjä gpx-tiedostoksi ja tuoda ne siitä Liveen, mutta emme onnistuneet aikomuksessamme. Neuvoja? Onnistuuko edes? Kiitos :roll:
En osaa neuvoa, mutta premium saa aina sen 50 kätköä per laaki. Olen ollut tosin havaitsevani että kovinkaan montaa tuhatta kätköä tai itse tekemää waypointtia ei Live kaatuilematta sulata.

Toinen kyssäri miksi off-line ja Live minusta ne ovat kaksi toisensa pois sulkevaa seikkaa. OFF-line softa kännykässä on esimerkiksi Garmin XT, XT:tä pyörittävässä kännyssäni ei ole edes sim-korttia. En ole sen kanssa tosin paljoa pelehtinyt kun en keksinyt miten siinä saisi kätkön lähestymis jutut näkyviin ja live pelaa muka mielettömillä nopeuksilla, josta maksan 20 ekee kuussa. XT tuntuu olevan autonavigaattoritasoa, tosin on niissä autonavienkin softissa varmaan sellaisia, joilla lähestymisen saisi näkyviin. Niistäkään en ole keksinyt.

Ainoa kikka jota Liven käyttäjänä voin neuvoa on että selaat aina sen kartan keskipisteen paikalle, josta haluat kätköt vermeeseen saada. Saatko 5 vai 50 riippuu jäsenmaksuista. Mutta nuo kätköt voi liveen vaihtoehtoisesti ladata joko gps-naateista tai kartan keskipisteestä. Keskipistettä vaihtamalla ja runsaalla naputtelulla varmaan normijäsenkin saa reilusti yli sen 50 kätköä koneeseen. Käsittääkseni se 50 on vain määrä, jonka premioikat omaava voi ladata kerrallaan.
Toisaalta off-line LIvessä epäilyttää, että kätkökuvaukset eivät tulisi saman tien mukaan. Eli ehkä ne haetaan erikseen. Tämä on vain käytännön tuumaus, koska välillä kuvauksia saa odottaa pitkään ja välillä niissä ei edes lue mitään.

tanjuli
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 29.08.2008 16:49

Re: Yli 50 kätköä Liveen?

Viesti Kirjoittaja tanjuli » To 15.04.2010 22:26

LIvessä epäilyttää, että kätkökuvaukset eivät tulisi saman tien mukaan. Eli ehkä ne haetaan erikseen. Tämä on vain käytännön tuumaus, koska välillä kuvauksia saa odottaa pitkään ja välillä niissä ei edes lue mitään.
Minulla kuvaukset tulevat ihan nätisti mukana offlineen, offline-luurissa ei ole edes SIM-korttia.
Etsin sieltä, etsin täältä. Jotain mikä ei kadonnutkaan.

Avatar
Eniz
Viestit: 320
Liittynyt: Pe 09.01.2009 1:31
Paikkakunta: VTallinna

Re: Yli 50 kätköä Liveen?

Viesti Kirjoittaja Eniz » To 15.04.2010 22:38

tanjuli kirjoitti:
LIvessä epäilyttää, että kätkökuvaukset eivät tulisi saman tien mukaan. Eli ehkä ne haetaan erikseen. Tämä on vain käytännön tuumaus, koska välillä kuvauksia saa odottaa pitkään ja välillä niissä ei edes lue mitään.
Minulla kuvaukset tulevat ihan nätisti mukana offlineen, offline-luurissa ei ole edes SIM-korttia.
noinhan sen pitää ollakkin, toimisessaan kerrassaan mainio tuo Live, hinta/laatusuhde on kohdallaan, enkä jaksa valittaa että hukkasi tänäänkin pari tallentamaani waypointtia :D

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Geocaching Live”