Geocaching Live/Nokia N97

Geocaching Liven (2009-2012) muistolle pyhitetty alue
Klausbuster
Viestit: 14
Liittynyt: Ke 14.05.2008 21:46

Geocaching Live/Nokia N97

Viesti Kirjoittaja Klausbuster » To 13.08.2009 20:28

Onko kokemuksia ko. ohjelmasta Nokin N97 kanssa. Puhelin löytää gps-singaalin ja toimii hyvin kotona langattomassa netissä eli kartat tulee ja kätköt myös. Saunalahti Internet ei taas avaa karttoja ja kätköjä ollenkaan, mutta gps-signaali toimii kuitenkin. Eli Puhelimen omalla datayhteydellä ei pääse käyttämään ohjelmaa, toistaiseksi vain kotona langattomasti. Missä vika?!?! Olen kokeillut eri ohjelmavariaatioita.

fifixi
Viestit: 133
Liittynyt: Pe 10.07.2009 0:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Geocaching Live/Nokia N97

Viesti Kirjoittaja fifixi » To 13.08.2009 22:45

On kokemusta ja en ole Elisan kanssa törmännyt mainitsemaasi ongelmaan. Ensimmäisenä tuli mieleen, että voisiko johtua siitä että ohjelmassa ei ole yhteydet sallittu verkkovierailu(roaming) tilanteessa. Saunalahtihan "roamaa" Elisan verkossa ja tilanne on sama kuin olisi ulkomailla. En kyllä löytänyt asetusta mistä tota voisi säätää joten ei vissiin johdu tästä. Saunalahti Internet varmaan muuten toimii esim. selaimen kanssa?

Tarkista nyt vielä GL:lle annetut oikeudet ym: Asetukset -> Sovell. hallinta -> Asennetut sovell. -> valitse 'GeocachingLive' -> Valinnat -> Sovelluksen asetukset.

Avatar
mikko&sira
Viestit: 466
Liittynyt: La 06.01.2007 10:35
Paikkakunta: Espoo

Re: Geocaching Live/Nokia N97

Viesti Kirjoittaja mikko&sira » To 13.08.2009 23:00

Minulla jostain syystä oli sekä Liven että TGN:n kanssa sama ongelma kunnes poistin wlan-yhteyden puhelimesta. Jostain syystä nuo ohjelmat yrittivät ensisijaisesti käyttää wlania vaikka olin oman tukiasemani kantaman ulkopuolella. Wlanin disablointi auttoi ja sen jälkeen Live löysi taas yhteyden 3G:n kautta.
Tarkemmin en asiaa tutkinut, sillä kenttäolosuhteissa oli vaan saatava ohjelma jotenkin toimimaan ja siihen ei auttanut pelkkä datayhteyksien priorisointi.
Maailma on erilainen geokätköilijän silmin.

Snuggles23
Viestit: 22
Liittynyt: Ti 05.01.2010 19:42
Paikkakunta: Kangasala

Re: Geocaching Live/Nokia N97

Viesti Kirjoittaja Snuggles23 » Ma 11.01.2010 0:25

Mulla on pelittänyt N97 kanssa ihan loistavasti. Ainoana mainittavana haittapuolena sanoisin, että ladattavien kätköjen määrää voisi lisätä. Ohjelma ottaa sisäänsä sen 5000 kätköä ja ajatuksena oli ajaa kaikki suomen kätköt kerralla sisään. Toki käytössä on automaattipäivitys uusien varalle.

Jos määrän voisi nostaa vaikkapa siihen 15000kpl, niin jäisi vielä hieman marginaaliakin. :wink:

yrko
Viestit: 96
Liittynyt: Ti 10.11.2009 12:33
Paikkakunta: Masku, Lemu

Re: Geocaching Live/Nokia N97

Viesti Kirjoittaja yrko » Ma 11.01.2010 13:45

Snuggles23 kirjoitti:Mulla on pelittänyt N97 kanssa ihan loistavasti. Ainoana mainittavana haittapuolena sanoisin, että ladattavien kätköjen määrää voisi lisätä. Ohjelma ottaa sisäänsä sen 5000 kätköä ja ajatuksena oli ajaa kaikki suomen kätköt kerralla sisään. Toki käytössä on automaattipäivitys uusien varalle.

Jos määrän voisi nostaa vaikkapa siihen 15000kpl, niin jäisi vielä hieman marginaaliakin. :wink:
Minulla on omat epäilykseni tähän toimintamalliin.
Käsitän, että kyseessä on kopiointi serveriltä kännykkään.
Jos jonkun kätkön tiedot serverillä muuttuu - vaikka pieni paikan siirto - , saako Live tiedon, että tämä kätkö pitää ladata uudestaan?
Itse olen poistanut kätköt välillä kännystä saadakseni ajantasaisen tiedon serveriltä.

Jos joku todistaa poistamisen turhaksi, olen pelkästään tyytyväinen.

Avatar
KariM1
Viestit: 126
Liittynyt: Pe 10.08.2007 10:09
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Geocaching Live/Nokia N97

Viesti Kirjoittaja KariM1 » Ma 11.01.2010 17:51

yrko kirjoitti:Jos jonkun kätkön tiedot serverillä muuttuu - vaikka pieni paikan siirto - , saako Live tiedon, että tämä kätkö pitää ladata uudestaan?
Ei saa tietoa. Siksi kätkön valikossa on toiminto "päivitä kuvaus", jos alkaa epäilyttää että kätkön tiedot livessä eivät ole ajan tasalla. Kannattanee klikata varmuuden vuoksi, mikäli kätködata ei ole aivan vastikään ladattu, jos ei muuten niin uusimpien logien saamiseksi.

yrko
Viestit: 96
Liittynyt: Ti 10.11.2009 12:33
Paikkakunta: Masku, Lemu

Re: Geocaching Live/Nokia N97

Viesti Kirjoittaja yrko » Ma 11.01.2010 19:31

KariM1 kirjoitti:
yrko kirjoitti:Jos jonkun kätkön tiedot serverillä muuttuu - vaikka pieni paikan siirto - , saako Live tiedon, että tämä kätkö pitää ladata uudestaan?
Ei saa tietoa. Siksi kätkön valikossa on toiminto "päivitä kuvaus", jos alkaa epäilyttää että kätkön tiedot livessä eivät ole ajan tasalla. Kannattanee klikata varmuuden vuoksi, mikäli kätködata ei ole aivan vastikään ladattu, jos ei muuten niin uusimpien logien saamiseksi.
Selvä homma. Minä ainakin jatkan vanhalla rutiinilla. Latailen kätköt niiltä kulmilta, joissa satun olemaan.
Samalla puhtaalta pöydältä aloituksella saan löydetyt pois häiritsemästä.
Vai saako löydetytkin erikseen poistettua?
Myönnän, että Live ei ole päätyökalu :)

Avatar
Duracell76
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 18.11.2009 20:25
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Geocaching Live/Nokia N97

Viesti Kirjoittaja Duracell76 » Ti 12.01.2010 1:34

Minulla pelannut ihan loistavasti Saunalahden liittymällä. Mun piti kyl ottaa tuo Wlan pois käytöstä.
Sinne ja takaisin, eksyin tai en.

yrko
Viestit: 96
Liittynyt: Ti 10.11.2009 12:33
Paikkakunta: Masku, Lemu

Re: Geocaching Live/Nokia N97

Viesti Kirjoittaja yrko » Ti 12.01.2010 13:21

yrko kirjoitti:Samalla puhtaalta pöydältä aloituksella saan löydetyt pois häiritsemästä.
Vai saako löydetytkin erikseen poistettua?
Myönnän, että Live ei ole päätyökalu :)
Kun ei kukaan muu vastannut, vastaan itse itselleni: löydetyt saa erikseen poistettua.

Sitten noihin wlan-juttuihin.
Jos olen kotona, yhteydeksi tarjotaan wlania. Maastossa tarjotaan 3G/GPRS-yhteyttä. Eli toimii, kuten pitääkin. Ainoa huomioitava seikka on, etten käynnistä Liveä kotona, jos olen lähdössä kätköille. Automaattista yhteystyypin vaihtoa ei tapahdu.

Avatar
Vilosparta
Viestit: 191
Liittynyt: Ma 19.02.2007 11:49
Paikkakunta: Hyvinkää / Tartto Viro

Re: Geocaching Live/Nokia N97

Viesti Kirjoittaja Vilosparta » Ti 12.01.2010 15:30

Vaikkakin tällä saitilla on käsitelty Live/Nokia97:ää niin kysyisin Teiltä kokeneimmilta, että minkä kännykän valitsisitte jos saisitte nyt tarjolla olevista valita niin tähän GCLiveen kuin muutenkin kännyksi?
"Päivittäin googlaan KeithRichardsin ja jos hän elää minullakin menee hyvin (Antony Bourdain)"

Avatar
rixu
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 10.09.2008 18:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Geocaching Live/Nokia N97

Viesti Kirjoittaja rixu » Ti 12.01.2010 15:36

Nokia E72 ottaisin jos nyt minkä vaan voisi valita

Avatar
Haimmala
Viestit: 166
Liittynyt: To 26.02.2009 6:25
Paikkakunta: Vihti

Re: Geocaching Live/Nokia N97

Viesti Kirjoittaja Haimmala » To 26.08.2010 12:44

KariM1 kirjoitti:
Ei saa tietoa. Siksi kätkön valikossa on toiminto "päivitä kuvaus", jos alkaa epäilyttää että kätkön tiedot livessä eivät ole ajan tasalla. Kannattanee klikata varmuuden vuoksi, mikäli kätködata ei ole aivan vastikään ladattu, jos ei muuten niin uusimpien logien saamiseksi.
Olen muuten huomannut että tämä toiminto ei toimi kännykässäni (N96). Vaikka kuinka näppäilen että päivitä kuvaus, niin ei päivity. Koko kätkön poistaminen livestä ja lataus uudestaan auttaa asiaan.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Geocaching Live”