Liven offline karttojen lataus

Geocaching Liven (2009-2012) muistolle pyhitetty alue
Avatar
Mur_meli
Viestit: 176
Liittynyt: Pe 11.01.2008 19:09
Paikkakunta: Vantaa, Louhela

Liven offline karttojen lataus

Viesti Kirjoittaja Mur_meli » La 09.05.2009 22:46

Teen tästä oman threadin...
Mulla on Nokia N95, uusin softa siinä, ja uusin live versio 0.98.08.
Liven opastus ja lataus sivuilta sain katottua kartta-alueen (Tallinna), jonka haluan tallentaa puhelimeeni. Onnistuinkin tallentamaan kartat koneelle ja siirtämään ne puhelimeeni. Sitten alkoi ongelmat...
Kun pistän Liven offline tilaan, se ei lataa niitä karttoja..

Uskon vahvasti, että ongelma on täällä käyttäjä puolella, mutta kun en tiedä mitä teen väärin, kun ihan ohjeiden mukaan teen. Jos joku viittisi ihan rautalangasta mulle tän vääntää....

Mulla on muuten sekä live että kartat puhelimen omassa muistissa, mutta sillä ei pitäisi olla merkitystä - vai onko?

:oops: Mur_meli
Mur_meli
***************
^-^
=o=

Avatar
martsa
Viestit: 87
Liittynyt: To 04.10.2007 9:40

Re: Liven offline karttojen lataus

Viesti Kirjoittaja martsa » Su 10.05.2009 1:36

Softa voi olla asennettuna puhelimen muistiin, mutta offlinekartat pitää kopioida ainakin toistaiseksi muistikortilta hakemistoon: e:\trackonfly\map
Kuva Neongeo - Geocaching for Android

Avatar
Mur_meli
Viestit: 176
Liittynyt: Pe 11.01.2008 19:09
Paikkakunta: Vantaa, Louhela

Re: Liven offline karttojen lataus

Viesti Kirjoittaja Mur_meli » Su 10.05.2009 7:36

Sinnikkyys palkitaan... :shock:
Ja ei tarvittu edes rautalankaa - rautaiset hermot vain... 8)
Kiitosh, kohta Tallinnaan testaamaan, kuinka tää toimii..

:D Mur_meli

Hei, vielä kysyisin... Kun se tekee tuonne 2 kansiota - db ja map - niin luulisin, että kartat on mapissa? Jos nyt teen uuden offline kartan, täytyykö mun hakea myös tuolta db:stä jotain, vai vaan mapista?
No, tän kanssa ehdin puljata vielä pari päivää ennen seuraavaa reissua.. :)
Mur_meli
***************
^-^
=o=

Avatar
konta1
Viestit: 99
Liittynyt: Pe 29.08.2008 20:37
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Liven offline karttojen lataus

Viesti Kirjoittaja konta1 » Su 10.05.2009 9:39

Heips,

Jos et käytä Tallinnassa ollekkaan livessä nettiyhteyttä, niin silloin puhelimen A GPS ei pitäisi mennä päälle, joten satelliittien sijaintitietojen saaminen saattaa kestää silloin monta kymmentä minuuttia. Hokasimme tämän, kun itse olimme Tallinnasssa, ja ihmettelimme onko laitteemme rikki. Mutta kyllähän siitäkin sinnikkyydellä selvittiin. :D
Kumimaisen Omahyväinen ja Naurettavan Töppöjalkainen Arvuuttelija Ykkönen | Luolat ja onkalot

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Liven offline karttojen lataus

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » Su 10.05.2009 14:09

konta1 kirjoitti:Heips,

Jos et käytä Tallinnassa ollekkaan livessä nettiyhteyttä, niin silloin puhelimen A GPS ei pitäisi mennä päälle, joten satelliittien sijaintitietojen saaminen saattaa kestää silloin monta kymmentä minuuttia. Hokasimme tämän, kun itse olimme Tallinnasssa, ja ihmettelimme onko laitteemme rikki. Mutta kyllähän siitäkin sinnikkyydellä selvittiin. :D
A-GPS pitää kyllä tietääkseni kytkeä erikseen pois päältä puhelimen asetuksista.

Avatar
Mur_meli
Viestit: 176
Liittynyt: Pe 11.01.2008 19:09
Paikkakunta: Vantaa, Louhela

Re: Liven offline karttojen lataus

Viesti Kirjoittaja Mur_meli » Su 10.05.2009 20:40

Hienosti pelitti Tallinnassa, ja ihan suht nopeastikin latasi kartat. Yhtään kätköä tosin ei ehditty etsimään... :roll: Mutta karttaa tarvittiin kuitenkin - hukkaan ei siis mennyt tämä harjottelu..
Mur_meli
***************
^-^
=o=

Avatar
konta1
Viestit: 99
Liittynyt: Pe 29.08.2008 20:37
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Liven offline karttojen lataus

Viesti Kirjoittaja konta1 » Su 10.05.2009 21:02

Stone'5 kirjoitti:
konta1 kirjoitti:Heips,

Jos et käytä Tallinnassa ollekkaan livessä nettiyhteyttä, niin silloin puhelimen A GPS ei pitäisi mennä päälle, joten satelliittien sijaintitietojen saaminen saattaa kestää silloin monta kymmentä minuuttia. Hokasimme tämän, kun itse olimme Tallinnasssa, ja ihmettelimme onko laitteemme rikki. Mutta kyllähän siitäkin sinnikkyydellä selvittiin. :D
A-GPS pitää kyllä tietääkseni kytkeä erikseen pois päältä puhelimen asetuksista.
Meidän kännystä ei vaan mistään löytynyt tuota A-GPS valintaa, joten vastailimme vain liven verkkokäyttö kysymykseen, että ei. Silloin kesti satelliitteihin yhteyden saanti n.15min, eikä näyttänyt dataa kulkevan internetin kanssa.
Kumimaisen Omahyväinen ja Naurettavan Töppöjalkainen Arvuuttelija Ykkönen | Luolat ja onkalot

kivikasvo
Viestit: 51
Liittynyt: La 13.09.2008 21:05

Re: Liven offline karttojen lataus

Viesti Kirjoittaja kivikasvo » Pe 10.07.2009 12:34

Kaipaisin hieman ohjeistusta seuraaviin kysymyksiin:

1) Miten saan vaihdettua surkeat Open Street View -kartat pois ja tilalle esimerkiksi Google Mapsin?
(Ohjeet voi laittaa myös yksityisviestillä.)

2) Kun yritän ladata offline -karttoja PC-versiolla Java Webstartin kautta niin asetusten laittamisen jälkeen esiin tulee vain perusruutu ilman karttoja tai sijaintietoa. Pitääkö Geocaching Live -ohjelma avata ensin puhelimessa ja ottaa GPS fix ja sen jälkeen tuo offline-karttojen lataus toimii...?

3) Löytyykö http://live.geocaching.com/guide/ ohjeen lisäksi jotain tarkempaa ohjeistusta asiaan, sillä em. osoitteessa asiat on kuvattu hyvin yleisellä tasolla. Vaihtavatko käyttäjät kokemuksia ja ohjeita esimerkiksi jollain reaaliaikaisella keskustelukanavalla?

Avatar
ekhoc
Viestit: 312
Liittynyt: To 04.01.2007 22:59

Re: Liven offline karttojen lataus

Viesti Kirjoittaja ekhoc » Pe 10.07.2009 12:56

kivikasvo kirjoitti:Kaipaisin hieman ohjeistusta seuraaviin kysymyksiin:
3) Löytyykö http://live.geocaching.com/guide/ ohjeen lisäksi jotain tarkempaa ohjeistusta asiaan, sillä em. osoitteessa asiat on kuvattu hyvin yleisellä tasolla. Vaihtavatko käyttäjät kokemuksia ja ohjeita esimerkiksi jollain reaaliaikaisella keskustelukanavalla?
Ircissä kanava #tofbeta on eräänlainen "onlinehelppi".

Anreea
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 14.07.2009 14:12

Re: Liven offline karttojen lataus

Viesti Kirjoittaja Anreea » Ma 10.08.2009 22:09

kivikasvo kirjoitti:Kaipaisin hieman ohjeistusta seuraaviin kysymyksiin:

2) Kun yritän ladata offline -karttoja PC-versiolla Java Webstartin kautta niin asetusten laittamisen jälkeen esiin tulee vain perusruutu ilman karttoja tai sijaintietoa. Pitääkö Geocaching Live -ohjelma avata ensin puhelimessa ja ottaa GPS fix ja sen jälkeen tuo offline-karttojen lataus toimii...?
Minulla on sama ongelma. Ohjelma käynnistyy ihan nätisti, mutta karttaa ei näy, vaan pelkkiä harmaita ruutuja. Voisiko joku jeesata blondia?! :oops:

Avatar
haksu10
Viestit: 3071
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Liven offline karttojen lataus

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 10.08.2009 23:22

Anreea kirjoitti:
kivikasvo kirjoitti:Kaipaisin hieman ohjeistusta seuraaviin kysymyksiin:

2) Kun yritän ladata offline -karttoja PC-versiolla Java Webstartin kautta niin asetusten laittamisen jälkeen esiin tulee vain perusruutu ilman karttoja tai sijaintietoa. Pitääkö Geocaching Live -ohjelma avata ensin puhelimessa ja ottaa GPS fix ja sen jälkeen tuo offline-karttojen lataus toimii...?
Minulla on sama ongelma. Ohjelma käynnistyy ihan nätisti, mutta karttaa ei näy, vaan pelkkiä harmaita ruutuja. Voisiko joku jeesata blondia?! :oops:
Google Maps ei ole nykyisellään tuettu Webstart -versiossa vaikka roikkuu vielä mukana (ja on oletuksena).

Työkalut => Asetukset => Karttapalvelin "OpenSteetMap" niin kartat latautuu.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Anreea
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 14.07.2009 14:12

Re: Liven offline karttojen lataus

Viesti Kirjoittaja Anreea » Ti 11.08.2009 17:27

haksu10 kirjoitti:
Anreea kirjoitti: Minulla on sama ongelma. Ohjelma käynnistyy ihan nätisti, mutta karttaa ei näy, vaan pelkkiä harmaita ruutuja. Voisiko joku jeesata blondia?! :oops:
Google Maps ei ole nykyisellään tuettu Webstart -versiossa vaikka roikkuu vielä mukana (ja on oletuksena).

Työkalut => Asetukset => Karttapalvelin "OpenSteetMap" niin kartat latautuu.
Asetus oli juuri noin, ja kävin nyt klikkaamassa sitä varmuuden vuoksi uudestaan, mutta ei apua. Alkaa paniikki kasvaa, kun pitäisi saada pari ulkomaan kätköä ladattua. Kyllä tekniikka on mukavaa :mrgreen:

Avatar
haksu10
Viestit: 3071
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Liven offline karttojen lataus

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ti 11.08.2009 19:33

Anreea kirjoitti:Asetus oli juuri noin, ja kävin nyt klikkaamassa sitä varmuuden vuoksi uudestaan, mutta ei apua. Alkaa paniikki kasvaa, kun pitäisi saada pari ulkomaan kätköä ladattua. Kyllä tekniikka on mukavaa :mrgreen:
Varmista vielä että saman asetussivun Nettiprofiili -kohdassa on Online.

Muuta en enää keksi :(
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

PiiSami
Viestit: 53
Liittynyt: To 01.11.2007 13:26

Re: Liven offline karttojen lataus

Viesti Kirjoittaja PiiSami » Ti 11.08.2009 20:31

Anreea kirjoitti:
Minulla on sama ongelma. Ohjelma käynnistyy ihan nätisti, mutta karttaa ei näy, vaan pelkkiä harmaita ruutuja. Voisiko joku jeesata blondia?! :oops:
Onhan itse puhelimen asetuksissa sallittu Geocaching Live -sovelluksen käyttää verkkoa?
"Mä mitä etsin yhä vaan, tuskin sitä saan.
Vaikka mysteeri tää, mysteeriks jää,
Läpi metsät samoan ja mä kunnaat koluan, niin jatkaa haluan. "

-Yö

Anreea
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 14.07.2009 14:12

Re: Liven offline karttojen lataus

Viesti Kirjoittaja Anreea » Ti 11.08.2009 21:43

PiiSami kirjoitti: Onhan itse puhelimen asetuksissa sallittu Geocaching Live -sovelluksen käyttää verkkoa?
Tarkoitatko, että vastaanko "Kyllä" kun ohjelma kysyy käynnistyessään, että "Saako sovellus GeocachingLive käyttää verkkoa tietojen lähetykseen ja vastaanottoon?".

Anreea
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 14.07.2009 14:12

Re: Liven offline karttojen lataus

Viesti Kirjoittaja Anreea » Ti 11.08.2009 22:03

En tiedä mitä tein eri lailla, kun määrittelin asetukset uudelleen, mutta nyt kartta näkyy! Kiitos avusta :)

PiiSami
Viestit: 53
Liittynyt: To 01.11.2007 13:26

Re: Liven offline karttojen lataus

Viesti Kirjoittaja PiiSami » Ti 11.08.2009 22:23

Anreea kirjoitti:En tiedä mitä tein eri lailla, kun määrittelin asetukset uudelleen, mutta nyt kartta näkyy! Kiitos avusta :)
Hyvä, että pelaa. Tarkoitin sovellusten hallinnassa olevaa ko. ohjelman asetusta.
"Mä mitä etsin yhä vaan, tuskin sitä saan.
Vaikka mysteeri tää, mysteeriks jää,
Läpi metsät samoan ja mä kunnaat koluan, niin jatkaa haluan. "

-Yö

Anreea
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 14.07.2009 14:12

Re: Liven offline karttojen lataus

Viesti Kirjoittaja Anreea » To 13.08.2009 16:41

Ei ne ongelmat vielä loppuneet, miten tämä voikaan olla näin hankalaa? :roll:

Eli siirtelin puhelimen muistikortille kansion trackonfly\map\OpenStreetMap\0 + siellä olevan tiedoston. Avaan sen Livessä valitsemalla "Tuo GPX:stä...". Valitsin askartelemani tiedoston, eli pitäisikö kartan nyt avautua siitä suoraan? Ilmeisesti kestää jonkin aikaa, mutta pitäisikö minun siis saada "ulkomainen" kartta auki kotisohvalla?

Avatar
KariM1
Viestit: 126
Liittynyt: Pe 10.08.2007 10:09
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Liven offline karttojen lataus

Viesti Kirjoittaja KariM1 » To 13.08.2009 20:35

GPX:llä tuodaan kätköjä, ei karttoja.

Live lataa automaattisesti karttapalan muistikortilta, jos ruudulla näkyvästä kohdasta on halutulla zoomilla oleva kartta siellä oikeassa kansiossa.

Avatar
karkal
Viestit: 53
Liittynyt: La 22.11.2008 19:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liven offline karttojen lataus

Viesti Kirjoittaja karkal » Ke 17.02.2010 16:19

Olen ladannut Liven N85:een, jossa se toimii loistavasti OSM-karttojen kanssa.
Nyt olen saanut myös Google Mapsin toimimaan Livessä PC:llä, mutta en kännykässä.
Olen kopioinut PC:ltä Google Maps tiedoston E:tragonfly/map tiedostoon, jossa toimiva OPS tiedostokin on.
Olen myös kokeillut GC wikin ohjeistamaa URL:n syöttämistä suoraan kännykkään "Lisää karttapalvelin"- valikon kautta. Kun lopuksi painan Ok, palataan "Asetukset"- valikkoon, ilman että Google Maps karttapalvelin olisi tallentunut.
Voisiko joku kertoa opiksi ja ojennukseksi, mikä hommassa mättää.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Geocaching Live”