Geocaching Live

Geocaching Liven (2009-2012) muistolle pyhitetty alue
Avatar
Itiq
Viestit: 95
Liittynyt: La 01.12.2007 15:56

Re: Geocaching Live

Viesti Kirjoittaja Itiq » Pe 03.07.2009 19:39

Geocaching Live:ä näkyy kommentoidun Geocaching Journal-blogissa: http://geocachingjournal.blogspot.com/2 ... -live.html .
Ei se ole koira, se on susi.

Avatar
Pek47ka
Viestit: 363
Liittynyt: Su 06.04.2008 18:34
Paikkakunta: Nummela (maalaiskunnan sivukylä)

Re: Geocaching Live

Viesti Kirjoittaja Pek47ka » Pe 03.07.2009 21:13

Itiq kirjoitti:Geocaching Live:ä näkyy kommentoidun Geocaching Journal-blogissa: http://geocachingjournal.blogspot.com/2 ... -live.html .
Ei voi olla totta, kun minä itse pällistelen tuossa Liven kuvassa. :lol:

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Geocaching Live

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » Pe 03.07.2009 23:07

Pek47ka kirjoitti:
Itiq kirjoitti:Geocaching Live:ä näkyy kommentoidun Geocaching Journal-blogissa: http://geocachingjournal.blogspot.com/2 ... -live.html .
Ei voi olla totta, kun minä itse pällistelen tuossa Liven kuvassa. :lol:
No pakkohan sinne oli oikea edustusmies laittaa :lol:
Harmi ettei ne laittanu siihen sun tota avatar-kuvaa, se kun on vielä hienompi :lol:
Onko muuten nimesi jo täällä?

Avatar
rixu
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 10.09.2008 18:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Geocaching Live

Viesti Kirjoittaja rixu » Ma 06.07.2009 15:03

Hoh, Nummela maailmankartalle :D Kohta on Pek47ka -kätköjen loggausmäärät taivaissa :mrgreen:

Avatar
Giliad
Viestit: 224
Liittynyt: Pe 29.08.2008 8:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Geocaching Live

Viesti Kirjoittaja Giliad » Ti 07.07.2009 10:52

Joskus taannoin valittelin, että Live lakkaa välillä käynnistymästä. Eli kun yrittää käynnistää sovellusta, mitään ei tapahdu. Ei ilmesty virheilmoituksia eikä muutakaan. Uudelleenasennus edellisen asennuksen päälle auttaa aina.

Nyt olen havainnut ainakin yhden säännönmukaisuuden: Se tapahtuu aina kun buuttaan puhelimeni.

Puhelin on E51, Live on asennettu muistikortille ja käytössä on uusin versio (0.98.10).

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Geocaching Live

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » Ti 07.07.2009 17:56

PC-webstartin karttalataus ei toimi. Väittää tallentaneensa kartat ja ilmoittaa tiedostomääräksi esim 1500, mutta kansioissa onkin vain n. 40 tiedostoa jotka eivät nekään anna karttaa näkyville. Ennenkin on ollut ongelmia karttojen latauksen suhteen, väitetään että on tallennettu mutta ei pidäkään paikkaansa

Edit: Testattu kahdella eri koneella, sama tulos. Ohjelman tallentamat karttatiedostot ovat jostain aivan muualta kuin halutusta paikasta.

Edit2: Toimi sittenkin, vaikka tietokoneella katsottuna kartat olivat väärästä paikasta. Live piti vain jälleen kerran poistaa puhelimesta ja asentaa uudestaan. Tämä ei ole kovin mieluisa toimenpide mm. karttapalvelimien häviämisen takia.

Avatar
Giliad
Viestit: 224
Liittynyt: Pe 29.08.2008 8:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Geocaching Live

Viesti Kirjoittaja Giliad » Ke 08.07.2009 9:52

Nyt mulla on vähän samanlaista ongelmaa. Yön yli kestäneen (laajan) kartan latauksen tuloksena webstart-live kertoo, että kartat on ladattu ja löytyy hakemistosta \documents and settings\<usrid>\trackonfly\map, mutta yhtään karttatiedostoa en löydä koneelta.

Avatar
Zarni
Viestit: 162
Liittynyt: Pe 07.11.2008 19:10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Geocaching Live

Viesti Kirjoittaja Zarni » To 23.07.2009 23:37

Giliad kirjoitti:Joskus taannoin valittelin, että Live lakkaa välillä käynnistymästä. Eli kun yrittää käynnistää sovellusta, mitään ei tapahdu. Ei ilmesty virheilmoituksia eikä muutakaan. Uudelleenasennus edellisen asennuksen päälle auttaa aina.

Nyt olen havainnut ainakin yhden säännönmukaisuuden: Se tapahtuu aina kun buuttaan puhelimeni.

Puhelin on E51, Live on asennettu muistikortille ja käytössä on uusin versio (0.98.10).
Tuossa on ongelman aiheuttajana juurikin tuo päälleasennus. Poista ensin vanha asennus ja asenna Live uudelleen. Auttoi minulla samaan ongelmaan samassa puhelinmallissa!
Edellä olevan tekstin osittainenkin lainaaminen ilman asianomaisen lupaa on tekijänoikeudellisista syistä ehdottomasti kielletty!

Avatar
Giliad
Viestit: 224
Liittynyt: Pe 29.08.2008 8:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Geocaching Live

Viesti Kirjoittaja Giliad » Pe 24.07.2009 0:54

Zarni kirjoitti:Tuossa on ongelman aiheuttajana juurikin tuo päälleasennus. Poista ensin vanha asennus ja asenna Live uudelleen. Auttoi minulla samaan ongelmaan samassa puhelinmallissa!
No hitsi, tämä oli ehkä vastaus jota en toivonut saavani... Harkitsin jo alkuvaiheessa kokeilevani puhdasta asennusta, mutta kun mulla on n. 1500 kätköä esiladattuna liveen, osassa kuvauksetkin ja sen lisäksi n kappaletta omia waypointtejakin tallennettuna, niin en yhtään haluaisi luopua siitä tietokannasta (käytän liveä offline tilassa). Koitin joskus kysellä tässä ketjussa, saisiko siitä otettua backuppia jotenkin, mutta en vielä ainakaan ole saanut vastausta.

Joka tapauksessa, kiitos Zarni vastauksesta, helpottaa nyt tietää mistä on kyse. Voi tosin olla että päätän mieluummin elää ongelman kanssa kuin aloittaa kätköjen esilatailun uudestaan :)

fifixi
Viestit: 133
Liittynyt: Pe 10.07.2009 0:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Geocaching Live

Viesti Kirjoittaja fifixi » Pe 24.07.2009 16:17

Kaipaisin tähän ominaisuutta jolla kätkön naatit saisi Nokialaisessa tallennettua maamerkkinä(landmark). Ideana siis että saisi naatit Nokia Mapsiin maamerkkien kautta ja navigointi kätköjen välillä olisi helppoa. Toinen vaihtoehto että Livessä olisi suoraan 'navigoi autolla' ja 'navigoi kävellen' vaihtoehdot, mutta tämä voi olla hankalampi toteuttaa.

Mitään suurempia bugeja ei ole tullut vastaan, mutta hieman ärsyttää toi että sisätiloissa kun/jos saadaan GPS fixi niin kartta keskittyy siihen vaikka olisi juuri kartalla jossain 50km päässä selaamassa kätköjä. Joutuu sitten skrollailemaan takasin kartalla siihen kohtaan missä oli.

Toivottavasti joskus myös Nokialaisessa otetaan täysi hyöty irti kosketusnäytöstä. Nyt esim. N97:lla toimii compatibility moodissa eli ruutu on jaettu kahtia (Live ylhäällä ja alhaalla ohjausnäppäimet). Jää turhan pieneksi Liven näkymä, mutta viimeisimpään versioon tullut suurempi ulkoasu kyllä auttoi sekin!

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Geocaching Live

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » Pe 24.07.2009 16:47

Kätköilevä, eläkkeellä oleva isäni pyysi minua kirjoittamaan tänne ja kiittämään:

iso fontti on hyvä juttu!

Olisiko mahdollista rakentaa Live niin että se ymmärtäisi myös terracaching-GPX filea?

Ja sitten vielä (tätä olen useasti pyytänyt mutten saanut siihen kieltävääkään vastausta, joten kysyn uudestaan):

Olisiko mahdollista, että kun ohjelman käytön lopettaa, niin tulisi automaattisesti ilmoitus siitä jos loggauksia ei ole vielä lähetetty palvelimelle?
Onko muuten nimesi jo täällä?

TeemuH
Viestit: 432
Liittynyt: To 10.07.2008 14:45
Paikkakunta: Lahti

Re: Geocaching Live

Viesti Kirjoittaja TeemuH » Pe 24.07.2009 21:30

Jos käynnistän Live:n ilman GPS:ää, esimerkiksi vain lukeakseni kuvausta, Live keskittää näytön viimeisimpään saatuun sijaintiin ja vieläpä lähettää tämän sijainnin palvelimelle nykyisenä sijaintinani. Minun mielestäni Livessa voisi ennemmin olla valinta että keskitetäänkö viimeisimpään sijaintiin, kotikoordinaatteihin vai johonkin itsemääritettyyn pisteeseen eli, sillä tälläkin hetkellä live väittää minun olevan Kauhajoella vaikka olen Raisiossa.
Joten esimerkiksi tuonne kun listalta valitsee jonkun itse määritellyn pisteen voisi sen valikossa olla yhtenä valintana että keskitä pisteeseen, tai toisena vaihtoehtona että jos gps-tietoa ei saada ei sijaintia lähetettäisi palvelimelle lainkaan, koska nyttenkin todellisen sijaintini ja liven sijainnin välissä on noin 250 km.

Avatar
rixu
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 10.09.2008 18:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Geocaching Live

Viesti Kirjoittaja rixu » Pe 24.07.2009 21:36

TeemuH kirjoitti:Jos käynnistän Live:n ilman GPS:ää, esimerkiksi vain lukeakseni kuvausta, Live keskittää näytön viimeisimpään saatuun sijaintiin ja vieläpä lähettää tämän sijainnin palvelimelle nykyisenä sijaintinani. Minun mielestäni Livessa voisi ennemmin olla valinta että keskitetäänkö viimeisimpään sijaintiin, kotikoordinaatteihin vai johonkin itsemääritettyyn pisteeseen eli, sillä tälläkin hetkellä live väittää minun olevan Kauhajoella vaikka olen Raisiossa.
Tämä pitäisi ehdottomasti saada asap kuntoon. Itse kerran kävin mysteerin loppupisteellä ja löydyttyä suljin Liven. Noh, vaikka näkymättömyysmoodi oli päällä ilmoitti Live suoraan sijaintini kartalle kun pistin kotona ilman GPS:ää sen päälle, tarkastaakseni parit tiedot. Tuli kiire katkaista Liven kännyversiolta netti ja käynnistää läppäri jotta sain sieltä itseni "kotiin" eikä mysteeri spoilaannu.

Avatar
Solax
Viestit: 21
Liittynyt: To 15.05.2008 8:34
Paikkakunta: Turenki

Re: Geocaching Live

Viesti Kirjoittaja Solax » Pe 24.07.2009 22:18

rixu kirjoitti:
TeemuH kirjoitti:Jos käynnistän Live:n ilman GPS:ää, esimerkiksi vain lukeakseni kuvausta, Live keskittää näytön viimeisimpään saatuun sijaintiin ja vieläpä lähettää tämän sijainnin palvelimelle nykyisenä sijaintinani. Minun mielestäni Livessa voisi ennemmin olla valinta että keskitetäänkö viimeisimpään sijaintiin, kotikoordinaatteihin vai johonkin itsemääritettyyn pisteeseen eli, sillä tälläkin hetkellä live väittää minun olevan Kauhajoella vaikka olen Raisiossa.
Tämä pitäisi ehdottomasti saada asap kuntoon. Itse kerran kävin mysteerin loppupisteellä ja löydyttyä suljin Liven. Noh, vaikka näkymättömyysmoodi oli päällä ilmoitti Live suoraan sijaintini kartalle kun pistin kotona ilman GPS:ää sen päälle, tarkastaakseni parit tiedot. Tuli kiire katkaista Liven kännyversiolta netti ja käynnistää läppäri jotta sain sieltä itseni "kotiin" eikä mysteeri spoilaannu.
Komppi näihin. Reititkin näyttävät aina oudoilta, kun käynnistää Liven ja ensimmäinen reittipiste tallentuu sinne missä sattui viimeksi ohjelman sammuttamaan. Eikö tähän olisi yksinkertainen korjaus, että jos ohjelmalla ei ole GPS-yhteyttä, ei lähetetä sijaintia palvelimelle? Silloin sijainti lähetettäisiin vasta kun yhteys on saatu joten sijainti kartalla olisi aina oikein.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Geocaching Live

Viesti Kirjoittaja haksu10 » La 25.07.2009 0:48

Haaskalintu kirjoitti:Kätköilevä, eläkkeellä oleva isäni pyysi minua kirjoittamaan tänne ja kiittämään:

iso fontti on hyvä juttu!

Olisiko mahdollista rakentaa Live niin että se ymmärtäisi myös terracaching-GPX filea?

Ja sitten vielä (tätä olen useasti pyytänyt mutten saanut siihen kieltävääkään vastausta, joten kysyn uudestaan):

Olisiko mahdollista, että kun ohjelman käytön lopettaa, niin tulisi automaattisesti ilmoitus siitä jos loggauksia ei ole vielä lähetetty palvelimelle?
Aluksi välitä kiitokset kiitoksista!

Terracaching-GPX:n yhtäläisyys Geocaching.com GPX:ään on oikeastaan vain pääte .GPX, eli tiedostojen sisäinen rakenne on täysin eri eikä niistä myöskään saa vastaavia kätkötietoja vaan tuen lisääminen vaatisi käytännössä kokonaan uuden parserin TC GPX:iä varten. Tätä ei työlistalla ole, tosin teoreettisella asteella on omat reittipisteet -optio jolla saisi www-pohjaisesti ylläpidettyä ja siirrettyä myös itse luotuja reittipisteitä ja tähän yhteyteen voisi ehkä toteuttaa tietojen tuonnin myös erimuotoisista GPX:istä. Mutta mitään varmaa tai aikataulutettua en tähänkään voi luvata :(

"Lähetetäänkö loggaukset palvelimelle" -lopetuskysymys on huomioitu ja uskoisin että myös mukaan tulee jossain vaiheessa kun käyttävyysparannusten pariin ehditään paremmin.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Geocaching Live

Viesti Kirjoittaja haksu10 » La 25.07.2009 1:51

rixu kirjoitti:
TeemuH kirjoitti:Jos käynnistän Live:n ilman GPS:ää, esimerkiksi vain lukeakseni kuvausta, Live keskittää näytön viimeisimpään saatuun sijaintiin ja vieläpä lähettää tämän sijainnin palvelimelle nykyisenä sijaintinani. Minun mielestäni Livessa voisi ennemmin olla valinta että keskitetäänkö viimeisimpään sijaintiin, kotikoordinaatteihin vai johonkin itsemääritettyyn pisteeseen eli, sillä tälläkin hetkellä live väittää minun olevan Kauhajoella vaikka olen Raisiossa.
Tämä pitäisi ehdottomasti saada asap kuntoon. Itse kerran kävin mysteerin loppupisteellä ja löydyttyä suljin Liven. Noh, vaikka näkymättömyysmoodi oli päällä ilmoitti Live suoraan sijaintini kartalle kun pistin kotona ilman GPS:ää sen päälle, tarkastaakseni parit tiedot. Tuli kiire katkaista Liven kännyversiolta netti ja käynnistää läppäri jotta sain sieltä itseni "kotiin" eikä mysteeri spoilaannu.
Sijaintitieto -asia on tiedossa, huomioitu ja siihen tullaan myös paneutumaan käytettävyysparannus -nimikkeen alla. Tiedän, aina vaan "kyllä juu, tulee joskus" mutta tässä on n+1 eri asiaa työlistalla ja ne toteutuvat paljolti "siinä sivussa" eli yksi osuus kerrallaan ja siinä aikataulussa mitä aika antaa myöten.

Kriittisistä ongelmista kannattaa laittaa heti viestiä jollain sähköisellä muodolla, esim. trackonfly.com -sivuston yhteydenottolomakkeen kautta (joka tavoittaa nopeiten ja laajimmin meidät), vähemmän kriittiset voi laittaa liven keskustelualueelle jne. ja toki mahdollisimman laajat tiedot tapahtuneesta aikatietoineen jne. ongelman mahdollisimman nopean selvityksen mahdollistamiseksi.

Järjestelmä ylläpitää täydellistä lokitiedostoa kysely- ja vastausviesteineen joten ongelmien syy siis on aina selvitettävissä (koska tapahtuma on täydellisesti toistettavissa) kunhan vain tieto on riittävä että ongelmakohdan löytää. Siispä aika sekä mahdolliset lisätiedot (koskeeko ongelma puhelinta vai www-sivuja, mahdollinen tieto jos ongelman on todennut joku toinen kätköilijä jne.) ovat kullanarvoisia jotta ongelmaan saa pureuduttua.

Uskon että rixu:n mainitsema ongelma liittyy tuolla liven keskustelussa 19.7. raportoituun ongelmaan johon liittynyt ongelma ratkesi 20.7. illalla pitkällisen selvitystyön jälkeen.

Ongelma on nyt korjattu. Ongelma koski ainoastaan piilotilaa (invisible mode) ja vain tiettyjä käyttäjiä. Varsinainen piilotila -tieto näkyi käyttäjän kohdalla oikein eli katselijalla oli siis syytä tällöinkin olettaa että sijainti on vääristetty. Toki virhettä ei olisi saanut tapahtua ollenkaan mutta välillä valitettavasti jotain seikkaa ei olekaan tajunnut ottaa huomioon :(
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
martsa
Viestit: 87
Liittynyt: To 04.10.2007 9:40

Re: Geocaching Live

Viesti Kirjoittaja martsa » La 25.07.2009 11:59

fifixi kirjoitti:Toivottavasti joskus myös Nokialaisessa otetaan täysi hyöty irti kosketusnäytöstä. Nyt esim. N97:lla toimii compatibility moodissa eli ruutu on jaettu kahtia (Live ylhäällä ja alhaalla ohjausnäppäimet). Jää turhan pieneksi Liven näkymä, mutta viimeisimpään versioon tullut suurempi ulkoasu kyllä auttoi sekin!
Tämä on juuri nyt työn alla, joten otahan compatibility moodi pois päältä ja kerro mikä kaipaisi vielä viilausta. Itse käytän isoruutuisella noksulla (N5800) sujuvasti ilman noita ohjausnäppäimiä, ja stylus-kynäänkään ei enää suuremmalla ulkoasulla ole tarvinnut koskea :).
Kuva Neongeo - Geocaching for Android

Avatar
KariM1
Viestit: 126
Liittynyt: Pe 10.08.2007 10:09
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Geocaching Live

Viesti Kirjoittaja KariM1 » Ma 27.07.2009 9:34

KariM1 kirjoitti:Bugiraportti: kuvan ottaminen kaataa softan

Live versio: 0.9809 beta
Puhelin: Nokia N73 v4.0812.4.0.1 21-03-2008 RM-133

Kun ottaa valokuvan (viesti > lähetä kuva), tulee kameran laukeamisen jälkeen ilmoitus "Käsittelemätön poikkeus. Haluatko sulkea sovelluksen? Kyllä/ei".
Ircistä sain niin erikoisen vinkin, että en olisi itse sitä mitenkään oivaltanut: Poista muistikortilta muutama puhelimen omalla kamerasovelluksella otettu kuva, ja yllämainittu ongelma poistuu. Hiphei, konsti todella toimi, ja nyt pystyn taas lähettämään kuvia :D

joutsar1
Viestit: 21
Liittynyt: Pe 25.07.2008 22:16

Re: Geocaching Live

Viesti Kirjoittaja joutsar1 » Ti 28.07.2009 22:22

Pohjanmaalla maaseudulla kätköillessä Live osoittautui oikeastaan täysin käyttökelvottomaksi kun kartta ei tunnistanut valtateitä pienempiä teitä lainkaan. Piti siirtyä Timbleen jonka kartasta löytyi jokainen mahdollinen ajokelvotonkin tie.

Osaisiko joku kertoa (vaikka yskärillä jos ei tänne halua kirjoittaa) miten saisi Liveen vähän laadukkaampaa karttaa käyttöön?

dewon
Viestit: 1
Liittynyt: Pe 24.07.2009 16:03

Re: Geocaching Live

Viesti Kirjoittaja dewon » Ti 28.07.2009 23:05

Minullekin kelpaisi tieto tuosta tarkemmasta kartasta, nyt ei tule katsottua kuin kartalta kokonaiskuva livestä ja muuten trimblellä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Geocaching Live”