Haastekätköt

Sivustoon liittyvä keskustelu, parannusehdotukset, risut ja ruusut...
Bow more
Viestit: 171
Liittynyt: Pe 10.08.2012 19:01

Haastekätköt

Viesti Kirjoittaja Bow more » Ma 12.07.2021 10:07

Haastekätköt ovat alkaneet kiinnostaa jotta olisi enemmän erilaisia tavoitteita kätköillessä.

Eikö kyseisellä hakulomakkeella olisi loogisempaa olla valinta "En ole löytänyt" nykyisen "Olen löytänyt" sijasta? Toteutus lienee yhtä helppo ja löydetyt luultavasti kiinnostavat harvoja.

Pieni asia sinänsä koska löytämättömät saa avaamalla kaikki kätköt kartalle ja siirtymällä sieltä edelleen hakulomakkeelle rajoittamaan hakua.
Kuva

hiphei
Viestit: 31
Liittynyt: Pe 03.08.2018 18:25

Re: Haastekätköt

Viesti Kirjoittaja hiphei » Ma 12.07.2021 10:11

Valitse Esitä-riviltä merkitsemättä, niin saat ne, joita et ole hakenut. Käytän itse tuon lisäksi maksaneiden jäsenten toimintoa, että kun haaste tulee täyteen, ruksaan fi:n sivustolta kohdan kätkö ratkaistu. Näin saan tuolla haastesivulla täyteensaadut mutta hakemattomat erotettua niistä, joita en ole saanut vielä täytettyä, koska eivät tule näkyviin merkitsemättä-valinnalla. Ne tulevat näkyviin, kun valitsen Vain & on ratkaistu -valinnat.

mcmu
Viestit: 57
Liittynyt: Su 05.11.2017 15:33

Re: Haastekätköt

Viesti Kirjoittaja mcmu » Ma 12.07.2021 10:57

Tähän samaan ketjuun voisin lisätä pienen pyynnön joka selkeyttäisi haasteita :)
Olisiko mahdollista saada haastekätköt omalla värillään Uusimmat GeoKätköt-listalle ?
Tuo Challenge- teksi jää luurin näytössä piiloon, jos kätkön nimi on pidempi
We only have one world for GeoCaching. Lets take care of her :wink:

Bow more
Viestit: 171
Liittynyt: Pe 10.08.2012 19:01

Re: Haastekätköt

Viesti Kirjoittaja Bow more » Ma 12.07.2021 14:49

hiphei kirjoitti:
Ma 12.07.2021 10:11
Valitse Esitä-riviltä merkitsemättä, niin saat ne, joita et ole hakenut. Käytän itse tuon lisäksi maksaneiden jäsenten toimintoa, että kun haaste tulee täyteen, ruksaan fi:n sivustolta kohdan kätkö ratkaistu. Näin saan tuolla haastesivulla täyteensaadut mutta hakemattomat erotettua niistä, joita en ole saanut vielä täytettyä, koska eivät tule näkyviin merkitsemättä-valinnalla. Ne tulevat näkyviin, kun valitsen Vain & on ratkaistu -valinnat.
Valitettavasti tuo ei toimi koska minulla on merkintöjä kaikissa haastekätköissä. Valmiit merkitsen ratkaistuiksi ja ei-valmiisiin laitan pvm ja kommenttia haasteen tilanteesta (ja tiedon jos olen käynyt purkilla). Helpottaa haasteiden havaitsemista kun reittejä suunnittelee. Näin myös uudet erottuvat haastekätkösivulla koska ovat ilman merkintää. Minulla on myös Project-GC mutta en pidä sitä hyödyllisempänä enkä visuaalisesti kivana.
Kuva

hiphei
Viestit: 31
Liittynyt: Pe 03.08.2018 18:25

Re: Haastekätköt

Viesti Kirjoittaja hiphei » Ma 12.07.2021 15:08

Bow more kirjoitti:
Ma 12.07.2021 14:49

Valitettavasti tuo ei toimi koska minulla on merkintöjä kaikissa haastekätköissä. Valmiit merkitsen ratkaistuiksi ja ei-valmiisiin laitan pvm ja kommenttia haasteen tilanteesta (ja tiedon jos olen käynyt purkilla). Helpottaa haasteiden havaitsemista kun reittejä suunnittelee. Näin myös uudet erottuvat haastekätkösivulla koska ovat ilman merkintää. Minulla on myös Project-GC mutta en pidä sitä hyödyllisempänä enkä visuaalisesti kivana.
Mulla ne merkinnät keskeneräisissä ovat comin puolella omissa muistiinpanoissani. Olen käyttänyt fi-puolen merkintää vain silloin, kun haaste on arkistoitu, jotta ne menevät siihen on merkintä -valinnan taakse ja häviävät kätköistä, joissa ei ole merkintää lainkaan. En mäkään käytä project-GC:tä haasteiden suunnittelussa, olen saanut näillä keinoilla fi:n hyvän haastelistauksen toimimaan niin, että keskenolevat ovat merkitsemättömiä, valmiit mutta hakemattomat ratkaistuja.

Jos olen lähdössä reissuun, niin nappaan ratkotuista ne, jotka sattuvat matkanvarrelle. Ja käyn merkitsemättömistä läpi ne, jotka saan täyteen sen reissun aikana hakemalla x kätköä samalla reissulla. Mutta tätä ei tosiaan voi käyttää, jos on kirjannut fi:n puolelle muistiinpanoja. Mulle com on paikka kommenteille, koska c:geo lukee ne sieltä, ja sillä saan kommentit näkyviin milloin vain.

hiphei
Viestit: 31
Liittynyt: Pe 03.08.2018 18:25

Re: Haastekätköt

Viesti Kirjoittaja hiphei » Ma 12.07.2021 15:11

Ja mulle tärkeintä on se, että saan erotettua hakemattomista ne, jotka ovat täynnä ja ne, jotka eivät ole täynnä. Että jos on jotain muutoksia, niin tämän jaottelun pitäisi pysyä jollain tavalla. Nyt teen sen sillä "on ratkaistu" -merkinnällä.

Kun yleensä mun mielenkiinto kohdistuu vain niihin haasteisiin, jotka eivät ole täynnä. Ne ohjaavat kätköilytekemistä muulloinkin kuin georeissuilla. Reissujen suunnitteluvaiheessa mua kiinnostavat ne haasteet, jotka ovat täynnä mutta hakematta. Haetut eivät tosiaan kiinnosta laisinkaan, nehän on jo arkistossa omalta osaltani :D

Avatar
geocache.fi
Geocache.fi
Geocache.fi
Viestit: 760
Liittynyt: To 27.09.2012 23:47

Re: Haastekätköt

Viesti Kirjoittaja geocache.fi » Ma 12.07.2021 18:01

Bow more kirjoitti:
Ma 12.07.2021 10:07
Haastekätköt ovat alkaneet kiinnostaa jotta olisi enemmän erilaisia tavoitteita kätköillessä.

Eikö kyseisellä hakulomakkeella olisi loogisempaa olla valinta "En ole löytänyt" nykyisen "Olen löytänyt" sijasta? Toteutus lienee yhtä helppo ja löydetyt luultavasti kiinnostavat harvoja.

Pieni asia sinänsä koska löytämättömät saa avaamalla kaikki kätköt kartalle ja siirtymällä sieltä edelleen hakulomakkeelle rajoittamaan hakua.
Nyt ehkä toivottavasti tämä mukana.

Toteutus kun kaikkea muuta kuin helppo ja lisäksi todella riskialtis kaiken muun viottumiselle mutta toivotaan parasta, ettei tarvitse koko haastekätköosuutta alkaa kirjoittamaan alusta alkaen uusiksi (vaikka hyvää tekisikin ikivanhalle surkealle toteutukselle).

// haksu10
Kattava ohje tilasto-ongelmien ratkaisemiseen
Kaikki ohjeet * Yhteydenotot (Yhteydenotot vain ko. sivun ohjeistuksen mukaan)

Avatar
geocache.fi
Geocache.fi
Geocache.fi
Viestit: 760
Liittynyt: To 27.09.2012 23:47

Re: Haastekätköt

Viesti Kirjoittaja geocache.fi » Ma 12.07.2021 18:46

mcmu kirjoitti:
Ma 12.07.2021 10:57
Tähän samaan ketjuun voisin lisätä pienen pyynnön joka selkeyttäisi haasteita :)
Olisiko mahdollista saada haastekätköt omalla värillään Uusimmat GeoKätköt-listalle ?
Tuo Challenge- teksi jää luurin näytössä piiloon, jos kätkön nimi on pidempi
En ajatellut rakennella etusivusta enempää joulukuusta kuin mitä se nykyisellään on :)

Mutta nyt saattaa haastekätköihin tulla vastaava kuvake kuin premiumkätköjen PR mutta CH -tekstillä (okei, ei hyvä kun viittaa kanava -sanaan mutta jospa tuohon väki tottuu). Tuossa on mukana logiikka mikä katsoo, että kyseessä on tosiaan haastekätkö eli ei esitä merkkiä pelkän nimen perusteella.

Kun tulee seuraava haastekätkö näkee, toimiiko tuo sydeemi...

// haksu10
Kattava ohje tilasto-ongelmien ratkaisemiseen
Kaikki ohjeet * Yhteydenotot (Yhteydenotot vain ko. sivun ohjeistuksen mukaan)

hiphei
Viestit: 31
Liittynyt: Pe 03.08.2018 18:25

Re: Haastekätköt

Viesti Kirjoittaja hiphei » Ma 12.07.2021 22:58

geocache.fi kirjoitti:
Ma 12.07.2021 18:01

Nyt ehkä toivottavasti tämä mukana.

Toteutus kun kaikkea muuta kuin helppo ja lisäksi todella riskialtis kaiken muun viottumiselle mutta toivotaan parasta, ettei tarvitse koko haastekätköosuutta alkaa kirjoittamaan alusta alkaen uusiksi (vaikka hyvää tekisikin ikivanhalle surkealle toteutukselle).

// haksu10
Nyt se on samalla tavalla rikki kuin aiemmin kokeillun muutoksen jälkeen. Eli jos valitsen esitä-riviltä merkitsemättä, tulee valintaan mukaan kaikki ne, joita ei ole löydetty mutta joissa on joko merkintä tai merkitty ratkaistuksi. Tai jso valitsen esitä-riville vain + "on ratkaistu", en saa mitään näkyviin. Minulla on kuitenkin kymmeniä haasteita, jotka olen merkinnyt ratkaistuksi mutta jotka ovat hakematta.

Nyt tämä näyttää vain joko sen, että olen löytänyt tai en ole löytänyt. Ei enää ole mahdollista hakea kätköjä sen mukaan onko laittanut ratkaistuksi vai ei.

hiphei
Viestit: 31
Liittynyt: Pe 03.08.2018 18:25

Re: Haastekätköt

Viesti Kirjoittaja hiphei » Ma 12.07.2021 23:02

hiphei kirjoitti:
Ma 12.07.2021 22:58
geocache.fi kirjoitti:
Ma 12.07.2021 18:01

Nyt ehkä toivottavasti tämä mukana.

Toteutus kun kaikkea muuta kuin helppo ja lisäksi todella riskialtis kaiken muun viottumiselle mutta toivotaan parasta, ettei tarvitse koko haastekätköosuutta alkaa kirjoittamaan alusta alkaen uusiksi (vaikka hyvää tekisikin ikivanhalle surkealle toteutukselle).

// haksu10
Nyt se on samalla tavalla rikki kuin aiemmin kokeillun muutoksen jälkeen. Eli jos valitsen esitä-riviltä merkitsemättä, tulee valintaan mukaan kaikki ne, joita ei ole löydetty mutta joissa on joko merkintä tai merkitty ratkaistuksi. Tai jso valitsen esitä-riville vain + "on ratkaistu", en saa mitään näkyviin. Minulla on kuitenkin kymmeniä haasteita, jotka olen merkinnyt ratkaistuksi mutta jotka ovat hakematta.

Nyt tämä näyttää vain joko sen, että olen löytänyt tai en ole löytänyt. Ei enää ole mahdollista hakea kätköjä sen mukaan onko laittanut ratkaistuksi vai ei.
Tuo on siis ollut ehdottomasti paras ja helpoin tapa erotella haastekätköt sen mukaan onko ne täynnä mutta hakematta vai haasteosuus suorittamatta eikä tätä toiminnallisuutta ole ollut missään muualla. Nyt ei näe yhdellä vilkaisulla kumpiakaan, vaan ne löytyvät samasta listauksesta joko kohdasta merkitsemättä tai ei löytynyt. Toki tämä ongelma ratkeaisi hakemalla kaikki valmistuneet haasteet samantien mutta se ei ole mahdollista ilman lottovoittoa :)

Bow more
Viestit: 171
Liittynyt: Pe 10.08.2012 19:01

Re: Haastekätköt

Viesti Kirjoittaja Bow more » Ma 12.07.2021 23:04

geocache.fi kirjoitti:
Ma 12.07.2021 18:01
Bow more kirjoitti:
Ma 12.07.2021 10:07
Haastekätköt ovat alkaneet kiinnostaa jotta olisi enemmän erilaisia tavoitteita kätköillessä.

Eikö kyseisellä hakulomakkeella olisi loogisempaa olla valinta "En ole löytänyt" nykyisen "Olen löytänyt" sijasta? Toteutus lienee yhtä helppo ja löydetyt luultavasti kiinnostavat harvoja.

Pieni asia sinänsä koska löytämättömät saa avaamalla kaikki kätköt kartalle ja siirtymällä sieltä edelleen hakulomakkeelle rajoittamaan hakua.
Nyt ehkä toivottavasti tämä mukana.

Toteutus kun kaikkea muuta kuin helppo ja lisäksi todella riskialtis kaiken muun viottumiselle mutta toivotaan parasta, ettei tarvitse koko haastekätköosuutta alkaa kirjoittamaan alusta alkaen uusiksi (vaikka hyvää tekisikin ikivanhalle surkealle toteutukselle).

// haksu10
Nyt kyllä harmittaa että otin asian esille, koska systeemi taisi kärsiä pahasti :-(
Oletin että "En ole löytänyt olisi" simppeli käänteistapaus "Olen löytänyt" -haulle.

Nyt siellä on i-merkintä kaikissa "On ratkaistu"- ja "On merkintä"-kätköissä aikaisempien oranssin ja punaisen hymynaaman (joita ei enää näe lainkaan) sijasta, mikä oli yksi mukava ominaisuus tässä osiossa. Nyt on hankala selata keskeneräisiä muuta kuin kartan kautta jos haluaa tarkistaa tilanteita.
Kuva

Avatar
geocache.fi
Geocache.fi
Geocache.fi
Viestit: 760
Liittynyt: To 27.09.2012 23:47

Re: Haastekätköt

Viesti Kirjoittaja geocache.fi » Ti 13.07.2021 1:38

hiphei kirjoitti:
Ma 12.07.2021 22:58
geocache.fi kirjoitti:
Ma 12.07.2021 18:01

Nyt ehkä toivottavasti tämä mukana.

Toteutus kun kaikkea muuta kuin helppo ja lisäksi todella riskialtis kaiken muun viottumiselle mutta toivotaan parasta, ettei tarvitse koko haastekätköosuutta alkaa kirjoittamaan alusta alkaen uusiksi (vaikka hyvää tekisikin ikivanhalle surkealle toteutukselle).

// haksu10
Nyt se on samalla tavalla rikki kuin aiemmin kokeillun muutoksen jälkeen. Eli jos valitsen esitä-riviltä merkitsemättä, tulee valintaan mukaan kaikki ne, joita ei ole löydetty mutta joissa on joko merkintä tai merkitty ratkaistuksi. Tai jso valitsen esitä-riville vain + "on ratkaistu", en saa mitään näkyviin. Minulla on kuitenkin kymmeniä haasteita, jotka olen merkinnyt ratkaistuksi mutta jotka ovat hakematta.

Nyt tämä näyttää vain joko sen, että olen löytänyt tai en ole löytänyt. Ei enää ole mahdollista hakea kätköjä sen mukaan onko laittanut ratkaistuksi vai ei.

Muistelinkin että tätä on jo aiemminkin kokeiltu, mutta en jaksanut etsiä keskustelusta kun kerran uusi ketju oli asialle avattu.
Bow more kirjoitti:
Ma 12.07.2021 23:04
geocache.fi kirjoitti:
Ma 12.07.2021 18:01
Bow more kirjoitti:
Ma 12.07.2021 10:07
Haastekätköt ovat alkaneet kiinnostaa jotta olisi enemmän erilaisia tavoitteita kätköillessä.

Eikö kyseisellä hakulomakkeella olisi loogisempaa olla valinta "En ole löytänyt" nykyisen "Olen löytänyt" sijasta? Toteutus lienee yhtä helppo ja löydetyt luultavasti kiinnostavat harvoja.

Pieni asia sinänsä koska löytämättömät saa avaamalla kaikki kätköt kartalle ja siirtymällä sieltä edelleen hakulomakkeelle rajoittamaan hakua.
Nyt ehkä toivottavasti tämä mukana.

Toteutus kun kaikkea muuta kuin helppo ja lisäksi todella riskialtis kaiken muun viottumiselle mutta toivotaan parasta, ettei tarvitse koko haastekätköosuutta alkaa kirjoittamaan alusta alkaen uusiksi (vaikka hyvää tekisikin ikivanhalle surkealle toteutukselle).

// haksu10
Nyt kyllä harmittaa että otin asian esille, koska systeemi taisi kärsiä pahasti :-(
Oletin että "En ole löytänyt olisi" simppeli käänteistapaus "Olen löytänyt" -haulle.

Nyt siellä on i-merkintä kaikissa "On ratkaistu"- ja "On merkintä"-kätköissä aikaisempien oranssin ja punaisen hymynaaman (joita ei enää näe lainkaan) sijasta, mikä oli yksi mukava ominaisuus tässä osiossa. Nyt on hankala selata keskeneräisiä muuta kuin kartan kautta jos haluaa tarkistaa tilanteita.
Ei ole simppeliä käänteistapausta koska logiikan täytyy mennä portaittain "täyttyykö tämä ehto - jos, niin näytä kuvake A, ellei, niin katso täyttyykö tämä ehto, jos, niin näytä kuvake B, ellei, niin..."

Tässä kun kätkön nimen eteen ei lätkäistä kaikkia mahdollisia kuvakkeita mihin kätkö sopii vaan ainostaan ensinnä osunut eli merkitsevin.

Mutta eriytin nyt "merkitsemättä" -haun omaksi osuudekseen sekä kirjoitin uusiksi koko logiikan. En tiedä, toimiiko nyt oikein mutta ainakin paremmin ja nyt on myös mahdollista järkevämmin säätää asioita kun logiikka ei enää ole yhtenä tehokkaana pakettina.

Yksi logiikkamuutos mitä ilmeisemmin on tällä hetkellä. Se on mahdollista muuttaa entiseen malliin mutta en ole varma, mitä tehdä. Nimittäin nyt "On merkintä" löytää mukaan myös kätköt, joiden ainoa merkintä on muutetut koordinaatit. Aiemmin käytössä ollessa logiikassa nämä (toistaiseksi selittämättömästä syystä) tuntuu jäävän pois (koitan löytää vanhasta logiikasta sen, miksi... se kun on SEKAVA)

Mutta katsotaan mitä tämän muutoksen suhteen teen, nyt täytyy pitää taukoa logiikkarakentelusta koska ei pysy enää ajatuslogiikka kasassa.

// haksu10
Kattava ohje tilasto-ongelmien ratkaisemiseen
Kaikki ohjeet * Yhteydenotot (Yhteydenotot vain ko. sivun ohjeistuksen mukaan)

Bow more
Viestit: 171
Liittynyt: Pe 10.08.2012 19:01

Re: Haastekätköt

Viesti Kirjoittaja Bow more » Ti 13.07.2021 8:37

Kiitos Haksu! Nyt tuntuu toimivan.

En ajatellut logiikkaa syvemmin vaikka minulla on kyllä paljon kokemusta edesmenneeltä työuralta nettihakulomakkeiden käsittelyn ohjelmoinnista ja ongelmista mihin voi joutua jos systeemiä kehitetään pala palalta mutkikkaammaksi entisen päälle :( rat's nest issue :)
"On merkintä" löytää mukaan myös kätköt, joiden ainoa merkintä on muutetut koordinaatit.
Tämä tuskin on ongelma (ei ainakaan minun käyttötavallani = käytännössä kaikissa merkintä), harvinainen tarve. En muuten ymmärrä sellaista että purkki ei voi olla boguksessa vaan loppupiste annettu waypointtina. Silloin pitää huomata tehdä muutos itse. On tullut etsittyäkin väärästä paikasta. Toivottavasti tällainen tarpeeton hölmöily ei yleisty kätköttäjien keskuudessa.
Kuva

Avatar
arisoft
Viestit: 1219
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Haastekätköt

Viesti Kirjoittaja arisoft » Ti 13.07.2021 9:43

En muuten ymmärrä sellaista että purkki ei voi olla boguksessa vaan loppupiste annettu waypointtina. Silloin pitää huomata tehdä muutos itse.
Niinpä ... karttahan voisi korjata kätkön automaattisesti finaalin paikalle silloin kun kätkössä on bogus-koordinaatti. Hyvä idea!
On tullut etsittyäkin väärästä paikasta. Toivottavasti tällainen tarpeeton hölmöily ei yleisty kätköttäjien keskuudessa.
Toivotaan että kätköilijät pysyvät skarppina. Itse erehdyin kerran etsimään multikätköä bogus-koordinaateista.

hiphei
Viestit: 31
Liittynyt: Pe 03.08.2018 18:25

Re: Haastekätköt

Viesti Kirjoittaja hiphei » Ti 13.07.2021 11:13

geocache.fi kirjoitti:
Ti 13.07.2021 1:38

Ei ole simppeliä käänteistapausta koska logiikan täytyy mennä portaittain "täyttyykö tämä ehto - jos, niin näytä kuvake A, ellei, niin katso täyttyykö tämä ehto, jos, niin näytä kuvake B, ellei, niin..."

Tässä kun kätkön nimen eteen ei lätkäistä kaikkia mahdollisia kuvakkeita mihin kätkö sopii vaan ainostaan ensinnä osunut eli merkitsevin.

Mutta eriytin nyt "merkitsemättä" -haun omaksi osuudekseen sekä kirjoitin uusiksi koko logiikan. En tiedä, toimiiko nyt oikein mutta ainakin paremmin ja nyt on myös mahdollista järkevämmin säätää asioita kun logiikka ei enää ole yhtenä tehokkaana pakettina.

Yksi logiikkamuutos mitä ilmeisemmin on tällä hetkellä. Se on mahdollista muuttaa entiseen malliin mutta en ole varma, mitä tehdä. Nimittäin nyt "On merkintä" löytää mukaan myös kätköt, joiden ainoa merkintä on muutetut koordinaatit. Aiemmin käytössä ollessa logiikassa nämä (toistaiseksi selittämättömästä syystä) tuntuu jäävän pois (koitan löytää vanhasta logiikasta sen, miksi... se kun on SEKAVA)

Mutta katsotaan mitä tämän muutoksen suhteen teen, nyt täytyy pitää taukoa logiikkarakentelusta koska ei pysy enää ajatuslogiikka kasassa.

// haksu10
Kiitos! Nyt se merkitsemättä toimii siten, että se näyttää kaikki ne, jotka ennen muutostakin. Tämä on itselleni kaikkein tärkein, koska näitä vielä täyttymättömiä tulee katsottua eniten. Sellainen tosin vielä on, että jos kätkö on merkattu sekä ratkaistuksi että se on löydetty, näkyy se edelleen ratkaistuissa. Aiemmin poistui sieltä, jos tuli löydetyksi. Tämä on kuitenkin pieni murhe, koska voin käydä käsipelillä läpi ne löytämäni haasteet, joissa on ratkaistu-merkintä ja poistaa sen. Vai olisiko siihen saatavissa vielä sellaista hienosäätöä, että jos on ratkaistu mutta myös löydetty, ei näkyisi ratkaistuissa?

-hiphei

Bow more
Viestit: 171
Liittynyt: Pe 10.08.2012 19:01

Re: Haastekätköt

Viesti Kirjoittaja Bow more » Ti 13.07.2021 15:30

hiphei kirjoitti:
Ti 13.07.2021 1:38

Sellainen tosin vielä on, että jos kätkö on merkattu sekä ratkaistuksi että se on löydetty, näkyy se edelleen ratkaistuissa. Aiemmin poistui sieltä, jos tuli löydetyksi. Tämä on kuitenkin pieni murhe, koska voin käydä käsipelillä läpi ne löytämäni haasteet, joissa on ratkaistu-merkintä ja poistaa sen. Vai olisiko siihen saatavissa vielä sellaista hienosäätöä, että jos on ratkaistu mutta myös löydetty, ei näkyisi ratkaistuissa?

-hiphei
Huomasin että rukseja pitää laittaa jossain tapauksissa enemmän kuin ennen mutta tämä ei ole ongelma.
Sinun tapauksessasi täytyy ruksata "Ratkaistu" ja "Ei löydetty".
Kuva

Avatar
geocache.fi
Geocache.fi
Geocache.fi
Viestit: 760
Liittynyt: To 27.09.2012 23:47

Re: Haastekätköt

Viesti Kirjoittaja geocache.fi » Ti 13.07.2021 15:40

hiphei kirjoitti:
Ti 13.07.2021 11:13
geocache.fi kirjoitti:
Ti 13.07.2021 1:38

Ei ole simppeliä käänteistapausta koska logiikan täytyy mennä portaittain "täyttyykö tämä ehto - jos, niin näytä kuvake A, ellei, niin katso täyttyykö tämä ehto, jos, niin näytä kuvake B, ellei, niin..."

Tässä kun kätkön nimen eteen ei lätkäistä kaikkia mahdollisia kuvakkeita mihin kätkö sopii vaan ainostaan ensinnä osunut eli merkitsevin.

Mutta eriytin nyt "merkitsemättä" -haun omaksi osuudekseen sekä kirjoitin uusiksi koko logiikan. En tiedä, toimiiko nyt oikein mutta ainakin paremmin ja nyt on myös mahdollista järkevämmin säätää asioita kun logiikka ei enää ole yhtenä tehokkaana pakettina.

Yksi logiikkamuutos mitä ilmeisemmin on tällä hetkellä. Se on mahdollista muuttaa entiseen malliin mutta en ole varma, mitä tehdä. Nimittäin nyt "On merkintä" löytää mukaan myös kätköt, joiden ainoa merkintä on muutetut koordinaatit. Aiemmin käytössä ollessa logiikassa nämä (toistaiseksi selittämättömästä syystä) tuntuu jäävän pois (koitan löytää vanhasta logiikasta sen, miksi... se kun on SEKAVA)

Mutta katsotaan mitä tämän muutoksen suhteen teen, nyt täytyy pitää taukoa logiikkarakentelusta koska ei pysy enää ajatuslogiikka kasassa.

// haksu10
Kiitos! Nyt se merkitsemättä toimii siten, että se näyttää kaikki ne, jotka ennen muutostakin. Tämä on itselleni kaikkein tärkein, koska näitä vielä täyttymättömiä tulee katsottua eniten. Sellainen tosin vielä on, että jos kätkö on merkattu sekä ratkaistuksi että se on löydetty, näkyy se edelleen ratkaistuissa. Aiemmin poistui sieltä, jos tuli löydetyksi. Tämä on kuitenkin pieni murhe, koska voin käydä käsipelillä läpi ne löytämäni haasteet, joissa on ratkaistu-merkintä ja poistaa sen. Vai olisiko siihen saatavissa vielä sellaista hienosäätöä, että jos on ratkaistu mutta myös löydetty, ei näkyisi ratkaistuissa?

-hiphei
Aiemmin logiikka siis on toiminut väärin, kun ei ole poiminut mukaan kaikkia ratkaistuja.

En tiedä mikä näissä on aina paras vaihtoehto; se että homma toimisi nyt loogisesti vai se, että toimisi kuten aiemmin logiikkavirheineen. Jälkimmäisessä voi lopulta upota taas suohon kun loogiseen rakenteeseen lisäilee ehtoja. Mutta ehkä epäloogisuus tässä asiassa on aavistuksen parempi vaihtoehto kuin loogisuus joten koitin lisätä nyt löytämättömyysehdon ratkaistuehtoon.

// haksu10
Kattava ohje tilasto-ongelmien ratkaisemiseen
Kaikki ohjeet * Yhteydenotot (Yhteydenotot vain ko. sivun ohjeistuksen mukaan)

hiphei
Viestit: 31
Liittynyt: Pe 03.08.2018 18:25

Re: Haastekätköt

Viesti Kirjoittaja hiphei » Ti 13.07.2021 15:53

Bow more kirjoitti:
Ti 13.07.2021 15:30
hiphei kirjoitti:
Ti 13.07.2021 1:38

Sellainen tosin vielä on, että jos kätkö on merkattu sekä ratkaistuksi että se on löydetty, näkyy se edelleen ratkaistuissa. Aiemmin poistui sieltä, jos tuli löydetyksi. Tämä on kuitenkin pieni murhe, koska voin käydä käsipelillä läpi ne löytämäni haasteet, joissa on ratkaistu-merkintä ja poistaa sen. Vai olisiko siihen saatavissa vielä sellaista hienosäätöä, että jos on ratkaistu mutta myös löydetty, ei näkyisi ratkaistuissa?

-hiphei
Huomasin että rukseja pitää laittaa jossain tapauksissa enemmän kuin ennen mutta tämä ei ole ongelma.
Sinun tapauksessasi täytyy ruksata "Ratkaistu" ja "Ei löydetty".
Ei auta. Kun ruksin molemmat, ratkaistu ja ei löydetty, tulee esim. GC5F737, jota en ole merkannut ratkaistuksi. Samoin mukaan tulee kätkö GC2B0AR, joka ei ole merkitty ratkaistuksi mutta jossa on mukana merkintä.

Jos tämä toimisi näin, että nuo kaksi valintaa tekemällä todella tulisi näkyviin vain ne, joissa on merkintä ratkaistu ja ei löydetty, niin se olisi todella toimiva kombo.

-hiphei

Avatar
ismo485
Viestit: 79
Liittynyt: Ma 14.10.2013 7:24
Paikkakunta: Muurame

Re: Haastekätköt

Viesti Kirjoittaja ismo485 » Ti 13.07.2021 17:18

Sekoitanpa soppaa minäkin.
Ehdotan rajausta siten, että
- ensisijainen valinta: löydetyt / ei löydetyt / tai molemmat
- edellä olevan ehdon täyttäneistä sitten: merkatut / ratkaistut / tai molemmat

Nyt ei saa valittua Ei löydettyjä, mutta sisältävät merkinnän tai ratkaisuruksin

Bow more
Viestit: 171
Liittynyt: Pe 10.08.2012 19:01

Re: Haastekätköt

Viesti Kirjoittaja Bow more » Ti 13.07.2021 19:36

Kylläpäs tämä nyt poiki keskustelua. Anteeksi Haksu että aloitin :)

Käyttäjillä on haastekätköjen erilaisia käsittelytapoja (merkintöjen teon suhteen) mutta uskoisin että jokainen keksii omia tarpeita vastaavan hakutavan avaamalla kaikki tai jollakin lailla rajoitetut tiedot kartalle ja siirtymällä sieltä hakulomakkeelle lisärajoituksia varten ellei muuten onnistu.
Kuva

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sivustoon liittyvät ehdotukset ja kommentit”