Chekkeri näyttää väärää GC-koodia

Sivustoon liittyvä keskustelu, parannusehdotukset, risut ja ruusut...
JyNu
Viestit: 283
Liittynyt: Ke 25.08.2010 21:55

Chekkeri näyttää väärää GC-koodia

Viesti Kirjoittaja JyNu » La 15.09.2012 22:15

Miten voi olla mahdollista, että kätkön GC38ZCD

http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... wp=GC38ZCD

chekkerissä sanotaan, että se liittyy kätköön GC382CD, joka puolestaan on Kaliforniassa oleva tradi:

http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... Submit6=Go

Z -> 2 ??

Sinänsä pieneltä näyttävä ero, mutta eikö se GC-koodien maailmassa ole yhtä iso kuin mikä muu tahansa väärä GC-koodi?

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Chekkeri näyttää väärää GC-koodia

Viesti Kirjoittaja arisoft » La 15.09.2012 22:28

JyNu kirjoitti:Miten voi olla mahdollista
Se on mahdollista siksi, että niin voi tehdä. Näyttäähän GM-mysteerisarjan mysteeritkin kaikki samaa koodia, joka ei ole minkään osamysteerin oma koodi. Jos haluat, niin voit tehdä chekkerin vaikka jonkun toisen mysteerille 8) .

Mutta ihan mikä tahansa ei kelpaa. Kerran yritin käyttää URL osoitetta koodina ja se sekosi jotenkin siitä.

JyNu
Viestit: 283
Liittynyt: Ke 25.08.2010 21:55

Re: Chekkeri näyttää väärää GC-koodia

Viesti Kirjoittaja JyNu » La 15.09.2012 22:55

Kiitos tästä selvennyksestä... eli siis ilmeisimmin tämän "Kahta en vaihda" -mysteerin tekijälle on sattunut näppisvirhe.

Kuvittelin, että se GC-koodi tulisi järjestelmän kautta, mutta ilmeisesti ei siis tule.... ja aika mielenkiitoista on se, että voi tehdä chekkerin jonkun muun mysteeriin.... mutta mikäs siinä, jos kerran näin on sallittu.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Chekkeri näyttää väärää GC-koodia

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 16.09.2012 3:44

JyNu kirjoitti:Kiitos tästä selvennyksestä... eli siis ilmeisimmin tämän "Kahta en vaihda" -mysteerin tekijälle on sattunut näppisvirhe.

Kuvittelin, että se GC-koodi tulisi järjestelmän kautta, mutta ilmeisesti ei siis tule.... ja aika mielenkiitoista on se, että voi tehdä chekkerin jonkun muun mysteeriin.... mutta mikäs siinä, jos kerran näin on sallittu.
Mielenkiintoisempaa olisi kuulla, millä selvittää checkeriin kätköä lisäävän henkilöllisyys ja nimimerkki... tähän saa kertoa, jos on olemassa The Järjestelmä, joka kertoo "Tämä käyttäjä ip:stä 192.168.0.1 on Pekka Jokimutka, nimimerkki PeJo98, ja asuu Pihtiputaan mummon naapurissa osoitteessa Mikävatunkatu 87".

Hu0h...

Voin kertoa, että netissä, voi kauhistus, voi tehdä PALJON kaikkea toisen nimissä... vaikkapa kirjoittaa Suoli24:n keskustelualueelle Sauli Niinistönä ja kertoa että Suomen armeija lakkautetaan ja tilalle tulee ruotsalaisten puppelipoikien oma armeija! Kauheaa!!!

Mainittakoon että jos kätkön listauksessa on linkki checkeriin, on melko hyvin paljon suuren suuri todennäköisyys että omistaja itse on sen lisännyt, eiköstä vaan? Ja jos katsoo tätä listaa niin listassa onkin merkitty Varmasti-todennäköisesti-ei hajuakaan -merkillä se, onko checkeri omistajan lisäämä / onko siihen linkki / onko ainoa tieto kätkön checkeristä olosta se, että sellaisen on joku lisännyt.

Ja sille, jos joku ei osaa oman kätkön waypointia laittaa oikein, en voi mitään, valitettavasti olen aikoinaan olettanut että edes tuon 6-7 merkkiä pystyisi käyttäjät kopioimaan virheettä oman kätkönsä tiedoista mutta... eikun mä lyön urlin, eikun toimiskos tässä L0L vai laitanko 715515 tähän???

(Kyllä, olen seonnut lopullisesti, näette viimeisiä tekstejäni ennen TÄTÄ)
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sivustoon liittyvät ehdotukset ja kommentit”