Kätköilyneuvos?

Sivustoon liittyvä keskustelu, parannusehdotukset, risut ja ruusut...
TapsaJ
Viestit: 4
Liittynyt: La 19.07.2008 1:11

Re: Kätköilyneuvos?

Viesti Kirjoittaja TapsaJ » Ti 14.10.2008 23:44

rauski kirjoitti::D :D :D :D :D Toisaalta ainakin minun kohdallani kätköilyn on todettu vähentävän muita addiktioita voimakkaasti, sekä painokin on pudonnut n. 9 kg aloittamisesta.( :shock: 1kg/kk vauhtia). Enää sillointällöin onnistun livahtamaan oluelle tai toto yms. pelipisteelle sisäisen Geopirun :twisted: huomaamatta . Kaljaakaan ei enää iltaisin uskalla ottaa edes kotona jos häly sattuisi iskemään lähistölle. Tervettä vai ei, tiedä sitten. :roll:
Samat oireet täällä :D , kolme kuukautta tulee kohta tätä harrastusta täyteen ja 6 kiloa :mrgreen: on karissut jonnekin pöpelikköihin 300 kätköä hakiessa.
Pitäisiköhän verrata minkä verran läskiä häipyy Painonvartijoiden metodiin verrattuna.
Ainakin minulla tämmöinen hidastahtinen ja pitkäkestoinen liikunta on kohentanut kuntoa melkoisesti tämän kolmen kuukauden aikana, kotiportaat on
selvästi madaltuneet, mäet on nykyään matalampia ja pyöräillessäkään ei aina ole ylämäki ja vastatuuli. Verenpaineet on laskeneet normaalirajoihin ja
kolesteroliarvot ovat keväiseen verrattuna kuin eri mieheltä mitattuja.
Ja se omituinen juttu: jos ennen meni töiden jälkeen parille pitkälle ja tuli puoliltaöin kotiin niin hellasäröä esiintyi, nyt kun tulee samaan aikaan jostain
kätköltä kotiin niin saa hyviä illan toivotuksia ja näkee hymyileviä naamoja. Pitääksne ny mua hulluna vai mistä o kysymys? :lol: :lol: :lol:

Avatar
Tonny0909
Viestit: 884
Liittynyt: Ti 10.06.2008 11:53
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Kätköilyneuvos?

Viesti Kirjoittaja Tonny0909 » Ke 15.10.2008 12:16

En minä ainakaan uskaltaisi sanoa poikittaista sanaa ihmiselle, joka pyörii metsässä etsimässä jotain mitä kukaan ei ole edes kadottanut...
Onko nimesi jo tuolla? -> http://www.koti.phnet.fi/tonny/

stilo
Viestit: 84
Liittynyt: La 06.10.2007 11:41
Paikkakunta: Joutseno

Re: Kätköilyneuvos?

Viesti Kirjoittaja stilo » Pe 24.10.2008 20:38

Millähän perusteella nykyisin nuo tittelit määrääytyy? Itse olen huomannut että oma tittelini ei juuri ole muuttunut :( vaikkakin olen kätköjä löytänyt ja niitä piilottanu ja jopa palstalle viestejäkin naputellut. Joillakin vasta harrastuksen aloittaneilla parempi "status" vaikkakin kätköjä /piilotuksia/vähemmän.
Ei sinällää että olisin jotenki harmistunut asiasta mutta pisti vain silmään kun muitten viestejä lueskelin :D :D
Viimeksi muokannut stilo, Pe 24.10.2008 21:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Garmin60 Cx, Magellan eXplorist 100(lainassa jästillä)

Avatar
Dragonfly Vet
Viestit: 555
Liittynyt: To 11.09.2008 20:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kätköilyneuvos?

Viesti Kirjoittaja Dragonfly Vet » Pe 24.10.2008 20:59

stilo kirjoitti:Millähän perusteella nykyisin nuo tittelit määrääytyy? Itse olen huomannut että oma tittelini ei juuri ole muuttunut :( vaikkakin olen kätköjä löytänyt ja niitä piilottanu ja jopa palstalle viestejäkin naputellut. Joillakin vasta harrastuksen aloittaneilla parempi "status" vaikkakin kätköjä /piilotuksia/vähemmän.
Ei sinällää että olisin jotenki harmistunut asiasta mutta pisti vain silmään kun muitten viestejä lueskelin :D :D
Minusta tuo näyttää, että viestien määrä on ainut asia, joka ratkaisee. Toisaalta mitä väliä sillä on? Ja miksi ylipäätään tarvitaan mitään titteleitä?
Hauskemman kätköilyn puolesta jo vuodesta 2008

stilo
Viestit: 84
Liittynyt: La 06.10.2007 11:41
Paikkakunta: Joutseno

Re: Kätköilyneuvos?

Viesti Kirjoittaja stilo » Pe 24.10.2008 21:04

Dragonfly Vet kirjoitti:
stilo kirjoitti:Millähän perusteella nykyisin nuo tittelit määrääytyy? Itse olen huomannut että oma tittelini ei juuri ole muuttunut :( vaikkakin olen kätköjä löytänyt ja niitä piilottanu ja jopa palstalle viestejäkin naputellut. Joillakin vasta harrastuksen aloittaneilla parempi "status" vaikkakin kätköjä /piilotuksia/vähemmän.
Ei sinällää että olisin jotenki harmistunut asiasta mutta pisti vain silmään kun muitten viestejä lueskelin :D :D
Minusta tuo näyttää, että viestien määrä on ainut asia, joka ratkaisee. Toisaalta mitä väliä sillä on? Ja miksi ylipäätään tarvitaan mitään titteleitä?
niinpä
Garmin60 Cx, Magellan eXplorist 100(lainassa jästillä)

Avatar
Murre&Mirre
Viestit: 152
Liittynyt: Su 18.02.2007 12:36
Paikkakunta: Espoo

Re: Kätköilyneuvos?

Viesti Kirjoittaja Murre&Mirre » Pe 24.10.2008 21:07

Viestien määrällä on tittelin laskukaavassa pieni merkitys. Käytännössä isoin tekijä näyttäisi olevan kätköjen määrä suhteessa siihen kuinka VÄHÄN aikaa on kätköillyt. Eli meitä pidempään kätköilleitä sakotetaan jostain kumman syystä. Ei sillä, että tällä olisi mitään merkitystä, mutta on se vähän ihme juttu ettei meilläkään kerroin muuttunut paskan vertaa vaikka löydettiin viime viikollakin lähes 300 kätköä. Jos perustat uuden nimimerkin ja käyt heti muutaman purkin huomaat olevasi "kätköilyprofessori" tai "kätköilykuningas"... :twisted:

Avatar
Dragonfly Vet
Viestit: 555
Liittynyt: To 11.09.2008 20:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kätköilyneuvos?

Viesti Kirjoittaja Dragonfly Vet » Pe 24.10.2008 21:22

Murre&Mirre kirjoitti:Viestien määrällä on tittelin laskukaavassa pieni merkitys. Käytännössä isoin tekijä näyttäisi olevan kätköjen määrä suhteessa siihen kuinka VÄHÄN aikaa on kätköillyt. Eli meitä pidempään kätköilleitä sakotetaan jostain kumman syystä. Ei sillä, että tällä olisi mitään merkitystä, mutta on se vähän ihme juttu ettei meilläkään kerroin muuttunut paskan vertaa vaikka löydettiin viime viikollakin lähes 300 kätköä. Jos perustat uuden nimimerkin ja käyt heti muutaman purkin huomaat olevasi "kätköilyprofessori" tai "kätköilykuningas"... :twisted:
Olkoon miten on, mutta ei tuossa mitään logiikkaa ole. Meikäläisen titteli näyttää vaihtuvan ylös-alas melkein joka päivä. Oudolta tuo tuntuu, jos on vain kyse siitä kuinka monta on keskimäärin löytänyt päivässä. Onhan sillä vähän eroa, onko löytänyt neljässä vuodessa tuhat vai kuukaudessa 20. Jälkimmäisen titteli tällä logiikalla kun on korkeampi. Minusta tuollaista tittelisysteemiä ei tarvita lainkaan. Se on kuitenkin kivä että näkee kuinka pitkään on harrastettu sekä paljonko on purkkeja bongattu ja jemmattu.
Hauskemman kätköilyn puolesta jo vuodesta 2008

Avatar
mikko&sira
Viestit: 466
Liittynyt: La 06.01.2007 10:35
Paikkakunta: Espoo

Re: Kätköilyneuvos?

Viesti Kirjoittaja mikko&sira » Pe 24.10.2008 23:01

Hyvinhän tuo näyttää pelittävän :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Maailma on erilainen geokätköilijän silmin.

Avatar
Dragonfly Vet
Viestit: 555
Liittynyt: To 11.09.2008 20:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kätköilyneuvos?

Viesti Kirjoittaja Dragonfly Vet » Su 21.12.2008 13:24

Miten ihmeessä nuo Rating pisteet oikien lasketaan. Toisilla on samalla kätkömäärällä ja kätköilyajalla kymmenkartaisia lukuja. Äsken huvikseni katselin noita läpi, mutta en löytänyt logiikkaa. Oma rating oli eilen 6,37 ja tänään 0,47. Biking Grannyn rating oli 98,67 ja löytöjä 296, kun taas Mikko&Sira rating 20,33 ja löytöjä 3392. Liksäsi Mikko&Sira on löytänyt kätköjä päivässä selvästi enemmän ja piilottanutkin melko monta. Eikö tuo Ratinglaskuri toimi, vai perustuuko se johonkin satunaislukugeneraattoriin?
Hauskemman kätköilyn puolesta jo vuodesta 2008

Avatar
mikko&sira
Viestit: 466
Liittynyt: La 06.01.2007 10:35
Paikkakunta: Espoo

Re: Kätköilyneuvos?

Viesti Kirjoittaja mikko&sira » Su 21.12.2008 13:49

On kai sitä lähdettävä tuonne tihkuun pari purkkia hakemaan etteivät vie kruunua päästä :) :D :lol:
Maailma on erilainen geokätköilijän silmin.

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Kätköilyneuvos?

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » Su 21.12.2008 14:01

Dragonfly Vet kirjoitti:Miten ihmeessä nuo Rating pisteet oikien lasketaan. Toisilla on samalla kätkömäärällä ja kätköilyajalla kymmenkartaisia lukuja. Äsken huvikseni katselin noita läpi, mutta en löytänyt logiikkaa. Oma rating oli eilen 6,37 ja tänään 0,47. Biking Grannyn rating oli 98,67 ja löytöjä 296, kun taas Mikko&Sira rating 20,33 ja löytöjä 3392. Liksäsi Mikko&Sira on löytänyt kätköjä päivässä selvästi enemmän ja piilottanutkin melko monta. Eikö tuo Ratinglaskuri toimi, vai perustuuko se johonkin satunaislukugeneraattoriin?
Tässä ketjussa kauan, kauan, kauan, kauan sitten mainittiin laskukaava. En nopealla silmällä sitä kuitenkaan löytänyt.
Mutta oma rating-arvosi taitaa olla vähän pielessä... :o

Edit: Todellakin, ennen olin reilusti Kätköilijä, nyt olen noviisi... :cry: :shock: 8)

pailakka
Viestit: 547
Liittynyt: Ma 29.01.2007 20:05

Re: Kätköilyneuvos?

Viesti Kirjoittaja pailakka » Su 21.12.2008 14:07

Tarina kertoo että pisteiden laskutapaa muutettiin niin että "arvonimi" tulee enemmän kätköilyn kuin paskanjauhannan perusteella

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Kätköilyneuvos?

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » Su 21.12.2008 14:18

Kyllä, mutta viikko tai pari sitten ratingini oli vielä yli 2...

Avatar
Dragonfly Vet
Viestit: 555
Liittynyt: To 11.09.2008 20:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kätköilyneuvos?

Viesti Kirjoittaja Dragonfly Vet » Su 21.12.2008 14:46

pailakka kirjoitti:Tarina kertoo että pisteiden laskutapaa muutettiin niin että "arvonimi" tulee enemmän kätköilyn kuin paskanjauhannan perusteella
Näköjään paskan jauhannalla on roimasti alentava vaikutus, kun vajaassa vuorokaudessa rating tippuu kolmastoistaosaan. :lol:
Hauskemman kätköilyn puolesta jo vuodesta 2008

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Kätköilyneuvos?

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » Su 21.12.2008 16:46

No nyt on asiaan tullut hieman parannusta (Rating 100.0 ja Kätköilykuningas) :P

Avatar
Vilosparta
Viestit: 191
Liittynyt: Ma 19.02.2007 11:49
Paikkakunta: Hyvinkää / Tartto Viro

Re: Kätköilyneuvos?

Viesti Kirjoittaja Vilosparta » Su 21.12.2008 16:58

Joulun kunniaksiko tämä ansioton arvonnousu? :lol:
"Päivittäin googlaan KeithRichardsin ja jos hän elää minullakin menee hyvin (Antony Bourdain)"

aku506
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma 10.11.2008 19:52

Re: Kätköilyneuvos?

Viesti Kirjoittaja aku506 » Su 21.12.2008 17:17

Yleiseti: Kätköilijä
Tunti sitten: Lähes kätköilijä
Nyt: Kätköilykunigas

Hieman taitaa olla vikaa järjestelmässä.
Kaikki ovat näemmä "kunkkuja"
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
Vilosparta
Viestit: 191
Liittynyt: Ma 19.02.2007 11:49
Paikkakunta: Hyvinkää / Tartto Viro

Re: Kätköilyneuvos?

Viesti Kirjoittaja Vilosparta » Su 21.12.2008 19:33

Täst mie piän, sillä "Kaikkihan me samassa veneessä ollaan....."
"Päivittäin googlaan KeithRichardsin ja jos hän elää minullakin menee hyvin (Antony Bourdain)"

Avatar
Zarni
Viestit: 162
Liittynyt: Pe 07.11.2008 19:10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Kätköilyneuvos?

Viesti Kirjoittaja Zarni » Su 21.12.2008 21:09

Oikea "arvo" näyttänee löytyvän kunkin omasta profiilista... :)
Edellä olevan tekstin osittainenkin lainaaminen ilman asianomaisen lupaa on tekijänoikeudellisista syistä ehdottomasti kielletty!

Lukittu

Palaa sivulle “Sivustoon liittyvät ehdotukset ja kommentit”