Kehitysidea: Löydetyt kätköt kartalla

Sivustoon liittyvä keskustelu, parannusehdotukset, risut ja ruusut...
Avatar
mehu
Viestit: 39
Liittynyt: Ma 04.06.2007 12:23
Paikkakunta: Helsinki

Kehitysidea: Löydetyt kätköt kartalla

Viesti Kirjoittaja mehu » To 17.05.2012 13:21

Mieleeni tuli sellainen kehitysidea jos joskus saisi löydettyihin kätköihin oman symbolin kartalle myös täällä geocache.fi:ssä kuin geocaching.com:n puolella hymynaamat. Tosin itse tahtoisin nähdä kartalla kätkön tyypin enkä pelkästään hymynaamaa. Esimerkiksi näin.

Kuva

Garme
Viestit: 91
Liittynyt: Ma 08.10.2007 23:58
Paikkakunta: Vaala

Re: Kehitysidea: Löydetyt kätköt kartalla

Viesti Kirjoittaja Garme » To 17.05.2012 15:27

Kätköt -> kartalla _> löydetyt ja määrä vaikka tuhat.
Se on jo olemassa !


EDIT: Tarkoitit ilmeisesti että siinä näkyisi myös hakemattomat.

Avatar
mehu
Viestit: 39
Liittynyt: Ma 04.06.2007 12:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kehitysidea: Löydetyt kätköt kartalla

Viesti Kirjoittaja mehu » To 17.05.2012 15:40

Garme kirjoitti:Tarkoitit ilmeisesti että siinä näkyisi myös hakemattomat.
Kyllä. Haluaisin samaan näkymään niin löydetyt kuin hakemattomat mutta niin että ne erottaisi toisistaan.

Avatar
Garmingeo
Viestit: 194
Liittynyt: To 07.02.2008 20:51

Re: Kehitysidea: Löydetyt kätköt kartalla

Viesti Kirjoittaja Garmingeo » To 17.05.2012 19:22

Mihin sitä ominaisuutta oikein tarvitsee?
Nil volentibus arduum.

andyyh
Viestit: 78
Liittynyt: To 21.04.2011 13:22

Re: Kehitysidea: Löydetyt kätköt kartalla

Viesti Kirjoittaja andyyh » To 17.05.2012 20:01

Garmingeo kirjoitti:Mihin sitä ominaisuutta oikein tarvitsee?
Mihin ylipäätään tilastojakaan tarvitsee. Kaippa moisen ominaisuuden kanssa voi hieman kartoittaa esim. missä on kulkenut ja missä on kätköjä jälellä ilman, että tarvitsee comin puolelle mennä. Toiset tyksii toiset ei.
Nobody knows who I really am. I never felt empty before.
Kuva

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kehitysidea: Löydetyt kätköt kartalla

Viesti Kirjoittaja arisoft » To 17.05.2012 20:16

Garmingeo kirjoitti:Mihin sitä ominaisuutta oikein tarvitsee?
Itse ainakin haluan nähdä usein kartalla aikaisemmin löytämänikin kätköt, mutta en tietenkään aina. Se, että ne erottuvat läytämättömistä, on ainakin kännykkäsovelluksissa huomioitu. Myös ratkaistut mysteerit olisi hyvä saada erottumaan ratkaisemattomista. Se ominaisuus on vielä hieman vaiheessa kännykkäpuolella.

pehku
Viestit: 150
Liittynyt: Ke 12.08.2009 13:14

Re: Kehitysidea: Löydetyt kätköt kartalla

Viesti Kirjoittaja pehku » Pe 18.05.2012 13:14

arisoft kirjoitti: Itse ainakin haluan nähdä usein kartalla aikaisemmin löytämänikin kätköt, mutta en tietenkään aina. Se, että ne erottuvat läytämättömistä, on ainakin kännykkäsovelluksissa huomioitu. Myös ratkaistut mysteerit olisi hyvä saada erottumaan ratkaisemattomista. Se ominaisuus on vielä hieman vaiheessa kännykkäpuolella.
Neongeo osaa näyttää mysteerin kuvakkeen vihreäreunaisena, jos mysteerille tai multille on talletettu omat naatit comin puolella. Edellyttää siis, että vaivautuu tallentamaan ne oikeat naatit myös sinne comiin. Koska käytän kännykkää vain vain "live-navigaattorina" en ole testannut käytöstä fi:stä ladattujen gpx:ien kanssa, enkä siis osaa sanottua miten sieltä ladattujen ratkaistujen mysteerien kuvakkeet näkyvät.

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kehitysidea: Löydetyt kätköt kartalla

Viesti Kirjoittaja arisoft » La 19.05.2012 0:00

pehku kirjoitti:
arisoft kirjoitti: Itse ainakin haluan nähdä usein kartalla aikaisemmin löytämänikin kätköt, mutta en tietenkään aina. Se, että ne erottuvat läytämättömistä, on ainakin kännykkäsovelluksissa huomioitu. Myös ratkaistut mysteerit olisi hyvä saada erottumaan ratkaisemattomista. Se ominaisuus on vielä hieman vaiheessa kännykkäpuolella.
Neongeo osaa näyttää mysteerin kuvakkeen vihreäreunaisena, jos mysteerille tai multille on talletettu omat naatit comin puolella. Edellyttää siis, että vaivautuu tallentamaan ne oikeat naatit myös sinne comiin. Koska käytän kännykkää vain vain "live-navigaattorina" en ole testannut käytöstä fi:stä ladattujen gpx:ien kanssa, enkä siis osaa sanottua miten sieltä ladattujen ratkaistujen mysteerien kuvakkeet näkyvät.
Näin sen olen huomannut tekevän, mutta tällaisena se on vielä epäkäytännöllinen, koska se ei tiedä sitä mysteeriä ratkaistuksi ennenkuin se kuvauskin on ladattu muistiin ja se reuna on liian himmeä erottuakseen niin hyvin, että sen perusteella huomaisi, minne kannattaa suunnistaa. Eli jonkin verran tuota tarvitsisi miettiä, jotta kaikki ratkotut mysteerit erottuisivat luotettavasti toivotulla tavalla.

Avatar
stebu
Viestit: 612
Liittynyt: Pe 02.11.2007 0:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kehitysidea: Löydetyt kätköt kartalla

Viesti Kirjoittaja stebu » La 19.05.2012 1:27

arisoft kirjoitti:
pehku kirjoitti:
arisoft kirjoitti: Itse ainakin haluan nähdä usein kartalla aikaisemmin löytämänikin kätköt, mutta en tietenkään aina. Se, että ne erottuvat läytämättömistä, on ainakin kännykkäsovelluksissa huomioitu. Myös ratkaistut mysteerit olisi hyvä saada erottumaan ratkaisemattomista. Se ominaisuus on vielä hieman vaiheessa kännykkäpuolella.
Neongeo osaa näyttää mysteerin kuvakkeen vihreäreunaisena, jos mysteerille tai multille on talletettu omat naatit comin puolella. Edellyttää siis, että vaivautuu tallentamaan ne oikeat naatit myös sinne comiin. Koska käytän kännykkää vain vain "live-navigaattorina" en ole testannut käytöstä fi:stä ladattujen gpx:ien kanssa, enkä siis osaa sanottua miten sieltä ladattujen ratkaistujen mysteerien kuvakkeet näkyvät.
Näin sen olen huomannut tekevän, mutta tällaisena se on vielä epäkäytännöllinen, koska se ei tiedä sitä mysteeriä ratkaistuksi ennenkuin se kuvauskin on ladattu muistiin ja se reuna on liian himmeä erottuakseen niin hyvin, että sen perusteella huomaisi, minne kannattaa suunnistaa. Eli jonkin verran tuota tarvitsisi miettiä, jotta kaikki ratkotut mysteerit erottuisivat luotettavasti toivotulla tavalla.
Lisäksi Field Mysteryt olisi kiva saada yhdellä vilkaisulla tunnistettua. (Jos vain piilottajat pistäisivät sen attribuutin päälle)
-stebu

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kehitysidea: Löydetyt kätköt kartalla

Viesti Kirjoittaja arisoft » La 19.05.2012 8:34

stebu kirjoitti:Lisäksi Field Mysteryt olisi kiva saada yhdellä vilkaisulla tunnistettua. (Jos vain piilottajat pistäisivät sen attribuutin päälle)
Totta tuokin. Tosin, ne voisi itsekin merkitä "ratkaistuiksi", jos ne huomaa kenttämysteereiksi. Tämä ei tietenkään ole mahdollista vieraalla paikkakunnalla, että lukee kaikki kuvaukset läpi selvittääkseen, voiko niistä jonkin ratkaista maastossa.

Omalta osalta homma on sillä tavalla mennyt huonoksi, että ratkaistut mysteerit ovat eri kartalla kuin muut kätköt, joka johtaa siihen, että kätköilykierroksella tulee pääasiassa etsittyä vain ratkaistuja mysteereitä, eikä edes lähellä olevia muita kätköjä juuri tule huomattua, ellei erikseen muista tarkastaa niitä paikalla.

Kehitys kuitenkin kehittyy. Itse olen ajatellut että siirtäisin vähitellen kaikki ratkotut waypointit GC.comin tietokantaan, mutta tätä siirtoa kyllä jarruttaa kovasti se, että työkalut niiden hallintaan eivät ole vielä riittävällä tasolla. Esim. voinko saada listan kätköistä, joissa on muutettu waypoint? Ja jos voin, niin seuraava vaihe olisi saada se automaattisesti kännykkään hyödynnettaväksi.

Avatar
koodi
Viestit: 115
Liittynyt: To 30.06.2011 20:08

Re: Kehitysidea: Löydetyt kätköt kartalla

Viesti Kirjoittaja koodi » Su 20.05.2012 9:27

arisoft kirjoitti: Omalta osalta homma on sillä tavalla mennyt huonoksi, että ratkaistut mysteerit ovat eri kartalla kuin muut kätköt, joka johtaa siihen, että kätköilykierroksella tulee pääasiassa etsittyä vain ratkaistuja mysteereitä, eikä edes lähellä olevia muita kätköjä juuri tule huomattua, ellei erikseen muista tarkastaa niitä paikalla.

Kehitys kuitenkin kehittyy. Itse olen ajatellut että siirtäisin vähitellen kaikki ratkotut waypointit GC.comin tietokantaan, mutta tätä siirtoa kyllä jarruttaa kovasti se, että työkalut niiden hallintaan eivät ole vielä riittävällä tasolla. Esim. voinko saada listan kätköistä, joissa on muutettu waypoint? Ja jos voin, niin seuraava vaihe olisi saada se automaattisesti kännykkään hyödynnettaväksi.
Lopulliset naatithan saa jo syötettyä GC.comiin ja ainakin tuo c:geo osaa näyttää ne kartalla yhdessä muiden kätköjen kanssa. Tosin, kun c:geo ei käytä GC.com apia, niin päivityksessä ja tarkkuudessa olisi toivomisen varaa. c:geo näyttää punaisen täpän ratkaistujen, mutta vielä löytämättömien mysteerien osalta.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sivustoon liittyvät ehdotukset ja kommentit”