Keskustelualue avattu

Sivustoon liittyvä keskustelu, parannusehdotukset, risut ja ruusut...
Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Keskustelualue avattu

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ke 20.12.2006 19:29

Keskustelualue avattu kommentteja, parannusehdotuksia ja yleistä keskustelua varten.

Keskustelualue hakee vielä muotoaan joten pyyntöjä uusista aihealueista saa myös esittää.

Anna siis äänesi kuulua :lol:

--
haksu10
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
rp55
Viestit: 350
Liittynyt: Ke 20.12.2006 22:11
Paikkakunta: Iisalmi

Geocache.fi

Viesti Kirjoittaja rp55 » Ke 20.12.2006 22:18

Tästä se lähtee, hyvä kun saatiin tämä suomenkielinen sivusto. Jäi aikoinaan tuo Lontoon kieli opettelematta :oops: . Onhan tuolla .comissakin kotomaankielellä juttua mutta paljon mielenkiintoisen näköistä olisi englanniksikin. Ei vaan ymmärrä ihan kaikkea :?: . Toivon että myös tänne saamme paljon keskustelua :D Hyvää Joulua kaikille foorumilaisille ! rp55

Avatar
taaru
Viestit: 166
Liittynyt: To 21.12.2006 0:59
Paikkakunta: Nokia

Uusi keskustelualue

Viesti Kirjoittaja taaru » To 21.12.2006 1:20

Kiitokset! Tätä piti heti kokeilla. :D

Avatar
simotic
Viestit: 191
Liittynyt: Pe 22.12.2006 18:20
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja simotic » Pe 22.12.2006 18:22

Mukana joukossa minäkin :)

Avatar
Solarflare
Viestit: 23
Liittynyt: Ke 27.12.2006 13:42
Paikkakunta: Stadi

Viileätä..

Viesti Kirjoittaja Solarflare » Ke 27.12.2006 13:43

Aina on hyvä olla riippumattomiakin keskustelukanavia. :)

Huuhkaja
Viestit: 4
Liittynyt: La 23.12.2006 10:04
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Huuhkaja » To 28.12.2006 21:57

Kiitoksia haksu10:lle hienosta sivustosta ja keskustelupalstasta. :)
Huhuu!

hankoivu
Viestit: 4
Liittynyt: Pe 29.12.2006 19:24
Paikkakunta: Kiikka, Äetsä

Viesti Kirjoittaja hankoivu » Pe 29.12.2006 19:25

Kiitos Haksu10:lle tästä foorumista, tällaista olen kaipaillut. :) Hyvää uutta kätköilyvuotta 2007 kaikille !

Gold-digger
Viestit: 46
Liittynyt: La 30.12.2006 14:03

TNX

Viesti Kirjoittaja Gold-digger » La 30.12.2006 18:33

Hei!
Menipäs kauan, ennenkuin löysin tämän foorumin, vaikka muutoin olen hyödyntänyt näitä haksu10:n hienoja sivuja. Lähinnä olen katsellut noita lokisivuja.
Tällainen foorumi tietysti "hajoittaa" hieman porukkaa/keskustelua kun väki enimmäkseen on tuolla gc.comin puolella.
Itse näkisin, että suomenkieliset keskustelut käytäisiin kokonaan täällä ja "rauhoitettaisiin" tuo gc.comin foorumi "kansainväliseen" kanssakäymiseen. Eipä sitten tulisi muilta valituksia:"This forum id Hijaked by Juha Mieto & Co, Here we go again" :!:

Kiitokset minunkin puolesta haksulle tästä foorumista ja toivottavasti kaikki muutkin kätköilijät löytävät tänne.

Hyvät uudet vuodet kaikille!

Gold-digger

Suurnesu
Viestit: 287
Liittynyt: Ke 20.12.2006 21:28
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Suurnesu » Ke 10.01.2007 8:37

Tänään aamulla, kun tämän keskustelualueen avasin, huomasin, että ainakin kolmen pääotsikon alla on uusia viestejä (palluska oranssina). Kun olin ensimmäisen lukenut ja palasin päävalikkoon, olivat palluskat hävinneet. :-o
Mistäs mä nyt tiedän, mihin oli kirjoitettu? kauhea vaiva käydä kaikki säikeet tarkastamassa erikseen. Kämmäsinkö minä, vai onko jossain bugi?

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ke 10.01.2007 12:46

Suurnesu kirjoitti:Tänään aamulla, kun tämän keskustelualueen avasin, huomasin, että ainakin kolmen pääotsikon alla on uusia viestejä (palluska oranssina). Kun olin ensimmäisen lukenut ja palasin päävalikkoon, olivat palluskat hävinneet. :-o
Mistäs mä nyt tiedän, mihin oli kirjoitettu? kauhea vaiva käydä kaikki säikeet tarkastamassa erikseen. Kämmäsinkö minä, vai onko jossain bugi?
Tuollaista itse en ole huomannut tai saanut aikaan ,joten en uskalla sanoa mistä on kyse. Jos sama toistuu sinulle (tai jollekin muulle) uudelleen niin ilmoitelkaa, alan sitten selvittelemään laajemmin asiaa tämän keskustelualuesoftan tukisivuilta.

Mutta tuossa tilanteessa voi myös kokeilla oikean yläkulman "Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit" -linkkiä, se tuntuisi tajuavan näyttää oikeat viestit.

Avatar
jupilli
Viestit: 235
Liittynyt: Pe 05.01.2007 14:04
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja jupilli » Ke 10.01.2007 18:17

Suurnesu kirjoitti:Tänään aamulla, kun tämän keskustelualueen avasin, huomasin, että ainakin kolmen pääotsikon alla on uusia viestejä (palluska oranssina). Kun olin ensimmäisen lukenut ja palasin päävalikkoon, olivat palluskat hävinneet. :-o
Mistäs mä nyt tiedän, mihin oli kirjoitettu? kauhea vaiva käydä kaikki säikeet tarkastamassa erikseen. Kämmäsinkö minä, vai onko jossain bugi?
Heipps !!
Minun mutuni ilmoittaisi että jotenkin nuo 'lukemattomat pallukat' ei toimi oikein. Olisin väittämässä että ne eivät aina muutu oranssiksi silloin jos minulla on jotain lukematta.
Lupaan kiinnittää asiaan huomiota ja raportoin kyllä jos saan jotain kiinni !!

Voinko kerätä jotain materiaalia väittämieni tueksi ja selvittelyn avuksi jos tilanne iskee uudestaan ?? Screen Copyja näkymästä ?? Selaimen lokia ?? Tms ??
Terveisin Kätköilyvaari !!

Avatar
jupilli
Viestit: 235
Liittynyt: Pe 05.01.2007 14:04
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja jupilli » Ke 10.01.2007 18:37

Heipps !!

Mulla on taas ehdotus.
Listojen otsikoissa on mahdollisuus järjestään rivit aakkosjärjestykseen sarakkeen tiedon perusteella. Olen jossain huomannut että toinen napauttaminen kääntää järjestyksen päinvastaiseksi. Siitä on joskus hyötyä jos tiedät hakevasi jotain sieltä aakkosten loppupäästä.

Onkos toiminne hankala toteuttaa ??
Terveisin Kätköilyvaari !!

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ke 10.01.2007 20:53

jupilli kirjoitti: Minun mutuni ilmoittaisi että jotenkin nuo 'lukemattomat pallukat' ei toimi oikein. Olisin väittämässä että ne eivät aina muutu oranssiksi silloin jos minulla on jotain lukematta.
Lupaan kiinnittää asiaan huomiota ja raportoin kyllä jos saan jotain kiinni !!

Voinko kerätä jotain materiaalia väittämieni tueksi ja selvittelyn avuksi jos tilanne iskee uudestaan ?? Screen Copyja näkymästä ?? Selaimen lokia ?? Tms ??
Hmm, en keksi oikein mikä kerätty info voisi auttaa ongelman selvittämisessä - mutta täytyy tutustua onko tästä jotain ongelmadokumentointia olemassa. Niin, ja kannattaa huomata että jos ei ole kirjautunut keskustelualueelle sisään niin tällöin luonnollisesti ei myöskään pallukat toimi (tämä vain toteamuksena näin yleisesti).

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ke 10.01.2007 21:18

jupilli kirjoitti:Heipps !!

Mulla on taas ehdotus.
Listojen otsikoissa on mahdollisuus järjestään rivit aakkosjärjestykseen sarakkeen tiedon perusteella. Olen jossain huomannut että toinen napauttaminen kääntää järjestyksen päinvastaiseksi. Siitä on joskus hyötyä jos tiedät hakevasi jotain sieltä aakkosten loppupäästä.

Onkos toiminne hankala toteuttaa ??
Tämä vaihtoehto on näilläkin sivuilla "TB:t ja kolikot: Suomessa reissaavat" -osuudessa mutta muissa ei. Muilla sivuilla on kuitenkin pyritty sivuvalinta -pikalinkein tarjoamaan helppo keino siirtyä katselemaan myös loppupään listausta.

Muissakin listauksissa tämä ominaisuus on käynyt mielessä, mutta toistaiseksi ominaisuuden toteutus on jäänyt yhden perusteen vuoksi totettamatta, nimittäin tehokkuuden. No, selitän nyt hieman sivujen teknistä toteutusta vaikkei se ketään kiinnosta eikä sitä kysytty :P

Esimerkiksi kätköilijöiden loggausmäärissä on 17 eri järjestelyperiaatetta ja näitä jokaista kohden on tällä hetkellä 15 sivullista materiaalia. Niinpä sivuvaihtoehtoja tulee näillä luvuilla 17 x 15 = 255 variaatiota.

Jotta sivujen käyttönopeus olisi miellyttävä, täytyy lähes kaikista sivuista tehdä cachetiedostot (poislukien lokiseuranta, etusivu yms. sekunnin tarkkuudella ajan tasalla oltavat), niin kätköilijöiden loggausmäärät -cachesivuja on tuo mainittu 255 tallennettuna. Jos lisättäisiin mukaan järjestyksen suunta -valinta, kaksinkertaistuisi tuo määrä eli tuloksena olisi 510 sivua.

Tällä hetkellä kaikki cachetiedostot muodostetaan kaksi kertaa tunnissa, ja muodostaminen vie noin 20 minuuttia. Tiedot ehditään muodostamaan valmiiksi sopivasti ennen kuin taas aletaan alusta. Valintavaihtoehtojen lisääminen aiheuttaisi myös sen että vähitellen tuo 30 minuuttia ei riittäisi tiedostojen muodostamiseen ja kaksi päällekkäin ajautuvaa cachetiedostojen muodostajaa voisi jo kuormittaa palvelinta turhan paljon - skripti kun runnoo tehtävänsä läpi voimalla eikä jää hetkeksikään antamaan palvelimelle hengähdystaukoa :P

Toistaiseksi siis täytyy luopua ideoista jotka lisäisivät paljon sivumäärää. Tilanne voi kyllä muuttua jos tässä ehtii käymään nykyiset cachemuodostusosuudet läpi ja tehostamaan niiden toimintaa. Palvelu on kehittynyt sitä tahtia että taustatyötä tekeviä osuuksia ei ole ehtinyt parannella ja niinpä nuo osuudet tekevät esimerkiksi tietokantakyselyitä aina vain uudelleen vaikka yksi master-skripti voisikin tiedot kerätä ja tarjota muodostajien käyttöön. No, ehkä joskus vielä... :)

Avatar
jupilli
Viestit: 235
Liittynyt: Pe 05.01.2007 14:04
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja jupilli » Ke 10.01.2007 22:54

haksu10 kirjoitti:
jupilli kirjoitti: Minun mutuni ilmoittaisi että jotenkin nuo 'lukemattomat pallukat' ei toimi oikein. Olisin väittämässä että ne eivät aina muutu oranssiksi silloin jos minulla on jotain lukematta.
Lupaan kiinnittää asiaan huomiota ja raportoin kyllä jos saan jotain kiinni !!

Voinko kerätä jotain materiaalia väittämieni tueksi ja selvittelyn avuksi jos tilanne iskee uudestaan ?? Screen Copyja näkymästä ?? Selaimen lokia ?? Tms ??
Hmm, en keksi oikein mikä kerätty info voisi auttaa ongelman selvittämisessä - mutta täytyy tutustua onko tästä jotain ongelmadokumentointia olemassa. Niin, ja kannattaa huomata että jos ei ole kirjautunut keskustelualueelle sisään niin tällöin luonnollisesti ei myöskään pallukat toimi (tämä vain toteamuksena näin yleisesti).
Juu,

en nyt halua toimia minään asiantuntijana koska asiantuntemukseni on auttamattomasti vanhentunut. Silloin ennen, kun vielä osasin jotain, tarvittiin aina dumpit, logit ja tracet ym tiedot kun jotain meni pieleen jotta siitä päästiin perille, nykyään hommat hoituu jotenkin toisella tavalla jota tapaa en ole oppinut ymmärtämään duunissakaan.

Yritän kuitenkin vain helpottaa ongelmien korjaamista. Jos voin.
Terveisin Kätköilyvaari !!

Avatar
Fundamental
Viestit: 158
Liittynyt: To 11.01.2007 16:05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Fundamental » To 11.01.2007 16:07

Minäkin tieni tänne vihdoin viimein löysin. Toivotaan että tämä lähtisi hyvin käyntiin. Sen verran on tullut nurinaa tuolla groundspeakin foorumilla suomalaisten foorumin valtaamisesta, että ihan hyvä kun on omakin paikka.

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Keskustelualue avattu

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » Su 01.07.2007 16:51

haksu10 kirjoitti:Keskustelualue avattu kommentteja, parannusehdotuksia ja yleistä keskustelua varten.

Keskustelualue hakee vielä muotoaan joten pyyntöjä uusista aihealueista saa myös esittää.

Anna siis äänesi kuulua :lol:

--
haksu10
Okei: annan ääneni kuulua.

Ensinnäkin olen äärimmäisen tyytyväinen tähän sivustoon. Se kehittyy jatkuvasti vaan paremmaksi, ja haksu10 on hienosti kuulolla toteuttamassa käyttäjien toiveita ja ehdotuksia, sekä myös aktiivisesti uudistamassa itse sivustoa.

Eräs asia on kyllä, mikä mielestäni ei kuuluisi etusivulle. Nimittäin kätköjakauma, mikä pysyy melko samana koko ajan. (ehkäpä myös kätkötilasto voisi olla pois etusivulta ja linkin takana, missä on muutkin kätköihin liittyvät asiat.) Sen tilalle voisi laittaa jotain ajankohtaisempaa, kuten vaikkapa:

Tervetuloa mukaan: 10 uusinta kätköilijänimimerkkiä.

tai:

Aktiivisimmat kätköilijät, top ten. (tämän voisi vaikkapa laskea painotetusti siten, että kerrottaisiin CPD kokonaislöytöjen määrällä) Leikkimielistä kilpailuahankin tähän harrastukseen myös sisältyy, vaikka itse olen viime aikoinan keskittynyt enemmän laatuun kuin määrään)

Muita hyviä tai järjettömiä ideoita? :P

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sivustoon liittyvät ehdotukset ja kommentit”