TB/GC -ehto haussa

Sivustoon liittyvä keskustelu, parannusehdotukset, risut ja ruusut...
Avatar
KariM1
Viestit: 126
Liittynyt: Pe 10.08.2007 10:09
Paikkakunta: Pirkanmaa

TB/GC -ehto haussa

Viesti Kirjoittaja KariM1 » Pe 10.08.2007 23:42

Hei,

Kiitokset hienosta sivustosta!

Oma harrastukseni on vinoutunut suosimaan kätköjä joissa on tavattavissa joku rekisteröity matkalainen. Niinpä ilahduin kovasti kun tällä haksu10:n hakusysteemillä voi hakea vain ne kätköt joissa on noita "aarteita". Jostakin syystä tuo ei kuitenkaan vaikuta toimivan ainakaan niinkuin luulin sen toimivaksi: Haku listaa paikkoja joissa muka olisi vaikka joku tietty kolikko/TB, mutta gc.com:in kätkökuvaussivulla katsottuna siellä ei (enää) olekaan sitä. Sellaisen säännönmukaisuuden olin havaitsevinani että nuo kaikki haamureissaajat ovat joskus lähiaikoina olleet ko. kätköissä. Käytännössä haku näyttää siis muutaman viikon takaisen tilanteen, ei tämänhetkistä.

Esim. Joensuun tienoilla kätkö Pärnävaara (GCKDD2), haku näyttää että siellä olisi Absolute Caching Geocoin, joka on kuitenkin ollut logattuna mukaani jo pari päivää sitten. Toinen esimerkki, Vuoniemen lintutornissa (GC120JF) pitäisi olla TB:t NiceNIcy ja NPJ_TFTC_6, jotka kummatkin ovat poistuneet sieltä viikkoja sitten. Sen sijaan tämänhetkinen tavara F and V's London Geocoin ei näy haun tuloksissa. Kolmantena esimerkkinä Rääkkylän kirkko (GC11Z14), jonne jätin pari päivää sitten kolikon, mutta kätkö ei löydy noilla rajauksilla.

Hakuehdot esimerkkihaussani: Joensuu, 50 tulosta, 40km säde, rasti ruudussa TB/GC, muut tyhjänä tai oletuksena.

Onko kyseessä joku käyttäjän perustavaalaatuinen virheolettamus, vai mahdollisesti jotain muuta?

Roni L
Viestit: 37
Liittynyt: Ti 17.07.2007 14:10

Viesti Kirjoittaja Roni L » La 11.08.2007 9:43

Voipi olla että se TB:een 'seuranta' sivu ei ole aina minuutilleen oikeassa.

T:Roni L

Avatar
LQ
Viestit: 470
Liittynyt: To 11.01.2007 12:33

Viesti Kirjoittaja LQ » La 11.08.2007 12:36

Luulisin että noi perustuu taskukyselyihin. En sitten tiedä hakeeko haksu noita kerran viikossa vai harvemmin.

Minäkö ikonistatsipeelo? :roll:

Avatar
Murre&Mirre
Viestit: 152
Liittynyt: Su 18.02.2007 12:36
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Murre&Mirre » Su 12.08.2007 11:31

Ajantaisimman tiedon saat tekemällä itse geocaching.comissa Pocket Queryn, joka listaa vain kätköt, joissa on TB/GC. Tämä vaatii luonnollisesti Premium Membershipin, mutta se kannattaa eli on nimellisen hintansa väärti..!

Tosin monta kätköä on tullut matkan varrella vastaan, jossa olisi pitänyt olla TB/GC, mutta joku on sen hävittänyt/varastanut/unohtanut logata ja kyseinen kätkö on jäänyt sen viimeiseksi tiedossaolevaksi sijainniksi..

Avatar
LQ
Viestit: 470
Liittynyt: To 11.01.2007 12:33

Viesti Kirjoittaja LQ » Su 12.08.2007 12:15

Murre&Mirre kirjoitti:Tosin monta kätköä on tullut matkan varrella vastaan, jossa olisi pitänyt olla TB/GC, mutta joku on sen hävittänyt/varastanut/unohtanut logata ja kyseinen kätkö on jäänyt sen viimeiseksi tiedossaolevaksi sijainniksi..
Tässä olisi kätkön omistajan hyvä muistaa, että hänellä (kuten itse reissaajan omistajallakin) on mahdollisuus merkitä omaan kätköön merkityn matkailijan kadonneeksi! Varsinkin jos purkki katoaa, niin olisi ystävällistä ilmoittaa purkin mukana hävinneen bugin omistajalle tästä, tai vähintään merkitä bugi kadonneeksi.

Avatar
KariM1
Viestit: 126
Liittynyt: Pe 10.08.2007 10:09
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja KariM1 » Su 12.08.2007 21:33

Murre&Mirre kirjoitti:Ajantaisimman tiedon saat tekemällä itse geocaching.comissa Pocket Queryn, joka listaa vain kätköt, joissa on TB/GC. Tämä vaatii luonnollisesti Premium Membershipin, mutta se kannattaa eli on nimellisen hintansa väärti..!
Ahaa. En ole aiemmin oikein nähnyt hyötyä premiumiudelle, mutta tuossahan olisi yksi hyvä syy. Kiitos vihjeestä!

ncfinn
Viestit: 15
Liittynyt: Ti 02.01.2007 18:32
Paikkakunta: Cary, North Carolina, USA

Viesti Kirjoittaja ncfinn » Ma 10.09.2007 20:28

lq kirjoitti:
Murre&Mirre kirjoitti:Tosin monta kätköä on tullut matkan varrella vastaan, jossa olisi pitänyt olla TB/GC, mutta joku on sen hävittänyt/varastanut/unohtanut logata ja kyseinen kätkö on jäänyt sen viimeiseksi tiedossaolevaksi sijainniksi..
Tässä olisi kätkön omistajan hyvä muistaa, että hänellä (kuten itse reissaajan omistajallakin) on mahdollisuus merkitä omaan kätköön merkityn matkailijan kadonneeksi! Varsinkin jos purkki katoaa, niin olisi ystävällistä ilmoittaa purkin mukana hävinneen bugin omistajalle tästä, tai vähintään merkitä bugi kadonneeksi.
KIITOS tasta vinkista, en tiennyt etta se on mahdollista. Kahdessa katkossani oli mukamas TB, ja kun kirjoitin niiden omistajille etta ne eivat todellakaan ole siella, en koskaan saanut mitaan vastausta. Nyt olen itse voinut korjata asian.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sivustoon liittyvät ehdotukset ja kommentit”