Etusivun foorumi tiivistelmä

Sivustoon liittyvä keskustelu, parannusehdotukset, risut ja ruusut...
Geovius
Viestit: 738
Liittynyt: Ke 28.03.2007 13:58
Paikkakunta: Tampere

Etusivun foorumi tiivistelmä

Viesti Kirjoittaja Geovius » Pe 27.03.2009 13:38

Tuota gc.com oman foorumin osuutta voisi vähän kasvattaa kolmesta viimeisimmästä viestistä isommaksi eli siis useampi viesti näkyviin.
Oikeastaa nuo voisi jaotella kokonaan omiin osioihinsa niin, että niissä olisi selkeät otsikot mikä tulee mistäkin.

Avatar
tilkkuliini
Viestit: 66
Liittynyt: La 30.08.2008 22:12

Re: Etusivun foorumi tiivistelmä

Viesti Kirjoittaja tilkkuliini » Pe 27.03.2009 13:57

Minä taasen olen ajatellut, että keskustelu sillä puolella on niin hiljaista, että tuollaiselle ei olisi tarvetta. Siis laajemmalle näkyvyydelle. Toisaalta, jos taka-ajatuksena on nostattaa sitä näkyviin juuri siksi, että käyttö lisääntyisin, niin sitten ymmärrän.

aku506
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma 10.11.2008 19:52

Re: Etusivun foorumi tiivistelmä

Viesti Kirjoittaja aku506 » Pe 27.03.2009 14:31

tilkkuliini kirjoitti:Minä taasen olen ajatellut, että keskustelu sillä puolella on niin hiljaista, että tuollaiselle ei olisi tarvetta. Siis laajemmalle näkyvyydelle.
Samaa mieltä minäkin olen!
Viestejä tulee n. 2-3 kertaa viikossa joten suurta tarveta ei mielestäni ole.

Edit: Hakasulku puuttui!
Viimeksi muokannut aku506, Pe 27.03.2009 15:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Geovius
Viestit: 738
Liittynyt: Ke 28.03.2007 13:58
Paikkakunta: Tampere

Re: Etusivun foorumi tiivistelmä

Viesti Kirjoittaja Geovius » Pe 27.03.2009 15:17

Kauhea muutosvastarinta täällä... :D
Kenties keskustelun hiljaisuus johtuu juuri tästä näkyvyyden heikkoudesta.

Avatar
Dragonfly Vet
Viestit: 555
Liittynyt: To 11.09.2008 20:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Etusivun foorumi tiivistelmä

Viesti Kirjoittaja Dragonfly Vet » Pe 27.03.2009 15:50

Miksi sitä keskustelua pitää siellä lisätä?
Hauskemman kätköilyn puolesta jo vuodesta 2008

aku506
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma 10.11.2008 19:52

Re: Etusivun foorumi tiivistelmä

Viesti Kirjoittaja aku506 » Pe 27.03.2009 15:58

Dragonfly Vet kirjoitti:Miksi sitä keskustelua pitää siellä lisätä?
Hyvä kysymys.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Geovius
Viestit: 738
Liittynyt: Ke 28.03.2007 13:58
Paikkakunta: Tampere

Re: Etusivun foorumi tiivistelmä

Viesti Kirjoittaja Geovius » Pe 27.03.2009 17:38

Koska se on alkuperäinen paikka missä keskustelua ollaan yleensä käyty ja ns. virallinen foorumi. Näin ollen uudet käyttäjät saattavat löytää tiensä sinne ensimmäiseksi. Toisaalta keskutelun aktiivisuuden näkyminen tuolla virallisella foorumilla antaa kuvaa pääkallon paikalle paikallisen yhteisön aktiivisuudesta jolla saattaa olla jotain painoarvoa. Enpä usko heidän surffailevan paljonkaan muilla sivustoilla.

Oikeastaan voisi myös kysyä, että miksi tämä foorumi piti luoda ja hajauttaa kätköilijöiden keskustelut kahteen paikkaan alkujaankaan? Vertaa keskusteluun Online Chatissä jossa keskusteluja ei haluta hajauttaa ja toisaalta koota myöskään saman katon alle. En ymmärrä logiikkaa!

Avatar
Dragonfly Vet
Viestit: 555
Liittynyt: To 11.09.2008 20:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Etusivun foorumi tiivistelmä

Viesti Kirjoittaja Dragonfly Vet » Pe 27.03.2009 17:50

Geovius kirjoitti:Koska se on alkuperäinen paikka missä keskustelua ollaan yleensä käyty ja ns. virallinen foorumi. Näin ollen uudet käyttäjät saattavat löytää tiensä sinne ensimmäiseksi. Toisaalta keskutelun aktiivisuuden näkyminen tuolla virallisella foorumilla antaa kuvaa pääkallon paikalle paikallisen yhteisön aktiivisuudesta jolla saattaa olla jotain painoarvoa. Enpä usko heidän surffailevan paljonkaan muilla sivustoilla.

Oikeastaan voisi myös kysyä, että miksi tämä foorumi piti luoda ja hajauttaa kätköilijöiden keskustelut kahteen paikkaan alkujaankaan? Vertaa keskusteluun Online Chatissä jossa keskusteluja ei haluta hajauttaa ja toisaalta koota myöskään saman katon alle. En ymmärrä logiikkaa!
No jostain syystä tämä foorumi on breikannut paremmin kuin tuo "virallinen" taho. Samaa voi sanoa kyllä myös kätköjen haun osalta. Minä ainakin käytän kätköjen hakuun ainoastaan gc.fi karttahakua, koska se on niin paljon parempi kuin gc.comin haku. gc.comin hakua käytän ainoastaan kun epäilen suomiversion piiputtavan ja unohtavan uusien kätköjen ilmoittamisen.
Hauskemman kätköilyn puolesta jo vuodesta 2008

Avatar
Minneli
Viestit: 126
Liittynyt: Ma 08.12.2008 0:43
Paikkakunta: Vallila, Helsinki

Re: Etusivun foorumi tiivistelmä

Viesti Kirjoittaja Minneli » Pe 27.03.2009 19:12

Komppaan tässä Dragonfly Vetiä: tämä sivusto on vain niin paljon miellyttävämpi käyttää kuin Groundspeak, että mieluummin sitä täällä hengaa kuin siellä. Tämä on vähän niin kuin kodikas olohuone ja se Groundspeak on vähän niin kuin virasto. :wink: Vaan perusteltu tietysti tuo Geoviuksen huoli siitä, että uudet eivät ehkä löydä tänne (tosin löysinhän minäkin, joten ei se kyllä erityishoksottimia vaadi). Vaan löytyisiköhän ongelmaan ratkaisu siitä, että sinne Groundspeakin keskustelujen yläosaan pinnaisi viestin, missä vinkattaisiin tulemaan myös tänne, "where the real action is"? Vai meneekö se viraston varpaille astumiseksi? Geoviuksellahan lienee pinnausoikeudet...

Tässä muuten samalla aasinsillan kautta kiitos sinne Jyväskylään muinaisesta vastauksesta, kun ihmettelin, mitä hyötyä Premium-jäsenyydestä on. Jäseneksi liityttyäni (yhä vähän ihmetellen, että mitä hyötyä siitä on, mutta liitytään nyt kannatuksen vuoksi) huomasin pian, että asia on kyllä juuri niin kuin nytkin sanot: Suomi-sivujen Premium-kätkökartan hakuominaisuudet ovat vain ihan eri planeetalta kuin Groundspeakin vastaava. Vinkkinä siis niille, jotka ihmettelevät yhä samaa kuin minä ennen... :)

Geovius
Viestit: 738
Liittynyt: Ke 28.03.2007 13:58
Paikkakunta: Tampere

Re: Etusivun foorumi tiivistelmä

Viesti Kirjoittaja Geovius » Pe 27.03.2009 19:32

Itse voin sanoa käyttäväni vain gc.com sivustoa kätköjen etsintään ja käsittelyyn.
Miksi vaihtaa pois toimivasta järjestelmästä.

Kukin tyylillään eli onko se keneltäkään pois, jos virallisen foorumin näkyvyyttä lisättäisiin etusivulla.
Ja annetaanko mahdolliselle paikalliselle online chatille mahdollisuus breikata.

Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

Re: Etusivun foorumi tiivistelmä

Viesti Kirjoittaja Tervas » Pe 27.03.2009 19:33

Dragonfly Vet kirjoitti: ...No jostain syystä tämä foorumi on breikannut paremmin kuin tuo "virallinen" taho...
Syyksi veikkaisin sitä, että tämän foorumin käynnistyessä Groundspeakin foorumi käsitti "Nordic and Baltic countries" -alueen ja tämä taasen on puhtaasti suomalaisten temmellyskenttä. Nyttemmin Suomelle eriytettiin oma osio, mutta enemmistö oli jo tottunut Haksufoorumiin.
"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut

vihtis83
Viestit: 641
Liittynyt: Pe 08.08.2008 16:06
Paikkakunta: Lahti

Re: Etusivun foorumi tiivistelmä

Viesti Kirjoittaja vihtis83 » Pe 27.03.2009 21:00

Itse myös tykkään käyttää tätä kautta kätköhakuja, kätkökartta tosin gc.comissa on parempi... GPX:t tulee tätä kautta otettua jne. Ja tuo foorumi tiivistelmä on minulle aivan toimiva tällaisenään :)

Avatar
Gandal491
Viestit: 246
Liittynyt: Su 21.10.2007 10:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Etusivun foorumi tiivistelmä

Viesti Kirjoittaja Gandal491 » La 28.03.2009 10:49

Geovius kirjoitti:Miksi vaihtaa pois toimivasta järjestelmästä.
Ai toimivasta? Usein tökkii niin pahasti, että kätkösivu ei lataa vaikka kuinka kauan odottaa, niin että pitää tappaa ja yrittää uudestaan, ja usein vielä uudestaan!

Sitten ne ominaisuudet. Ei esim. voi saada näkyviin vain kätköjä, joissa on TB tai GC. Se on tärkeää monelle.

Gandal

aku506
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma 10.11.2008 19:52

Re: Etusivun foorumi tiivistelmä

Viesti Kirjoittaja aku506 » La 28.03.2009 11:33

Gandal491 kirjoitti:
Geovius kirjoitti:Miksi vaihtaa pois toimivasta järjestelmästä.
Ai toimivasta? Usein tökkii niin pahasti, että kätkösivu ei lataa vaikka kuinka kauan odottaa, niin että pitää tappaa ja yrittää uudestaan, ja usein vielä uudestaan!

Sitten ne ominaisuudet. Ei esim. voi saada näkyviin vain kätköjä, joissa on TB tai GC. Se on tärkeää monelle.

Gandal
Oikeassa olet Gc.com tökkii usein eikä toimi lainkaan taas kun gc.fi toimii hyvin. (Mitä nyt joskus pieniä vikoja mutta niitähän on kaikkialla) Ja tosiaan tuo TB höskä on kätevä.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Geovius
Viestit: 738
Liittynyt: Ke 28.03.2007 13:58
Paikkakunta: Tampere

Re: Etusivun foorumi tiivistelmä

Viesti Kirjoittaja Geovius » La 28.03.2009 11:59

Mutta palataanpa itse asiaa eli ei se liene keneltäkään kuitenkaan pois, jos tuon toisen näkyvyyttä lisäisi joko muutamalla rivillä tai sitten erillisellä osiolla. Elikkä haksu sitten kun muilta hommilta liikenee aikaa, kiitos! :D

pailakka
Viestit: 547
Liittynyt: Ma 29.01.2007 20:05

Re: Etusivun foorumi tiivistelmä

Viesti Kirjoittaja pailakka » La 28.03.2009 13:41

Geovius kirjoitti:Mutta palataanpa itse asiaa eli ei se liene keneltäkään kuitenkaan pois, jos tuon toisen näkyvyyttä lisäisi joko muutamalla rivillä tai sitten erillisellä osiolla.
Nytkin 3. viimeisimmästä ketjusta uusimpaan on kirjoitettu 18h sitten, ketä se hyödyttää jos sieltä poimitaan 10 uusinta ja vanhimpiin kirjoitettu 2008 kesäkuussa? Jos joku niitä haluaa aktiivisemmin seurata niin voi käyttää esimerkiksi foorumista saatavilla olevaa RSS-syötettä http://forums.groundspeak.com/GC/index. ... ssout&id=6

Geovius
Viestit: 738
Liittynyt: Ke 28.03.2007 13:58
Paikkakunta: Tampere

Re: Etusivun foorumi tiivistelmä

Viesti Kirjoittaja Geovius » La 28.03.2009 15:11

Ja vanhimpaan 20 tuntia sitten, kun taas täällä on useampi vanha joihin on kirjoitettu yli 30 tuntia sitten.
Syötteet on käytössä täälläkin.

Avatar
Dragonfly Vet
Viestit: 555
Liittynyt: To 11.09.2008 20:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Etusivun foorumi tiivistelmä

Viesti Kirjoittaja Dragonfly Vet » La 28.03.2009 16:07

Geovius kirjoitti:Ja vanhimpaan 20 tuntia sitten, kun taas täällä on useampi vanha joihin on kirjoitettu yli 30 tuntia sitten.
Syötteet on käytössä täälläkin.
Kyseessä on poikkeus. Yleensä kolmas on ollut viikon vanha. Minua ei haittaa, vaikka siinä olisi enemmän keskusteluita, mutta en kyllä kaipaakaan.
Hauskemman kätköilyn puolesta jo vuodesta 2008

Avatar
Dragonfly Vet
Viestit: 555
Liittynyt: To 11.09.2008 20:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Etusivun foorumi tiivistelmä

Viesti Kirjoittaja Dragonfly Vet » La 28.03.2009 16:08

Geovius kirjoitti:Ja vanhimpaan 20 tuntia sitten, kun taas täällä on useampi vanha joihin on kirjoitettu yli 30 tuntia sitten.
Syötteet on käytössä täälläkin.
Kyseessä on poikkeus. Yleensä kolmas on ollut viikon vanha. Minua ei haittaa, vaikka siinä olisi enemmän keskusteluita, mutta en kyllä kaipaakaan.
Hauskemman kätköilyn puolesta jo vuodesta 2008

aku506
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma 10.11.2008 19:52

Re: Etusivun foorumi tiivistelmä

Viesti Kirjoittaja aku506 » La 28.03.2009 20:35

Dragonfly Vet kirjoitti:
Geovius kirjoitti:Ja vanhimpaan 20 tuntia sitten, kun taas täällä on useampi vanha joihin on kirjoitettu yli 30 tuntia sitten.
Syötteet on käytössä täälläkin.
Kyseessä on poikkeus. Yleensä kolmas on ollut viikon vanha. Minua ei haittaa, vaikka siinä olisi enemmän keskusteluita, mutta en kyllä kaipaakaan.
Jep yleensä kolmas on viikon
vanha. Muuten nyt 2 kolmesta viestistä on ollut geovius "henkiinherättäjänä"
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sivustoon liittyvät ehdotukset ja kommentit”