Suomen kaikki kätköt GPX - ylimääräisiä löydettyjä

Sivustoon liittyvä keskustelu, parannusehdotukset, risut ja ruusut...
Avatar
Giliad
Viestit: 224
Liittynyt: Pe 29.08.2008 8:56
Paikkakunta: Helsinki

Suomen kaikki kätköt GPX - ylimääräisiä löydettyjä

Viesti Kirjoittaja Giliad » Pe 20.03.2009 13:31

Mulla alkaa tulla jo kauhea narisija olo, mutta kun nyt kävi näin...

Latailin tuossa aamusella Suomen kaikki kätköt sisältävän GPX:n ja päivitin GSAK:ni tietokannan. Rupesin sitten katselemaan GSAK:n tietokannasta löytämiäni kätköjä ja huomasin, että niitähän oli ilmestynyt kolmisenkymmentä enemmän kuin olen oikeasti löytänyt. Koska en ole niin paljon noiden numeroiden kuin löytömuistojen perään, rupesin hämmästelemään asiaa vähän tarkemmin ja huomasin selviä yhtäläisyyksiä kaikkien niiden kätköjän osalta, jotka olivat merkkautuneet GSAK:n löydetyksi, mutta joita en oikeasti ole logannut:
  • Kaikki kätköt ovat Tampereen/Nokian seudulta
  • Kaikki on julkaistu välillä 11/2008 - 02/2009
  • Haksu10 on löytänyt kaikki näistä kätköistä (monta FTF:ää muuten, onnittelut niistä :) )
Havaintojeni innostamana rupesin katselemaan tarkemmin tuota caches_all_2009-03-20.gpx:ää ja huomasin, että näiden kätköjen osalta on ainakin yksi selkeä ero kätköihin, joita GSAK ei merkitse löydetyiksi. Löydetyksi merkityissä kätköissä on tällainen:

Koodi: Valitse kaikki

<sym>Geocache Found</sym>
kun taas (muissa) löytämättömissä kätköissä elementin arvo on näin:

Koodi: Valitse kaikki

<sym>Geocache</sym>
Tässä muutama esimerkki noista kätköistä: GC1KB9Z, GC1KJ2T, GC1J3PT, GC1KB3Q.

Ja jälleen kerran, eihän tämä ole kriittistä eikä katastrofaalista, mutta minulle hiukka epäkäytännöllistä, koska pidän autonavigaattorissa näkyvillä löydettyjäkin kätköjä ja viikon kuluttua olisi tarkoitus pyörähtää Tampereella ainakin purkki tai pari hakemassa. Ja vaikka minua ihan aidosti kiinnostaa Haksunkin löytämät kätköt, katselisin niitä ehkä mieluummin tuolta gc.com:n kautta kuin TomTomini näytöltä ;)

Jusu
Viestit: 151
Liittynyt: To 08.02.2007 9:04

Re: Suomen kaikki kätköt GPX - ylimääräisiä löydettyjä

Viesti Kirjoittaja Jusu » Pe 20.03.2009 15:25

Juu, on havaittu. Samasta aiheesta täällä.

Avatar
Giliad
Viestit: 224
Liittynyt: Pe 29.08.2008 8:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomen kaikki kätköt GPX - ylimääräisiä löydettyjä

Viesti Kirjoittaja Giliad » Pe 20.03.2009 15:32

Jusu kirjoitti:Juu, on havaittu. Samasta aiheesta täällä.
No hitsi. Ja mä kun olin ettivinäni vanhoja keskusteluja samasta aiheesta, mutta hätäisesti näköjään. Kiitos ja unohtakaa x)

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Suomen kaikki kätköt GPX - ylimääräisiä löydettyjä

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Pe 20.03.2009 18:55

Kiitokset "narinoista" (ja FTF-onnitteluista :D, sitä luulee aina korjanneensa asiat...

Nyt gpx-parseriin on tehty lisäfiksi joka toivottavasti korjaa tämän ongelman siksi aikaa kunnes ehdin rakentamaan paremman parserin :)
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sivustoon liittyvät ehdotukset ja kommentit”