Löytöjä kirjautumatta

Sivustoon liittyvä keskustelu, parannusehdotukset, risut ja ruusut...
Avatar
H&I.
Viestit: 133
Liittynyt: Su 25.10.2009 0:58

Re: Löytöjä kirjautumatta

Viesti Kirjoittaja H&I. » Pe 16.04.2010 17:05

haksu10 kirjoitti:
Koska kuten todettu "Myöskään käyttäjien geocaching.com -löytömääriä ei jatkossa saa..." ja tuo lukema perustuu niihin.

Asiaan on pyydetty apua geocaching.com:lta mutta toistaiseksi ei ole mitään vastausta kuulunut.
Eli Excel-listauksen lukemat tulevat eri reittiä? Ne kun ovat oikein.
** H&I. - aivourheilija **

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Löytöjä kirjautumatta

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Pe 16.04.2010 18:08

H&I. kirjoitti:
haksu10 kirjoitti:
Koska kuten todettu "Myöskään käyttäjien geocaching.com -löytömääriä ei jatkossa saa..." ja tuo lukema perustuu niihin.

Asiaan on pyydetty apua geocaching.com:lta mutta toistaiseksi ei ole mitään vastausta kuulunut.
Eli Excel-listauksen lukemat tulevat eri reittiä? Ne kun ovat oikein.
Kyllä vaan, kokonaismäärän lähteitä on 2 eri vaihtoehtoa eli joko geocache.fi:n taltioimat lokit taikka geocaching.com:n virallinen löytömäärä.

Jos geocache.fi on saanut kaikki käyttäjän lokit luettua sekä tilastoajo on suoritettu niin kokonaismäärälukema on vähintään se mikä on käyttäjän geocaching.com -lukema; toisinaan suurempi mikäli eri lähteistä on tullut sama loki eikä sitä ole saatu yksilöityä samaksi (joka nykyisellään on melkoinen ongelma).

Jos käyttäjä taasen on tehnyt löytöjä ulkomailla eikä ole niitä tilastosivun GPX-syöttämisen kautta syöttänyt on geocache.fi:n tuntema lokimäärä vähintään ulkomaan löytöjen määrää vastaavasti pienempi.

Toivottavasti tämä selitti ongelmaa; en vain ajankulukseni kirjoittele tänne keskusteluun sen sijaan että muuttaisin tuon geocaching.com -arvon geocache.fi:n tunteman löytömäärän mukaiseksi :P
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Etsijä68
Viestit: 18
Liittynyt: Pe 09.07.2010 14:04

Re: Löytöjä kirjautumatta

Viesti Kirjoittaja Etsijä68 » Ma 19.07.2010 17:13

Lainaanpa tätä ketjua, jottei tarvitse saastuttaa saittia uudella, mahdollisesti hyvin lyhyellä viestiketjulla :D

Mitä tehdä, kun 17.7. geocaching.com:iin loggaamani löytö GC23ADV, joka näkyy sen saitin tilastoissa, ei ole vieläkään siirtynyt .fi:iin? Sen jälkeen löydetyt ovat kyllä tulleet (noin päivän viiveellä, kuten ohjeistettu on).

Avatar
Reform7
Viestit: 162
Liittynyt: Su 23.05.2010 18:15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Löytöjä kirjautumatta

Viesti Kirjoittaja Reform7 » Ma 19.07.2010 17:41

Etsijä68 kirjoitti:Lainaanpa tätä ketjua, jottei tarvitse saastuttaa saittia uudella, mahdollisesti hyvin lyhyellä viestiketjulla :D

Mitä tehdä, kun 17.7. geocaching.com:iin loggaamani löytö GC23ADV, joka näkyy sen saitin tilastoissa, ei ole vieläkään siirtynyt .fi:iin? Sen jälkeen löydetyt ovat kyllä tulleet (noin päivän viiveellä, kuten ohjeistettu on).
Itselläni kävi sama juttu yhden multin kanssa,muut tulivat mutta tätä ei tullut.No pari päivää odotin ja sitten sekin saapui "omalle paikalleen" Kärsivällisyyttä :)
"Ei se siel oo" --> "Oho oliki"

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Löytöjä kirjautumatta

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 19.07.2010 17:43

Etsijä68 kirjoitti:Lainaanpa tätä ketjua, jottei tarvitse saastuttaa saittia uudella, mahdollisesti hyvin lyhyellä viestiketjulla :D

Mitä tehdä, kun 17.7. geocaching.com:iin loggaamani löytö GC23ADV, joka näkyy sen saitin tilastoissa, ei ole vieläkään siirtynyt .fi:iin? Sen jälkeen löydetyt ovat kyllä tulleet (noin päivän viiveellä, kuten ohjeistettu on).
Mitä tehdä: odottaa.

Tuolla uutisissa olen asiaa koittanut kertoakin ja myös sivuille joka paikkaan koittanut muuttaa että tulee noin 2 vuorokaudessa, jos sittenkään.

Mainitsemasi kätkön lokit on luettu tänään 17:01 ja lokien parsetus on tapahtunut 17:22:10 ja nyt tuo loki olikin mukana kun asiaa aloin tutkimaan.

Niin kauan kuin geocaching.com ei tarjoa yli puoli vuotta pyytämäämme Suomen recent logs -listaa kaikkine löytöineen asialle ei voi tehdä tosiaan mitään kun jos geocache.fi:lle lusikalla dataa annetaan ei sitä kauhalla voi vaatia.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Etsijä68
Viestit: 18
Liittynyt: Pe 09.07.2010 14:04

Re: Löytöjä kirjautumatta

Viesti Kirjoittaja Etsijä68 » Ma 19.07.2010 21:58

Ookoo, no eipä siinä mitään kun tämän tietää. Kun en tiedä tarkkaan tekniikkaa, jolla .com:in data .fi:n puolelle siirretään, epäilin tyhmänä jonkun tietyn loggaustekstin tms. sekoittavan. Eli epäilin vian olevan pikemminkin täällä kirjoittajan päässä kuin muualla :) Taisin käyttää ekan kerran rot13:sta lokitekstissä ja olin heti varma, että kädetin koko homman.

Marjis
Viestit: 432
Liittynyt: Pe 03.04.2009 15:29
Paikkakunta: Lahti

Re: Löytöjä kirjautumatta

Viesti Kirjoittaja Marjis » Ma 20.09.2010 17:09

Onkohan muilla ollut ongelmaa gpx-tiedostojen latauksen kanssa geocaching.comista? Olen nyt useana päivänä yrittänyt saada ulkomaanlöytöä sieltä pocket querynä gpx-tiedostoksi, että saisin geocache.fi:ssä tilastot kuntoon, mutta antaa sieltä nyt tiedostoa ulos vain .loc -muodossa. Ja kyllä, olen valinnut halutuksi muodoksi .gpx. Kokeilin varmuudeksi myös tuota loc'ia, että jos tuleekin väärinpäin ne, mutta ei, aina vaan tulee ulos .loc. Groundspeakin foorumilta en löytänyt, että tästä ongelmasta olisi siellä kyselty, että tiedä sitten miten laaja tuo on. Itse en nyt kuitenkaan saa haluttua tiedostoa ulos.

Edit: Sain apua tiedoston muuttamisessa oikeaan muotoon... Että sillä tavalla tuli nyt tuo ongelma ratkaistua ja tilastot pitäisi taas tulla ajantasalle.
Eniten kätköilyssä **tuttaa toiset kätköilijät.

Jouko
Viestit: 195
Liittynyt: Ti 15.01.2008 12:33

Re: Löytöjä kirjautumatta

Viesti Kirjoittaja Jouko » Ke 12.01.2011 8:11

Lainaan vanhaa viestiketjua, vaikka en ole varma, mistä ero GC.comin ja GC.fin löytömäärissä johtuu.

Eli: löytöjä GC.com 1945 ja GC.fi 1943. Olen ladannut My Finds -PQ:n GC.fi:hin parikin kertaa, mutta tilanne (ero) ei muutu. PQ avattuna GSAK:hon antaa samat lukemat kuin GC.com.

Onko minulla ehkä GC.comissa kirjattuna kaksi löytöä kahteen kertaan? Olen yrittänyt selata löytölistausta, mutta tuosta määrästä tuplien löytäminen on kuin etsisi neulaa heinäsuovasta. Toisaalta GSAK ei taida tallentaa tietokantaan kätköjä kahteen kertaan - vai käsitteleekö se löytöjä eri tavalla kuin muita kätköjä?
Video meliora proboque deteriora sequor.

Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

Re: Löytöjä kirjautumatta

Viesti Kirjoittaja Tervas » Ke 12.01.2011 9:41

Jouko kirjoitti:Lainaan vanhaa viestiketjua, vaikka en ole varma, mistä ero GC.comin ja GC.fin löytömäärissä johtuu.

Eli: löytöjä GC.com 1945 ja GC.fi 1943. Olen ladannut My Finds -PQ:n GC.fi:hin parikin kertaa, mutta tilanne (ero) ei muutu. PQ avattuna GSAK:hon antaa samat lukemat kuin GC.com.

Onko minulla ehkä GC.comissa kirjattuna kaksi löytöä kahteen kertaan? Olen yrittänyt selata löytölistausta, mutta tuosta määrästä tuplien löytäminen on kuin etsisi neulaa heinäsuovasta. Toisaalta GSAK ei taida tallentaa tietokantaan kätköjä kahteen kertaan - vai käsitteleekö se löytöjä eri tavalla kuin muita kätköjä?
GSAKilla voit etsiä tuplalokit näin:
Set Filter -> Logs
Required Count: Greater than or equal to 2
Log Types: Found it
Logged by: [ruksi ruutuun]
Details: Jouko (tai ID numerosi)
"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut

Jouko
Viestit: 195
Liittynyt: Ti 15.01.2008 12:33

Re: Löytöjä kirjautumatta

Viesti Kirjoittaja Jouko » Ke 12.01.2011 16:00

Tervas kirjoitti:GSAKilla voit etsiä tuplalokit näin:
Set Filter -> Logs
Required Count: Greater than or equal to 2
Log Types: Found it
Logged by: [ruksi ruutuun]
Details: Jouko (tai ID numerosi)
"Sorry this filter contains no waypoints. Filter will not be set."

Eli mysteerin ratkominen jatkuu.
Video meliora proboque deteriora sequor.

Viisikko
Viestit: 101
Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:49
Paikkakunta: Kerava

Re: Löytöjä kirjautumatta

Viesti Kirjoittaja Viisikko » Ke 12.01.2011 17:33

Jouko kirjoitti: Eli: löytöjä GC.com 1945 ja GC.fi 1943.
Puuttuisiko kaksi ulkomaan miittiä? Sinulla on GC.comissa 18 miittiä, gc.fi:n loggausmäärät taulukossa 16 miittiosallistumista. Gc.fi karttahaulla löytyy kaikki 14 Suomen miittiä, joihin olet osallistunut.

Edit: Unohdin, että ennen eventteihin ei "osallistuttu", vaan ne "löydettiin" ja tuollaisia on kaksi, eli ei varmaan sitten puutukkaan, on vain nuo kaksi eventtiä löytösarakkeessa, osallistumisen sijaan.

Viisikko T

Jouko
Viestit: 195
Liittynyt: Ti 15.01.2008 12:33

Re: Löytöjä kirjautumatta

Viesti Kirjoittaja Jouko » To 13.01.2011 18:37

Sivustolle on johonkin ilmeisesti päässyt bugi? Kun katselin tarkemmin tilastojen numeroita, havaitsin seuraavaa:

- tilastofaktaa: 1943 löytöä
- maasto- ja vaikeustaulukko: 1945
- löytömäärät vuosittain: 1945
- löytömäärät vuosittain ja tyypeittäin: 1945
- ranking-kuvat: 1943
- perustilasto: 1943
- kehityskuvaaja: 1943

Samasta aineistosta tulee siis kaksi eri lukua. Sorry Haksu, ei kannata menettää yöunia tämän takia!
Video meliora proboque deteriora sequor.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Löytöjä kirjautumatta

Viesti Kirjoittaja haksu10 » To 13.01.2011 20:01

Jouko kirjoitti:Sivustolle on johonkin ilmeisesti päässyt bugi? Kun katselin tarkemmin tilastojen numeroita, havaitsin seuraavaa:

Samasta aineistosta tulee siis kaksi eri lukua. Sorry Haksu, ei kannata menettää yöunia tämän takia!
Ei ole bugia tässä osin, aineisto on eri (en jaksa tosin tähän kaivaa taas asiaa koskevia keskusteluja kun olen vaan niin väsynyt samojen asioiden toistoon).

Mutta laita tuo My Finds PQ tulemaan osoitteella geocache[at]geocache.fi niin tutkin.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Jouko
Viestit: 195
Liittynyt: Ti 15.01.2008 12:33

Re: Löytöjä kirjautumatta

Viesti Kirjoittaja Jouko » Pe 14.01.2011 7:44

haksu10 kirjoitti:Ei ole bugia tässä osin, aineisto on eri (en jaksa tosin tähän kaivaa taas asiaa koskevia keskusteluja kun olen vaan niin väsynyt samojen asioiden toistoon).
Anteeksi ymmärtämättömyyteni ja huonomuistisuuteni.
haksu10 kirjoitti:Mutta laita tuo My Finds PQ tulemaan osoitteella geocache[at]geocache.fi niin tutkin.
Tiedosto lähetetty. Voi siirtää vaikka pinon pohjalle.
Video meliora proboque deteriora sequor.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Löytöjä kirjautumatta

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Pe 14.01.2011 22:08

Jouko kirjoitti:
haksu10 kirjoitti:Ei ole bugia tässä osin, aineisto on eri (en jaksa tosin tähän kaivaa taas asiaa koskevia keskusteluja kun olen vaan niin väsynyt samojen asioiden toistoon).
Anteeksi ymmärtämättömyyteni ja huonomuistisuuteni.
Anteeksi väsynyt kommenttini. Pahin mitä voin joutua kirjoittamaan keskusteluun on "laita My Finds PQ tulemaan" koska se tietää tuskaista tuntia koneella käsin loki kerrallaan asioita tutkien. Niinpä hermokiristimä oli 100% kun aloin vastaamaan ketjuun :(
Jouko kirjoitti:
haksu10 kirjoitti:Mutta laita tuo My Finds PQ tulemaan osoitteella geocache[at]geocache.fi niin tutkin.
Tiedosto lähetetty. Voi siirtää vaikka pinon pohjalle.
Pinon pohjalle ei voi siirtää; pino on sen verran korkea että pinon paino on saanut pinon vajoamaan pari metriä maan alle. Niinpä vain päälle pystyy enää lisäämään ja siitä ne samantien tulee käsittelyyn.

Tämä olikin odotettuakin aikaavievempi ja "mielenkiintoisempi" ongelma.

Ongelmana oli kaksi kätköä jotka olivat laskennassa ulkomailla mutta joita ei kuitenkaan ulkomaan kätkökannasta löytynyt. Niinpä sai ajella täysiä datapäivitysajoja ja ihmetellä mistä on kyse, ja hakata tietokoneen näppäimistöä päällä ja hakea kahvia ja ja ja... jos ryyppäisin niin kyllä ekan tunnin jälkeen olisi pullonkorkki sihahtanut.

Mutta loppujen lopuksi selvisi selitys. Nämä kaksi kätköä GC78A3 sekä GC9CE1 ovat kyllä Suomessa, mutta niiden koordinaatit ovatkin ulkomailla. Järjestelmässä ei luonnollisestikaan ollut varustauduttu näin omituiseen kombinaatioon ja niinpä kätködatavälimuistiin ei luettu näitä kätköjä koska ne hylkääntyivät virheellisten koordinaattien perusteella.

Tämä seikka sitten heijastui loppujen lopuksi tilastotietoihin siten että löytölokeja kyllä löytyi 1945 ja kaikkien lokien tyyppi- yms. tiedot saatiin luettua. Niinpä lokidatasta kerättävät määrätilastot näyttivät oikeaa lukemaa. Mutta mm. tilastojen kokonaislöytömäärää koskeva laskenta ei saanut näille kahdelle kätkölle kätködatavälimuistista tietoja, eikä ulkomaan kätköjen kannasta sitten löytynyt myöskään tietoja. Niinpä nämä kaksi kätköä hylättiin laskennasta ja kätkötyyppi- yms. tilastoista ja tästä syntyi lukema 1943.

Nyt nämä kaksi kätköä sisältyy myös välimuistiin ja lukemat pitäisi nyt olla kohdallaan. Toivotaan etten samalla onnistunut luomaan jotain uutta ongelmaa koska nyt välimuistissa on nämä suomalaiset ulkomaankätköt tai mitä lieneekään. Nooh, sitten on edessä seuraava korjaus jos ongelmia ilmenee :P
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sivustoon liittyvät ehdotukset ja kommentit”