Ongelma .fi:n kartan kanssa

Sivustoon liittyvä keskustelu, parannusehdotukset, risut ja ruusut...
Avatar
eastwoods
Viestit: 54
Liittynyt: To 14.08.2008 17:53

Ongelma .fi:n kartan kanssa

Viesti Kirjoittaja eastwoods » To 29.04.2010 15:11

Olin vaan uteliaisuuttani kysäissyt, onko kenelläkään muulla kummaa pulmaa sivuston kartan kanssa.
Koetin tutkia karttaa ja pyysin näyttämään omat lähimmät 150 löytämätöntä kätköä kotoa kotoa katsoen.
Nämä sujahtavat ruutuun ihan kuten ennenkin. Mutta en pysty hiiren rullalla tai kartan vasemman yläreunan +/- -härpäkkeellä tsuumailemaan karttaa. En myöskään pysty valitsemaan mitään kätköä aktiiviseksi. Näen kyllä kartan oikealla puolella sen normaalin infopätkän. Listauksena saan kätköt auki kuten ennenkin ja hiiri tuntuu toimivan muualla moitteettomasti. Että jos joku tietää, mitä minä en...

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Ongelma .fi:n kartan kanssa

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » To 29.04.2010 15:19

Liekö jokin muutostyö käynnissä - minullakaan ei toimi tällä hetkellä. Odotelkaamme rauhassa...

Avatar
kontiainen
Viestit: 35
Liittynyt: Ma 15.09.2008 18:25

Re: Ongelma .fi:n kartan kanssa

Viesti Kirjoittaja kontiainen » To 29.04.2010 15:23

Eipä toimi mullakaan...
Colorado 300 & Geocaching Live!

finnranger
Viestit: 621
Liittynyt: Ke 30.07.2008 14:43

Re: Ongelma .fi:n kartan kanssa

Viesti Kirjoittaja finnranger » To 29.04.2010 15:37

Kun olen hieman jakautunut persoonallisuus niin täytyy todeta että
- hyvin toimii, voi zoomata ja kätkön tiedotkin saa esiin
- ei toimi, ei voi zoomata eikä kätkön tietoja saa esiin

Lisätään vielä että tuo toimiva kartta on aamulla avatussa ikkunassa ja toimimaton uudessa juuri avatussa ikkunassa.

Mielenkiintoista.

Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

Re: Ongelma .fi:n kartan kanssa

Viesti Kirjoittaja Tervas » To 29.04.2010 15:51

Mulla ei heti toiminut, hetken päästä kaksi kertaa ja sitten jämähti lopullisesti.
Häiriö kansainvälisissä datayhteyksissä???
"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut

Avatar
kukkamaaria
Viestit: 179
Liittynyt: Ma 25.02.2008 10:21
Paikkakunta: Turku

Re: Ongelma .fi:n kartan kanssa

Viesti Kirjoittaja kukkamaaria » To 29.04.2010 16:01

Mulla kartta toimii aina suunnilleen joka toinen kerta oikein ja joka toinen kerta väärin, eli kuvailemallasi tavalla. Olen päätellyt sen olevan mäkki-ongelma.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Ongelma .fi:n kartan kanssa

Viesti Kirjoittaja haksu10 » To 29.04.2010 20:21

Aluksi: Geocache.fi ei ole tehnyt karttaan liittyviä muutoksia.

Hiiren rullalla zoomaus aiheuttaa virheen googlen karttapalvelimessa olevassa skriptissä. Ongelmasta on alkanut virtaamaan Googlelle viestejä joten tämänhetkisen tiedon mukaan Google olisi siis rikkonut toimivuuden.

Seuraan asian etenemistä ja mahdollisia muutostarpeita geocache.fi:n päässä; teoriassa niitä ei pitäisi olla mutta isot pojat korjaavat yleensä mokansa pistämällä muut tekemään jotain muutoksia jne.

Hiiren rullan käytön jälkeen koko Googlen karttasovellus romahtaa joka näkyy mm. siten että reittipisteitä klikkaamalla numero ei muutu isommaksi eikä viivoja tule; kaikki tuon zoomauksen jälkeen aiheuttaa yhä lisää virheitä Googlen skriptiltä.

Mutta koitetaan elää siis kartan kanssa kunnes tilanne selviää.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
eastwoods
Viestit: 54
Liittynyt: To 14.08.2008 17:53

Re: Ongelma .fi:n kartan kanssa

Viesti Kirjoittaja eastwoods » To 29.04.2010 20:33

Oma oletus olikin, että kökkö on jossain kaukaisessa bittiavaruudesa. On kiva kuulla, että vika ei ollut näppiksen ja oman pään välissä! Itselleni tämä jämähdyssysteemi kun sattui nyt ensimmäistä kertaa. Mutta toimiihan tuo homma muutoinkin vaikka vähän tökkäseekin.

Niin siis tarkoitin, että tuolla haksu10:n ohjeella homma pelittää hyvin, kuinkas muutenkaan. Eli kun ei käytä hiiren rullaa lainkaan, kartta suostuu tsuumattavaksi ja kätköhärpäkkeet avautuu normaalisti. Mutta kun kerran pyöräyttää hiirtä, homma jysähtää siihen.
Viimeksi muokannut eastwoods, To 29.04.2010 21:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

pahali
Viestit: 14
Liittynyt: Ti 10.11.2009 18:26

Re: Ongelma .fi:n kartan kanssa

Viesti Kirjoittaja pahali » To 29.04.2010 21:32

juu... ei toimi ei.... siis zoomaus.... eikä näytöllä olevista kätköistä pääse "kätkökuvauksiin" eli .comin sivuille.... :shock:

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Ongelma .fi:n kartan kanssa

Viesti Kirjoittaja haksu10 » To 29.04.2010 23:13

Ongelma (toivottavasti) nyt korjattu pakottamalla käyttöön Google maps api:n versio 2.208 (koska stable -versiolla kartta ei toimi ollenkaan)

Vian lähde varmistui kun katsoi tänne ja sieltähän löytyi yllättäen tämä päivämäärä : http://code.google.com/p/gmaps-api-issu ... IChangelog

En ole ainoa joka tekee bugeja :D
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
eastwoods
Viestit: 54
Liittynyt: To 14.08.2008 17:53

Re: Ongelma .fi:n kartan kanssa

Viesti Kirjoittaja eastwoods » To 29.04.2010 23:23

No nythän se taas käy ja kukkuu. Kiitos Haksuttimelle asioiden setvimisestä ja ainakin minun kartankäyttömukavuuden huimasta noususta!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Sivustoon liittyvät ehdotukset ja kommentit”