Kätköilyseuraa...

Avatar
Tintsi
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 18.12.2007 14:50
Paikkakunta: Tammela

Kätköilyseuraa...

Viesti Kirjoittaja Tintsi » La 01.03.2008 12:59

Heippati hei!
Kovasti kaipaisin autoilevaa kätköilyseuralaista... Ittellä kun ei ole ajokorttia, niin silloin tällöin olis ihan kiva lähteä jonkinlaiselle kätköilymaratoonille autoilevan kätköilijän kanssa. Isäntään kun en ole lajia saanut tartutettua :(

Pistää sitten vaikka privaviestiä, niin vois sopia tarkemmin! :wink:

- Tintsi
Älä tallaa nurmikoita, älä puita vahingoita. Älä riko luonnon rauhaa, älä mellasta ja pauhaa...

Avatar
sikajack
Viestit: 248
Liittynyt: La 23.12.2006 15:44
Paikkakunta: Turku

Re: Kätköilyseuraa...

Viesti Kirjoittaja sikajack » La 01.03.2008 19:22

Moron Tintsi!
Olet kai joskus kertonutkin, missäpäin armasta kotomaatamme asustelet, mutta se on tipahtanut pärekorintiivistä päästäni ... Virkistä siis muistiani niin voin kertoa ollaanko samoilla kotinurkilla ja toisaalta vaikkei oltaisikaan, jos joskus sattuu retki suuntautumana kotinurkkiesi kautta. Jos Nuorpoikajaosto yhdessä taikka minä erikseen voi(mme) olla jotenkin avuksi, olet tervetullut porukkaan!

EDIT: Paitsi "tiivis" pää, minulla on - kuten tunnettua - myös puusilmät. Tuossahan se nimimerkkisi vieressä seisoo, jotta Tammelasta olet. Ei siis ihan kotikontuja minulle tai jaostolle, mutta retki voi kyllä suuntautua sen kautta ihan helpostikin.
//geonovice sikajack

Avatar
Mur_meli
Viestit: 176
Liittynyt: Pe 11.01.2008 19:09
Paikkakunta: Vantaa, Louhela

Re: Kätköilyseuraa...

Viesti Kirjoittaja Mur_meli » Su 11.05.2008 12:00

Näinkös se meni:
"Tääl olis yks 28vee tyttö. Sä voisit olla jotai saman ikänen.. Mä harrastan kätköilyy ja musan kuunteluu ja mul on kaks kissaa.." :wink:
Heh, ei, mutta jos siis joltakulta (ikään ja sukupuoleen katsomatta) uupuu kätköillä vierailuseuraa, voi laittaa profiilin kautta viestiä. Kuten sieltä profiilista selviää muutenkin, en niin kovin hirvittävästi ole purkkeja vielä hakenut, että lähiseutujenkin (Länsi-Vantaalla asustan) valloittamiseen voin lähteä ja myös kauemmaksi. :)
Mur_meli
***************
^-^
=o=

marko77
Viestit: 314
Liittynyt: Ti 03.06.2008 14:27
Paikkakunta: Nastola

Re: Kätköilyseuraa...

Viesti Kirjoittaja marko77 » Ti 03.06.2008 17:21

Kätköily on kyllä hauskempaa kaksin kuin yksin (etenkin turvallisuuden kannalta - kaksin on helpompi selitellä poliisille kuin yksin).. :D Itse asustelen Lahden liepeillä ja toisinaan käväisen Helsingissä - GEOseura ei olisi ainakaan pahitteeksi.

ferretti
Viestit: 13
Liittynyt: Su 01.06.2008 0:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kätköilyseuraa...

Viesti Kirjoittaja ferretti » Ti 10.06.2008 11:14

Reviiriä pitäisi vähitellen laajentaa, uhkaavat loppua nuo lähialueen purkit kohta kesken vaikka miten niitä yrittää säästellä :wink:

Mutta, mutta... miten päästä kauemmas kotoa kun omistaa vain polkupyörän? Joten jos kaipaat innokasta tongintaseuraa esim. automaratoneille tai salamahyökkäyksille lähikaupunkeihin - ja miksipä ei myös seuraksi geofillarireissuille - niin heitä viestillä.

Avatar
Tonny0909
Viestit: 884
Liittynyt: Ti 10.06.2008 11:53
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Kätköilyseuraa...

Viesti Kirjoittaja Tonny0909 » Ti 10.06.2008 12:13

Itse olen Lahdesta ja liikun kätköillä yleensä maastopyörällä, mutta laiskuuden iskiessä autolla. Jos tältä suunnalta kaipaa seuraa, niin yhteyttä saa ottaa.
Onko nimesi jo tuolla? -> http://www.koti.phnet.fi/tonny/

mtlbiker
Viestit: 11
Liittynyt: To 18.01.2007 17:39
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Kätköilyseuraa...

Viesti Kirjoittaja mtlbiker » Pe 20.06.2008 12:35

Moe,
Hyvinkääläistä kätköilyseuraa tarjolla ja myös tarvetta itselle saada mukava harrastaja messiin kätköilyn merkeissä. Autolla pääsee pidemmällekin ja fillarilla sitten lähialueella.

------------------------------------------
Monet meistä kaipaavat kaikkein eniten toista ihmistä, joka saisi meidät tekemään sen mihin pystymme.
R.W. Emerson

Avatar
Solarflare
Viestit: 23
Liittynyt: Ke 27.12.2006 13:42
Paikkakunta: Stadi

Re: Kätköilyseuraa...

Viesti Kirjoittaja Solarflare » Ma 30.06.2008 1:04

RV & BE-kortillinen (autoton) kätköilijä tarjolla Pääkaupunkiseudun purkeille kaveriksi. Seutulippu löytyy. Ja erilaista, joskin aika usein väärää, näkemystä siitä missä purkin pitäisi olla. :)

Vapaapäivät osuvat epäsäännöllisesti pitkin viikkoa. Kysy!

Avatar
wood
Viestit: 59
Liittynyt: Su 24.12.2006 7:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kätköilyseuraa...

Viesti Kirjoittaja wood » Ke 02.07.2008 21:08

Ajattelin lähteä nyt lauantaina 5.7.2008 saalistamaan kätköä http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... ?wp=GC7825

Lähtöpaikkana mulla Pasila ja etapin pääpaino on tuon purkin tsekkaamisessa, mutta ajan ja voimien riittäessä myös mahdollisimman paljon muuta matkan varrelta. Matka taittuu polkupyörällä sopivaa vauhtia edeten. Lähtö melko aamusta, esim 10 aikoihin että jää illansuuhun paremmin pelivaraa. Mukava olisi joku saada kaveriksi :)

Ehkä joku säävaraus vielä.

Avatar
Gandal491
Viestit: 246
Liittynyt: Su 21.10.2007 10:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kätköilyseuraa...

Viesti Kirjoittaja Gandal491 » Pe 04.07.2008 16:55

wood kirjoitti:Ajattelin lähteä nyt lauantaina 5.7.2008 saalistamaan kätköä http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... ?wp=GC7825

Lähtöpaikkana mulla Pasila ja etapin pääpaino on tuon purkin tsekkaamisessa, mutta ajan ja voimien riittäessä myös mahdollisimman paljon muuta matkan varrelta. Matka taittuu polkupyörällä sopivaa vauhtia edeten. Lähtö melko aamusta, esim 10 aikoihin että jää illansuuhun paremmin pelivaraa. Mukava olisi joku saada kaveriksi :)

Ehkä joku säävaraus vielä.
Olen katsonut tätä kätkösivua jo ajat sitten, ja ajattelin silloin, että olisi kiva tehdä joskus. Valitettavasti lähdemme kesälomalle huomenna, enkä pääse mukaasi seikkailemaan pitkin rataa ja viidakon läpi (Ville Saarta lainaten). :-(

t. Gandal

marko77
Viestit: 314
Liittynyt: Ti 03.06.2008 14:27
Paikkakunta: Nastola

Re: Kätköilyseuraa...

Viesti Kirjoittaja marko77 » La 06.09.2008 10:36

Olisiko jollekin joku Helsinki-sessio mielenkiintoinen? Siis joku la tai su kaivaisimme muutaman Stadi-kätkön?
"Minä haluan tietää, miksi kauan sitten sä et palannutkaan
Pian kadotin suunnan, helppo polku kaltevana vietti mutkaan"

Avatar
ekhoc
Viestit: 312
Liittynyt: To 04.01.2007 22:59

Re: Kätköilyseuraa...

Viesti Kirjoittaja ekhoc » La 06.09.2008 10:41

marko77 kirjoitti:Olisiko jollekin joku Helsinki-sessio mielenkiintoinen? Siis joku la tai su kaivaisimme muutaman Stadi-kätkön?
Ensi lauantaina voisi olla hyvä sauma moiseen, kun samaan aikaan siellä on myös eventti, jonka loggaaminen edellyttää vähintään yhden kätkön löytämistä: Helsingi Dessant V.

Lyrica
Viestit: 20
Liittynyt: To 28.08.2008 21:32

Re: Kätköilyseuraa...

Viesti Kirjoittaja Lyrica » Su 07.09.2008 6:11

Hei, Ihan uunituore kätköilijä olen, pari kätköä vasta löytynyt ja vähän vielä ulapalla koko hommasta :mrgreen: Mutta kätköilyseura voisi olla kiva, oppisi itsekin vähän tätä systeemiä :lol:

Asustelen Keravalla, auto on käytössä joten sikäli liikkuminen onnistuu hyvin. Kolmivuorotyössä kuitenkin käyn, eli se voi hiukan rajoittaa osallistumisiani...

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kätköilyseuraa...

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » Su 07.09.2008 8:09

hei, Lyrica!

Geokätköilyn epävirallinen alkeiskurssi (linkki etusivulla) sopisi varmasti sinulle! Tervetuloa!
Onko muuten nimesi jo täällä?

Avatar
caizu
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 02.07.2008 21:48

Re: Kätköilyseuraa...

Viesti Kirjoittaja caizu » Su 07.09.2008 14:07

Kirjoittelin toisen samanlaisen noodin taakse seuraavaa:
Itsekin olen varsin keltanokka mutta sen verran jäänyt koukkuun, että joka päivä tulee katseltua mihin ja milloin minnekin menisi seuraavaksi. Kavereitakin olen onnistunut jo kourallisen saamaan mukaan ja kaksi on jäänyt koukkuun ja menneet jo määrässäkin meikäläisen ohi heittäen. Nyt olen lomalla tämän kuukauden ja ajattelin pyhittää lomastani osan kätköilylle, joten itsekin ilmoittaudun seuraksi seuraa kaipaaville ja otan mielelläni uusia tuttavuuksia mukaan kätköilemään.

Mikähän olisi paras keino ilmoitella kätköille menemisistään ja aikatauluista?

Toinen noodi aiheesta on "vieläkö eteläsuomessa, vantaalla kätköilyseuraa kaipaavia?" -otsikon alla http://www.geocache.fi/bulletin/viewtop ... 7589#p7589 . Yhdistelläänkö näitä keskusteluja jotenkin silloin tällöin vai luotetaanko siihen, että ihmiset bongaavat oikeiden otsikoiden alta samankaltaiset keskustelut? (tämä kysymys osoitettu lähinnä pitkään forumilla pyörineille mutta toki muutkin voivat kommentoida)

Keskuspaikkani on Tapanila/Fallkulla Pohjois-Helsingissä, josta yleensä kätköille ponnistan. Tykkään mieluiten pyöräillä, kävellä tai mennä julkisilla kulkuvälineillä kätköille, että voin pitää sisäisen viherpipertäjäni mahdollisimman onnellisena ja tyytyväisenä. ;) En vikise kamalasti vastaan yksityisautoilullekaan, jos kätkö on kaukana/taivaalta tulee mummoja/autossa on useita matkustajia/jokin muu syy autoilla kyseiselle suunnalle.

Lyrica
Viestit: 20
Liittynyt: To 28.08.2008 21:32

Re: Kätköilyseuraa...

Viesti Kirjoittaja Lyrica » La 13.09.2008 9:27

Haaskalintu kirjoitti:hei, Lyrica!

Geokätköilyn epävirallinen alkeiskurssi (linkki etusivulla) sopisi varmasti sinulle! Tervetuloa!
Kiitos tarjouksesta. Kiljahdin riemusta kun näin ilmoituksen siitä, mutta riemu laantui pian, sillä työnantajan luo on sinä päivänä mentävä, eli töissä olen tuon vkl:n.

Seuraavalle sitten tulen mukaan, jos en ole eksynyt metsään sitä ennen :mrgreen:

Avatar
ekhoc
Viestit: 312
Liittynyt: To 04.01.2007 22:59

Re: Kätköilyseuraa...

Viesti Kirjoittaja ekhoc » La 13.09.2008 11:41

Lyrica kirjoitti:Seuraavalle sitten tulen mukaan, jos en ole eksynyt metsään sitä ennen :mrgreen:
"Seuraava" voisi olla jo tänään: Helsingi Dessant V :wink:

Lyrica
Viestit: 20
Liittynyt: To 28.08.2008 21:32

Re: Kätköilyseuraa...

Viesti Kirjoittaja Lyrica » Su 14.09.2008 22:06

ekhoc kirjoitti:
Lyrica kirjoitti:Seuraavalle sitten tulen mukaan, jos en ole eksynyt metsään sitä ennen :mrgreen:
"Seuraava" voisi olla jo tänään: Helsingi Dessant V :wink:
Harmi kun myöhästyin kokonaan tuosta, olisi vielä ollut vapaa vkl joten olisin päässytkin menemään! Noh, kolmas kerta toden sanoo :lol:

marko77
Viestit: 314
Liittynyt: Ti 03.06.2008 14:27
Paikkakunta: Nastola

Re: Kätköilyseuraa...

Viesti Kirjoittaja marko77 » Ti 30.09.2008 10:02

Kävin eilen yksin Helsingissä geokätköilyn merkeissä. Tavoitteenani oli 10 löydettyä kätköä, mutta jäin neljään löydettyyn (ja kaksi DNF:a). On tuo kätköily rankka laji, etenkin urbaanissa ympäristössä ilman autoa. Ostin turistilipun ja kuljin ratikalla, metrolla ja bussilla sekä tietty jalkapatikassa tuli haahuiltua - tutuksi tulivat Vuosaari, Marjamaa, Herttoniemi ja Sörkkä (joka meni ihan pieleen, koska en ollut oikein ns.kartalla). Suunnitelmallisuus on kätköilyssäkin a ja o. Seuraavan kerran pitäisi varmaan keskittyä lähiasemiin (Puistolat sun muut) ja niiden ympäristöön. Mutta tulihan otettua pieni kestävyysharjoittelu.. :D
"Minä haluan tietää, miksi kauan sitten sä et palannutkaan
Pian kadotin suunnan, helppo polku kaltevana vietti mutkaan"

mokanen
Viestit: 2
Liittynyt: Su 07.09.2008 23:06

Re: Kätköilyseuraa...

Viesti Kirjoittaja mokanen » Ti 14.10.2008 18:59

moro oon ite lähössä tänään pyörimään puistolaan illalla jos joku on lähdössä sille suunnalle niin pistä privaa......[8]

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Etelä-Suomi”