Tukholma

Kaipaatko kaveria kätköilyreissulle? Laitahan tänne viestiä
Avatar
Duracell76
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 18.11.2009 20:25
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Tukholma

Viesti Kirjoittaja Duracell76 » To 11.02.2010 8:16

Niin noh...

Mitäs nyt tuohonkin sanoisi?

Ruåtalaiset tekevät vastaavan matkan pari viikkoa tämän reissun jälkeen Turkuun. Heillä on event Tukholman terminaalilla, ja ilmoittavat selvästi että tulevat Turkuun etsimään geokätköjä. Tämä ei käynyt täällä.

Huvittavinta oli kun ensimmäinen kätkötarkastaja suomenpuolella sanoi että pitäisi keksiä laivalle jotain tekemistä. Kun olin muuttanut kuvausta, niin toinen kätköntarkastaja sanoi että laivalle ei voi järjestää mitään ohjelmaa koska silloin pitäisi ostaa lippu päästäkseen eventiin. Jotenkin tuntuu että oikea käsi ei tiedä mitä vasen tekee. Toinen antaa ensin ohjeta, ja toinen kumoaa.

Toivottavasti kukaan pikkusieluinen ei nyt suutu kun ilmaisin mielipiteeni siitä että eivät taida olla ohjeet kätköntarkastajillakaan ihan selvät.
Sinne ja takaisin, eksyin tai en.

Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: Tukholma

Viesti Kirjoittaja Seq » To 11.02.2010 13:47

Se on se normaali seomalainen mentaliteetti, tulkitaan sääntöjä rankemman mukaan, ettei vaan pääse liian helpolla.

Vertaa Lex Karpela tai ajoneuvosäännökset yms...

Avatar
rixu
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 10.09.2008 18:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Tukholma

Viesti Kirjoittaja rixu » To 11.02.2010 13:57

Lukaisin tuon ruotsalaisten eventin kuvauksen niin ei siinä kyllä porukalla olla kätköilemään menossa. Siinä puhutaan että lähdetään yhdessä, ollaan laivalla yhdessä ja Turun päässä jokainen kätköilee haluamallaan tavalla. Eli ihan sääntöjen mukaisesti sekin. Ja toisaalta risteilyn ollessa kyseessä luulisin että se risteilykin on oma ideansa eventiksi, vähän eri asia kuin lähteä kimppakyydillä johonkin kaupunkiin kätköilemään :)

Avatar
Eniz
Viestit: 320
Liittynyt: Pe 09.01.2009 1:31
Paikkakunta: VTallinna

Re: Tukholma

Viesti Kirjoittaja Eniz » To 11.02.2010 13:57

Duracell76 kirjoitti:Niin noh...

Mitäs nyt tuohonkin sanoisi?

Ruåtalaiset tekevät vastaavan matkan pari viikkoa tämän reissun jälkeen Turkuun. Heillä on event Tukholman terminaalilla, ja ilmoittavat selvästi että tulevat Turkuun etsimään geokätköjä. Tämä ei käynyt täällä.

Huvittavinta oli kun ensimmäinen kätkötarkastaja suomenpuolella sanoi että pitäisi keksiä laivalle jotain tekemistä. Kun olin muuttanut kuvausta, niin toinen kätköntarkastaja sanoi että laivalle ei voi järjestää mitään ohjelmaa koska silloin pitäisi ostaa lippu päästäkseen eventiin. Jotenkin tuntuu että oikea käsi ei tiedä mitä vasen tekee. Toinen antaa ensin ohjeta, ja toinen kumoaa.

Toivottavasti kukaan pikkusieluinen ei nyt suutu kun ilmaisin mielipiteeni siitä että eivät taida olla ohjeet kätköntarkastajillakaan ihan selvät.
Näinhän se on. Suomessa ollaan vääntämässä ja kääntämässä sääntöjä pilkulleen harrastuksessa, jossa mielestäni sääntöjen tulisi olla mahdollisimman pienessä sivuroolissa. Hienoa että vähän saadaan ulkomaista näkökulmaa tuolla Tukholman siivoamisella. Näissä keskusteluissakin on välillä monenlaista näkemystä harrastuksesta siis oikeaoppisesta sellaisesta ja vielä siinä sävyssä, että noista jutuista voisi tulla uusia sääntöjä sääntöjen päälle. Sääntöjä joita muualta (ulkomailta) tulevat eivät voi tietää.
Jos Duracell-pupu on uusia ja aktiivisia toimijoita, kuten oheisista päivämääristä ja löytömääristä ja energisestä nimimerkistä voidaan päätellä, niin ymmärrän kotimaan tarkastajien ajatukset. Näillä palstoillakin olemme keskittyneet alas ampumaan uusia ideoita ja uusia tulokkaita. Neuvomisesta ja opettamisesta on toki kyse :roll:

En jaksa kuitenkaan uskoa, että pelkäämääsi pikkusieluisuutta esiintyy suuremmissa määrin kätköilijöiden keskuudessa, saati lainkaan tarkastajien kohdalla.

Avatar
small oaks
Viestit: 588
Liittynyt: Ma 08.01.2007 9:32
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Tukholma

Viesti Kirjoittaja small oaks » To 11.02.2010 14:50

Ihan vaan ideana ja hieman kieliposkessa kirjoitettuna...
Ehkäpä koordinaatit Suomeenkin olisi voinut mennyt läpi... Aloitettu kuvaus selkeellä suomenkielellä ja pistetty eventin nimeksi kotimaisella että - Pako Turusta 2010 -. Koordinaatit Turun satamaan ja loggaus ehdoksi olla Turun satamassa n. parituntia ennen laivan lähtöä klo.. se ja se. (itse matka ei ole pakollinen) lisäksi annettaan kuvauksessa ruotsalaisille mahdollisuus ottaa osaa eventtiin jos sattuu olemaan Tukholmassa tietyissä koordinaatteissa kello se ja se jossa voi vaikka keskustella ilmakehän lämpenemisen vaikutuksesta geokätköilyyn Tukholmassa, ehtona että tapaa koordinaateissa yhdenkin Turusta paenneen suomalaisen kätköilijän. Lisäksi tarvittavat käännökset tarvittaville kielille. :wink:
Still one more to find!

Avatar
Duracell76
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 18.11.2009 20:25
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Tukholma

Viesti Kirjoittaja Duracell76 » To 11.02.2010 15:07

EnizBambeniz kirjoitti:Jos Duracell-pupu on uusia ja aktiivisia toimijoita, kuten oheisista päivämääristä ja löytömääristä ja energisestä nimimerkistä voidaan päätellä, niin ymmärrän kotimaan tarkastajien ajatukset. Näillä palstoillakin olemme keskittyneet alas ampumaan uusia ideoita ja uusia tulokkaita. Neuvomisesta ja opettamisesta on toki kyse :roll:
Nimimerkki on ollut käytössä minulla netissä ja kavereiden keskuudessa 20 vuotta, eli ei kovin energinen enään. Päivämääristä ja löytömääristä sen verran että hain ekan geokätkön 9.9.2009, ja eilen tuli 240 täyteen, eli nyt on aika tarkkaan 6kk takana. Tosin ei voi sanoa kovin aktiiviseksi kätköilijäksi kun työt haittaa harrastusta. Ajan rekkaa ympäri Eurooppaa, ja yleensä olen 3 viikkoa putkeen tien päällä jossain päin mannerta. Sen jälkeen on noin viikon vapaa, ja ensimmäiseksi ei tule lähdettyä purkkien perään kun pitää pestä 3 viikon pyykit ja nähdä kavereitakin. Suht hyvin niitä on kuitenkin löytynyt, vaikka melkein koko ajan olen töissä. :shock:

Minä en ole sentään kokenut täällä alasampumista, ainakaan vielä. Jos joskus tulevaisuudessa annan oikein tulla raskaalla tykistöllä, niin ampukaa. :lol: 125 kiloisella rekkakuskilla on aikas paksu nahka, ja jo monessa liemessä keitetty. Yleensä kun olen päättänyt jotain, niin sitten haetaan vaikka leka että päästään seinän läpi. Tuon eventinkin muutin yhtenä yönä raskaan päivän jälkeen ja liian monen viskin jälkeen. Siksi teksti ei ole mitenkään selvää. :roll:

Monenlaisia tapahtumia olen kyllä järjestänyt, jotka pitää mennä lakien ja asetusten mukaan. Erästä rock festaria olin juskus järjestämässä 14 vuoden ajan, ja sinne kun lähti pystymetsästä niin palaute ei ollut edes polliisilta kovin tyrmäävää. Opastivat ja heittivät ehdotuksia, vähän samaan tyyliin kuin Ruåtsalainen kätköntarkastana. :mrgreen:

Sen verran pakko vielä kehua ruåtsalaisia, että ovat todella ystävällistä sakkia. Kuljetin myös joskus työkseni suomalaisia ja ulkomaalaisia artisteja/bändejä Euroopassa, niin ruotsalaiset oli parhaita kyytiläisiä. Suomalaiset bändit jäivät kauas taakse. Olenkin sanonut että jos joskus palaan niihin hommiin, niin ruotsalaiset bändin ovat ykkös sijalla minun kyydissäni. :wink:
Sinne ja takaisin, eksyin tai en.

Avatar
Duracell76
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 18.11.2009 20:25
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Tukholma

Viesti Kirjoittaja Duracell76 » To 11.02.2010 15:11

small oaks kirjoitti:Ihan vaan ideana ja hieman kieliposkessa kirjoitettuna...
"Pako Turusta 2010"
"Tapaa koordinaateissa yhdenkin Turusta paenneen suomalaisen kätköilijän."
Eihän kukaan pakene Turusta, Suomen ensimmäisestä pääkaupungista. Hesahan on vasta kakkos sijalle, mikä olkoon Hesalaisille piikkinä lihassa.

:lol:
Sinne ja takaisin, eksyin tai en.

Seq
Viestit: 897
Liittynyt: Ma 04.01.2010 9:22
Viesti:

Re: Tukholma

Viesti Kirjoittaja Seq » To 11.02.2010 18:38

Duracell76 kirjoitti:.Hesahan on vasta kakkos sijalle, mikä olkoon Hesalaisille piikkinä lihassa.
Eiköhän Stadilaisille ole kakkonen, ykkönen?

Avatar
Eniz
Viestit: 320
Liittynyt: Pe 09.01.2009 1:31
Paikkakunta: VTallinna

Re: Tukholma

Viesti Kirjoittaja Eniz » To 11.02.2010 20:05

Tukholma kiinnostaisi, vaimorajoite uhkaa. Jos voisitte väsätä sillein, että olisi yksi event (= löytö) sekä Turussa että Tukholmassa, niin saisin mahdolliselta retkeltä edes kaksi löytöä. :wink:

Avatar
Duracell76
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 18.11.2009 20:25
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Tukholma

Viesti Kirjoittaja Duracell76 » Pe 12.02.2010 13:06

Terminaalilta on alle 500m sisällä 2 tradia ja 1 lyhyt multi. Joten siitä saat pari lisää.
Sinne ja takaisin, eksyin tai en.

GeoAri
Viestit: 37
Liittynyt: Ke 25.03.2009 20:31
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Tukholma

Viesti Kirjoittaja GeoAri » Pe 12.02.2010 14:50

Moi Dura,

Ilmoitin itseni ja Visurin pari päivää sitten sähköpostilla, tulikohan perille?

Avatar
Duracell76
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 18.11.2009 20:25
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Tukholma

Viesti Kirjoittaja Duracell76 » Pe 12.02.2010 15:15

Juu, perille tuli, olen unohtanut vain vastata.

Olen varmaan unohtanut vastata nyös joillekkin muille, joten laitan tässä lähipäivinä viestiä kaikille joilta olen saanut postia.
Sinne ja takaisin, eksyin tai en.

tanjuli
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 29.08.2008 16:49

Re: Tukholma

Viesti Kirjoittaja tanjuli » La 13.02.2010 8:45

Lähtevätkö kaikki ennestään tutussa seurassa? Vai tuleeko muitakin yksinäisiä ummikkoja kuin minä?
Etsin sieltä, etsin täältä. Jotain mikä ei kadonnutkaan.

Avatar
Salaneuvos
Viestit: 415
Liittynyt: Pe 11.05.2007 16:02
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Tukholma

Viesti Kirjoittaja Salaneuvos » La 13.02.2010 8:56

tanjuli kirjoitti:Lähtevätkö kaikki ennestään tutussa seurassa? Vai tuleeko muitakin yksinäisiä ummikkoja kuin minä?
Ihan ummikkona tässä reissuun ollaan kans lähdössä.
Fortuna Favet Fortibus

joulu
Viestit: 29
Liittynyt: La 31.10.2009 22:36

Re: Tukholma

Viesti Kirjoittaja joulu » La 13.02.2010 9:56

PekkaH kirjoitti:
tanjuli kirjoitti:Lähtevätkö kaikki ennestään tutussa seurassa? Vai tuleeko muitakin yksinäisiä ummikkoja kuin minä?
Ihan ummikkona tässä reissuun ollaan kans lähdössä.
No ettepä ole ainoita, on tuonne yks lähös jonka oon aikasemmin kätköillä nähnyt nimittäin tuo PekkaH. Muut onkin sitten uusia tuttavuuksia.
Mitenkäs ihmiset täältä pirkanmaansuunnalta on ajatellut suunnata Turkuun? Kait tältäkin suunnalta jonkin näkösiä kimppakyytejä saataisiin aikaiseksi?

Avatar
Salaneuvos
Viestit: 415
Liittynyt: Pe 11.05.2007 16:02
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Tukholma

Viesti Kirjoittaja Salaneuvos » La 13.02.2010 10:13

joulu kirjoitti:
PekkaH kirjoitti:
tanjuli kirjoitti:Lähtevätkö kaikki ennestään tutussa seurassa? Vai tuleeko muitakin yksinäisiä ummikkoja kuin minä?
Ihan ummikkona tässä reissuun ollaan kans lähdössä.
No ettepä ole ainoita, on tuonne yks lähös jonka oon aikasemmin kätköillä nähnyt nimittäin tuo PekkaH. Muut onkin sitten uusia tuttavuuksia.
Mitenkäs ihmiset täältä pirkanmaansuunnalta on ajatellut suunnata Turkuun? Kait tältäkin suunnalta jonkin näkösiä kimppakyytejä saataisiin aikaiseksi?
kimppa kyyti voisi kiinnostaa itseänikin turha sitä on monella autolla mennä kun suunta on sama. Kappas onhan sitä muitakin tuttuja lähdössä, Muisti on helkutin hyvä mutta todella lyhyt.
Fortuna Favet Fortibus

Avatar
Duracell76
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 18.11.2009 20:25
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Tukholma

Viesti Kirjoittaja Duracell76 » Su 14.02.2010 14:38

Laitoin juuri viestiä kaikille niille jotka ovat ottaneet hytin/hyttipaikan minun kauttani. Tämä siksi että päivättäin tulee paljon postia ja muutama viesti oli mennyt jostain syystä roskaposti kansioon. :shock: Eli jos olet lähettänyt minulle viestiä että haluat hyttipaikan kauttani etkä ole tänään saanut minulta sähköpostia, niin laita viesti uudelleen. Nyt on roskaposti kansiosta kaikki tuhottu, eli jos menee vahingossa sinne, näen sen helpommin. :wink:

Vielä on muutamia paikkoja jäljellä. :)
Sinne ja takaisin, eksyin tai en.

Avatar
kukkamaaria
Viestit: 179
Liittynyt: Ma 25.02.2008 10:21
Paikkakunta: Turku

Re: Tukholma

Viesti Kirjoittaja kukkamaaria » Su 14.02.2010 22:53

Mekin päätimme nsk:n kanssa lähteä Tukholmaa putsaamaan, mutta päädyttiin varaamaan matkat itse kun lähdetään takaisinpäin vasta sunnuntai-illalla ja lisäksi otetaan fillarit mukaan. Kiitos eventin järjestämisestä, kai tästä saa attendin vaikkei takaisin samalla laivalla tulekaan kuin muut? :wink:

Off-topic & Ps. Viikon päästä tästä eventistä on Hollannissa mega-eventti, jossa on vielä pari-kolmesataa vapaata paikkaa jäljellä. Suomenkielistä kätköilyseuraakin löytyy ainakin kaksin kappalein jos jotakuta kiinnostaa sinne lähteminen. http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... wp=GC224HE

Avatar
Duracell76
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 18.11.2009 20:25
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Tukholma

Viesti Kirjoittaja Duracell76 » Su 14.02.2010 23:03

kukkamaaria kirjoitti:Off-topic & Ps. Viikon päästä tästä eventistä on Hollannissa mega-eventti, jossa on vielä pari-kolmesataa vapaata paikkaa jäljellä. Suomenkielistä kätköilyseuraakin löytyy ainakin kaksin kappalein jos jotakuta kiinnostaa sinne lähteminen. http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... wp=GC224HE
Tuo kävi minun mielessäni, ja pääsisin varmaan työkavereiden kyydillä Hollantiin ja takaisin. 80% todennäköisyydellä olen kyllä silloin Hollannissa, mutta rekalla ja kyydissä kukkia Suomeen. Tai sitten jossain muussa tylsässä paikassa. Ylimääräisiä vapaitakaan ei saa siihen aikaan kun on sesonkiaika alkaa niillä tienoilla.
Sinne ja takaisin, eksyin tai en.

Avatar
ilkant
Viestit: 464
Liittynyt: Ke 18.04.2007 14:05
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tukholma

Viesti Kirjoittaja ilkant » Ke 24.02.2010 14:34

Kiinnostusta voisi löytyä, jos ajankohta sopii.
Asiallinen nostalginen turpeenrepijä

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kätköilyseuraa”