Geokätköilyä Matkahuollon sivuille

Keskustelua kätköilystä eri medioissa, haastattelupyynnöt ja muu mediaan liittyvä
silpaleita
Viestit: 5
Liittynyt: Su 24.10.2010 19:03
Paikkakunta: Nokia

Matkahuolto Tampere

Viesti Kirjoittaja silpaleita » To 26.05.2011 15:54

Heips,
tunnustan, että minä hain Tampereen Matkahuollosta ensimmäisen purkin. Tai vaikka olinkin eka, niin kotona huomasin, että antoivat minulle Tampere 2. purkin. Kun bongasin purkkien jakolinkin facebookista, niin lähdin matkaan siltä istumalta, tuntui juuri sopivalta meikäläiselle aloitukseksi omiin purkkeihin. Olen niin noviisi kuin olla ja voi, vasta 47 loggausta takana, mutta intoa sitäkin enemmän. Tutkailin paikkaa kätkökartasta ja tilaa näyttäisi olevan ja paikan päälläkin kävin kiertelemässä, mutta koen pari asiaa ongelmalliseksi: purkki on sen verta iso (ilmeisesti regular), ettei sitä mihin tahansa sujautettua ja piilottamisaluetta rajaa se, että linja-autoaseman alueen takapiha ja eteläreuna jäävät lähiaikoina/vuosina puskutraktorin alle ja tilalle nousee Ratinan kauppakeskus. Löytyisikö ketään vapaaehtoista pirkanmaalaista kätköilykonkaria, joka jaksaisi hieman avittaa paikan valinnassa? Sekin mietityttää, että mihinköhän Tampere 1. purkin hakija sen lykkää, etteivät ole liian lähekkäin. Minun purkkini on tuossa lähtövalmiina vaihtotavaroineen ja FTF-palkintoineen.
- silmer Nokialta/Tampereelta

Avatar
Tonny0909
Viestit: 884
Liittynyt: Ti 10.06.2008 11:53
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Geokätköilyä Matkahuollon sivuille

Viesti Kirjoittaja Tonny0909 » To 26.05.2011 15:58

Ihanaa, että harrastus kaupallistuu ja yhtiöt tulevat mukaan tähänkin. Nyt kaikki ajamaan bussilla!!! :x :x
Onko nimesi jo tuolla? -> http://www.koti.phnet.fi/tonny/

Avatar
rixu
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 10.09.2008 18:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Matkahuolto Tampere

Viesti Kirjoittaja rixu » To 26.05.2011 16:17

silmer kirjoitti:Heips,
tunnustan, että minä hain Tampereen Matkahuollosta ensimmäisen purkin. Tai vaikka olinkin eka, niin kotona huomasin, että antoivat minulle Tampere 2. purkin. Kun bongasin purkkien jakolinkin facebookista, niin lähdin matkaan siltä istumalta, tuntui juuri sopivalta meikäläiselle aloitukseksi omiin purkkeihin. Olen niin noviisi kuin olla ja voi, vasta 47 loggausta takana, mutta intoa sitäkin enemmän. Tutkailin paikkaa kätkökartasta ja tilaa näyttäisi olevan ja paikan päälläkin kävin kiertelemässä, mutta koen pari asiaa ongelmalliseksi: purkki on sen verta iso (ilmeisesti regular), ettei sitä mihin tahansa sujautettua ja piilottamisaluetta rajaa se, että linja-autoaseman alueen takapiha ja eteläreuna jäävät lähiaikoina/vuosina puskutraktorin alle ja tilalle nousee Ratinan kauppakeskus. Löytyisikö ketään vapaaehtoista pirkanmaalaista kätköilykonkaria, joka jaksaisi hieman avittaa paikan valinnassa? Sekin mietityttää, että mihinköhän Tampere 1. purkin hakija sen lykkää, etteivät ole liian lähekkäin. Minun purkkini on tuossa lähtövalmiina vaihtotavaroineen ja FTF-palkintoineen.
- silmer Nokialta/Tampereelta
Sen verran vinkkiä ettei ole muuten regular vaan small, regularin raja on yleensä siinä litran tienoilla, tuohan oli sen 0,55l.

Avatar
oh1noa
Viestit: 74
Liittynyt: Ke 10.11.2010 10:31

Re: Geokätköilyä Matkahuollon sivuille

Viesti Kirjoittaja oh1noa » To 26.05.2011 16:23

Tonny0909 kirjoitti:Ihanaa, että harrastus kaupallistuu ja yhtiöt tulevat mukaan tähänkin. Nyt kaikki ajamaan bussilla!!! :x :x
Kaupallisuuden alttarille tämä harrastus uhrattiin ihan virallisestikin jo 10 vuotta sitten Project APE:n myötä.

pailakka
Viestit: 547
Liittynyt: Ma 29.01.2007 20:05

Re: Geokätköilyä Matkahuollon sivuille

Viesti Kirjoittaja pailakka » To 26.05.2011 17:13

Itse veisin sen purkin johonkin missä on jotain nähtävää ja jättäisin ne linja-autoasemien ympäristöt rauhaan.

Johan guidelinet kertoo:
briansnat kirjoitti: When you go to hide a geocache, think of the reason you are bringing people to that spot. If the only reason is for the geocache, then find a better spot.

Avatar
Diksi
Viestit: 425
Liittynyt: Su 15.08.2010 21:09

Re: Matkahuolto Tampere

Viesti Kirjoittaja Diksi » To 26.05.2011 17:29

silmer kirjoitti:Tutkailin paikkaa kätkökartasta ja tilaa näyttäisi olevan ja paikan päälläkin kävin kiertelemässä, mutta koen pari asiaa ongelmalliseksi: purkki on sen verta iso (ilmeisesti regular), ettei sitä mihin tahansa sujautettua ja piilottamisaluetta rajaa se, että linja-autoaseman alueen takapiha ja eteläreuna jäävät lähiaikoina/vuosina puskutraktorin alle ja tilalle nousee Ratinan kauppakeskus.
Teeppä siitä multi joka lähtee bussiasemalta ja loppupiste voikin sitten pikkasen kauempana rauhallisemmilla vesillä.
Ihan esimerkkinä vaikka Juicen-raitti: http://www.nuortentampere.fi/juicentampere/kartta.html
Lähtö siitä seiskasta aseman nurkilta. Jopa pisteellä vilkuillaan patsaasta, rakennuksesta tms jokin numero millä pääsee eteenpäin. X kappaletta kun on käynyt niin saa sen loppupisteen koordinaatit, joilla ei sitten välttämättä tarvitse olla Matkahuollon tai Juicen kanssa mitään tekemistä. Toki vielä hienompi jos keksii aiheeseen liittyvän loppusijoituspaikankin purkille. Mutta enivei Juicen raitti voisi olla ihan hieno kiertää.

Tai jos ei Juice niin uppoa, niin onhan tuossa noita Raitti-ideoita muitakin...
http://www.tampere.fi/kulttuurijamuseot ... aitit.html

Geovius
Viestit: 738
Liittynyt: Ke 28.03.2007 13:58
Paikkakunta: Tampere

Re: Geokätköilyä Matkahuollon sivuille

Viesti Kirjoittaja Geovius » To 26.05.2011 22:30

pailakka kirjoitti:Itse veisin sen purkin johonkin missä on jotain nähtävää ja jättäisin ne linja-autoasemien ympäristöt rauhaan.
Vaikka paikka onkin linja-autoasema se ei välttämättä tee siitä mitenkään huonoa kohdetta eli siis etteikö siinä olisi mitään nähtävää. Jos nyt miettii vaikka Tamperetta niin linja-autoasemahan on tunnustettu funkkis rakennus.

silpaleita
Viestit: 5
Liittynyt: Su 24.10.2010 19:03
Paikkakunta: Nokia

Matkahuolto Tampere 2.

Viesti Kirjoittaja silpaleita » Pe 27.05.2011 0:54

Geovius kirjoitti:
pailakka kirjoitti:Itse veisin sen purkin johonkin missä on jotain nähtävää ja jättäisin ne linja-autoasemien ympäristöt rauhaan.
Vaikka paikka onkin linja-autoasema se ei välttämättä tee siitä mitenkään huonoa kohdetta eli siis etteikö siinä olisi mitään nähtävää. Jos nyt miettii vaikka Tamperetta niin linja-autoasemahan on tunnustettu funkkis rakennus.
Minunkin mielestäni Tampereen linja-autoasema on ihan riittävä tai oikeastaan oikein hyväkin nähtävyys. Sehän on rakennettu jo 1930-luvun lopulla ja ollut silloin pohjoismaiden suurin ja uudenaikaisin. Ja nyt kun se muutama vuosi sitten peruskorjattiin, niin näyttää tosi nostalgiselta.

1-purkin hakija ottikin yhteyttä ja kertoi omista paikkasuunnitelmistaan sekä antoi hyviä vinkkejä. Kiitos myös muille ehdottajille, eiköhän se sopiva paikka löydy tässä lähiaikoina.

- silmer

Nepps
Viestit: 41
Liittynyt: Ke 03.02.2010 21:16
Paikkakunta: oulu

Re: Geokätköilyä Matkahuollon sivuille

Viesti Kirjoittaja Nepps » Pe 27.05.2011 15:10

Kemi 1. haettu. Toivottavasti löytyy joku toinen paikallinen 2. purkkia varten ettei jää homehtumaan hyvä purkki matkahuollon hyllyyn.

Avatar
Pietu
Viestit: 75
Liittynyt: Ti 06.07.2010 11:49
Paikkakunta: Kerava

Re: Geokätköilyä Matkahuollon sivuille

Viesti Kirjoittaja Pietu » Ma 30.05.2011 13:53

Vantaan matkahuollosta soittivat, että nyt täällä olisi niitä purkkeja :D Kävin sellaisen hakemassa ja tästäpä sitten yön hiljaisina tunteina kätkösuunnitelmaa kehiin...

Avatar
porari
Viestit: 358
Liittynyt: Su 02.08.2009 18:07

Re: Geokätköilyä Matkahuollon sivuille

Viesti Kirjoittaja porari » Ma 30.05.2011 17:20

Seinäjoen purkit oli jo haettu.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Mediat”