C:geo android

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
aalt1n
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 30.03.2015 0:10

Re: C:geo android

Viesti Kirjoittaja aalt1n » Pe 13.10.2017 14:06

En tiedä ilmaisinko itseäni epäselvästi, mutta kyse on siis siitä kun live-kartalla katsot jonkin alueen kätköjä ja esim. mysteerit näkyvät silloin orggisnaateissa, vaikka ne olisikin ratkaistu. Haluaisin, että c:geo lataisi ratkaistujen mysteerien naatit (ja samalla tietenkin kaikkien muidenkin kätköjen tiedot) automaattisesti näytöltä näkyvältä alueelta ja täten mysteerit näkyisivät siis automaattisesti ratkoituissa sijainnissa ilman, että jokaisen kätkön kohdalla täytyy käydä painamassa sitä keirrätyskeskuksen ikonia.

finnranger
Viestit: 621
Liittynyt: Ke 30.07.2008 14:43

Re: C:geo android

Viesti Kirjoittaja finnranger » Pe 13.10.2017 14:09

aalt1n kirjoitti:En tiedä ilmaisinko itseäni epäselvästi, mutta kyse on siis siitä kun live-kartalla katsot jonkin alueen kätköjä ja esim. mysteerit näkyvät silloin orggisnaateissa, vaikka ne olisikin ratkaistu. Haluaisin, että c:geo lataisi ratkaistujen mysteerien naatit (ja samalla tietenkin kaikkien muidenkin kätköjen tiedot) automaattisesti näytöltä näkyvältä alueelta ja täten mysteerit näkyisivät siis automaattisesti ratkoituissa sijainnissa ilman, että jokaisen kätkön kohdalla täytyy käydä painamassa sitä keirrätyskeskuksen ikonia.
Oletko tallentanut ratkaistut naatit geocaching.com'iin ko. kätkön koordinaateiksi (eli korjannut koordinaatit)?

aalt1n
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 30.03.2015 0:10

Re: C:geo android

Viesti Kirjoittaja aalt1n » Pe 13.10.2017 14:14

finnranger kirjoitti: Oletko tallentanut ratkaistut naatit geocaching.com'iin ko. kätkön koordinaateiksi (eli korjannut koordinaatit)?
Kyllä olen, mutta siltikään purkit ei näy ratkotuissa lokaatioissa ilman tietojen manuaalista latausta per kätkö.

Velocy
Viestit: 15
Liittynyt: Ti 12.01.2016 11:43

Re: C:geo android

Viesti Kirjoittaja Velocy » Pe 13.10.2017 17:09

aalt1n kirjoitti:En tiedä ilmaisinko itseäni epäselvästi, mutta kyse on siis siitä kun live-kartalla katsot jonkin alueen kätköjä ja esim. mysteerit näkyvät silloin orggisnaateissa, vaikka ne olisikin ratkaistu. Haluaisin, että c:geo lataisi ratkaistujen mysteerien naatit (ja samalla tietenkin kaikkien muidenkin kätköjen tiedot) automaattisesti näytöltä näkyvältä alueelta ja täten mysteerit näkyisivät siis automaattisesti ratkoituissa sijainnissa ilman, että jokaisen kätkön kohdalla täytyy käydä painamassa sitä keirrätyskeskuksen ikonia.
Vihreä Sammakko ei ole antanut kolmansille osapuolille (esim. c:geo) käyttöoikeuksia ns. rajapintaansa, joten c:geo ei onnistu hakemaan kaikkia kätköjen tietoja niin automaattisesti kuin olisi toivottavaa. Itse olen päässyt tästä kurjimuksesta yli siten, että kun olen ratkaissut mysteerin, muutan geocaching.comin koordinaatit vastaamaan kyseisen mysteerikätkön ratkaisua, jonka jälkeen päivitän kätkön tiedot c:geossa ja tallennan ko. kätkön paikallisesti.

Näin tehtyäni ratkaistun mysteerikätkön symboli näkyy kartalla juuri siellä, missä ko. purkkikin on.

Avatar
kivilaak
Viestit: 74
Liittynyt: Ke 22.10.2014 13:41

Re: C:geo android

Viesti Kirjoittaja kivilaak » Pe 13.10.2017 19:57

Toinen vaihtoehto on päivittää loppunatit C:geo puolella lisäämällä waypoint Final Location ja valitsemalla sille "update cache location and coordinates in website" tai jotain sinnepäin. Tuolloin c:geo tuuppaa ne päivitetyt naatit samalla geocaching.comiin
Kuva

Avatar
tsahkali
Viestit: 332
Liittynyt: Ti 04.11.2014 11:06

Re: C:geo android

Viesti Kirjoittaja tsahkali » La 14.10.2017 19:25

kivilaak kirjoitti:Toinen vaihtoehto on päivittää loppunatit C:geo puolella lisäämällä waypoint Final Location ja valitsemalla sille "update cache location and coordinates in website" tai jotain sinnepäin. Tuolloin c:geo tuuppaa ne päivitetyt naatit samalla geocaching.comiin
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, jotta kaikenlainen turha väkertäminen on pahasta.
Kun naatit on com:mmiin muuttanut, soisi, että kätkö kans näkyy oikealla paikallaan.
Aion kokeilla autossa pientä täppäriä ja palikkaa nimeltä 'GCDroid', jossa kätköt näkyy automaattisesti korjatuissa naateissa.
Täppäriltä sitten näkee, mitä ajoreitin varrelle osuu.

ukkijaai
Viestit: 28
Liittynyt: Ma 05.01.2015 2:22

Re: C:geo android

Viesti Kirjoittaja ukkijaai » Ti 27.02.2018 1:43

En koskaan ole kätköillyt c:geo:lla, mutta olen suunnitellut vaihtavani Androidiin. Siksi kiinnostaisi tietää ihan perustavanlaatuinen juttu, johon en löytänyt vastausta pikaisesti selaamalla c:geon käyttöliittymää tai youtube videoita.

Eli miten c:geolla kätkö löydetään? Siinä näyttää olevan karttanäkymä ja kompassinäkymä, mutta onko siinä myös yhdistelmänäkymä? Siis karttapohja ja viiva nykysijainnista kätkölle, jotka kaikki kääntyvät kompassisuunnan mukana. Vai pitääkö lähestyminen tehdä kompassinäkymässä?

Vingeri
Viestit: 661
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: C:geo android

Viesti Kirjoittaja Vingeri » Ti 27.02.2018 5:53

ukkijaai kirjoitti:En koskaan ole kätköillyt c:geo:lla, mutta olen suunnitellut vaihtavani Androidiin. Siksi kiinnostaisi tietää ihan perustavanlaatuinen juttu, johon en löytänyt vastausta pikaisesti selaamalla c:geon käyttöliittymää tai youtube videoita.

Eli miten c:geolla kätkö löydetään? Siinä näyttää olevan karttanäkymä ja kompassinäkymä, mutta onko siinä myös yhdistelmänäkymä? Siis karttapohja ja viiva nykysijainnista kätkölle, jotka kaikki kääntyvät kompassisuunnan mukana. Vai pitääkö lähestyminen tehdä kompassinäkymässä?
Teen itse niin että painan ensin kätköä jotta sen sijainti kartalla tallentuu ja sen jälkeen suunnistan karttapohjan avulla lähemmäksi jonka jälkeen otan kompassinäkymän esille jotta näen kuinka lähellä se on. Yhdistelmänäkymä löytyy myös kompassista kun painaa siellä olevaa kartan kuvaa. Tällöin C:geo näyttää nuolen kätkölle ja matkan sinne.

ukkijaai
Viestit: 28
Liittynyt: Ma 05.01.2015 2:22

Re: C:geo android

Viesti Kirjoittaja ukkijaai » Ke 28.02.2018 17:32

Vingeri kirjoitti:
ukkijaai kirjoitti:En koskaan ole kätköillyt c:geo:lla, mutta olen suunnitellut vaihtavani Androidiin. Siksi kiinnostaisi tietää ihan perustavanlaatuinen juttu, johon en löytänyt vastausta pikaisesti selaamalla c:geon käyttöliittymää tai youtube videoita.

Eli miten c:geolla kätkö löydetään? Siinä näyttää olevan karttanäkymä ja kompassinäkymä, mutta onko siinä myös yhdistelmänäkymä? Siis karttapohja ja viiva nykysijainnista kätkölle, jotka kaikki kääntyvät kompassisuunnan mukana. Vai pitääkö lähestyminen tehdä kompassinäkymässä?
Teen itse niin että painan ensin kätköä jotta sen sijainti kartalla tallentuu ja sen jälkeen suunnistan karttapohjan avulla lähemmäksi jonka jälkeen otan kompassinäkymän esille jotta näen kuinka lähellä se on. Yhdistelmänäkymä löytyy myös kompassista kun painaa siellä olevaa kartan kuvaa. Tällöin C:geo näyttää nuolen kätkölle ja matkan sinne.
Saako yhdistelmänäkymän toimimaan myös kompassina eli näkymä pyörii sen mukaan mihin käännyt? Minun pikakokeilussani vain kompassinäkymässä sain tämän toimimaan, mutta tällöin ei näy karttaa.

Vingeri
Viestit: 661
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: C:geo android

Viesti Kirjoittaja Vingeri » To 01.03.2018 21:53

ukkijaai kirjoitti:
Vingeri kirjoitti:
ukkijaai kirjoitti:En koskaan ole kätköillyt c:geo:lla, mutta olen suunnitellut vaihtavani Androidiin. Siksi kiinnostaisi tietää ihan perustavanlaatuinen juttu, johon en löytänyt vastausta pikaisesti selaamalla c:geon käyttöliittymää tai youtube videoita.

Eli miten c:geolla kätkö löydetään? Siinä näyttää olevan karttanäkymä ja kompassinäkymä, mutta onko siinä myös yhdistelmänäkymä? Siis karttapohja ja viiva nykysijainnista kätkölle, jotka kaikki kääntyvät kompassisuunnan mukana. Vai pitääkö lähestyminen tehdä kompassinäkymässä?
Teen itse niin että painan ensin kätköä jotta sen sijainti kartalla tallentuu ja sen jälkeen suunnistan karttapohjan avulla lähemmäksi jonka jälkeen otan kompassinäkymän esille jotta näen kuinka lähellä se on. Yhdistelmänäkymä löytyy myös kompassista kun painaa siellä olevaa kartan kuvaa. Tällöin C:geo näyttää nuolen kätkölle ja matkan sinne.
Saako yhdistelmänäkymän toimimaan myös kompassina eli näkymä pyörii sen mukaan mihin käännyt? Minun pikakokeilussani vain kompassinäkymässä sain tämän toimimaan, mutta tällöin ei näy karttaa.
Saa niin että se sininen nuoli pyörii kartalla siihen suuntaan mihin itse kääntyy. Muuten ei vissiin.

vesahe
Viestit: 17
Liittynyt: Ti 12.11.2013 10:11

Re: C:geo android

Viesti Kirjoittaja vesahe » Ti 06.03.2018 9:37

C:geo:ssa on niin paljon eri vaihtoehtoja että tuskin juuri kukaan käyttää kaikkia... Ainakin omassa puhelimessani on mahdollisuus valita suunnistetaanko pelkän GPS signaalin vai yhdistetyn magneettikompassi-GPS signaalin kanssa. Erilaisiin karttaohjelmiin on myös linkitykset ja ohjeet löytyy myös noiden suomalaisten karttapohjien asentamiseen C:geolle. Ja löytyy myös ns. staattiset kartat, joissa tulee siis ilmakuva tai satelliittinäkymä josta sen paikan voi tarkastaa. Ongelmana löytämisessä ei yleensä ole ohjelma itsessään vaan se että naatit heittää tai nollasta löytyy miljoonan kiven "kivipelto" tai hirvee kuusikko...

hebe56
Viestit: 14
Liittynyt: La 27.02.2016 21:50

Re: C:geo android

Viesti Kirjoittaja hebe56 » Ti 06.03.2018 13:54

Asensin Androidiin GPS Status -ohjelman, ja sen myötä c:geossa on mahdollisuus valita kätköä lähestyessä Tutka. Sitä käytän erittäin usein.
Välillä käytän jopa jaettua ruutua, jossa on Tutka ylhäällä ja kartta alhaalla.
Liitteet
Screenshot_20180110-152735.png
Screenshot_20180110-152735.png (74.72 KiB) Katsottu 2663 kertaa

Vingeri
Viestit: 661
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: C:geo android

Viesti Kirjoittaja Vingeri » Ti 06.03.2018 20:06

hebe56 kirjoitti:Asensin Androidiin GPS Status -ohjelman, ja sen myötä c:geossa on mahdollisuus valita kätköä lähestyessä Tutka. Sitä käytän erittäin usein.
Välillä käytän jopa jaettua ruutua, jossa on Tutka ylhäällä ja kartta alhaalla.
Tuo jaettu ruutu oli muuten hyvä vinkki. Kiitos siitä! En ollut tajunnutkaan että sitä voisi tuossa hyödyntää :D

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”