Ohjelma

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
turoarvid
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 02.10.2012 13:25

Ohjelma

Viesti Kirjoittaja turoarvid » Pe 19.08.2016 17:50

Mikä kätköilyohjelma kannattaa hankkia Samsung android puhelimeen, joka olisi helppo käyttää ja ilmainen? Käyttö on vähäistä.

Vingeri
Viestit: 661
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ohjelma

Viesti Kirjoittaja Vingeri » Pe 19.08.2016 18:04

C:geoa suosittelen. Tein siitä ohjeetkin vuosi sitten: https://drive.google.com/file/d/0B0ElU7 ... sp=sharing

tipitii
Viestit: 43
Liittynyt: Su 27.09.2015 22:01

Re: Ohjelma

Viesti Kirjoittaja tipitii » Su 21.08.2016 18:25

Kiinnostaisi tietää saako Cgeo karttaa lähennettyä. Näytöllä oleva alue on noin 100m x600 metriä, sen lähemmäksi ei zoomaa, vaan se kimpoaa takaisin. Kätkön löytäminen on vaikea, jos karttaa ei saa zoomattua lähemmäksi.
Hidas, vaikea ja erittäin monimutkainen ohjelma. Latasin tuon kartan muistikortille, ja tallensin sen offline muistiin. Mutta samat kartat ohjelmassa näkyy kuin ennenkin.

Velocy
Viestit: 15
Liittynyt: Ti 12.01.2016 11:43

Re: Ohjelma

Viesti Kirjoittaja Velocy » Su 21.08.2016 18:39

tipitii kirjoitti:Kiinnostaisi tietää saako Cgeo karttaa lähennettyä. Näytöllä oleva alue on noin 100m x600 metriä, sen lähemmäksi ei zoomaa, vaan se kimpoaa takaisin. Kätkön löytäminen on vaikea, jos karttaa ei saa zoomattua lähemmäksi.
Hidas, vaikea ja erittäin monimutkainen ohjelma. Latasin tuon kartan muistikortille, ja tallensin sen offline muistiin. Mutta samat kartat ohjelmassa näkyy kuin ennenkin.
c:geolla pystyy zoomaamaan lähemmäs kuin Google Mapsin satelliittikuva pystyy tarkentamaan, eli 7m mittaviivalle. Tällöin puhelimen näytöllä oleva alue on n. 15m * 20m tjms. Kollegan puhelimella c:geo teki samaa, mutta kartan + ja - -näppäimistä zoomaaminen onnistui. Paljastui lopulta, että kosketusnäytössä oli jotain likaa ja kaikki muutkin ohjelmat loitonsivat karttaa.

Kannattaa lukea c:geoon liittyviä ohjeita. Niitä on netti pullollaan, ja Vingerikin jo postasi hyvät ohjeet tänne. Etusivulla näkyvästä kolmesta pisteestä (oik. ylänurkka) löytyy Asetukset -> Kartta. Täältä voi määrittää Offline -karttojen polun, jonka jälkeen Karttalähde -napin takaa pitäisi löytyä lataamasi kartta.

En ole itse ainakaan c:geo'a parempaa ohjelmaa löytänyt, enkä yksinkertaisesti keksi miten parempaa ohjelmaa voisi ollakaan. :)

tipitii
Viestit: 43
Liittynyt: Su 27.09.2015 22:01

Re: Ohjelma

Viesti Kirjoittaja tipitii » Su 21.08.2016 20:05

Kartat Google maps ja satelliitti sekä OSM kartat. Google maps satelliittikuva tarkentaa näytön parhaimmillaan noin 70x150 metrin alalle, jos zoomaa lähemmäksi menee mustaksi. OSM kartat kauempaa ja niihin ei näytä auttavan edes + näppäin. Kiitos ohjeista. Jos saisi toimimaan kunnolla, niin voisin käyttää sitäkin puhelinta kätköillessä, tähän asti olen kaikki kätköt löytänyt vaan Lumialla.

Avatar
Kekkiss
Viestit: 219
Liittynyt: Ti 15.02.2011 22:26

Re: Ohjelma

Viesti Kirjoittaja Kekkiss » Su 21.08.2016 21:51

cgeon kaverina käytän Locus kartta apsia. Kun Locus on laitteessa, niin cgeon karttaa koskettaessa avautuvasta karttavalikosta löytyy myös se Locus. Sen jälkeen Locuksesta voi määritellä mitä karttaa se käyttää. Eniron topoa olen pääasiassa käyttänyt. Yleensä käytän gepsiä, mutta tänään taas ei ollut gepsissä alueen gpx:ää, niin puhelimen kanssa hain muutaman ;)
Zoomattua saa ihan riittävän lähelle.
¿uɐɐʞıʌɐʞ uıɐu ɐssɐʇ sɐʞuınʞ

maaria11
Viestit: 106
Liittynyt: Su 10.08.2008 19:57
Paikkakunta: Virrat

Re: Ohjelma

Viesti Kirjoittaja maaria11 » Ma 22.08.2016 9:19

Velocy kirjoitti:
tipitii kirjoitti:
En ole itse ainakaan c:geo'a parempaa ohjelmaa löytänyt, enkä yksinkertaisesti keksi miten parempaa ohjelmaa voisi ollakaan. :)
Se taitaa riippua siitä mihin on tottunut, itselläni oli Maaloo Lumiassa, ja sen parempaa ohjelmaa ei ole :) Harmi vaan, kun sitä ei saa Androidille, vaihdettuani puhelinta olen kokeillut eri ohjelmia, ja päätynyt käyttämään Cache Birdiä. Minun mielestäni se on selkeä ja helppo.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”