c:geo jumittaa puhelimen...

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
tipitii
Viestit: 43
Liittynyt: Su 27.09.2015 22:01

Re: c:geo jumittaa puhelimen...

Viesti Kirjoittaja tipitii » To 07.07.2016 19:14

C:geo jumiuttaa puhelimen eikä mikään kätkösovellus toimi siinä. Karttoja en voi ladata puhelimen muistiin koska puhelimen muisti ei riitä, eikä niitä saa siirrettyä muistikortille. Ostaessani LG4 puhelimessa oli vapaata 2gt, koko tila oli 8gt. Kun latasin siihen muutaman pakkosovelluksen on vapaata on enää 0,7 gt. Puhelin uusi ja ollut vasta kuukauden. Yhtään kätköä en ole voinut sillä hakea, koska kätkösovellukset ei toimi. Kätköilyä ajatellen sen ostin. Ei ole virussuojaa. Lumiassa Pro toimii kyllä hyvin ja maalookin, mutta siinä on se päivärajoitus.

Vingeri
Viestit: 661
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: c:geo jumittaa puhelimen...

Viesti Kirjoittaja Vingeri » To 07.07.2016 19:31

tipitii kirjoitti:C:geo jumiuttaa puhelimen eikä mikään kätkösovellus toimi siinä. Karttoja en voi ladata puhelimen muistiin koska puhelimen muisti ei riitä, eikä niitä saa siirrettyä muistikortille. Ostaessani LG4 puhelimessa oli vapaata 2gt, koko tila oli 8gt. Kun latasin siihen muutaman pakkosovelluksen on vapaata on enää 0,7 gt. Puhelin uusi ja ollut vasta kuukauden. Yhtään kätköä en ole voinut sillä hakea, koska kätkösovellukset ei toimi. Kätköilyä ajatellen sen ostin. Ei ole virussuojaa. Lumiassa Pro toimii kyllä hyvin ja maalookin, mutta siinä on se päivärajoitus.
Omien kokemuksien mukaan kätköilyyn sopii parhaiten sellainen Android puhelin johon valmistaja ei ole lisännyt mitään turhia omia sovelluksia tai käyttöliittymiä viemään muistia ja suorituskykyä. Lisäksi muistia kannattaa olla min se 16 Gt tai muuten ei oikein jatkossa pärjää. Tällaisia on esimerkiksi Google Nexus sarjalaiset sekä One Plus mallit.

Kannattaa myös huomata että vaikka puhelimen tiedoissa lukee muistin määrä niin sitä on aina paljon vähemmän vapaana. Tähän vaikuttaa nää sovellukset ja Android sekä valmistajien tapa laskea gigat ja tavut: http://www.vanamo.net/giga/index.htm

tipitii
Viestit: 43
Liittynyt: Su 27.09.2015 22:01

Re: c:geo jumittaa puhelimen...

Viesti Kirjoittaja tipitii » To 07.07.2016 20:18

Lumia on 8gt ja vaikka olen ladannut sinne sovelluksia siinä on vapaana aina yli 2 gt. Eli aika erilaisia nuo puhelimet tai järjestelmä sitten on. Olen katsonut voisiko poistaa sovelluksia, mutta isoimmat on Googlen omia eikä niitä arvaa poistella.

Vingeri
Viestit: 661
Liittynyt: Ti 04.01.2011 22:47
Paikkakunta: Joensuu

Re: c:geo jumittaa puhelimen...

Viesti Kirjoittaja Vingeri » To 07.07.2016 20:19

tipitii kirjoitti:Lumia on 8gt ja vaikka olen ladannut sinne sovelluksia siinä on vapaana aina yli 2 gt. Eli aika erilaisia nuo puhelimet tai järjestelmä sitten on. Olen katsonut voisiko poistaa sovelluksia, mutta isoimmat on Googlen omia eikä niitä arvaa poistella.
Joo Lumioissa harvoin on ongelmia tuon suhteen samoin kuin Iphoneissa.

AFTM#4
Viestit: 484
Liittynyt: To 23.07.2009 21:10
Paikkakunta: Lahti

Re: c:geo jumittaa puhelimen...

Viesti Kirjoittaja AFTM#4 » To 28.07.2016 18:32

Kyllä jumittaa ajoittain vieläkin? Kesäkuulla kännykästä huomasin asian kun olin lomareissulla, yleensä oregon vie, mutta välillä kännykkä. Nyt heinäkuun lomareissulla ollesani sama asia eli proplem? Olen päivittänyt puhelimen uusimpaan 6.0 android eli olisiko siitä kyse? Päivitys sai aikaan myös proplemon sony actioncam yhteyden välille?...

lemar
Viestit: 4
Liittynyt: La 11.06.2016 22:53

Re: c:geo jumittaa puhelimen...

Viesti Kirjoittaja lemar » To 28.07.2016 21:19

Android 5 version kanssa C:geo ja whereyougo ei toimineet osm kartoilla ollenkaan. Nyt tuli päivitettyä android 6 versioon ja mitä pikaisesti testasin niin molemmissa nytten toimii ainakin OSM: Mapnik kartta. En sitten tiedä mikä korjasi tuon ongelman. Mitään muita muutoksia en puhelimeen / ohjelmiin tehnyt.

Edit: Honor 7 on puhelimena

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”