Garmin gpsmap 62s "lahoaa" startissa

Apua GPS- ja muiden navigointilaitteiden ongelmiin
kh69
Viestit: 29
Liittynyt: Ke 07.01.2009 19:55
Paikkakunta: Espoo

Garmin gpsmap 62s "lahoaa" startissa

Viesti Kirjoittaja kh69 » Pe 07.08.2015 12:27

Ongelma: päivitin karttoja ja gpx-tiedostoja Garmin gpsmap 62s:lle. Nyt startissa "Loading wayponts, tracks and routes" -kohdassa
palkki etenee about puoliväliin ja sen jälkeen jämähtää..palkki ei etene ja näyttö "lahoaa"..ikään kuin virta loppuis vaikka taatusti
on paristoissa virtaa. Kuinka ehjätä laite? Lisämuistikortin irroittaminen ei auta...

En saa buutattua USB-kaapelilla laitetta USB-tilaan, sama lahoaminen tapahtuu USB-käynnistyksessä..

--kh69

EmiliaVilen
Viestit: 7
Liittynyt: To 29.08.2013 8:29

Re: Garmin gpsmap 62s "lahoaa" startissa

Viesti Kirjoittaja EmiliaVilen » Pe 07.08.2015 12:45

Tälläisen vastauksen sain kerran aikaa sitten emersiiltä samaan ongelmaan:

Siinä softassa on joku bugi tai jotain, että se ei ymmärrä kaikkia kohtia gpx filusta tai jotain...
Sen saa korjattua kun tekee "master resetin" tjps... eli kun käynistää, gepsistä enter+page napit pohjaan ja pitää pohjassa, samalla kun painaa virtanappia...
se kysyy sitten nollataanko käyttäjän tiedot ja nollataan. Tuon ei pitäisi poistaa mitään omia kätkötiedostoja gepsistä.

Mulla tämä auttoi, toivottavasti sinullakin!

Avatar
Hiltsu
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 05.10.2010 21:53

Re: Garmin gpsmap 62s "lahoaa" startissa

Viesti Kirjoittaja Hiltsu » Pe 07.08.2015 12:50

Minulla kävi reilu vuosi sitten samoin, samalla laitteella. Kuitenkin niin että pääsin PC:llä kiinni laitteeseen muutaman yrittämän jälkeen. Poistin sitten kaikki GPX-filet (myös alikansioista), kartat, jäljet jne. ja sen jälkeen sain laitteen taas toimimaan, toimii edelleen. Ilmeisesti joki tiedosto on "mennyt rikki" ja sen takia sekoaa. Mutta, jos et pääse gepsiin käsiksi tietokoneella, se voi olla entinen, parilla kaverilla on käynyt samoin, toinen meni takuuseen.

Avatar
kukkamaaria
Viestit: 179
Liittynyt: Ma 25.02.2008 10:21
Paikkakunta: Turku

Re: Garmin gpsmap 62s "lahoaa" startissa

Viesti Kirjoittaja kukkamaaria » Pe 07.08.2015 13:00

Mullakin on ollut useamman kerran samantapaista ongelmaa gpsmap-sarjalaisten kanssa. Master reset voi korjata ongelman, tai sitten muistikortti on voinut vioittua. Kannattaa siis koittaa myös muistikortin vaihtamista ennen kuin heittää gepsin mäkeen. :)

kisaranta
Viestit: 13
Liittynyt: Ti 27.07.2010 18:52

Re: Garmin gpsmap 62s "lahoaa" startissa

Viesti Kirjoittaja kisaranta » Pe 07.08.2015 16:46

Mikäli master reset ei auta, kannattaa ottaa yhteyttä Garminin tekniseen tukeen.

Itse olen kolme mainittua käsikapulaa lähettänyt huoltoon ja
saanut korjattuna takaisin,,,,, veloituksetta, jopa takuuajan päätyttyäkin.

p44v0
Viestit: 48
Liittynyt: La 09.11.2013 1:43

Re: Garmin gpsmap 62s "lahoaa" startissa

Viesti Kirjoittaja p44v0 » La 08.08.2015 0:43

GPSMAP62:ssa tuntuun olevan tuollaista vikaa juu. Joskus auttaa kun saa poistettua GPX-filut,
mutta joskus ei sekään riitä vaan gepsi tilttaa ihan totaalisesti vaikka on resetoitu ja ei ole yhtään GPX-filua sisällä.

Jos on ropellipään vikaa, niin täältä -> http://garmingpsmap.wikispaces.com/Miscellaneous#toc3
löytyy ohjeet (Recovery Method #2) millä itse sain täysin lamaantuneen 62:n henkiin .
Ei heikkohermoisille :mrgreen:

kh69
Viestit: 29
Liittynyt: Ke 07.01.2009 19:55
Paikkakunta: Espoo

Re: Garmin gpsmap 62s "lahoaa" startissa

Viesti Kirjoittaja kh69 » La 08.08.2015 18:55

p44v0 kirjoitti:GPSMAP62:ssa tuntuun olevan tuollaista vikaa juu. Joskus auttaa kun saa poistettua GPX-filut,
mutta joskus ei sekään riitä vaan gepsi tilttaa ihan totaalisesti vaikka on resetoitu ja ei ole yhtään GPX-filua sisällä.

Jos on ropellipään vikaa, niin täältä -> http://garmingpsmap.wikispaces.com/Miscellaneous#toc3
löytyy ohjeet (Recovery Method #2) millä itse sain täysin lamaantuneen 62:n henkiin .
Ei heikkohermoisille :mrgreen:
Itse asiassa tuo Recovery Method #1 riitti :idea: , eli sain kapulan suoraan USB-tilaan pitämällä nuoli ylös -painiketta
pohjassa kun liitin USB-kaapelin ja vielä n. 30s kaapelin liittämisen jälkeen. (Sitten kun tulee USB-liitännän kuva
näyttöön voi nostaa sormen napilta.) Kaikki GPX-tiedostot hiiteen kapulasta ja se suostui buuttaamaan nätisti.

Kiitos vinkistä! :D

kh69
Viestit: 29
Liittynyt: Ke 07.01.2009 19:55
Paikkakunta: Espoo

Re: Garmin gpsmap 62s "lahoaa" startissa

Viesti Kirjoittaja kh69 » Ke 12.08.2015 22:42

Itse asiassa 62s jatkoi temppuilua..mutta nyt syy taisi löytyä! Archive-kansiossa oli iso kasa GPX-tiedostoja jotka poistamalla buutti nopeutui merkittäväsi ja temppuilu loppui kuin seinään. Nyt kelpaa kätköillä..

kh69

huba70
Viestit: 2
Liittynyt: Ma 28.01.2013 9:16

Re: Garmin gpsmap 62s "lahoaa" startissa

Viesti Kirjoittaja huba70 » Ti 23.08.2016 21:14

Minulla sama ongelma, kuin tämän keskustelun avaajalla. Olen kaikkia keinoja kokeillut paitsi tuota Recovery method 2:sta,
kun en ymmärrä mistä saan ladattua tuon Recovery tiedoston (jos ylipäätään on sama metodi, kun en saa tuota linkkiä auki) Osaako joku neuvoa.

Sen verran huomasin, että GarminDevice.xml ja system.xml tiedostot ovat päivittyneet sinä päivänä kun ongelmat alkoivat.
Voisivatko ne olla korruptoituneita? Olisiko jollain lähettää toimivasta laitteesta vastaavat tiedostot´, jotta voisin tehdä vertailtavaa tutkimusta?

Avatar
rockstePS
Viestit: 54
Liittynyt: Ti 15.01.2008 8:43

Re: Garmin gpsmap 62s "lahoaa" startissa

Viesti Kirjoittaja rockstePS » Ke 24.08.2016 17:42

Olen pannut merkille, että jos GPX-tiedostojen lataamisen, karttapäivityksen tms. jälkeen unohtaa käyttää "poista laite turvallisesti"-toimintoa ennen USB-johdon irrottamista gepsin liittimestä, GPSMap 62 "lahoaa" käynnistettäessä lähes joka kerta (Win7 ja Win10).

Ja lähes joka kerta GPS on toipunut "lahoamisesta", kun ottaa muistikortin pois ja käynnistää laitteen ilman muistikorttia.

-rockstePS-

huba70
Viestit: 2
Liittynyt: Ma 28.01.2013 9:16

Re: Garmin gpsmap 62s "lahoaa" startissa

Viesti Kirjoittaja huba70 » To 25.08.2016 17:26

Tuo "poista laite turvallisesti" unohtuu tosiaan usein. Kokeilin käynnistystä ilman muistikorttia, mutta ei auttanut.
-Huba

TeemuH
Viestit: 432
Liittynyt: To 10.07.2008 14:45
Paikkakunta: Lahti

Re: Garmin gpsmap 62s "lahoaa" startissa

Viesti Kirjoittaja TeemuH » To 25.08.2016 19:38

Luultavasti tästä ei ole kyse mutta tulipa nyt vanha keskustelu mieleeni:GPX ja Base64-kuva Tällainenkin mahdollisuus siis saattaa olla olemassa, tai sitten ei... :D

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Laite- ja ohjelmistoapua”