Geokätköilyn alkeiskurssi II

Keskustelua tulevista ja suunnittelun alla olevista miiteistä
Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Geokätköilyn alkeiskurssi II

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » Ma 11.08.2008 8:32

Viime vuotisen tilaisuuden rohkaisemana ajattelin ruveta toteuttamaan uutta, ujasta alkeiskurssia.

Viimevuotinen tapahtuma eteni kutakuinkin näin:

- tapasimme Aino Acten huvilassa sovittuna aikana ja paikkana. Koska huvilan vuokra on tähtitieteellinen, hyödynsin "avoimet ovet"-optiota keskellä viikkoa, jolloin vältyimme vuokralta. Haittana tässä oli se, että alakerrassa oli alkamassa konsertti, ja jouduimme kokoontumaan yläkerrassa. Lähtökohdiltaan tämän vuoden eventti voisi olla samalta pohjalta, eli yritämme löytää ilmaisen kokoontumispaikan jos sellaisen saamme.

- Puheenvuoroja käytettiin kolme avauksen ja tervetulotoivotuksen lisäksi; kerrottiin navigoinnista yleensä, kätköpurkeista, sekä GPS-teknologiasta. Lopuksi yhdistimme voimamme; jakauduimme porukoihin, joissa oli aloittelijoita sekä kokeneempia geokätköilijöitä ja lähdimme "kädestä pitäen" etsimään lähiseudun geokätköjä.

Mitä tästä opimme?

- Tiedotusta pitää parantaa. Geokätköilijät lukevat kyllä forumeita, mutta miten saada tieto nykyisille jästeille eli tuleville geokätköilijöille? Monta viritystä oli ilmassa silloinkin, mutta Hesari julkaisi tapahtuman viikkoa liian aikaisin, ja muitakin ongelmia matkaan mahtui. Tämä tarvitsee ehdottomasti lisäpohdintaa.

- Infoähkyä tulee välttää. Alustuksessa pitää keskittyä oleelliseen, eikä mm. reissaajista ja mysteerikätköistä kannata puhua mitään aloittelijoille (ehkä voi mainita jotain). Heille riittää ihan tarpeeksi pureskeltavaa jos tehdään seuraavat asiat: 1) kerrotaan lyhyesti mistä on kysymys 2) laitetaan koordinaatit gepsiin 3) etsitään ja saadaan purkki hyppysiin.

- Kahvitarjoilua tai makkaranpaistoa en näe välttämättömäksi tällaisessa tapahtumassa; pääpaino kuitenkin on mielestäni alustuksen jälkeen varsinaisessa toiminnassa eli geokätköjen etsimisessä kokeneemmassa seurassa.
Onko muuten nimesi jo täällä?

poppis
Viestit: 112
Liittynyt: Ma 02.06.2008 14:48
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Geokätköilyn alkeiskurssi II

Viesti Kirjoittaja poppis » Ma 11.08.2008 9:34

Jos ajankohta natsaa, niin aloittelevana geokätköilijänä tulen innolla mukaan (jos vaikka löytyisi kätköseuraa, kun tuo ukko ei ole vielä järin paljon aiheesta innostunut).

Noista reissareista olen kyllä sitä mieltä, että niistä ehkä voisi mainita enemmänkin kuin parilla sanalla, nehän kuitenkin ovat olennainen osa kätköilyä (ainakin joillekin). Mielestäni reissarit kuitenkin ovat kätköissä aika yleisiä, mutta siitä huolimatta ainakin itse olen vielä vähän pihalla, että vaikka en ota reissaria matkaan kätköstä, niin pitäisikö minun silti logata se bongatuksi ja pitäisikö se ottaa mukaan ja kuljettaa eteenpäin, etc. Itse tosin pyrin aina kätköilemään EOEJ-tyyppisesti (vaikka se nyt sitten "sotiikin" geokätköilyn alkuperäisiä ohjeita vastaan), etenkin kun kätköilyaktiivisuus riippuu kuun asennosta, auringon pilkuista ja muista yliluonnollisista asioista, eikä aina tiedä, milloin seuraavan kerran ehtii tai jaksaa lähteä kätköilemään. Voisihan sitä siitä huolimatta edistää jonkun reissarin matkaa.

rianra
Viestit: 118
Liittynyt: La 30.06.2007 22:04

Re: Geokätköilyn alkeiskurssi II

Viesti Kirjoittaja rianra » Ma 11.08.2008 10:19

Olen samaa mieltä että kyllä reissaajista kannatta puhua. Ne on aloitteleville kätköilijöille usein melko pelottavia. Ainakin niiden käsittelystä(loggauksista yms) kannattaa puhua.

Ennemmin jättäisin GPS-tekniikan teorian väliin. Se on enemmän kokeneita kätköilijöitä kiinnostava aihe ja lähentelee jonkin asteista hifistelyä. Tavan rookielle se voi olla vähän turhan monimutkaista ja vaikeasti ymmärrettävää.

Jos ajankohta sopii osallistun mielelläni taas alkeiskurssille. Tosin, mulla olisi käyttöä jo jatkokurssillekin :lol:
Ja saattaisin onnistua houkuttelemaan kiinnostuneita tutustumaan.
Thinking out of the cache

Avatar
Stone'5
Viestit: 873
Liittynyt: Pe 29.06.2007 13:00

Re: Geokätköilyn alkeiskurssi II

Viesti Kirjoittaja Stone'5 » Ma 11.08.2008 10:33

Mielestäni viimevuotinen kurssi oli ainakin siinä mielessä hyvä, että se sai ainakin kaksi uutta nimimerkkiä syntymään.
Ja liian teoreettiseksi ei mielestäni saisi mennä "esitelmissä", kyseessä kun tosiaan on aloittelijoille ja vielä-jästeille suunnattu tapahtuma. Reissaajista voisi puhua vaikka loppuvaiheessa, perusasiat alkuun.
Ja sitten se eventtikätkön piilotus: Jos piilotetaan, olisi mukavaa, että ainakin melkein kaikki eventissä olleet osallistuisivat piilotukseen, ei ole hauskaa jättää hommaa yhdelle tai kahdelle tyypille.. :shock: :wink:

slassu
Viestit: 20
Liittynyt: Ma 21.01.2008 11:58

Re: Geokätköilyn alkeiskurssi II

Viesti Kirjoittaja slassu » Ma 11.08.2008 12:30

rianra kirjoitti:Olen samaa mieltä että kyllä reissaajista kannatta puhua. Ne on aloitteleville kätköilijöille usein melko pelottavia. Ainakin niiden käsittelystä(loggauksista yms) kannattaa puhua.
Ennemmin jättäisin GPS-tekniikan teorian väliin. Se on enemmän kokeneita kätköilijöitä kiinnostava aihe ja lähentelee jonkin asteista hifistelyä. Tavan rookielle se voi olla vähän turhan monimutkaista ja vaikeasti ymmärrettävää.
Ei missään tapauksessa voi kokonaan sivuuttaa perustietoja siitä mikä on GPS ja miten se toimii. Historian detaljit tai toiminnan kannalta vähemmän keskeiset seikat voi jättää oman mielenkiinnon varaan mutta minusta kätköilijänalun tulee saada tietää miksi gps sanoo "ei signaalia" etsittäessä kätköä sen kanssa bunkkerista. Samaten voi olla rauhoittavaa tietää ettei GPS-vastaanotin lähetä käyttäjänsä paikkatietoa (eikä mitään muutakaan).

Reissaajatkin tulee mainita, samaten erilaiset kätkötyypit. Sen sijaan että karsisi asiasisältöä "tarpeettomana", tulisi kokonaisuus jäsennellä selkeästi niin että ummikkokin saa kaipaamansa perustiedot ja ehtii sulattamaan tarjotun informaation. Lyhyt tiivistelmä lisätietoviitteineen kurssilaisille materiaaliksi voisi auttaa paljon.

slassu

hhuikuri
Viestit: 337
Liittynyt: Su 16.09.2007 16:57

Re: Geokätköilyn alkeiskurssi II

Viesti Kirjoittaja hhuikuri » Ma 11.08.2008 12:50

Jos paikka olisi sellainen, mistä löytyisi tykki ja nettiyhteys, voisi esitellä kuinka lähimmät purkit löytyvät ja mitä kätkökuvaus pitää sisällään.

rianra
Viestit: 118
Liittynyt: La 30.06.2007 22:04

Re: Geokätköilyn alkeiskurssi II

Viesti Kirjoittaja rianra » Ma 11.08.2008 12:53

slassu kirjoitti:
rianra kirjoitti:Ennemmin jättäisin GPS-tekniikan teorian väliin. Se on enemmän kokeneita kätköilijöitä kiinnostava aihe ja lähentelee jonkin asteista hifistelyä. Tavan rookielle se voi olla vähän turhan monimutkaista ja vaikeasti ymmärrettävää.
Ei missään tapauksessa voi kokonaan sivuuttaa perustietoja siitä mikä on GPS ja miten se toimii. Historian detaljit tai toiminnan kannalta vähemmän keskeiset seikat voi jättää oman mielenkiinnon varaan mutta minusta kätköilijänalun tulee saada tietää miksi gps sanoo "ei signaalia" etsittäessä kätköä sen kanssa bunkkerista. Samaten voi olla rauhoittavaa tietää ettei GPS-vastaanotin lähetä käyttäjänsä paikkatietoa (eikä mitään muutakaan).
No tarkoitinkin sitä että ensimmäisellä alkeiskurssilla oli turhankin pitkälle menevä ja jos toki ammatilaisenkin korvaan tarkasti laadittu GPS:n toimintaan perehtyvä osuus. Ei tavallisen aloittelijan kannalta ole tärkeää tietää miksi gps ilmoittaa tarkkuudeksi kolme metriä tai millaisissa oloissa ja säässä teoriassa on mahdollista päästä käsikapuloilla nollatoleranssiin. Itse olen 6 vuoden koulutuksella hyvinkin perehtynyt GPS-mittaukseen ja työssäni tavannut useampiakin mittausta työkseen tekeviä. Vähempikin gps-tietous riittää kätköilyn aloitus infoon, kun käytännön mittausta ammattimaisesti suorittavatkaan eivät tiedä niin paljoa sateliittien kiertoradoista, signaaleista ja vastaavasta.
Thinking out of the cache

Avatar
mikko&sira
Viestit: 466
Liittynyt: La 06.01.2007 10:35
Paikkakunta: Espoo

Re: Geokätköilyn alkeiskurssi II

Viesti Kirjoittaja mikko&sira » Ti 12.08.2008 11:22

hhuikuri kirjoitti:Jos paikka olisi sellainen, mistä löytyisi tykki ja nettiyhteys, voisi esitellä kuinka lähimmät purkit löytyvät ja mitä kätkökuvaus pitää sisällään.
Nettiyhteys on lähes kaikkialla, ainakin 3G/GPRS-verkon avittamana ja tykin saa varmasti jostain lainaksi, vaikka minulta jos aikataulu sopii minulle. Enää tarvitaan sähköä tykille.
Aggregaattikin käy :wink:

Tämä oli muuten hyvä pointti. Ei ole ollenkaan pahitteeksi näyttää gc.comin ja gc.fi:n sivuja ja niiden toimintoja. Varsinkin kätköjen haku- ja loggausasiat voisi käydä läpi. Miksei samalla reissaajienkin toimintoja.
Maailma on erilainen geokätköilijän silmin.

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Geokätköilyn alkeiskurssi II

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » Su 17.08.2008 11:35

mikko&sira kirjoitti:
hhuikuri kirjoitti:Jos paikka olisi sellainen, mistä löytyisi tykki ja nettiyhteys, voisi esitellä kuinka lähimmät purkit löytyvät ja mitä kätkökuvaus pitää sisällään.
Nettiyhteys on lähes kaikkialla, ainakin 3G/GPRS-verkon avittamana ja tykin saa varmasti jostain lainaksi, vaikka minulta jos aikataulu sopii minulle. Enää tarvitaan sähköä tykille.
Aggregaattikin käy :wink:

Tämä oli muuten hyvä pointti. Ei ole ollenkaan pahitteeksi näyttää gc.comin ja gc.fi:n sivuja ja niiden toimintoja. Varsinkin kätköjen haku- ja loggausasiat voisi käydä läpi. Miksei samalla reissaajienkin toimintoja.
Suhtaudun varauksella tähän "opetetaan aloittelijat käyttämään gc.com:in nettiliittymää videotykin avulla". Ensinnäkin tässä on liian monta liikkuvaa osaa (onko kiire, vai tehdäänkö tietokoneella, toimiiko tekniikka varmasti?), ja jokaisella on varmasti tietokone kotona. Ihminen varmasti parhaiten oppii tekemällä itse. Olin printannut jaettavaksi viime kerralla muutaman lähikätkön kätkökuvauksen, ja kävimme lyhyesti läpi mistä löytyy D- T- arvot, purkin koko, koordiaatit jne. Pääpaino täytyy mielestäni olla sillä, että mennään kädestä pitäen metsään ja etsitään kätköjä kokeneemmassa seurassa. Konkarit sitten opastavat GPS-laitteen käytössä ja antavat kuitenkin aloittelijoiden itse löytää purkin, näin se toimi viimeksikin aivan loistavasti. Olin printannut jaettavaksi viime kerralla muutaman lähikätkön kätkökuvauksen, ja kävimme lyhyesti läpi mistä löytyy D- T- arvot, purkin koko, koordiaatit jne.

Toki voidaan harkita sitä, että jos joku viitsii printata http://www.geocache.fi/materiaali/ala_r ... ijaksi.pdf , ja ottaa mukaan niin sitä voisi myydä kopiopaperin ja musteen hinnalla niille ketkä ovat epävarmoja netinkäytön suhteen. Halukkaita printtaaja-monistajia?
Onko muuten nimesi jo täällä?

Avatar
ilkant
Viestit: 464
Liittynyt: Ke 18.04.2007 14:05
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Geokätköilyn alkeiskurssi II

Viesti Kirjoittaja ilkant » Pe 29.08.2008 1:49

Kätkökuvaukseen tutustuminen voisi olla etukäteistehtävä, joka käydään läpi kurssilla. Mutta siinähän ei näy koordinaatit, jos ei ole kirjautunut sivustolle (pitää olla siis tunnusket jo). Ehkä koordinaatillisia kätkökuvaussivuja ei saa kopioida muualle nettiin.

Tutustukaa myös Moodleen, joka voisi auttaa näissä asioissa. Moodlessa voisi olla kurssin teoriaosuus ja sitten maastoharjoituksia.
Asiallinen nostalginen turpeenrepijä

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Geokätköilyn alkeiskurssi II

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » Ti 02.09.2008 12:36

Varasin Suomen Ladun Oittaan toimipisteen alustavasti kurssia varten 27.9. klo 12-14 . Hinta on 100€,

Muutama juttu:

- ja 10 kpl gepsejä saa vuokrattua hintaan 10€/2h tai 15€/päivä. Merkki on Garmin, mallia en saanut vielä tietooni.
- piirtoheittimen saa ilmaiseksi käyttöön, dataprojektorin vuokra on 25€
- kahvila on auki klo 11 alkaen, josta saa ostettua pikkusuolaista
- noin kilometrin päässä on makkaranpaistopaikka, kaupungin puolesta klapit ja muut, omat makkarat.
- takkahuoneeseen mahtuu noin 30-50 henkeä

Tarvitaan:

- maksumiehiä takkahuoneen vuokranmaksuun, itse en ajatellut yksin pulittaa satasta... :roll: (miten teemme, laskutammeko kurssilaisilta vai konkarit tarjoaa?)
- "geoisoveljiä"- ja siskoja avittamaan kurssilaisia alkuun
- toimivia ja hullujakin ideoita miten tästä tiedotetaan tuleville kätköilijöille (niille ketkä eivät tätä forumia seuraa)
- mahdollisia "harjoituskätkön" tekijöitä lähimaastoon (ei julkaista gc.com-sivulla, toimivat vain koulutuksellisessa mielessä)
- muuta, mitä?
Onko muuten nimesi jo täällä?

rianra
Viestit: 118
Liittynyt: La 30.06.2007 22:04

Re: Geokätköilyn alkeiskurssi II

Viesti Kirjoittaja rianra » Ti 02.09.2008 13:55

Haaskalintu kirjoitti: - toimivia ja hullujakin ideoita miten tästä tiedotetaan tuleville kätköilijöille (niille ketkä eivät tätä forumia seuraa)
Utopistinen idea ehkä, mutta jos jonkun median sais innostumaan mukaan... Tai radion? Vieläkö novan Arttu Harkki käy tapahtumissa? Jos ei muuta niin kaikki vie oman paikallisen marketin seinälle lapun :wink:
Thinking out of the cache

poppis
Viestit: 112
Liittynyt: Ma 02.06.2008 14:48
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Geokätköilyn alkeiskurssi II

Viesti Kirjoittaja poppis » Ti 02.09.2008 14:25

Haaskalintu kirjoitti:Varasin Suomen Ladun Oittaan toimipisteen alustavasti kurssia varten 27.9. klo 12-14 . Hinta on 100€,
Tarvitaan:
- maksumiehiä takkahuoneen vuokranmaksuun, itse en ajatellut yksin pulittaa satasta... :roll: (miten teemme, laskutammeko kurssilaisilta vai konkarit tarjoaa?)
Eikö olisi reilua kerätä osallistujilta paikanpäällä joku nimellinen osallistumismaksu (vaikka sitten omantunnon mukaan). Jos niitä omantunnon omaavilta osallistujilta ei kerry riittävästi, niin siinä tapauksessa sitten jotain järeämpää kehiin (tai vaikka Haaskalinnun ehdottama "konkarien sponsorointi"). Omalta osaltani osallistuminen on erittäin todennäköistä ja ilomielin suostun maksamaan muutaman euron (sanotaan nyt vaikka max. 5 €, mutta omatuntoni on tarpeen mukaan johdateltavissa :D ).
- toimivia ja hullujakin ideoita miten tästä tiedotetaan tuleville kätköilijöille (niille ketkä eivät tätä forumia seuraa)
Lehdissä ja radiokanavilla on "minne mennä tänään" -palstoja, joissa ilmoittaminen on ilmaista. Sellaisiinhan voisi laittaa ilmoituksen. Rianran ehdotus lapusta lähimarketin seinälle on myös hyvä. Lisäksi esim. event Facebook tai vastaavat tavoittavat myös niitä ei asiaan perehtyneitä.

Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

Re: Geokätköilyn alkeiskurssi II

Viesti Kirjoittaja Tervas » Ti 02.09.2008 14:40

Entä tämä ja muut mahdolliset foorumit.
"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Geokätköilyn alkeiskurssi II

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » Ti 02.09.2008 15:41

joo! Kaikki hyvät ideat ovat tervetulleita, ja sitten kun eventtikätkö julkaistaan niin sitä voi vielä kätevämmin mainostaa eri paikoissa.

Minä voin ottaa vastuulleni (tai olenkin jo ottamut) paikan varaamisen ja siihen liittyvät käytännön järjestelyt.

Toivon että jokainen joka kantaa kortensa kekoon muistaa manita tässä keskustelusäikeessä mitä on tehnyt, esim "postitin linkin suomi24-foorumiin, tähän(url) säikeeseen".
Onko muuten nimesi jo täällä?

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Geokätköilyn alkeiskurssi II

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » To 04.09.2008 10:32

Nyt on siis Etelä-Suomen geokätköilijöiden mahdollisuus näyttää yhteistyökykynsä ja -halunsa!

Teemana voisi tänä vuonna olla "Tätä et voi netistä oppia!". Pääpaino livetapaamisen merkityksellisyydella, inhimillisillä kontakteilla ja uusien ystävyyssuhteiden solmimisella.

Hahmottelisin seuraavaa ohjelmanrunkoa:

klo 11-12 vapaamuotoista keskustelua kahvilan puolella, kahvittelua.

klo 12 siirtyminen takkahuoneeseen, joka on kahvilan viereinen huone. Paljeovet jätetään raolleen matti- ja maijamyöhäsiä varten.
  • - Sanon lyhyesti tervetuloa kaikille, ja kerron lajista hiukan hyvin subjektiivisesta näkökulmasta. Olen tehnyt mustavalkoprintterillä muutaman piirtoheitinkalvon, jossa esitellään tyypillinen kätkökuvaussivu, ja mitä se sisällään pitää. Esittely kestää muutaman minuutin. Sitten voisin luovuttaa puheenvuoron muille, etukäteen sovituille henkilöille, jotka antavat kukin vähän eri näkökulmia kätköilyyn.
  • - Viime vuonna eräs purjehtija-kätköilijä piti hyvän ja nasevan puheenvuoron navigoinnista yleensä, pituuspiireistä ja leveyspiireistä. Olen kysynyt häntä toistamiseen, mutta vastausta ei ole vielä kuulunut.
  • - Ville Saari piti viime vuonna puheenvuoron GPS-teknologiasta, jotain sen kaltaista kaivattaisiin nytkin.
  • - Naapurit pitivät oman puheenvuoronsa kätköpurkeista ja niiden koosta. (esimerkkipurkkeja mukana) Tätä aihepiiriä voisi tietenkin vähän laajentaa kertomalla myös erilaisten purkkien variaatioista ja piilotustavoista. Toki voidaan myös toimia spontaanisti, eikä tätä etukäteen tarvitse sopia.
  • - Joku voisi pitää puheenvuoron kätköilyn säännöistä, jokamiehenoikeuksista, luonnonsuojelualueella liikkumisesta ja sensellaisesta.
  • - Sitten voisi käyttää vapaamuotoisia puheenvuoroja, tyyliin "hauskin geokätköilykokemukseni" tjsp. Tätä ei mielestäni tarvitse sopia etukäteen.
Lopuksi lähdetään maastoon etsimään jo olemassaolevia geokätköjä, tai myös mahdollisesti tilapäisesti piilotettuja harjoituskätköjä. Tähän viimemainittuun kaipaisin avuksi paikallisia voimia (espoolaiset kätköilijät, huom!) purkkien ei tarvitse olla hienoja eikä edes hyvin piilotettuja. Viime vuonna eräällä hyvin naamioidulla kätköllä oli ruuhkaa jopa jonoksi asti :roll:

Muuta, mitä? Hyvät ilmaan heitetyt ideat tervetulleita, mutta vielä tervetulleenpia ovat "Minä voin tehdä tätä tai organisoida tämän"-puheenvuorot.

Mielestäni ei tarvitse printata "Älä ryhdy geokätköilijäksi"-kirjasta, jokainen kyllä saa sen halutessaan netistä (tai kirjastosta) ja voi printata itse. "Tätä et voi netistä oppia"-slogan päteköön täälläkin.
Onko muuten nimesi jo täällä?

hhuikuri
Viestit: 337
Liittynyt: Su 16.09.2007 16:57

Re: Geokätköilyn alkeiskurssi II

Viesti Kirjoittaja hhuikuri » To 04.09.2008 12:34

Markkinoin tapahtumaa eräälle työkaverille. Mitenkäs nämä facebookittomat ja gc.comin tunnuksettomat jästit ilmottautuvat mukaan?

tuulis
Viestit: 66
Liittynyt: Ma 15.10.2007 14:18

Re: Geokätköilyn alkeiskurssi II

Viesti Kirjoittaja tuulis » To 04.09.2008 12:44

Itse olen sen verran kaukana Kainuussa, että paikalle en pääse vaikka kiva olisikin tulla.

Mutta pikkuveljeni opiskelee helsingissä ja hänelle laitoin eilen facebookissa linkin.
Lupasin vielä maksaa hänelle osallistumismaksun ja bussiliput paikalle ja takaisin kämpille. :lol:

Vielä eilen ei pikkuveli osannut sanoa varmaksi, että pääseekö tulemaan, mutta onhan hänelle vielä aikaa päättää.

makeou
Viestit: 71
Liittynyt: To 04.09.2008 12:53

Re: Geokätköilyn alkeiskurssi II

Viesti Kirjoittaja makeou » To 04.09.2008 12:55

Pitäisköhän meikänkii raahautua paikalle. Edellyttäen tietenkin, etten ole töissä. Vaikka netissä tai kavereilta voi kysyä, niin aikas monta asiaa on vielä täysin pimennossa (eikä kaikkea kehtaa ees kysyä). Ja uudet kamut on aina myös tervetulleita...

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Geokätköilyn alkeiskurssi II

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » To 04.09.2008 13:12

hhuikuri kirjoitti:Markkinoin tapahtumaa eräälle työkaverille. Mitenkäs nämä facebookittomat ja gc.comin tunnuksettomat jästit ilmottautuvat mukaan?
Gc.comiin rekisteröityminen on sen verran yksinkertainen toimenpide, että sitä voisi suositella kaikille lajista kiinnostuneille. Samalla tulee vähän selaliltua sivuja ja saattaa oppia jotakin. Sähköposti-ilmoittautumisia en mielelläni ota vastaan, mutta jos jollekulle on mahdotonta niin facebookin kuin gc.comin kautta ilmoittautuminen niin osoite on

tommi piste varis ät pp3.inet.fi
Onko muuten nimesi jo täällä?

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Miitit”