Kirjainten keräily miittien avulla

Keskustelua tulevista ja suunnittelun alla olevista miiteistä
Avatar
oh3mbc
Viestit: 465
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:00
Paikkakunta: Virrat

Kirjainten keräily miittien avulla

Viesti Kirjoittaja oh3mbc » To 04.10.2012 18:57

Allekirjoittanut on hautonut mielessään konseptia ns. Viikkomiitistä.
Ajatus olisi että joka viikon lauantaina olisi täällä Virroilla viikkomiitti, jonka nimi alkaisi aina uudella kirjaimella/numerolla. Tyyliin "Z-kirjain haltuun"...

Miittipaikkana olisi vaikkapa tuon lähimysteerini Valoa ikkunassa http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... wp=GC1ZYFF edusta. Miitti alkaisi joka päivä klo 12:00 ja kestäisi max 15min. Tällöin tuohon ei tuhraantuisi liikaa aikaa keneltäkään.

Mikäli en itse sattuisi olemaan paikalla, olisi kyseisen rakennuksen seinään kiinnitetty säänkestävä lokikirja. Tähän voisivat paikalle tulleet logata käyntinsä, ja näin saada näppärästi kyseisen viikon kirjaimen haltuunsa.
"Äiti, miksi setä vain katselee vettä, eikä kerää sitä? -Shh, setä on oikeasti etsimässä tänne piiloitettua aarretta."

Avatar
MikaS
Viestit: 296
Liittynyt: Pe 05.12.2008 0:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kirjainten keräily miittien avulla

Viesti Kirjoittaja MikaS » To 04.10.2012 19:14

Nopeempi tapa tempasta 15 minsan välein eri merkeillä alkavat miitit. Samalla tulee omat löytötilastot kuntoon. Parit eri kätkötyypit lähistölle niin saa senkin haasteen. Olen messissä.

MikaS

Avatar
oh3mbc
Viestit: 465
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:00
Paikkakunta: Virrat

Re: Kirjainten keräily miittien avulla

Viesti Kirjoittaja oh3mbc » To 04.10.2012 19:18

MikaS kirjoitti:Nopeempi tapa tempasta 15 minsan välein eri merkeillä alkavat miitit.
Olette Nero!

Tuolla tyylillä ne saisi kasaan bout 10h panostuksella. Jos miittipaikalla olisi grilli/nuotiopaikka, niin mikäs rasti tuo olisi...

Ja itseasiassa, tässähän tulisi samalla kahden haasteen vaatimukset täyteen. Kun kaikki merkit tulisivat kasaan yhdellä kätkötyypillä...
"Äiti, miksi setä vain katselee vettä, eikä kerää sitä? -Shh, setä on oikeasti etsimässä tänne piiloitettua aarretta."

Avatar
gnutcha
Viestit: 274
Liittynyt: Ke 18.11.2009 22:19
Paikkakunta: Turku

Re: Kirjainten keräily miittien avulla

Viesti Kirjoittaja gnutcha » To 04.10.2012 19:45

Eikö nyt kuitenkin löytyisi paikkaa, jossa yksi miitti olisi katoksella, toinen katoksen päällä, joku ojanpenkan toisella puolella ym., jotta saisi nuo tähtihaasteet siinä samalla sujuvasti tehtyä ainakin terrainien osalta?

Avatar
Joorz
Viestit: 72
Liittynyt: To 28.12.2006 19:14
Paikkakunta: Riihikoski

Re: Kirjainten keräily miittien avulla

Viesti Kirjoittaja Joorz » To 04.10.2012 19:52

Eikä myöskään unohdeta ettei julkaisijat katso kovin hyvällä ketjutettuja miittejä :D

juheja
Viestit: 218
Liittynyt: Su 22.05.2011 8:32

Re: Kirjainten keräily miittien avulla

Viesti Kirjoittaja juheja » To 04.10.2012 19:55

...ja että miittien tarkoituksena pitäisi olla jokin muukin kuin kätkön etsintä - kuvittelisin että siihen sisältyy "miitti tilastojen vuoksi"-miitit...

Avatar
oh3mbc
Viestit: 465
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:00
Paikkakunta: Virrat

Re: Kirjainten keräily miittien avulla

Viesti Kirjoittaja oh3mbc » To 04.10.2012 19:55

gnutcha kirjoitti:Eikö nyt kuitenkin löytyisi paikkaa, jossa yksi miitti olisi katoksella, toinen katoksen päällä, joku ojanpenkan toisella puolella ym., jotta saisi nuo tähtihaasteet siinä samalla sujuvasti tehtyä ainakin terrainien osalta?
Huomionarvoisia seikkoja, pidetäänpä muistissa tulevan varalle...
"Äiti, miksi setä vain katselee vettä, eikä kerää sitä? -Shh, setä on oikeasti etsimässä tänne piiloitettua aarretta."

Mileleo
Viestit: 124
Liittynyt: To 27.10.2011 11:32

Re: Kirjainten keräily miittien avulla

Viesti Kirjoittaja Mileleo » To 04.10.2012 20:31

Itse pohdin tuota kanssa. Et jos pitää ne aakkoset saada tosissaan kasaan, ni miitit vaan kehiin. Kyllä sitä yhdelle päivälle miittejä saa järjestettyä, ni sit voi oikein olla sosiaalinen aakkosten metsästäjä. Voishan niillä miitellä myös saada 100 pistettäkin täyteen. Kätköjen nimiin voisi yhdistää kirkko, rautatie, 0km tai vastaavia samalla. Olis sit oikee haastepäivä ja varmasti olisi kävijöitä :)

Avatar
MikaS
Viestit: 296
Liittynyt: Pe 05.12.2008 0:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kirjainten keräily miittien avulla

Viesti Kirjoittaja MikaS » To 04.10.2012 20:31

Tällä paikalla olen nähnyt onkimdon, valomadon, lapamadon, heisimadon jne kyllähän näillä voi polkea.

Avatar
Garmingeo
Viestit: 194
Liittynyt: To 07.02.2008 20:51

Re: Kirjainten keräily miittien avulla

Viesti Kirjoittaja Garmingeo » To 04.10.2012 20:37

Erään maan pääkaupungissa eräs "organisaatio" tekee noita kirjainmiittejä aivan näkyvästi ja tarkoituksella. Toivottavasti tarkastajat eivät mene vipuun, jos joskus joku yrittää tehdä haastetta kaikilla kirjamilla alkavista miiteistä.
Nil volentibus arduum.

Avatar
Diksi
Viestit: 425
Liittynyt: Su 15.08.2010 21:09

Re: Kirjainten keräily miittien avulla

Viesti Kirjoittaja Diksi » To 04.10.2012 20:55

Miten olisi Aakkos-powertrail? Vielä sopivasti powertrailiin kaikki kätkötyypit niin menisi aakkos-, 24h- ja montaa sorttia -haasteet kerralla...

Mutta joo, kukin taaplaa tyylillään.
Viimeksi muokannut Diksi, To 04.10.2012 21:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

aku506
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma 10.11.2008 19:52

Re: Kirjainten keräily miittien avulla

Viesti Kirjoittaja aku506 » To 04.10.2012 21:30

Mileleo kirjoitti:Itse pohdin tuota kanssa. Et jos pitää ne aakkoset saada tosissaan kasaan, ni miitit vaan kehiin. Kyllä sitä yhdelle päivälle miittejä saa järjestettyä, ni sit voi oikein olla sosiaalinen aakkosten metsästäjä. Voishan niillä miitellä myös saada 100 pistettäkin täyteen. Kätköjen nimiin voisi yhdistää kirkko, rautatie, 0km tai vastaavia samalla. Olis sit oikee haastepäivä ja varmasti olisi kävijöitä :)
"Z:n rautatieaseman 0km-kirkko"?
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Jykk€
Viestit: 205
Liittynyt: Ke 04.04.2012 11:59

Re: Kirjainten keräily miittien avulla

Viesti Kirjoittaja Jykk€ » To 04.10.2012 21:39

Itse mietin kerran että keräisin kaikki kirjaimet Megoilla ympäri mailmaa. Ihan uteliaisuuttani kysyisinkin mitä pahaa siinä on jos juku tekee haasteen jossa pitää olla aakkoset haettuna esim. miiteillä? Nyt jo on olemassa haaste GC3QRAQ senkin voi suorittaa miiteillä jos oikein ymmärsin. Öööö keltä se on pois jos joku harrastaa? Ite ollu Uutelassa vissiin kerran vai kaksi kun on sopivasti kohdalle sattunu ja ainakin viimeksi kävijöitä oli yli sadan, tarkalleen 124kpl ja hauskaa oli. Jos jollekkin idealle ei itse lämpene miksi sitä ei pitäisi suoda muille, en vaan ymmärrä?

Jykk€

Avatar
arisoft
Viestit: 1224
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kirjainten keräily miittien avulla

Viesti Kirjoittaja arisoft » To 04.10.2012 22:15

Itse en ole Uutelen miiteissä kirjainten vuoksi käynyt kun ei ole ollut edes sopivia kirjaimia juuri tarjolla - ainakaan usein. Esitetyistä ehdotuksista jotenkin järkevältä kuulosti tuo kerran viikossa pidettävä miitti. Miitin järjestäjänhän ei ole pakko miittiin osallistua eikä lokikirjaakaan tarvita miitissä, joten tuo olisi varsin helppo järjestää. Osallistumiseksi riittää, jos ajaa autolla paikan ohi tai katsoo netistä miittipaikan web-camia.

Avatar
MooseM
Viestit: 215
Liittynyt: To 21.12.2006 17:15
Paikkakunta: Hattula,Kanta-Häme

Re: Kirjainten keräily miittien avulla

Viesti Kirjoittaja MooseM » To 04.10.2012 22:57

arisoft kirjoitti: Miitin järjestäjänhän ei ole pakko miittiin osallistua eikä lokikirjaakaan tarvita miitissä, joten tuo olisi varsin helppo järjestää. Osallistumiseksi riittää, jos ajaa autolla paikan ohi tai katsoo netistä miittipaikan web-camia.
No pirskatti,mähän osallistun tästälähin jokaiseen miittiin.Kuka sen ohiajamisen todentaa taikka kuka tutkii mun surffailuja :lol: :lol: :lol: .
Älähän nyt taas Arisoft hassuja haastele,kyllähän se miitissä käyntikin jollakin tavalla pitää todistaa.

Avatar
arisoft
Viestit: 1224
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kirjainten keräily miittien avulla

Viesti Kirjoittaja arisoft » To 04.10.2012 23:34

MooseM kirjoitti:Älähän nyt taas Arisoft hassuja haastele,kyllähän se miitissä käyntikin jollakin tavalla pitää todistaa.
Tokihan minä sinua uskon välittömästä kun olet esittänyt päättelyllesi jotain todisteita. Mutta siihen asti luulen niin, että kun eventistä ei vaadita säännöissä mitään todistetta, niin ainoa hyväksyttävä keino poistaa eventtiloggaus on jotenkin todistaa se, ettei loggaaja ole siihen osallistunut. Ja lokikirja ei kelpaa perusteeksi, koska eventtiin osallistumisessa ei säännöissä vaadita nimeä lokikirjassa tai edes lokikirjaa.
Event Cache Logging Guidelines: An event cache can be logged online if the cacher has attended the event. Event cache owners can request that cachers sign a logbook, but this is optional and cannot be a requirement for logging an event cache.
Mega eventissä onkin sitten toisenlaiset säännöt.
Viimeksi muokannut arisoft, Pe 05.10.2012 0:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
gnutcha
Viestit: 274
Liittynyt: Ke 18.11.2009 22:19
Paikkakunta: Turku

Re: Kirjainten keräily miittien avulla

Viesti Kirjoittaja gnutcha » To 04.10.2012 23:41

Eventeissähän ei itse asiassa saa edes vaatia kirjaan lokkaamista. Rikkoo sääntöjä sinällään, jos esim. kuvauksessa sanotaan, että "eventtiin voit osallistua kirjoittamalla nimesi kirjaan". Itselläni joku eventti taannoin ei edes menny läpi tämän lauseen kanssa :)

Avatar
Duracell76
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 18.11.2009 20:25
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Kirjainten keräily miittien avulla

Viesti Kirjoittaja Duracell76 » Pe 05.10.2012 0:13

gnutcha kirjoitti:Eventeissähän ei itse asiassa saa edes vaatia kirjaan lokkaamista. Rikkoo sääntöjä sinällään, jos esim. kuvauksessa sanotaan, että "eventtiin voit osallistua kirjoittamalla nimesi kirjaan". Itselläni joku eventti taannoin ei edes menny läpi tämän lauseen kanssa :)
Minulla on ollut maininta että Event book löytyy miitistä, mutta vaatimuksia ei ole ollut.

Näin on myös sunnuntaisessa Matkakertomuksia-miitissä.
Sinne ja takaisin, eksyin tai en.

tanjuli
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 29.08.2008 16:49

Re: Kirjainten keräily miittien avulla

Viesti Kirjoittaja tanjuli » Pe 05.10.2012 9:00

MooseM kirjoitti:.
Älähän nyt taas Arisoft hassuja haastele,kyllähän se miitissä käyntikin jollakin tavalla pitää todistaa.
Minun miiteissäni ei ole lokikirjaa, eikä tule. Luulen tietäväni muutenkin :) .
Etsin sieltä, etsin täältä. Jotain mikä ei kadonnutkaan.

Avatar
FireFox-71
Viestit: 239
Liittynyt: Su 10.10.2010 19:20
Paikkakunta: Virrat

Kirjainten keräily miittien avulla

Viesti Kirjoittaja FireFox-71 » Pe 05.10.2012 11:37

Jopas olikin ajatus...vaikka olikohan ajatuksen perimmäinen tarkoitus herättää keskustelua aiheesta "Aakkoskätköt"

Kyseinen laji kun taitaa ainakin toisinpaikoin olla purkki piiloon ja purkille nimi joka alkaa tietyllä kirjaimella...ja mitä on kyseisten sarjojen toteutuksia tullut ihmeteltyä, on asiayhteys kirjaimeen toisinaan hyvinkin väkisin väännetty... (olikohan tarpeeksi monimutkainen ilmaisu?)

Tämä ei toki tarkoita, että aakkoskätkö olisi minusta automaattisesti KK - kökkö kätkö, sillä varmasti joukkoon mahtuu asiallisiakin toteutuksia.

Tästä johtuen miitin perustaminen pelkästään jonkin kirjaimen vuoksi on minusta vähän tilastokikkailua, mutta ehkäpä saattaisin jossakin X tai O miitissä piipahtaakin, ainakin uteliaisuudesta katsomassa ketä on paikalla.

Eräässä kohdassa "ehdotettu" aakkospowertrail taas kuulostaa mielenkiintoiselta...hmmm...mitenkähän sen tekisikään :)
Se ettet tiedä, ei tarkoita ettei voisi olla.

______________________Kettu Kuittaa

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Miitit”