Stockholm cleaning 2010 (GC23RZK)

Keskustelua tulevista ja suunnittelun alla olevista miiteistä
Avatar
ekhoc
Viestit: 312
Liittynyt: To 04.01.2007 22:59

Re: Stockholm cleaning 2010 (GC23RZK)

Viesti Kirjoittaja ekhoc » Ke 31.03.2010 23:11

Turun satamaan pääsee junallakin ihan suoraan, vinkiksi :wink:

Avatar
Salaneuvos
Viestit: 419
Liittynyt: Pe 11.05.2007 16:02
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Stockholm cleaning 2010 (GC23RZK)

Viesti Kirjoittaja Salaneuvos » To 01.04.2010 17:17

Itse ajattelin mennä omalla autolla koska.
A.en viihdy junassa/Linja-autossa.
B. samalla voin poimia matkalta purkkeja.
Fortuna Favet Fortibus

Avatar
Duracell76
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 18.11.2009 20:25
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Stockholm cleaning 2010 (GC23RZK)

Viesti Kirjoittaja Duracell76 » To 01.04.2010 21:12

Aamulla pääsin jälleen Suomeen, mutta pettymyksekseni vain käymään. Pomo ilmoitti että vielä pitäisi heittää lenkki Belgian kautta ja lastata paluumatkalla kukkia Hollannista. :evil: Ensi viikon torstaina pääsen kuulemma varmasti vapaalle, eli juuri sopivasti ennen perjantaista eventiin lähtöä. 3,5 viikkoa on vasta tullut oltua tien päällä yhteenmenoon, jollei noita laivoja lasketa mukaan. :shock:

Kysymyksiä on näemmä tullut paljon, ja ilokseni huomasin että kaikkiin on tainut tulla jo vastaus. Jos jotain kysymyksiä on vielä auki, niin kannattaa heittää tänne ennen huomista puolta päivää. Silloin siirryn taas odottelemaan laivaan pääsyä. Tai olenhan minä jo Vuosaaressa odottelemassa Scania merkkisessä yksiössä. :lol:
Sinne ja takaisin, eksyin tai en.

Avatar
mikko&sira
Viestit: 466
Liittynyt: La 06.01.2007 10:35
Paikkakunta: Espoo

Re: Stockholm cleaning 2010 (GC23RZK)

Viesti Kirjoittaja mikko&sira » Ma 05.04.2010 13:08

Jos ottaa fillarin mukaan, niin se viedään laivaan kaiketi autokannelle samaa reittiä kuin autotkin, vai...?
Onko kellään kokemustä pyörän kuljettamisesta laivassa? Kuinka paljon aiemmin satamassa tulee pyörän kanssa olla verrattuna matkustajaan ilman kulkuvälineitä?
Ennen pyörän hilaamista laivaan on ilmeisesti saatava Duracellilta oma matkalippu. Kaipa sen pyörän kuljetusmaksun voi maksaa erikseen tuolla satamassakin.
Maailma on erilainen geokätköilijän silmin.

nsk
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 19.09.2007 20:30
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Stockholm cleaning 2010 (GC23RZK)

Viesti Kirjoittaja nsk » Ma 05.04.2010 15:31

mikko&sira kirjoitti:Jos ottaa fillarin mukaan, niin se viedään laivaan kaiketi autokannelle samaa reittiä kuin autotkin, vai...?
Onko kellään kokemustä pyörän kuljettamisesta laivassa? Kuinka paljon aiemmin satamassa tulee pyörän kanssa olla verrattuna matkustajaan ilman kulkuvälineitä?
Ennen pyörän hilaamista laivaan on ilmeisesti saatava Duracellilta oma matkalippu. Kaipa sen pyörän kuljetusmaksun voi maksaa erikseen tuolla satamassakin.
Juu, samaa reittiä viedään ku autotkin. Muistaakseni viime vuonna mentiin silleen että fillarit pääsivät autokannelle viimeisenä autojen jälkeen, mutta Tukholmassa tultiin sitten ensimmäisenä ulos. Tuossa matkavarauksessa lukee että autoja suositellaan saapuvaksi satamaan hyvissä ajoin, vähintään 1-1,5 tuntia ennen laivan lähtöaikaa. Eiköhän mekin siellä taas olla palloilemassa reilua tuntia aiemmin. Kyllä fillaripaikka varmaan kannattaa varata etukäteen, viime vuonna tuli vastaan joitain matkoja joihin fillareita ei enää saanut varattua joten kävi mielessä että olisikohan silleen että polkupyörä vie yhden autopaikan ja autopaikkojen täyttyessä ei oteta enää polkupyöriäkään kyytiin. Vaikka se pyörä ei pahemmin tilaa siellä seinän vieressä viekään.
Kirjota isol seinään "tääl on oltu" / Näkemällä uutta saan kaikesta tolkun
Mä kävelen kotiin joka kerta eri polkuu / Katon maisemii ja astun jalat solmuun
-Asa-

Avatar
Duracell76
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 18.11.2009 20:25
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Stockholm cleaning 2010 (GC23RZK)

Viesti Kirjoittaja Duracell76 » Ke 07.04.2010 6:05

Vihdoinkin takaisin Suomeen päin pitkällä lautalla (Travemünde-Helsinki) kukkien kanssa. Ehtii ehkä käymään kotona vajaan vuorokauden ennen eventtiin lähtöä. Saa nähdä missä kunnossa olen eventissä, eilisen illan kukkalastaukset Hollannissa rikkoivat alaselän ja onnistuin toisen jalan varpaatkin telomaan. Sit jotkut kehtaa sanoa kukkien parissa työskentelyä kevyeksi työksi.

Pyörät tosiaan menee autokannelle autojen kanssa. Polkupyörän hinta oli 6€/suunta etukäteen maksettuna. Mutta Viking LKinen sivulta löytyy varmaan mitä se maksaa terminaalilla maksettuna. Itse tulen terminaalille noin 1-1,5h ennen laivan lähtöä ja käyn hakemassa liput niille jotka ovat ottaneet ne minun kautta.

Mutta nyt palaan takaisin kuljettajien messiin parantamaan maailmaa.
Sinne ja takaisin, eksyin tai en.

Avatar
mikko&sira
Viestit: 466
Liittynyt: La 06.01.2007 10:35
Paikkakunta: Espoo

Re: Stockholm cleaning 2010 (GC23RZK)

Viesti Kirjoittaja mikko&sira » Ke 07.04.2010 14:11

Pyörälle täytyy olla "oma" matkalippu ja kun pyörää on ajamassa rampille, täytyy kuskilla olla oma matkalippu myös mukana. Siis ensin on Duracellilta saatava oma lippunsa ennen kuin voi polkea autokannelle. Tilaa pyörille oli vielä ainakin tänään kun itselleni pyöräpaikan varasin. Terminaalista ostettuna veloittavat lipusta kuulemma 5 euroa extraa, joten ennakkoon ostettuna saa lipun varmemmin ja oluen verran edullisemmin :D .
Maailma on erilainen geokätköilijän silmin.

Avatar
Duracell76
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 18.11.2009 20:25
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Stockholm cleaning 2010 (GC23RZK)

Viesti Kirjoittaja Duracell76 » Ke 07.04.2010 15:12

Tämän hetken sijaintini on N 56°6.74 E 016°51.64, mutta tunti ennen laivan lähtöä pyrin olemaan sijainnissa N 60°26.039 E 022°13.317. Voipi olla että olen jo vähän aikaisemmin, eli heti kun saan liput haettua.

Eli sieltä saa liput ne jotka ovat ottaneet minun kautta laivapaikan. Muutenkin siinä ehtii jo tekemään ensimmäisiä suunnitelmia yhdessä. Huonon kelin sattuessa (sateella), minut saattaa löytää sisätiloista.
Sinne ja takaisin, eksyin tai en.

Avatar
mikko&sira
Viestit: 466
Liittynyt: La 06.01.2007 10:35
Paikkakunta: Espoo

Re: Stockholm cleaning 2010 (GC23RZK)

Viesti Kirjoittaja mikko&sira » To 08.04.2010 12:57

Niin se vaan kohtalo puuttui viime hetkillä vaimon kolarin muodossa peliin ja jää matka minulta väliin. Onhan sitten ainakin yhdessä hytissä vähän väljempää. Vaimoni tila on ok, mutta vaatii sairaalassa tarkkailua ainakin viikonlopun yli.
Toivottavasti kimppakyytiläiset ennättävät reagoida tähän suunnitelman muutokseen.
Pitäkää hauskaa minunkin puolestani!
Maailma on erilainen geokätköilijän silmin.

Avatar
Duracell76
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 18.11.2009 20:25
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Stockholm cleaning 2010 (GC23RZK)

Viesti Kirjoittaja Duracell76 » To 08.04.2010 17:27

mikko&sira kirjoitti:Niin se vaan kohtalo puuttui viime hetkillä vaimon kolarin muodossa peliin ja jää matka minulta väliin. Vaimoni tila on ok, mutta vaatii sairaalassa tarkkailua ainakin viikonlopun yli.
Harmittavaa, mutta tärkeintä on että vaimosi on kunnossa. Peltiä saa aina uutta, ihmiseen löytyy varaosia paljon huonommin.
Sinne ja takaisin, eksyin tai en.

Avatar
Salaneuvos
Viestit: 419
Liittynyt: Pe 11.05.2007 16:02
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Stockholm cleaning 2010 (GC23RZK)

Viesti Kirjoittaja Salaneuvos » To 08.04.2010 18:01

Onko Muilla ollut ongelmia ladata kätköpakettia GC.com:in puolelta itse en saa millään onnistumaan. Vaikka tein kaikki ohjeiden mukaan.
Fortuna Favet Fortibus

Tinsika
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 14.12.2009 21:50

Re: Stockholm cleaning 2010 (GC23RZK)

Viesti Kirjoittaja Tinsika » To 08.04.2010 18:03

Mitäs Helsingin suunta? Onko joku lähdössä autolla? Tai onko vaikka kimppajunalähtijöitä?

joulu
Viestit: 29
Liittynyt: La 31.10.2009 22:36

Re: Stockholm cleaning 2010 (GC23RZK)

Viesti Kirjoittaja joulu » To 08.04.2010 18:31

PekkaH kirjoitti:Onko Muilla ollut ongelmia ladata kätköpakettia GC.com:in puolelta itse en saa millään onnistumaan. Vaikka tein kaikki ohjeiden mukaan.
Ihan nätisti sen sain ite ainakin tehtyy tänää. Heitäppä mulle viestii reissuun lähdön tiimoilta.

Avatar
Duracell76
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 18.11.2009 20:25
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Stockholm cleaning 2010 (GC23RZK)

Viesti Kirjoittaja Duracell76 » To 08.04.2010 18:43

joulu kirjoitti:
PekkaH kirjoitti:Onko Muilla ollut ongelmia ladata kätköpakettia GC.com:in puolelta itse en saa millään onnistumaan. Vaikka tein kaikki ohjeiden mukaan.
Ihan nätisti sen sain ite ainakin tehtyy tänää. Heitäppä mulle viestii reissuun lähdön tiimoilta.
Minä olen tehnyt paketin Tukholmasta keskustasta +15km. Otan miniläppärin mukaan +pari nokialaista datapiuhaa ja mini-usb piuhan, niin voidaan säätää niitä kännyköihin ja gepseihin vielä laivalla.
Sinne ja takaisin, eksyin tai en.

Avatar
Salaneuvos
Viestit: 419
Liittynyt: Pe 11.05.2007 16:02
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Stockholm cleaning 2010 (GC23RZK)

Viesti Kirjoittaja Salaneuvos » To 08.04.2010 19:27

Duracell76 kirjoitti:
joulu kirjoitti:
PekkaH kirjoitti:Onko Muilla ollut ongelmia ladata kätköpakettia GC.com:in puolelta itse en saa millään onnistumaan. Vaikka tein kaikki ohjeiden mukaan.
Ihan nätisti sen sain ite ainakin tehtyy tänää. Heitäppä mulle viestii reissuun lähdön tiimoilta.
Minä olen tehnyt paketin Tukholmasta keskustasta +15km. Otan miniläppärin mukaan +pari nokialaista datapiuhaa ja mini-usb piuhan, niin voidaan säätää niitä kännyköihin ja gepseihin vielä laivalla.
Huh hyvä tietää. Meinasi hiki nousta pintaan kun mietin mikä työ on ladata tarpeeksi kätköjä yksi tellen kepsiin :shock: :shock:
Fortuna Favet Fortibus

Avatar
Gandal491
Viestit: 246
Liittynyt: Su 21.10.2007 10:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Stockholm cleaning 2010 (GC23RZK)

Viesti Kirjoittaja Gandal491 » To 08.04.2010 20:25

PekkaH kirjoitti:Meinasi hiki nousta pintaan kun mietin mikä työ on ladata tarpeeksi kätköjä yksi tellen kepsiin :shock: :shock:
Näin olen itse tehnyt, kun on muutama kätkö, ja kun on Linux PC:ssä, enkä tähän asti vaivautunut perehtymään siihen, miten saadaan Linux ja Garmin tekemään yhteistyötä. Mutta nyt, kun oli niin iso määrä kätköjä, sain poikani auttamaan (kun hän se tietokoneguru on meidän perheessä!), instaloimme sen Babel-jutun, ja hän sai 300 kätköä menemään piuhaa pitkin Garminiin yhdellä komennolla!

Mutta, ihmettelin sitten, että oli tullut vain GC-koodin, kätkön nimi ja koordsit. Ei yhtään kätkön kokoa, D- tai T-arvoa - onko tämä normaalia? Onko sama Windowsin puolella? Kokemuksia?

Gandal491

aku506
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma 10.11.2008 19:52

Re: Stockholm cleaning 2010 (GC23RZK)

Viesti Kirjoittaja aku506 » To 08.04.2010 20:37

Gandal491 kirjoitti:
PekkaH kirjoitti:Meinasi hiki nousta pintaan kun mietin mikä työ on ladata tarpeeksi kätköjä yksi tellen kepsiin :shock: :shock:
Näin olen itse tehnyt, kun on muutama kätkö, ja kun on Linux PC:ssä, enkä tähän asti vaivautunut perehtymään siihen, miten saadaan Linux ja Garmin tekemään yhteistyötä. Mutta nyt, kun oli niin iso määrä kätköjä, sain poikani auttamaan (kun hän se tietokoneguru on meidän perheessä!), instaloimme sen Babel-jutun, ja hän sai 300 kätköä menemään piuhaa pitkin Garminiin yhdellä komennolla!

Mutta, ihmettelin sitten, että oli tullut vain GC-koodin, kätkön nimi ja koordsit. Ei yhtään kätkön kokoa, D- tai T-arvoa - onko tämä normaalia? Onko sama Windowsin puolella? Kokemuksia?

Gandal491
Riippuu tavasta jolla siirrät. Toiset tavat tekevät vain tuon. Toiset lisäävät kaiken mahdollisen.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
Duracell76
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 18.11.2009 20:25
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Stockholm cleaning 2010 (GC23RZK)

Viesti Kirjoittaja Duracell76 » Pe 09.04.2010 13:18

Yllätyin jälleen positiivisesti siitä miten pieneen tilaan saa pakattua tavarat kun ottaa mukaan vain kaikkein tarpeellisimmat mukaan.
Sinne ja takaisin, eksyin tai en.

Avatar
kukkamaaria
Viestit: 179
Liittynyt: Ma 25.02.2008 10:21
Paikkakunta: Turku

Re: Stockholm cleaning 2010 (GC23RZK)

Viesti Kirjoittaja kukkamaaria » Pe 09.04.2010 13:33

uih, kannattaa varautua jonkinlaisella sadevaatetuksella -> http://www.foreca.fi/Ruotsi/tasmasaa/Tukholma
Toivotaan että ennuste vielä muuttuu ja saadaan nauttia keväisen aurinkoisesta kätkökelistä. :)

Laivalla nähdään!

Avatar
Duracell76
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 18.11.2009 20:25
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Stockholm cleaning 2010 (GC23RZK)

Viesti Kirjoittaja Duracell76 » Su 11.04.2010 13:46

Kiitos kaikille mukana olleille, oli todella mukava reissu! Paljon uusia naamoja tuli tavattua. :D

Toimin vielä Turussa paikallisoppaana muutamilla kätköillä ennen kuin lähdin kotiin. Sen verran olin väsynyt reissun jäljiltä että nukahdin puoleksi tunniksi suihkussa kun istuin jakkaralla ja annoin kuuman veden lämmittää kipeää selkääni. :lol:
Sinne ja takaisin, eksyin tai en.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Miitit”