Fiksut kätköilijät

Yleistä keskustelua kätköilystä
nallukka60
Viestit: 1
Liittynyt: Ke 10.12.2014 11:30

Fiksut kätköilijät

Viesti Kirjoittaja nallukka60 » Su 20.03.2022 10:53

Siis kuinka yleistä on että logissa pitää paljastaa miten löytää kätkö. Tässä esimerkki ensimmäisestä : Löytyi eikä tarvinnut edes tyhmiä lisäpurkkeja penkoa. KK.
Toinen : No nyt oli kätkön tekijällä lähtenyt homma vähän lapasesta.
Outo että x kuitenkin omissa kätköissä on laittanut tarkasti mitä saa kirjoittaa.

No varmaan harmitti kun ei heti löytynyt kätkö !

Kaarnijärvi
Viestit: 24
Liittynyt: Ma 13.11.2017 20:50

Re: Fiksut kätköilijät

Viesti Kirjoittaja Kaarnijärvi » Su 20.03.2022 11:26

Minä en kyllä näistä saa vinkkejä. Ehkä olen vain tyhmä.

SonofSurfbird
Viestit: 51
Liittynyt: Su 31.05.2020 19:16

Re: Fiksut kätköilijät

Viesti Kirjoittaja SonofSurfbird » Su 20.03.2022 11:48

Tervetuloa meidän tyhmien kätköilijöiden kerhoon.

Toki en tiedä mistä kätköistä on kysymys enkä tiedä kuka on x ja kuka x. Minä olen vaan SoS.

Jos siellä on lapanen, jossa on lokikirja, niin sitten on kai spoilaus?

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Fiksut kätköilijät

Viesti Kirjoittaja arisoft » Su 20.03.2022 12:07

nallukka60 kirjoitti:
Su 20.03.2022 10:53
Siis kuinka yleistä on että logissa pitää paljastaa miten löytää kätkö
Sellaista sattuu silloin tällöin varsinkin jos lokkauksessa kirjoitetaan jotain itse kätköstä eikä esim. säätilasta.

Antamasi esimerkit olivat kuitenkin sieltä aivan lievimmästä päästä, sillä ne voi ymmärtää spoilaamiseksi vain jos jo tietää millainen kätkö on. Sitten kun kätkön on jo löytänyt onkin hauska lukea miten se oli spoilattu lokkauksissa mutta ei vaan hoksannut.
Viimeksi muokannut arisoft, Pe 01.04.2022 13:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

TimoKoo
Viestit: 27
Liittynyt: Ke 03.04.2019 13:29

Re: Fiksut kätköilijät

Viesti Kirjoittaja TimoKoo » Su 20.03.2022 15:17

Mitenkähän tuo toisten nimimerkkeihin viittaaminen keskustelussa... ihan kun siitä olisi aiemminkin ollut puhetta ettei sellainen ole oikein hyvän tavan mukaista.
Kätköilijöiden ikäkin vaihtelee 5v- 75+v, joten varmasti tulee hyvinkin erilaisia lokkauksia. Toki jos tulee täysin asiatonta tai spoilaavaa lokia niin voi pyytää lokkaajaa korjaamaan kommenttiaan, mutta muuten lokkailkoon jokainen tyylillään :)

Avatar
geocache.fi
Geocache.fi
Geocache.fi
Viestit: 771
Liittynyt: To 27.09.2012 23:47

Re: Fiksut kätköilijät

Viesti Kirjoittaja geocache.fi » Su 20.03.2022 16:15

TimoKoo kirjoitti:
Su 20.03.2022 15:17
Mitenkähän tuo toisten nimimerkkeihin viittaaminen keskustelussa... ihan kun siitä olisi aiemminkin ollut puhetta ettei sellainen ole oikein hyvän tavan mukaista.
Jep, tämähän on ohjeissa selkeästi kielletty.

Jos otsikoi ketjun "Fiksut kätköilijät" niin kannattaisi ehkä olla sitten itse fiksu :D :D :D

// haksu10
Kattava ohje tilasto-ongelmien ratkaisemiseen
Kaikki ohjeet * Yhteydenotot (Yhteydenotot vain ko. sivun ohjeistuksen mukaan)

Avatar
taaru
Viestit: 166
Liittynyt: To 21.12.2006 0:59
Paikkakunta: Nokia

Re: Fiksut kätköilijät

Viesti Kirjoittaja taaru » Su 20.03.2022 17:33

Oletetaan, että olen kätköilijä x ja olin kätköilemässä kätköilijä y:n kanssa. Löytäisimme kätkön heti, koska camo olisi hyvinkin tuttu. Sitten vasta huomaisin ne lisäpurkit. Kätköilijä y ei jaksa innostua tällaisistä ylimääräisistä säädöistä, vaan kokisi ne turhana. Kätköilijä x puolestaan pitäisi toteutusta hassuna ja ajattelisi, että piilottaja on innostunut tekemään pikku hauskuutuksen kätköpaikalle.

Oletetaan, että lukiessaan loggaukset kätkön tekijä loukkaantuu niiden sisällöstä, koska hän onkin ollut täysin tosissaan toteutusta tehdessään ja kuvitellut, että vaikeuttaa kätkön löytymistä ylimääräisellä rekvisiitalla. Koska hän itse tietää toteutuksen, niin loggaukset vaikuttavat spoilaavilta ja tämän vuoksi hän haluaa purkaa loukkaantumistaan keskustelupalstalla.

Jos oletetaan, että olen kätköilijä x, niin sen sijaan, että kätkön tekijä kirjoittaa tänne, hän olisi voinut laittaa viestin minulle, jolloin asia olisi voitu selvittää suoraan ja olisin voinut korjata loggauksen neutraaliin muotoon KK.
Kell' onni on, se onnen kätkeköön.

Puuha
Viestit: 121
Liittynyt: To 27.09.2012 16:06

Re: Fiksut kätköilijät

Viesti Kirjoittaja Puuha » Ke 30.03.2022 8:18

Kyllähän oma turhautuminen monesti puretaan lokkkauksessa vähän liiankin helposti kertoen yksinkertaisesti kiireestä ettei joudeta miettimään oikeastaan mitään.

Pääasia kun mahdollisimman nopeasti suoriudutaan nimimerkin kirjoituksesta. Joskus on jopa enemmän huvittavaa nämä purkautumiset lokkausten yhteydessä, kun ei ollutkaan ihan naps ja kops. Mutta lokkaukset kertovat monesti enemmän kätköilijästä, hänen ajatusmaailmasta yleisellä tasolla sekä millaisista purkeista tykkää kuin itse lokatusta kätköstä.

Yleensä ne kätköt joissa on mielensäpahoittajat käyneet on yleensä jokin pointti huomattavana ja tekee kätköstä enemmän kiinnostavan.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”