Haastateltavaa Kaupunkilehti Varttiin

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » Su 25.03.2007 20:59

Lähetin sähköpostia toimittajalle, että jos muut eivät ole ilmoittautuneet niin tulepa tekemään juttu. Lauantaina klo 10 aloitimme. Esittelin toimittajalle ja valokuvaajalle 2 omaa kätköäni siten, että iskin toimittajalle gepsin käteen, neuvoin lyhyesti miten homma toimii ja käskin etsiä. Reportteri vastusteli ensin hieman, mutta innostui kovasti jo toisen kätkön kohdalla. Lopuksi vein kaksikon katsomaan TeamHopon Vettä ja Betonia-kätkön toteutusta. Sielläkin annoin heidän etsiä rauhassa kunnes luovuttivat. Näytin kätkön heille, ja molemmat totesivat jotta "no nyt ymmärrän miksi tämä homma kiinnostaa". Lupasivat olla spoilaamatta kätköjen yksityiskohtia.

Toimittaja, joka kertoi olevansa opiskelija työharjoittelussa tuntui innostuvan harrastuksesta ja sanoi että lehden pitäisi ilmestyä 4.4.2007. Ei kun sitä vaan sitten odottelemaan, ja toivomaan että lehtijuttu antaisi ihmisille tietoa ja virikkeitä tästä harrastuksesta.

(posting: groundspeak + haksu10)

Avatar
ilkant
Viestit: 464
Liittynyt: Ke 18.04.2007 14:05
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ilkant » Ke 18.04.2007 14:26

Kyllä se artikkeli onkin 4.4.2007 ilmestyneessä lehdessä sivulla 6.

Olisi jännittävää tietää, saako tuollaiset lehtiartikkelit uusia ihmisiä kiinnostumaan kätköilystä. Onko siis lehden ilmestymisen jälkeen tullut paljonkin uusia kätköilijöitä? (Minä olen tiennyt asiasta jo toista vuotta.)

Avatar
Haaskalintu
Viestit: 950
Liittynyt: Pe 26.01.2007 15:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Haaskalintu » Ke 18.04.2007 16:54

ilkant kirjoitti:Kyllä se artikkeli onkin 4.4.2007 ilmestyneessä lehdessä sivulla 6.

Olisi jännittävää tietää, saako tuollaiset lehtiartikkelit uusia ihmisiä kiinnostumaan kätköilystä. Onko siis lehden ilmestymisen jälkeen tullut paljonkin uusia kätköilijöitä? (Minä olen tiennyt asiasta jo toista vuotta.)
Yksi konkreettinen asia, mikä tapahtui välittömästi lehden ilmestyttyä oli että kuvassa näkynyt kätkö käytiin pöllimässä/hävittämässä jästien toimesta.

Kaikenlainen julkisuus on hyvä asia, siteeraan kokeneempaa kätköilijää: Erätulilla keskellä kaupunkia -miitissä Hessut totesi, että on mukavampi että joku ajattelee: "ahaa, tuo on varmaankin geokätköilijä" kun että "mitähän tuo mummo tekee puussa" :shock:

Ainakin omissa kätköissäni olen havainnut loggauksia sellaisten kätköilijöiden toimesta, jotka ovat juuri aloittaneet. Ja tiedän erään, joka varmasti vääntää tilaston, kuvaajan ja graafisen käyrän uusien kätköilijöiden kehityksestä ajan funktiona. Mutta en lähtisi häntä yllyttämään, ennen kuin hän on saanut varsinaiset duuniasiat kondikseen. (kokonaan toinen asia on se kuinka moni on aloittanut kätköilyn juuri tuon lehtijutun takia, todennäköisesti kuitenkin aika moni; olihan mannekiini tuossa jutussa sekä komea että fixu!) :lol:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”