Imukuppiteline gepsille: toimiiko?

Yleistä keskustelua kätköilystä
Sarva80
Viestit: 6
Liittynyt: Pe 28.03.2008 20:26
Paikkakunta: Melkkest Turus, mut ei iha!

Imukuppiteline gepsille: toimiiko?

Viesti Kirjoittaja Sarva80 » Su 17.08.2008 21:49

Moro!

Minulla kun on ns. maastomallinen gepsi, Garmin GPSMap 60 Cx, ja ajoittain olisi kiva saada laite näkökenttään autoillessakin niin tuollainen imukupilla tuulilasiin laitettava teline vaikuttaisi houkuttelevalta. Onko moisista kokemuksia ja jos niin minkälaisia? Kaikki tieto aiheen ympäriltä otetaan kiitollisena vastaan.

Avatar
el2
Viestit: 334
Liittynyt: To 28.06.2007 17:32
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Imukuppiteline gepsille: toimiiko?

Viesti Kirjoittaja el2 » Su 17.08.2008 22:06

Etrekin kanssa toimi oikein mainiosti. Itselläkin gepsin malli vaihtunut ja odottelen miten käy tuon 60 CX:n kanssa imukupille. Uskoisin toimivan koska painoeroa ei ole kuitenkaan valtavasti.
haittaaks se

tuulis
Viestit: 66
Liittynyt: Ma 15.10.2007 14:18

Re: Imukuppiteline gepsille: toimiiko?

Viesti Kirjoittaja tuulis » Su 17.08.2008 22:07

Minulla on omassa autossa joku yleismallin teline, joka on imukupilla.
Alkuun oli vaikeuksia saada pysymään imukuppia paikoillaan ikkunassa, mutta nyt se on pysynyt hyvin jo monta kuukautta.

Tosin, ei minulla siinä ole käsi-gps;ää ollut kertaakaan, vaan tarpeen tullen joko autonavi tai kännykkä.

Maksoi muistaakseni alle 20 euroo, mutta kuinka paljon alle, sitä en enää muista.
Olen tykännyt siitä, jossain vaiheessa mietin että eipä haittaisi vaikka olisi toinenkin jos toisessa on autonavi, niin toiseen sai kännykän tai käsi-gps;n.

slassu
Viestit: 20
Liittynyt: Ma 21.01.2008 11:58

Re: Imukuppiteline gepsille: toimiiko?

Viesti Kirjoittaja slassu » Su 17.08.2008 22:49

Sarva80 kirjoitti:Moro!

Minulla kun on ns. maastomallinen gepsi, Garmin GPSMap 60 Cx, ja ajoittain olisi kiva saada laite näkökenttään autoillessakin niin tuollainen imukupilla tuulilasiin laitettava teline vaikuttaisi houkuttelevalta. Onko moisista kokemuksia ja jos niin minkälaisia? Kaikki tieto aiheen ympäriltä otetaan kiitollisena vastaan.
Juuri samalle kapineelle mulla on autossa Garminin oma imukuppiteline. Toimii hyvin, tosin gepsi tärisee ihan holtittomasti jos se vain roikkuu imukupista. Etsin sellaisen paikan jossa gepsin saa telineessään sellaiseen asentoon että se samalla nojaa hiukan kojelautaan niin tärinäongelma poistui. Suosittelen lämpimästi tuota Garminin omaa telinettä.

slassu
slassu@geostapo.net

Avatar
Vilosparta
Viestit: 191
Liittynyt: Ma 19.02.2007 11:49
Paikkakunta: Hyvinkää / Tartto Viro

Re: Imukuppiteline gepsille: toimiiko?

Viesti Kirjoittaja Vilosparta » Ma 18.08.2008 11:18

Itselläni on 60 CS ja Garminin oma teline, hieman kallis, mutta toimii hyvin. Tuntui alkuun olevan melko heppoista tekoa, mutta ihmeen kestäväksi on osoittautunut. Todellakin tärisee ajon aikana, mutta kun hieman tukee vaikka kojelaudan reunaan niin toimii. Ei ole kertaakaan vielä irronnut itsekseen lasista. Suosittelen.
"Päivittäin googlaan KeithRichardsin ja jos hän elää minullakin menee hyvin (Antony Bourdain)"

SilverQuick
Viestit: 67
Liittynyt: Ma 15.01.2007 18:05
Paikkakunta: Vantaa

Re: Imukuppiteline gepsille: toimiiko?

Viesti Kirjoittaja SilverQuick » Ma 18.08.2008 13:50

Minulla on ollt pitkään käytössä Clas Ohlsonilta hankittu yleismallin "matkapuhelinteline" (lyhyellä varrella) ja se on toiminut hyvin.

Imukuppi pitää loistavasti. Lämäsin sen tuulilasiin yli kaksi vuotta sitten ja siinä se on aina pysynyt. Kerran se on siirretty vuokra-autoon ja takaisin. Mulla laitteessa on kiinni PDA, joka painaa arviolta kahden kännykän verran. Paksuimmat gepsit ei ehkä tuohon sovi.

Tämän mallin plussa on se, että itse telineosa on irroitettava ja imukuppivarren lisäksi mukana on tarrakiinnitettävä osa (molemmat kääntyvällä nivelellä). Tuosta toisesta voi tehdä kiinnikkeen johonkin muualle. Itsellä se on askarreltu moottoripyörän tankkilaukkuun ja näin voin pienellä liikkeellä siirtää tuon laitetelineen auton imukuppivarresta moottoripyörän tankkilaukkuun :D.

En ole ihan varma onko tällä hetkellä CO:ssa myynnissä oleva malli täsmälleen sama.

SilverQuick
Viestit: 67
Liittynyt: Ma 15.01.2007 18:05
Paikkakunta: Vantaa

Re: Imukuppiteline gepsille: toimiiko?

Viesti Kirjoittaja SilverQuick » Ma 18.08.2008 13:52

... niin, ja piti vielä sanomani, että tämä ei kyllä tärise tai pompi ajossa yhtään. Eli tuo joutsenkaula on tarpeeksi jäykkä.

Sarva80
Viestit: 6
Liittynyt: Pe 28.03.2008 20:26
Paikkakunta: Melkkest Turus, mut ei iha!

Re: Imukuppiteline gepsille: toimiiko?

Viesti Kirjoittaja Sarva80 » Ti 19.08.2008 21:22

Kiitokset kaikille vastaajille! Olipa nopeaa toimintaa =) Saattaapi valinta kohdistua tuohon Garminin omaan malliin, ja pitihän minun se polkupyörän ohjaustankoonkin kiinnitettävä Garmin-teline ostaa...

Avatar
Vilosparta
Viestit: 191
Liittynyt: Ma 19.02.2007 11:49
Paikkakunta: Hyvinkää / Tartto Viro

Re: Imukuppiteline gepsille: toimiiko?

Viesti Kirjoittaja Vilosparta » Ti 19.08.2008 21:50

Sarva80 kirjoitti:Kiitokset kaikille vastaajille! Olipa nopeaa toimintaa =) Saattaapi valinta kohdistua tuohon Garminin omaan malliin, ja pitihän minun se polkupyörän ohjaustankoonkin kiinnitettävä Garmin-teline ostaa...
Vain nopeat näkevät auringon :lol:
"Päivittäin googlaan KeithRichardsin ja jos hän elää minullakin menee hyvin (Antony Bourdain)"

slmnn
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 09.04.2008 6:41

Re: Imukuppiteline gepsille: toimiiko?

Viesti Kirjoittaja slmnn » Ke 20.08.2008 4:34

Itse tilasin hiljattain tälläisen halpiskiinnityksen:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.1043

On toiminut hyvin kännykän kanssa. GPS-laite saattaa olla liian paksu, mutta painon suhteen ongelmia tuskin tulisi. Yllättävän tukevaa tekoa on tuo. Joku näistä muista malleista saattaisi sopia hyvin GPS-laitteen pitelyyn.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”