Lokikirjan mielekkyys

Yleistä keskustelua kätköilystä
roksis
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 27.01.2015 18:11

Re: Lokikirjan mielekkyys

Viesti Kirjoittaja roksis » Ti 14.03.2017 18:25

Betty Blue kirjoitti:Hieman ehkä off topic, mutta tuli mieleen noista virtuaaliloggauksista... Onkos muilla ollut sama tilanne, kuin mulla silloin, kun mulla oli omia kätköjä: kun purkin laittaa jästimisen vuoksi hetkeksi hyllylle, niin heti päivän parin sisään ilmestyy loggaus, .
Virtuaalilokkaajista. Mulla heräsi epäilys kätköni lokkaajasta. Kuittausta ei löytynyt, niin laitoin hänelle viestiä ja kysyin siitä. Heti poisti lokkauksensa. Olen sen jälkeen pari kertaa katsonut hänen kätköilyään, niin onpa lokannut juuri hyllylle laitettuja kätköjä useamminkin.

TeemuH
Viestit: 432
Liittynyt: To 10.07.2008 14:45
Paikkakunta: Lahti

Re: Lokikirjan mielekkyys

Viesti Kirjoittaja TeemuH » Ti 14.03.2017 19:06

soildeposit kirjoitti:
TeemuH kirjoitti:"Ajoelin 50 metrin päästä ohi, joten kai tän voi kirjata löydetyksi. Olenhan paikan kuitenkin nähnyt"
Mielestäni Munzeilukin on tylsää juuri tuon takia, se on liian helppoa eikä siinä tule löytämisen iloa.
Mitä pikaisesti luin niin Munzeilussa pitää scannata qr koodi. Joten ihan vastaavasti se pitää löytää kuin geokätkökin. Vai menikö multa jotain ohi?
Sen verran meni ohi, että on myös virtuaalisia Munzeita, joissa koodia ei tarvitse skannata vaan ne voi kerätä juurikin ohi ajaessaan.

Avatar
Suhina
Viestit: 91
Liittynyt: Ke 27.08.2014 10:17

Re: Lokikirjan mielekkyys

Viesti Kirjoittaja Suhina » Ke 15.03.2017 7:37

Ja poistaisinko kylmästi nuo 7 kpl loggauksia netistä, joita ei kirjassa ole :?:
Rohkaisin mieleni ja mahdollisimman kohteliaasti yritin tiedustella näiden perään message centerin kautta tähän tyyliin:
Moi,
tarkastin kätkön **** - https://coord.info/GC**** logikirjaa. Sinulla on netissä loggaus päivämäärälle pp.kk.vvvv, mutta en löydä kuittaustasi kätkön logikirjasta. Oletko varmasti käynyt tällä kätköllä vai vahingossa logannut väärän kätkön netissä?
Jos et ole käynyt kätköllä, saanko poistaa loggauksesi?
t. s

No tietysti saan poistaa, mutta yritän nyt tässä kovasti olla kohtelias... :wink:
Suhina :?: - ihan metsässä

vyznev
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 22.06.2015 15:50

Re: Lokikirjan mielekkyys

Viesti Kirjoittaja vyznev » Ke 15.03.2017 11:45

Suhina kirjoitti:Moi,
tarkastin kätkön **** - https://coord.info/GC**** logikirjaa. Sinulla on netissä loggaus päivämäärälle pp.kk.vvvv, mutta en löydä kuittaustasi kätkön logikirjasta. Oletko varmasti käynyt tällä kätköllä vai vahingossa logannut väärän kätkön netissä?
Juuri näin. Itsekin olen yhden tämmöisen uteluviestin saanut eräästä ensimmäisistä löydöistäni. (Taisi olla löytö nro 9 mulle.) Meninpä sitten uudestaan paikan päälle katsomaan logia ja totesin, että porukkaloggauksesta oli tosiaan jäänyt mun nimmari pois. Eli ihan oikein ja aiheesta udeltu, mutta kyllä olis jonkin verran harmittanut, jos kätköttäjä olis vaan poistanut loggauksen kysymättä. Sen sijaan nyt tämä ongelma oli helposti korjattavissa ihan vaan raapustamalla puuttuva nimi logiin.

FINTeeVee
Viestit: 8
Liittynyt: To 27.10.2016 13:23

Re: Lokikirjan mielekkyys

Viesti Kirjoittaja FINTeeVee » Ke 15.03.2017 17:25

Velocy kirjoitti:
soildeposit kirjoitti:
FINTeeVee kirjoitti:Juu... Jos virtuaaliloggaukset olisivat yhtä päteviä, kuin fyysiset loggaukset vihkosessa, ei taitaisi juuri olla riemua rakennella toinen toistaan hienompia purnukoita pikku kikoilla höystettynä...
Nyt en ymmärrä mitä tarkoitat. Eli purkki löytyy mutta vihko vielä erikseen piilossa? Eli ilman vihkoa jää löytäjälle epäselväksi milloin kätkö on oikeasti löydetty? Miten etsijä osaa etsiä vihkoa eikä luule sen hävinneen tms?
Samaan aikaan kun virtuaalikätköilijöiden ryhmä tuntuisi kasvavan, ihmiset näkee yhä isompaa vaivaa tehdäkseen yhä hienompia ja monimutkaisempia kätkötoteutuksia. FINTeeVee todennäköisesti tarkoitti juuri tätä; on sekä kätköilijöille että kätköttäjälle turhauttavaa kun molemmat osapuolet näkevät mahdollisesti isonkin vaivan kätkön toteutukseen ja löytämiseen, ja toiset saattavat vain kotisohvaltaan kirjoittaa ne kaksi pahamaineista kirjainta koska ovat muka löytäneet kätkön.
Juuri näin...

Avatar
ansu75
Viestit: 241
Liittynyt: Ma 22.08.2011 21:43
Paikkakunta: Vihti

Re: Lokikirjan mielekkyys

Viesti Kirjoittaja ansu75 » La 25.03.2017 0:16

Tilhet kirjoitti:
Suhina kirjoitti:Jaksaisinko nyt nähdä sen vaivan, että yritän pyytää puuttuvia nettiloggauksia (jos ko. nimimerkkejä edes löydän GC.comista) :?:
Eipä tuohon nettilokin kirjaamiseen mitään velvollisuutta ole, vaikka fyysisen lokin olisikin kuitannut. Jos itse syystä tai toisesta jättäisin tietoisesti nettikirjailut väliin, saattaisin jopa lempeästi harmistua, jos niiden perään kyseltäisiin. Monelle voi kätkön esittelemään paikkaan tutustuminen ja itse kätkön etsiminen, hyvässä tapauksessa löytäminenkin, olevan vallan riittävä anti tästä harrastuksesta ilman tilastoitavia virtuaalipisteitä.

Ymmärrän toki kätkön tekijän halun saada palautetta. Onneksi ihan tyystin ei ole vielä kadonnut hyvä tapa kirjoittaa palautetta ja yleisemminkin etsintäkokemuksestaan siihen ensisijaiseen eli fyysiseen lokiin, jos tilaa on. Vahvasti taantunut tapa se kyllä on.
Meillä esim lapset juurikin mielellään kirjaavat nimensä fyysiseen logiin silloin kun innostuvat lähtemään mukaan (tai mina pakotan :twisted: )purkeille. Nettiloggaus heitä ei sitten kyllä kiinnosta. Olen koittanut kyllä omissa nettiloggauksissa mainita josko heistä jompikumpi tai molemmat ovat olleet mukana ihan siitä syystä että jos joskus intoutuvat tästä enemmän ja haluavat jälkikäteen tehdä logit nettiinkin niin niistä mun logeista näkyy millä purkeilla ovat mukana olleet.. (hirvee urakka sinänsä jos siihen ryhtyvät)
~Don't worry, be happy!~

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Lokikirjan mielekkyys

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ke 05.07.2017 2:35

Aihe "Lokikirjan mielekkyys" lienee käsitelty joten lukitsen ketjun.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Lukittu

Palaa sivulle “Yleistä”