Tuplalokkausten poisto

Yleistä keskustelua kätköilystä
Makeeija
Viestit: 25
Liittynyt: Pe 23.10.2015 20:52

Tuplalokkausten poisto

Viesti Kirjoittaja Makeeija » Pe 10.02.2017 16:40

Vasta reilu 1,5v kätköilijänä ja 1396 kätkön verran. Mutta onko niitä todella 1396? Nimittäin huomasin geocache(dot)fi:n tarkistuksessa kaksi tuplalokkausta, poistin ne sekä geocache -palvelulla ja sitten myös ko. kätköjen lokeista .comissa. Mutta ainakin heti geocaching(dot)com ei vaihtanut lokien kokonaismäärää. Joissain geocache tilastokuvissa on aiemminkin ollut vain 1394 ja joissain 1396. Olen olettanut tuon pienemmän johtuneen siitä, että kaikissa kätköissä ei ole ollut esimerkiksi D/T tietoja tai kokoluokistusta (eivät kuitenkaan nuo kaksi ole näkyneet esim. ?-pylväinä. Geocachen rajapyykeissä tasan 100 löydöt kyllä siirtyivät heti pari pykälää.

Tapahtuuko kokonaismäärän muutos viivellä sekä .fi että .com? Vai ovatko ne niin viisaita että ovat jo blokanneet tuplalokkaukset pois ja tuo 1396 on todellinen. Pohdin myös miksi nuo tuplalokit ovat tulleet. Ja todennäköisesti siksi että kännykällä .gom sivulle lokatessani on näkymisen suhteen viive aika iso ja olen ajatellut lokkauksen epäonnistuneen ja tehnyt uuden. Eka tupla oli jo ekan kätköilykuukauden aikana 2015 elokuussa, mutta toinen nyt 2016 joulukuussa. Jälkimmäisen muista selvästi olleen maastossa tehdyn.

Anteeksi kysymys, jos tämä on jo jossain selitetty, en jaksanut kahlata kaikkea läpi.

Makeeija/Make

Tussary
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 07.09.2011 8:15

Re: Tuplalokkausten poisto

Viesti Kirjoittaja Tussary » Pe 10.02.2017 17:38

UKK kertoo tuollaista:

Kokonaislöytömääräni on väärä / vaihtelee eri tilastossa.
Väärään kokonaislöytömäärään tai määrän vaihteluun eri tilastoissa on yleensä kaksi eri vaihtoehtoista syytä:
Ulkomaan löytöjä puuttuu, ne tulee itse lisätä tilastosivun kautta.
Sinulla on tuplaloggaus yhteen useampaan kätköön. Tarkasta tilanne tästä ja poista ne. Huomioi myös kohta: Sivuston lokeissa on mukana sellaisia lokejani jotka on poistanut geocaching.com:sta. Huomioi, että kokonaislöytömäärä ei asetu heti oikeaksi vaan voi vaatia uusia löytöjä, joiden myötä määrä asettuu kohdalleen.
Huomioi, että Lab Cache:t eivät ole varsinaisia kätköjä, niille ei ole löytöpäiviä, koko- tai maastotietoja jne. jne. ja ne näkyvätkin lähinnä kokonaislöytömäärätiedossa. Niissä tilastoissa, missä kokonaismäärä muodostuu tilaston tietojen laskennan tuloksena (esimerkkinä D/T -taulukko), käytetään kokonaissummana tilastoa muodostettaessa saatua yhteismäärää ja tällöin kyseinen määrä on Lab Cache-määrää pienempi kuin kokonaislöytömäärä.

Makeeija
Viestit: 25
Liittynyt: Pe 23.10.2015 20:52

Re: Tuplalokkausten poisto

Viesti Kirjoittaja Makeeija » Pe 10.02.2017 18:02

Jees juuri noin tein kuin UKK kertoo. Mutta olin hätäinen! Nyt 1,5 tunnin kuluttua kaksi kätköä postui .comista eli oikea löytömäärä on njyt 1394 !

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”