C Geo - Miten löytää ratkaistut mysterit?

Yleistä keskustelua kätköilystä
Puuha
Viestit: 121
Liittynyt: To 27.09.2012 16:06

C Geo - Miten löytää ratkaistut mysterit?

Viesti Kirjoittaja Puuha » Su 03.07.2016 14:09

Miten saisi C Geo:lle kartalla näkymään ratkaistut mysteerit yhdessä muiden kätköjen ohessa? Koska laitteita on useita olisi hyvä jos jokaiseen saisi nämä ratkaistut mysteerit näkymään mahdollisimman helposti. Näin olisi helpompaa taivaltaessa pitkin maita ja mantuja käydä hakemassa nämä ratkotut pois jos ne näkyisivät live-kartassa muiden kätköjen lomassa kaikilla laitteilla sitä mukaan kun niitä ratkotaan.

Ajatuksia, ideoita tai muuta vastaavaa ratkaisua?

Avatar
stebu
Viestit: 612
Liittynyt: Pe 02.11.2007 0:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: C Geo - Miten löytää ratkaistut mysterit?

Viesti Kirjoittaja stebu » Su 03.07.2016 14:19

Jos laitat GC.comin kätkösivustolle korjatut naatit (listauksen alussa, alkuperäisten naattien vieressä kynä), niin c:geo näyttää myssen niissä naateissa.
-stebu

Puuha
Viestit: 121
Liittynyt: To 27.09.2012 16:06

Re: C Geo - Miten löytää ratkaistut mysterit?

Viesti Kirjoittaja Puuha » Su 03.07.2016 16:07

Juu, niin tekee kun päivittää ko. mystin tiedot. Eli vieläkin menee arpomiseksi.

Pitäisi saada juurikin näkymään niin että näkee suoraan päivittämättä mitkä mystit on ratkaistu haettavaksi sitä mukaan kun niitä ratkaistaan niin että näkisi samalla myös muut kätköt kartalla. Voisi sitten järjestyksessä niitä napsia kun eteen tulee oli käytössä mikä laitteista tahansa ilman että jokaista mystiä pitäisi alkaa päivittämään ja tallentamaan sen hetkiseen laitteeseen.

Avatar
ismo485
Viestit: 79
Liittynyt: Ma 14.10.2013 7:24
Paikkakunta: Muurame

Re: C Geo - Miten löytää ratkaistut mysterit?

Viesti Kirjoittaja ismo485 » Su 03.07.2016 19:18

Minä olen tehnyt gpx-tiedoston (joko gc.fi:n tai project-gc:n kautta), joka sisältää ratkotut mysteerit sekä muut kätkötyypit haluamaltani alueelta tai reitiltä. Tämän tiedoston olen sitten ladannut sitten sen c:geohon. Silloin kaikki ratkotut mysteerit näkyvät heti oikeilla paikoilla. Eikä tarvitse olla huolissaan online yhteyksistä. Toimii kaikkialla korvessa, vaikka tabletin/puhelimen kentät olisivat hakusassa.
Loggaukset voi joka tapauksessa tehdä onlinena, vaikka kätködata olisikin offlinena.

Cache bird puolestaan näyttää punasen rinkulan ratkottujen mysteerien kuvakkeessa, jos com:lle on tallentanut ratkotut koordinaatit. Tällä keinoin saa myös suunnittelemattomalle reitille mysteerit näkyviin.

ismo485

Puuha
Viestit: 121
Liittynyt: To 27.09.2012 16:06

Re: C Geo - Miten löytää ratkaistut mysterit?

Viesti Kirjoittaja Puuha » Su 03.07.2016 21:26

Aew... :?

No, ei voi mitään. Jatketaan hakuammunnalla sillä useampaan laitteeseen ratkottujen mystien päivittely vie sen verran aikaa ettei vastaa enää tarkoitusta.

Noh, jos joskus olisi sellainen ominaisuus tulossa sitten päivitysten matkassa C Geo:n ominaisuuksiin. Tuo Cache Bird ei oikein vakuuttanut kun sitä vilasin.

Ephief
Viestit: 35
Liittynyt: Ti 07.08.2012 15:40

Re: C Geo - Miten löytää ratkaistut mysterit?

Viesti Kirjoittaja Ephief » Ma 04.07.2016 0:02

Minulla on kirjanmerkkilista ratkaistuista mysteereistä. Kirjanmerkkilistasta olen tehnyt Pocket Queryn. C:geossa saa haettua suoraan Pocket Queryn -> lataa koko listan (se lataa vain 20 kerralla, pitää skrollata listaa ja ladata aina uudet 20). Sitten vain tallentaa koko listan omalle tallennettujen kätköjen listalle.

Tämän ratkaisun heikkouksia:
- Uudet ratkaistut kätköt eivät mitenkään automaattisesti siis tule C:geoon näkyviin, mutta niitä voi joko yksitellen lisätä tallennettuihin tai ladata koko Pocket Queryn uudelleen.
- Tallennettuihin kätköihin jää tallennushetken tila, eli jos kätkö vaikka disabloituu tallennuksen jälkeen, se ei automaattisesti päivity. Toisaalta koko tallennettujen listanhan saa päivitettyä kerralla yhdellä painalluksella.
Kuva

tittat
Viestit: 75
Liittynyt: La 23.10.2010 8:50

Re: C Geo - Miten löytää ratkaistut mysterit?

Viesti Kirjoittaja tittat » Ma 04.07.2016 8:42

Minusta tuo ismon keino on kätevä.

Mullla on geocache.fi:ssä pikahakuvalinta ratkotuille mysseille (uudet ratkotut päivittyvät automaattisesti listaan). Kätköilen pääasiassa gepsillä ja ladatessani gepsiin kätköretkeä varten kätköjä, tallennan gpx-tiedostot googlen driveen, josta saan ne kätevästi importattua myös kännykkään tai tablettiin c:geo:n käyttöön (c:geo on gepsiä kätevämpi hakujärjestyksen suunnitteluun yms.)Tallennusmerkistä näen heti, mikä mysseistä on ratkottu.

jykke1969
Viestit: 25
Liittynyt: To 16.05.2013 10:24
Paikkakunta: Pori

Re: C Geo - Miten löytää ratkaistut mysterit?

Viesti Kirjoittaja jykke1969 » Ma 04.07.2016 9:46

Kun c:geolla lisää reittipisteen, niin samallla svulla alhaalla on valinta josta saa tallennettua nämä uudet naatit c:geoon. Sen jälkeen livekartalla näyttää mysteerin lopullisen sijainnin. Alkuperäiset naatit näkyvät punaisena ympyränä. Itse käytän tuota toimintoa kaikkien ratkaistujen mysteerien kanssa, koska siellä on myös vaihto ehto josta saatallennettua ne samalla Geocaching.comiin. Saa kerralla hoidettua molemmat. Niin ja tämä toimii myös multien kanssa.

Puuha
Viestit: 121
Liittynyt: To 27.09.2012 16:06

Re: C Geo - Miten löytää ratkaistut mysterit?

Viesti Kirjoittaja Puuha » Ma 04.07.2016 17:46

Ephief kirjoitti:Minulla on kirjanmerkkilista ratkaistuista mysteereistä. Kirjanmerkkilistasta olen tehnyt Pocket Queryn. C:geossa saa haettua suoraan Pocket Queryn -> lataa koko listan (se lataa vain 20 kerralla, pitää skrollata listaa ja ladata aina uudet 20). Sitten vain tallentaa koko listan omalle tallennettujen kätköjen listalle.

Tämän ratkaisun heikkouksia:
- Uudet ratkaistut kätköt eivät mitenkään automaattisesti siis tule C:geoon näkyviin, mutta niitä voi joko yksitellen lisätä tallennettuihin tai ladata koko Pocket Queryn uudelleen.
- Tallennettuihin kätköihin jää tallennushetken tila, eli jos kätkö vaikka disabloituu tallennuksen jälkeen, se ei automaattisesti päivity. Toisaalta koko tallennettujen listanhan saa päivitettyä kerralla yhdellä painalluksella.
Tämä ehkä voisi olla tilapäisratkaisu siihen asti että CGeo osaisi itse näyttää automaagisesti tallennetut naatit. Täytynee tutustua aiheeseen tältä kantilta.

Avatar
stebu
Viestit: 612
Liittynyt: Pe 02.11.2007 0:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: C Geo - Miten löytää ratkaistut mysterit?

Viesti Kirjoittaja stebu » Ma 04.07.2016 22:14

Puuha kirjoitti:Tämä ehkä voisi olla tilapäisratkaisu siihen asti että CGeo osaisi itse näyttää automaagisesti tallennetut naatit. Täytynee tutustua aiheeseen tältä kantilta.
Älä pidätä hengitystäsi odottaessasi c:geoon tätä ominaisuutta :wink:.
C:geo näyttää aluksi kartalla kätköt hieman alkuperäisestä paikasta pielessä, samasta syystä se ei tuossa vaiheessa saa tietoonsa onko kätköllä ratkotut koordinaatit. Vasta kun myssen tarkemmat tiedot ladataan (click symboli, click "lataa tiedot" tms), niin se hyppää ratkaistuihin naatteihin (jos sellaiset on). Tämä on c:geon perustavaa laatua oleva ominaisuus, niin kauan kuin sen kehittäjät eivät suostu/saa käyttää GC.comin data-apia, niin näin se toimii.
-stebu

mayachi
Viestit: 10
Liittynyt: To 17.07.2014 21:27

Re: C Geo - Miten löytää ratkaistut mysterit?

Viesti Kirjoittaja mayachi » Ke 06.07.2016 1:06

Olen itse luonut C:geoon itseäni hyödyttäviä listoja kiinnostavista/puuttuvista yms kohteista joten se on ainakin minulla toiminut moitteettomasti.

Puuha
Viestit: 121
Liittynyt: To 27.09.2012 16:06

Re: C Geo - Miten löytää ratkaistut mysterit?

Viesti Kirjoittaja Puuha » Ke 06.07.2016 11:16

Tuohan toimisi jos kokoajan käytettäisiin samaa laitetta. Laitteita on se 5kpl:tta ja touhutaan mikä sattuu olemaan mukana. Matkoilla tulee myös ratkottua myssejä vaihtelevalla menestyksellä jolloin ne pitäisi aina sitten manuaalisesti lisätä myös muihin laitteisiin.

Mukavaa kun kätköilystä voi itselleen tehdä suuren ongelman. <- Osa harrastusta. :twisted:

Zergei
Viestit: 443
Liittynyt: Su 06.12.2015 21:35

Re: C Geo - Miten löytää ratkaistut mysterit?

Viesti Kirjoittaja Zergei » Ke 06.07.2016 11:36

Eikös niitä tietoja pysty varmuuskopioimaan ja siirtämään laitteelta toiselle? En tiedä miten kätevää tuo mahtaa olla...

Tai kun ratkotut naatit on tallennettu GC.comiin niin c:geon kartalla tai lähistöllä -ruudulta valitset päivitä kaikki -toiminnon niin c:geo hakee tiedot GC.comista. Mikä voi tovin kestää jos hyvin suurelta alueelta hakee, mutta hakuahan voi rajata pelkkiin mysseihin.

vkkvl
Viestit: 32
Liittynyt: Ti 07.10.2014 13:04

Re: C Geo - Miten löytää ratkaistut mysterit?

Viesti Kirjoittaja vkkvl » Ma 11.07.2016 12:05

Jos haluaa esim jotain päiväreissua varten ratkotut mysset pompsahtamaan oikeille paikoille niin näyttäisi onnistuvan näin:

1. c:geon aloitussivulta kätkötyyppirajauksesta vain mysset näkyviin
2. karttanäkymästä zoomaa alueen minkä mysset haluaa näkyviin
3. karttanäkymän ylävalikosta 'tallenna ofline'
4. c:geo lataa myssejen tiedot oflinetilaan, jolloin ratkotut pompsahtelee oikeille paikoille. Ratkottuihin tulee erilaiset ikonit, joiden avulla tietää mikä ratkottu ja mitkä ovat bogusnaatteja.
5. tämän jälkeen c:geon aloitussivulta voi mennä taas laittamaan kaikki kätkötyypit näkyviin, minkä jälkeen karttanäkymässä myssejen tieto on ofline tietoa ja tradit yms lataantuvat online

Toiminnolla voisi kaiketi ladata helposti kaikki kätkötyypit oflineksi, mikä varmaankin fiksua jos kätköjä on riittävän vähän eikä tietoa millaisia kännyverkkoja saatavilla. Samalla tavalla oflineksi voi latailla mahdolliset ratkotut multitkin.

Puuha
Viestit: 121
Liittynyt: To 27.09.2012 16:06

Re: C Geo - Miten löytää ratkaistut mysterit?

Viesti Kirjoittaja Puuha » Ke 13.07.2016 9:23

No niin löytyihän toimiva ratkaisu!

Kiitoksia suuresti

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”