Ajattelettomuutta vai ilkivaltaa?

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
simotic
Viestit: 191
Liittynyt: Pe 22.12.2006 18:20
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Ajattelettomuutta vai ilkivaltaa?

Viesti Kirjoittaja simotic » Su 04.05.2008 19:36

Sainpa tässä tämmöisenkin viestin: :shock:

> Hei!
>
> Olitte laittaneet geokätkönne yksityisalueelle pihallemme.
> Yksityisille alueille eikä pihoille ei kätköä saa asettaa ilman lupaa,
> emmekä siihen ole lupaa antaneet. Kätkö on nyt Hasaniementie 11
> (joensuu) aidassa kiinni, haethan sen pois siitä?

Vastaukseni tähän sähköpostiin oli seuraava: :oops:

Hei

Olen hyvin pahoillani siitä, että joku toinen ihminen on siirtänyt geokätköni alkuperäisestä paikasta teidän aitaanne. Näin ei missään tapauksessa ole tarkoitus toimia ja kysymyksessä lienee tämän toisen ihmisen tietämättömyys / ajattelettomus.

Itse siis olen Hasaniemen alueella sijoittanut kätköni sovittuhin paikkoihin, jotka eivät ole olleet yksityisalueilla ja kätköjen tarkoitus on pysyä paikoillaan alkuperäisissä paikoissaan. Niitä ei siis ole tarkoitus siirrellä uusiin paikkoihin.

Voitte ottaa kätköpurkin pois aidastanne häiritsemästä teitä ja tulisin itse mielelläni henkilökohaisesti hakemaan rasian pois myöhemmin. Tällä hetkellä valitettavasti olen työkeikalla ja saavun takaisin Joensuuhun vasta vapun jälkeen.

Vielä kerran vilpittömät pahoitteluni aiheuttamastani harmista.

Simotic

Ja kun homma oli korjattu : :)

Moi taas!

Kävin eilen hakemassa pois Riverside 4 -kätkörasian aidastanne, jonne joku muu, ajattelematon ihminen oli siirtänyt rasian alkuperäisestä paikastaan. (Näinhän ei siis missään tapauksessa ole tarkoitus tehdä!)
Jos tälläistä, geokätköilyyn täysin kuulumatonta toimintaa, vielä tapahtuu joidenkin ajattelemattomien ihmisten toimesta, minun täytyy sitten siirtää Riverside 4 -kätkön paikkaa aivan toiseen paikkaan tai sitten arkistoida kokonaan tämä kätkö.

Mites on, arvoisa "viisasten kerho", :wink: arkistoinko suosiolla, vai seuraanko tilanteen kehittymistä .... :roll:
Simoticin ( Itä-Suomen Helpdeskin) geoseikkailut: http://simotic1.wordpress.com/

VHI
Viestit: 461
Liittynyt: Ke 15.08.2007 14:28
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Ajattelettomuutta vai ilkivaltaa?

Viesti Kirjoittaja VHI » Su 04.05.2008 20:02

simotic kirjoitti:Mites on, arvoisa "viisasten kerho", :wink: arkistoinko suosiolla, vai seuraanko tilanteen kehittymistä .... :roll:
En katso kuuluvani viisasten kerhoon, mutta oma kapea näkemykseni on seuraava: koska kätköpaikka ilmiselvästi on sivullistenkin tiedossa, on valitettavasti mahdollista että ongelmia on odotettavissa jatkossakin :( Purkkia tietysti voisi siirtää hieman toiseen paikkaan, mutta koska mainitun kätkön seutu etenkin kesäisin on aika "kansoitettua", on ehkä vain ajan kysymys koska uusikin paikka paljastuu? Jos purkki taas toistamiseen löytyy jostain muualta, voi olla että naapurit alkavat jo valittaa asiasta. Ehkä arkistointia kannattaisia ainakin harkita? :(
There's always a cache somewhere

hhuikuri
Viestit: 337
Liittynyt: Su 16.09.2007 16:57

Re: Ajattelettomuutta vai ilkivaltaa?

Viesti Kirjoittaja hhuikuri » Ma 05.05.2008 7:48

Ei kai tuossa ole mitään syytä arkistoida kätköä, paitsi jos sitä ei saa mitenkään muuten sijoitettua uudestaan. Siirrä purkki toiseen paikkaan, vaikka sitten vähän pidempikin matka.

Parempi kätkö puskassa kuin kymmenen hyllyllä tjsp, erityisesti koska kesällä suuntaan auton nokan myös sinne Itä-Suomea kohti ja sen kätköjä :D

naapuri
Viestit: 58
Liittynyt: Ma 16.04.2007 14:03

Re: Ajattelettomuutta vai ilkivaltaa?

Viesti Kirjoittaja naapuri » Ma 05.05.2008 7:49

VHI kirjoitti: Jos purkki taas toistamiseen löytyy jostain muualta, voi olla että naapurit alkavat jo valittaa asiasta. Ehkä arkistointia kannattaisia ainakin harkita? :(
Ai, ei me ainakaan ruveta valittamaan. No joo sitten asiaan. Jos joku sopivan rauhallinen paikka löytyy kannattaisi se sinne vaihtaa, mutta jos ei löydy kätkö kannattaisi varmaan arkistoida, vai.

Avatar
Jari-Matti
Viestit: 92
Liittynyt: To 12.07.2007 12:22
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Ajattelettomuutta vai ilkivaltaa?

Viesti Kirjoittaja Jari-Matti » Ma 05.05.2008 8:17

Minä en lähtisi arkistoimaan.

Yhdelle omalle kätkölleni oli käynyt aioinaan samalla tavalla. Tosin se vaan aina hävisi, mutta niin tasaiseen tahtiin, että joku sen teki tahallaan. Uskoisin, että muutaman metrin siirtäminen riittää, sen jälkeen se ei enää ole jästitettävissä. Muistaakseni tämänkin paikan (Riveside 4) nurkilla oli muitakin piiloja, joihin sen voisi laittaa. Kunhan ei ihan elukoiden sekaan piilota.
Jari-Matti
Elämä on kuin golfpallo: ensin saa paljon iskuja ja sitten päätyy kuoppaan.

Avatar
team_rmma
Viestit: 191
Liittynyt: Ma 23.07.2007 19:53
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Ajattelettomuutta vai ilkivaltaa?

Viesti Kirjoittaja team_rmma » Ma 05.05.2008 11:00

Paha kommentoida kun ei paikkaa ole nähnyt... Olisiko mahdollista, että joku on tehnyt esim kevätsiivuosta alueella ja purkki on vain vahingossa tullut esille ja siivooja on sen laittanut vahingossa näkyvälle paikalle kun ei ole tiennyt, mitä sille pitää tehdä? Jos oikeasta kätköpaikasta ei ole harmia tuolle talon asukille, minä pistäisin sen takaisin. Jos asukki taas kokee kätkön vastenmielisenä, liian lähellä kotiaan, harkitsisin.
Kuva

Avatar
simotic
Viestit: 191
Liittynyt: Pe 22.12.2006 18:20
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Ajattelettomuutta vai ilkivaltaa?

Viesti Kirjoittaja simotic » Ma 05.05.2008 13:10

Kätköpurkki siis siirrettiin jonkun tuntemattoman ihmisen toimesta alkuperäisestä, sovitusta paikasta useita satoja metrejä erään toisen talon aitaan kiinni, josta ymmärrettävästi talon omistaja ei ollenkaan pitänyt.

Noh, täytyypä siirtää purkkia jo toisen kerran uuteen paikkaan, sillä haluaisin todella pitää tämän Riverside 4 purkin hengissä, sillä sen on Joensuun ehkäpä "ykkösmestoja" etenkin näin kesäisin! Ehdottomasti vierailun arvoinen paikka. Ainakin itse pyöräilen siellä lähes päivittäin näin kesäaikana Jokiasemalla kahvia ryystäen ja Hesaria lueskellen ....
Simoticin ( Itä-Suomen Helpdeskin) geoseikkailut: http://simotic1.wordpress.com/

Avatar
team_rmma
Viestit: 191
Liittynyt: Ma 23.07.2007 19:53
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Ajattelettomuutta vai ilkivaltaa?

Viesti Kirjoittaja team_rmma » Ma 05.05.2008 13:21

simotic kirjoitti:Kätköpurkki siis siirrettiin jonkun tuntemattoman ihmisen toimesta alkuperäisestä, sovitusta paikasta useita satoja metrejä erään toisen talon aitaan kiinni, josta ymmärrettävästi talon omistaja ei ollenkaan pitänyt.
---clip---
Oho, se on sitten kyllä ihan pelleilyä. Kuvittelin, että ihan vain muutamia metrejä.
Kuva

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”