Mikähän nyt meni rikki?

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
stebu
Viestit: 612
Liittynyt: Pe 02.11.2007 0:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mikähän nyt meni rikki?

Viesti Kirjoittaja stebu » Pe 10.05.2013 17:16

porari kirjoitti:Geocaching.com ei avaudu...onkohan katkoksesta ollut tiedotetta ?
Ei ole ennakkotietoja. Taisi kaatua aika totaalisesti vähän ennen klo 16.
GC.com foorumilla ihmetellään samaa. Eiköhän ne siellä Seattlessa kohtapuolin heräile.
-stebu

Avatar
sikajack
Viestit: 248
Liittynyt: La 23.12.2006 15:44
Paikkakunta: Turku

Re: Mikähän nyt meni rikki?

Viesti Kirjoittaja sikajack » Pe 10.05.2013 17:22

stebu kirjoitti:Ei ole ennakkotietoja. Taisi kaatua aika totaalisesti vähän ennen klo 16.
GC.com foorumilla ihmetellään samaa. Eiköhän ne siellä Seattlessa kohtapuolin heräile.
Just äsken sivusto taas vastasi!
//geonovice sikajack

weebeey
Viestit: 17
Liittynyt: Ma 07.05.2012 10:44
Paikkakunta: Parainen

Re: Mikähän nyt meni rikki?

Viesti Kirjoittaja weebeey » Pe 10.05.2013 17:40

Juu, taas toimii. Sain ainakin omat päivän kahdeksan löytöä kirjattua.

Avatar
Keokas
Viestit: 256
Liittynyt: Ke 14.12.2011 1:48

Re: Mikähän nyt meni rikki?

Viesti Kirjoittaja Keokas » Ti 18.06.2013 23:10

Mikähän nyt meni rikki, kun en pysy kirjautuneena keskustelualueelle?
Tämä tapahtuu, kun klikkaan itseni etusivulta keskustelualueelle. Minun pitää kirjautua joka kerta erikseen sisään, vaikken koskaan kirjaudu sieltä ulos.
Tämä on ilmennyt nyt muutaman päivän.
Tietokoneena on iPad ja selaimena Safari.
Tästä ei ole juuri vaivaa, sopii mappiin 'joskus kun ehditään'. Tai sitten olen itse sössinyt jotakin... :)

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Mikähän nyt meni rikki?

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ti 18.06.2013 23:59

Keokas kirjoitti:Mikähän nyt meni rikki, kun en pysy kirjautuneena keskustelualueelle?
Tämä tapahtuu, kun klikkaan itseni etusivulta keskustelualueelle. Minun pitää kirjautua joka kerta erikseen sisään, vaikken koskaan kirjaudu sieltä ulos.
Tämä on ilmennyt nyt muutaman päivän.
Tietokoneena on iPad ja selaimena Safari.
Tästä ei ole juuri vaivaa, sopii mappiin 'joskus kun ehditään'. Tai sitten olen itse sössinyt jotakin... :)
Oletan että tässä on kyse geocache.fi:n ongelmasta (tämä ketju on hieman sekava kun on geocache.fi -osastolla mutta rönsyillyt gc.comin ongelmien puolelle ja kukaan ei enää tiedä mistä sivustosta puhutaan).

Jos näin on niin geocache.fi:ssä ei ole tehty muutoksia jotka tämän selittäisivät. Oletan että se jokin "muista minut" tms. rasti on keskustelun sisäänkirjautumisesssa valittu ja evästeet (cookiet, pikkuleivät, piparit) on sallittu joten hypätään itse ongelmaan.

Vastaavaa ongelmaa kuitenkin on aikojen saatossa raportoitu (tosin nyt ollut piiitkä tauko ilman ongelmailmoituksia) ja myös itse olen tähän törmännyt. Kyseessä on jokin outo tapahtuma jolle ei löydy selitystä (voi olla joku tietty selain, itse keskusteluohjelmisto, palvelinyskä, auringonpilkut tms.) ja jota ei mitenkään pysty toistamaan. Ehkäpä selaimessa bitit menevät päällekkäin koska ne vaan tulivat sinne ja ne vaan tekivät sinne, ne vaan kaikki bitit päällekkäin! (lopusta kukaan ei tajunnut mitään :D

Ongelman korjaamiseen on poikkeuksetta auttanut selaimen evästeiden (cookiet) tyhjäys, ainakin geocache.fi -pikkuleipien osalta. Saattaa olla (en muista varmasti) että jollain on tarvinnut tämän lisäksi taikka tämän sijaan tyhjätä selaimen välimuisti.

Toivotaan että ongelma ratkeaa tällä nörttimäisellä örinällä; niin nörtti valitettavasti en ole että pystyisin em. toimenpiteisiin ko. selaimelle antamaan ohjeita :(
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
FireFox-71
Viestit: 239
Liittynyt: Su 10.10.2010 19:20
Paikkakunta: Virrat

Chekkerin 'näkymätön' linkki

Viesti Kirjoittaja FireFox-71 » Pe 28.06.2013 10:00

Tuossa erästä kuvausta säätäessä..hokasin, että tilastointia tukevalla näkymättömällä chekkerin kuvalinkillä on täsmälleen sama osoite kuin vierailijatietopalkilla...

Ja yllättäin sitä käyttämällä ilmaantuu vierailijatietopalkki :-) joka on yllättävän näkyvä...

Onko nyt joku rikki, vai enkö vain ymmärrä? Kait sen linkin näkymättömäksi jotenkin saa jos joku ohjeistaa miten :-)
Se ettet tiedä, ei tarkoita ettei voisi olla.

______________________Kettu Kuittaa

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Chekkerin 'näkymätön' linkki

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Pe 28.06.2013 15:56

FireFox-71 kirjoitti:Tuossa erästä kuvausta säätäessä..hokasin, että tilastointia tukevalla näkymättömällä chekkerin kuvalinkillä on täsmälleen sama osoite kuin vierailijatietopalkilla...

Ja yllättäin sitä käyttämällä ilmaantuu vierailijatietopalkki :-) joka on yllättävän näkyvä...

Onko nyt joku rikki, vai enkö vain ymmärrä? Kait sen linkin näkymättömäksi jotenkin saa jos joku ohjeistaa miten :-)
Tähän on moniakin vaihtoehtoja:
- haksu10 on mokannut
- haksu10 on tehnyt bugin
- haksu10 ei ole osannut
- haksu10:n sivupersoona on kiusallaan muuttanut tietoa

Mutta oletan että ammoisina aikoina tuon näkymättömän kuvan osoitteessa on ollut pic=0 ja nyt sivullekin on tämä säädetty.

Kiitokset tästä havainnoinnista!
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

cossu2
Viestit: 206
Liittynyt: To 23.08.2012 21:47

Re: Mikähän nyt meni rikki?

Viesti Kirjoittaja cossu2 » Ma 16.09.2013 9:01

Tuli aamusella huomattua, että 12 tuntia sitten löydetyiksi logatut purkit löytyvät edelleen kartalta "löytämättöminä".

Liekö päivitys jumissa tai jotain?
Kuva

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Mikähän nyt meni rikki?

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ke 18.09.2013 1:32

cossu2 kirjoitti:Tuli aamusella huomattua, että 12 tuntia sitten löydetyiksi logatut purkit löytyvät edelleen kartalta "löytämättöminä".

Liekö päivitys jumissa tai jotain?
Näköjään enää ei pysy perässä kaikissa vika- ja toiveketjuissa.

Mikä tilanne on nyt, onko korjaantunut? Jos ei taikka vain osittain niin anna jonkun kätkön waypoint (GCxxxxx) jolla pystyn ongelmaa selvittämään. Sinä kyllä tiedät mitä olet löytänyt ja mitkä pitäisi olla kartalta pois, mutta en valitettavasti saanut telapaattista yhteyttä aivoihisi jotta olisin suoraan saanut kyseisen tiedon; oletko kenties laittanut palomuurin päähäsi?
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

cossu2
Viestit: 206
Liittynyt: To 23.08.2012 21:47

Re: Mikähän nyt meni rikki?

Viesti Kirjoittaja cossu2 » Ke 18.09.2013 10:47

:D

Kartta juu päivittyi jossain vaiheessa noin 18h viiveellä vastaamaan todellisuutta. Luulin, että kyseessä olisi ollut jonkin sortin yleinen jumitus.
Nyt kuitenkin kaikki varsin OK.

Palomuuria ei ole, mutta tuon NSA:n sirun takia nukun foliohattu päässä. Nyt olisi taas yhteys auki.
Kuva

xlh82
Viestit: 13
Liittynyt: La 18.05.2013 16:05

Re: Mikähän nyt meni rikki?

Viesti Kirjoittaja xlh82 » Ke 18.09.2013 11:26

En tiedä mikä mahtaa vaivata tuota mun Tilastokuvissa löytyvää Suomen ranking kuvaa kun sijoitus ei ole muuttunut sitten viime lauantain/sunnuntain tienoilta vaikka löydöt kyllä päivittyy.

Kuva
Kun tämän liitin näyttää 2888 sijaa ja löytöjä 383.

Loggausmääriä kun katsoo tulee mulla statsit näin.
2801. xlh82 382 3 0 2 1 9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 397 383 1 384 0.003 0

xlh82
kiittää ja kuittaa palvelun olemassaolosta.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Mikähän nyt meni rikki?

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ke 18.09.2013 16:33

xlh82 kirjoitti:En tiedä mikä mahtaa vaivata tuota mun Tilastokuvissa löytyvää Suomen ranking kuvaa kun sijoitus ei ole muuttunut sitten viime lauantain/sunnuntain tienoilta vaikka löydöt kyllä päivittyy.

Kuva
Kun tämän liitin näyttää 2888 sijaa ja löytöjä 383.
...
kiittää ja kuittaa palvelun olemassaolosta.
Kiitos kiitoksesta sekä havainnosta ja selkeästä bugiraportista!

Rankingmuodostaja ei näköjään saanutkaan hommaa tehtyä kun yksi tietokantakenttä uupui uudesta rakenteesta. Nyt homman pitäisi taas toimia ja rankingit pamahtaa kohdilleen.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

xlh82
Viestit: 13
Liittynyt: La 18.05.2013 16:05

Re: Mikähän nyt meni rikki?

Viesti Kirjoittaja xlh82 » Ke 18.09.2013 16:51

Tiedoksi vain että sama korjaus toiminee myös sinipohjaisiin jos et ole jo niitä tehnyt/tekemässä.
Kuva
Kuva

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Mikähän nyt meni rikki?

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ke 18.09.2013 17:45

xlh82 kirjoitti:Tiedoksi vain että sama korjaus toiminee myös sinipohjaisiin jos et ole jo niitä tehnyt/tekemässä.
Kuva
Kuva
Tiedoksi että "Tilastokuvat muodostetaan uudelleen kun niiden muodostuksesta on kulunut vähintään 4 tuntia." ellei haksutäti erikseen kuvaa päivitä tai käyttäjä itse suorita kuvien päivitystä.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
rixu
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 10.09.2008 18:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Mikähän nyt meni rikki?

Viesti Kirjoittaja rixu » Pe 04.10.2013 18:11

Varovasti kysyn että mahtaako härveleissä olla vielä tukea uudelle lab cache -kätkötyypille? :oops: http://www.geocaching.com/about/cache_types.aspx tuolla näyttäisi tuo uusi pullo jo olevan. Epäilen että suomalaisille noita tulee viimeistään kuukauden päästä kun tuolla FADissa kuulemma moinen/moisia on.

Ei siis kiire ainakaan vielä mutta ajattelin ennakkovaroittaa tulevista uteluista :P

Avatar
ekhoc
Viestit: 312
Liittynyt: To 04.01.2007 22:59

Re: Mikähän nyt meni rikki?

Viesti Kirjoittaja ekhoc » Pe 04.10.2013 20:41

rixu kirjoitti:Varovasti kysyn että mahtaako härveleissä olla vielä tukea uudelle lab cache -kätkötyypille? :oops: http://www.geocaching.com/about/cache_types.aspx tuolla näyttäisi tuo uusi pullo jo olevan. Epäilen että suomalaisille noita tulee viimeistään kuukauden päästä kun tuolla FADissa kuulemma moinen/moisia on.

Ei siis kiire ainakaan vielä mutta ajattelin ennakkovaroittaa tulevista uteluista :P
Ainakaan tilastoihin niiden ei pitäisi Groundspeakin mukaan vaikuttaa:
For every Lab Cache you find, you’ll earn a smiley and your find count will go up. However, since these aren’t full-fledged geocaches, they won’t earn you souvenirs (including for the 31 Days of Geocaching), count toward earning Favorite Points or affect the statistics you see on your profile.
(http://blog.geocaching.com/2013/08/geocaching-labs-faq/)

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Mikähän nyt meni rikki?

Viesti Kirjoittaja haksu10 » La 05.10.2013 0:56

ekhoc kirjoitti:
rixu kirjoitti:Varovasti kysyn että mahtaako härveleissä olla vielä tukea uudelle lab cache -kätkötyypille? :oops: http://www.geocaching.com/about/cache_types.aspx tuolla näyttäisi tuo uusi pullo jo olevan. Epäilen että suomalaisille noita tulee viimeistään kuukauden päästä kun tuolla FADissa kuulemma moinen/moisia on.

Ei siis kiire ainakaan vielä mutta ajattelin ennakkovaroittaa tulevista uteluista :P
Ainakaan tilastoihin niiden ei pitäisi Groundspeakin mukaan vaikuttaa:
For every Lab Cache you find, you’ll earn a smiley and your find count will go up. However, since these aren’t full-fledged geocaches, they won’t earn you souvenirs (including for the 31 Days of Geocaching), count toward earning Favorite Points or affect the statistics you see on your profile.
(http://blog.geocaching.com/2013/08/geocaching-labs-faq/)
Luvassa on siis todellisia VIP -kätköjä (tosin lyhenteen keskimmäinen kirjain muuntuu koodarin päässä joksikin muuksi, suomalaisempaan toteamukseen viittaavaksi...). Eipähän tule aika pitkäksi kun sammakoiden laboratoriossa pörisee sellaiset aineet että tuloksena on vallan lennokkaita ideoita :shock:

Speksien mukaan kyseessä on siis kätkötyyppi, joka kasvattaa kokonaislöytömäärää. Tilastoissa nämä löydöt kuitenkaan eivät näy gc.comissa ja yhteensopivuuden vuoksi geocache.fi:n puolella täytyy tehdä muutoksia leikkikätköjen poisjättämiseksi.

Leikkikätkö -asia käytännössä saa kuitenkin jäädä odottamaan ensimmäisiä suomalaisten kätköilijöiden leikkikätköjen löytöloggauksia. Sitten on todellista dataa jotta voi miettiä onko paras ratkaisu vain estää leikkikätköjen loggausten kirjautuminen ja varmistaa, että kokonaislöytömäärä päivittyy kuitenkin oikeaksi.

Toki teoriassa leikkikätköt voisi näkyä jossain tietyssä tilastossa mutta sitten taitaisi olla taas vuorossa kaikkien tilastokuvien läpikäynti ja lisäpurkkaus, jotta turhat ja haitalliset leikkikätköt saa pois. Pahin mahdollinen skenaario toki on se, että gc.com joissain tietyissä tilastoissa ottaakin leikkikätköt huomioon jolloin tilastojumppa on pakollinen ja pään poksahduksen todennäköisyys = 1.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
rixu
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 10.09.2008 18:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Mikähän nyt meni rikki?

Viesti Kirjoittaja rixu » La 05.10.2013 8:07

Jossain määrin näyttäisi tämä statistiikassa näkyvän .comin puolella:
http://www.geocaching.com/profile/?guid ... 43f92a09cb

Toisaalta aika erikoista ettei noita pysty selaamaan, eli näet että on löytänyt muttet tiedä mitä :?:

Mikkozzz
Viestit: 360
Liittynyt: Ke 20.12.2006 20:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikähän nyt meni rikki?

Viesti Kirjoittaja Mikkozzz » La 05.10.2013 8:31

Sama ilmiö esiintyy sellaisten kätköjen kohdalla, joiden julkaisu on löytösi jälkeen peruttu: http://www.geocache.fi/bulletin/viewtop ... 548#p51548
Ne näkyvät kätkötyypin kokoismäärässä ja Total Foundeissa. Mutta jos klikkaat kätkötyypin listan auki niin sieltä niitä ei löydy ja eihän se ihme ole, kun suoralinkilläkään ei kuvaukseen pääse: http://coord.info/GC13JBK
Hassu anomalia kieltämättä, vaan eipä tuosta haittaakaan ole.
Ajatteleville maailma on komedia, tunteville se on tragedia

Avatar
Keokas
Viestit: 256
Liittynyt: Ke 14.12.2011 1:48

Re: Mikähän nyt meni rikki?

Viesti Kirjoittaja Keokas » Ma 28.04.2014 12:55

Tilastojen kunta- sekä maakuntakartat ovat muuttuneet kumman värikkäiksi. Ehkä viher-punainen oli selkeämpi....?

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”