Häivetoiminta ja jästit

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
IhmisAnkka
Viestit: 420
Liittynyt: Ti 24.09.2013 16:45
Paikkakunta: Tampere

Re: Häivetoiminta ja jästit

Viesti Kirjoittaja IhmisAnkka » Su 10.11.2013 9:51

BodhiHeera kirjoitti:Yleisimmin meidän puuhailuja epäillään huume- tai tirkistelijä/pedofiili/paljastelijahommiksi.
On aika ihmeellistä, kuinka yleisesti luullaan.... geokätköilijäksi. Minä hoidin keskellä Turkua nopsasti ja ongelmitta kätkön "Joulurauhaa", mutta sitten menin paikalliseen kahvilaan ja kävin vielä kokeilemassa turhaan paikallisen Suomi-Venäjä-Seuran ovea. Siinä oli joitain raksatyyppejä lähellä sitten, jotka olivat nähneet minun pyörineen tovin alueella ja kysyivät suoraan, olenko minä geokätkijä. Tiesivät vielä paikallisen kätkön sijainninkin. Sanoin, että kätkö on kyllä logattu jo ja kiitin vielä. Saattoivathan ne tietysti olla rakennusmiehiksi camoutuneita geokätköilijöitä.
Kuva

barlow39
Viestit: 181
Liittynyt: Ma 08.09.2008 23:30

Re: Häivetoiminta ja jästit

Viesti Kirjoittaja barlow39 » Su 10.11.2013 12:32

IhmisAnkka kirjoitti:
BodhiHeera kirjoitti:Yleisimmin meidän puuhailuja epäillään huume- tai tirkistelijä/pedofiili/paljastelijahommiksi.
On aika ihmeellistä, kuinka yleisesti luullaan.... geokätköilijäksi. Minä hoidin keskellä Turkua nopsasti ja ongelmitta kätkön "Joulurauhaa", mutta sitten menin paikalliseen kahvilaan ja kävin vielä kokeilemassa turhaan paikallisen Suomi-Venäjä-Seuran ovea. Siinä oli joitain raksatyyppejä lähellä sitten, jotka olivat nähneet minun pyörineen tovin alueella ja kysyivät suoraan, olenko minä geokätkijä. Tiesivät vielä paikallisen kätkön sijainninkin. Sanoin, että kätkö on kyllä logattu jo ja kiitin vielä. Saattoivathan ne tietysti olla rakennusmiehiksi camoutuneita geokätköilijöitä.
Ja kun näitä yksittäistapauksia uutisoidaan, niin taitaa olla geokätköilijöiden keskuudessa yleisin luulo, että heitä luullaan huume- ym. hörhöiksi. Nytkin asuinalueellamme valot sammutetaan keskiyöllä, niin ei täällä kulkijoita leimata hörhöiksi. Eiköhän suurin osa ole lehdenjakajia, naapureita, naapurin "lapsia", koiranlenkittäjiä ym. niinkuin ennenkin...
(no on tietysti näitä uutisilla peloteltuja asukkaita, jotka sit kyttää kaikkea...)

Ehkä pitäisikin itse rohkaistua enemmän hakemaan esim. kaupunkikätköjä, itse väistän aina, kun on vähänkin epäilystä jästeistä tai itsellä on vaan tunne, että olen "väärässä" paikassa...

Alvater
Viestit: 31
Liittynyt: Ke 17.10.2012 20:44

Re: Häivetoiminta ja jästit

Viesti Kirjoittaja Alvater » Ma 11.11.2013 22:33

Hiippailen yleensä kätköille kun muita ihmisiä ei ole paikalla, minkä vuoksi en ole uteliaisiin jästeihin törmännyt.

Koirani on niin loistava naamiointi, etteivät edes toiset kätköilijät tunnista minua. Lisäksi olen opettanut sen etsimään kätköjä, joten voin parkkeerata nollapisteeseen, kun koirani näyttää nuuskivan paikallisten mustien jälkiä. Sen etsimisinnokkuuden kanssa on tosin hieman tekemistä.

Kerran koira sai tosin toimia ihan aitona naamiointina. Eräs kätkö oli sijoitettu hyvin näkyvälle paikalle. Teeskentelin kerääväni koiran kakan nurmelta noukkiessani tosiasiassa kätkön puun juurelta. Sitten sama hämäys purkkia palauttaessa.

Avatar
Mattero
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 08.10.2013 12:54
Paikkakunta: Tampere

Re: Häivetoiminta ja jästit

Viesti Kirjoittaja Mattero » Ti 19.11.2013 9:39

Itelläki tulee hiippailtua kätkölle silloin kun ei muita näy lähistöllä.

Puistattaa jo ajatuskin siitä häpeän määrästä, jos oman lokkauksen jälkeen joku kävisi jästimässä kätkön. Tietenkin joku jästihän voi sen vahingossakin löytää, koskaan tiedä.

Ite kuitenki ku pikkukylän poikia, missä kaikki tuntee toisensa niin jotenkin se on selkäpiissä asti, että "mitähän tuoki nyt ajattelee jos minä näin ja näin teen" tai "onkohan tuoki joku juoru-ukku/-akka". Kuitenkin tuommonen ajatus pitää isommalla kirkolla työntää syvimpään aivonsopukkaan, tällä kylällä kuitenkaan kovin moni meikäläistä tunne tai tiedä meikäläisen olemassa olosta mitään. Kotikylällä saattaa muutama kätkö jäädä hakematta ihan sen vuoksi, kun siellä kaikki tuntee toisensa. Yksi kätkö onkin sopivasti taksikopin nurkalla myös, siellähän ne pahimmat kans.

Tuommosella pienellä paikkakunnalla ei oikein hyövää pukea mitään suojavermeitä, heijastinliivejä, kypärää, vilkkuvaloa. Heti kun alkaa majakka vilkkua ja ukko juosta liikennemerkin ja auton väliä, niin ei mene kauaa niin on puoli kirkonkylää kahtomassa ja kyselemässä että kenen poekie ja kenen assiellä nä teällä liikut.

Ite kuiten asennoitunu siihen, että jos joku täällä minut yllättää kesken kätköilyn ja alkaa juttelemaan, niin kyllä antaisin siitä suoraan lappusen kouraan ja kertoisin mikä on homman nimi.

Offtopic -varoitus alkaa...: Tämä ei liity geokätköilyyn, mutta on ihan tosi juttu muutaman vuoden takaa, tarinaan liittyy minun lisäksi kotipaikkakunta ja uusivanha auto.

Ostin taannoin yhden vähän eriskummallisemman Ooppelin (parhain ja komein auto mitä ikään ollut), viikon päivät ajelin autolla ilman musiikkisoittimia, kun ei viittinyt päivän keissiä tehdä kotikunnalle jonne jätin aikasemman auton mankan ja muut hifivermeet. No, koitti perjantai ja suoraan koulusta lähdin paahtamaan kotikylää kohti. Siinä ku puoltatoista tuntia myöhemmin pääsi perille, heitin kylällä parit hilipat ja kävin kaverin tykönä tupakkikahvella ja siitä tupakkikaupassa, jonka jälkeen kotitaloa kohti joka sijaitsee 10 minuutin ajomatkan päässä kirkonkylältä. Eikö isäntä soita puolivälissä matkaa, että ootkonä uuven auton laittanu ku soittelivat kyliltä että poika ajelee melekosella rytöläjällä, että tuu äkkie näytä minkälaisen nä menit ostamaan.

Voe että se on mukava olla pieneltä kunnalta kotosin kun naapuri tietää meikäläisen asiat paremmin ku minä ite. Eikä asiaa helepota sekään, että ku se samainen naapuri tietää asian viikkoa ennen ku ite.

Kotikylän 0km -kätkö houkuttelisi. Ainut vain, että kätkö sijaitsee äitin työkaverin talon välittömässä läheisyydessä. Joo, ja eihän se nainen onneksi olekkaan kuin kylän yksi pahimmista juoruakoista. :lol: Varmaan se pittää yöllä käyä kopasemassa sitten. ...:Offtopic -varoitus päättyy.

The Finder outer
Viestit: 3
Liittynyt: La 12.09.2015 23:38

Re: Häivetoiminta ja jästit

Viesti Kirjoittaja The Finder outer » Su 13.09.2015 0:18

Mielenkiinnosta kyselen, että miten erotatte toisen kätköilijän jästistä, jos joku henkilö sattuisi olemaan/tulemaan kätköpaikan lähistölle? Mietin, että onko/ tehdäänkö kätköilijöille jonkinlainen "oma tervehdys"? Kun se moro tai terve ei ainakaan oikein valaise kummallekaan osapuolelle mistä hommasta on kyse :roll: Miten siis toimitte, jos kätköpaikalla on muita jästejä/kätköilijöitä?

Avatar
stebu
Viestit: 612
Liittynyt: Pe 02.11.2007 0:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Häivetoiminta ja jästit

Viesti Kirjoittaja stebu » Su 13.09.2015 9:42

The Finder outer kirjoitti:Mielenkiinnosta kyselen, että miten erotatte toisen kätköilijän jästistä, jos joku henkilö sattuisi olemaan/tulemaan kätköpaikan lähistölle? Mietin, että onko/ tehdäänkö kätköilijöille jonkinlainen "oma tervehdys"? Kun se moro tai terve ei ainakaan oikein valaise kummallekaan osapuolelle mistä hommasta on kyse :roll: Miten siis toimitte, jos kätköpaikalla on muita jästejä/kätköilijöitä?
Kysäisen: "Onko sulta jotain hukassa?"
Joskus tulee ihmettelevä vastaus, mutta aika usein hymy leviää kollegan kasvoille ja etsintä jatkuu yhdessä.
-stebu

Pilke
Viestit: 1
Liittynyt: Ma 07.09.2015 10:41

Re: Häivetoiminta ja jästit

Viesti Kirjoittaja Pilke » Su 13.09.2015 12:11

Mut eihän mikään voi olla hukassa, kun sitä ei ole vielä löytynytkään :D Mä alan kantaa nametagia vermeissä heti kun saan sen, niin kolleegat näkee kertavilkasulla mikä meno.

Avatar
Impulssi
Viestit: 20
Liittynyt: Su 27.07.2014 19:50

Re: Häivetoiminta ja jästit

Viesti Kirjoittaja Impulssi » Su 13.09.2015 15:59

The Finder outer kirjoitti:Mielenkiinnosta kyselen, että miten erotatte toisen kätköilijän jästistä, jos joku henkilö sattuisi olemaan/tulemaan kätköpaikan lähistölle? Mietin, että onko/ tehdäänkö kätköilijöille jonkinlainen "oma tervehdys"? Kun se moro tai terve ei ainakaan oikein valaise kummallekaan osapuolelle mistä hommasta on kyse :roll: Miten siis toimitte, jos kätköpaikalla on muita jästejä/kätköilijöitä?
Omasta suustani on muutaman kerran kuulunut "LÖYTYKÖ?!" :D
Kuva

Avatar
Hazelwood
Viestit: 15
Liittynyt: Pe 04.07.2014 9:41

Re: Häivetoiminta ja jästit

Viesti Kirjoittaja Hazelwood » Su 13.09.2015 21:49

[Itelläki tulee hiippailtua kätkölle silloin kun ei muita näy lähistöllä.
Kotikylän 0km -kätkö houkuttelisi. Ainut vain, että kätkö sijaitsee äitin työkaverin talon välittömässä läheisyydessä

" Äetiltä on varastettu tupperipurkki! Saen suojelupolliisilta laenaan tämmösen riminaalitutkan ehtimisseen ja se tänne se siun nurkille osotteli... kah tuossahan se purkki onnii... et sitten parempoo piiloo keksiny! :lol:

Avatar
Hazelwood
Viestit: 15
Liittynyt: Pe 04.07.2014 9:41

Re: Häivetoiminta ja jästit

Viesti Kirjoittaja Hazelwood » Su 13.09.2015 22:18

[Itelläki tulee hiippailtua kätkölle silloin kun ei muita näy lähistöllä.
Kotikylän 0km -kätkö houkuttelisi. Ainut vain, että kätkö sijaitsee äitin työkaverin talon välittömässä läheisyydessä

" Äetiltä on varastettu tupperipurkki! Saen suojelupolliisilta laenaan tämmösen riminaalitutkan ehtimisseen ja se tänne se siun nurkille osotteli... kah tuossahan se purkki onnii... et sitten parempoo piiloo keksiny! :lol:

Laurenzia79
Viestit: 31
Liittynyt: Ti 28.05.2013 15:27

Re: Häivetoiminta ja jästit

Viesti Kirjoittaja Laurenzia79 » Ma 14.09.2015 13:55

AIka usein muut käyköilijät kyllä tunnistaa kun hiippailevat paikalle kännykkää tuijottaen ja varsin määrätietoisesti. Eilen tosin kävi vahinko. Oli Pirkkalan ABC:n lentokonekätköllä etsimässä ja näin yksinäisen naisen kulkevan sinne kännykkäänsä räpäläten. Oletin että selvästi samalla aikeella ja tervehdin että "Ollaan vissiin samalla asialla?" Tämä katsoi minua pöllämystyneesti ja sanoi että tuli ottamaan valokuvan lentokoneesta.Hipsin sitten nolona autolle päin ...

essiva
Viestit: 22
Liittynyt: La 27.12.2014 10:29

Re: Häivetoiminta ja jästit

Viesti Kirjoittaja essiva » Ma 14.09.2015 17:47

Uskoisin, että häivetoimintamme oli viikonloppuna kondiksessa, kun heti jälkeemme kätkölle tullut kollega on logannut: "Lähistöllä hiippaili joku puolukanpoimija, mutta katosi juuri sopivasti toiseen suuntaan." :D

Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

Re: Häivetoiminta ja jästit

Viesti Kirjoittaja Tervas » Ti 15.09.2015 9:27

"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”