FBA?

Yleistä keskustelua kätköilystä
Avatar
Jussup
Viestit: 16
Liittynyt: Ke 14.12.2011 17:00
Paikkakunta: Turku

FBA?

Viesti Kirjoittaja Jussup » Ti 28.08.2012 18:34

Olin tänään koiran kanssa kävelyllä Turun keskustan alueella ja katselin erästä paikkaa ajatuksella, että tuonnehan olisi hyvä piilottaa geokätkö. Hyvä kätköpaikka meni tosin sivu suun, sillä siellä kun sattui jo uudenkarhea purkki olemaan. Purkissa oli kätkötiedoite ja tyhjä lokikirja mutta ei mitään GC-koodia. Katselin kaikki lähiseudun minulle täyttä hepreaa olevat mysteerit läpi, mutta mihinkään ei ollut laitettu hiljattain uutta lokikirjaa. Eli jos jollain on jotain tietoa mihin loggasin, voi laittaa minulle viestiä vaikka gc.comin profiilisivun kautta. Tai sitten vain odottelen kätkön julkaisua...

Avatar
arisoft
Viestit: 1225
Liittynyt: La 31.07.2010 19:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: FBA?

Viesti Kirjoittaja arisoft » Ke 29.08.2012 0:33

Itse asiassa saattoihan tuo olla myös FTF :shock:

Tässäpä olikin hyvä idea uusille mysteereille. Kun ei laita purkkiin kätkökoodia niin brutella etsijät ei voi tietää minkä kätkön löysivät ja näin FTF menee "oikeaan osoitteeseen" 8)

Itsekin kerran löysin kätkön, jossa ei ollut koodia, mutta samalla alueella oli yksi tradi, jota kukaan ei ollut löytänyt ja purkissa ollut kolikko täsmäsi siihen toiseen niin arvelin olleeni kyseisellä kätköllä ja kirjasin FTF:n.

JyNu
Viestit: 283
Liittynyt: Ke 25.08.2010 21:55

Re: FBA?

Viesti Kirjoittaja JyNu » Ke 29.08.2012 0:41

Jussup kirjoitti:Olin tänään koiran kanssa kävelyllä Turun keskustan alueella ja katselin erästä paikkaa ajatuksella, että tuonnehan olisi hyvä piilottaa geokätkö. Hyvä kätköpaikka meni tosin sivu suun, sillä siellä kun sattui jo uudenkarhea purkki olemaan. Purkissa oli kätkötiedoite ja tyhjä lokikirja mutta ei mitään GC-koodia. Katselin kaikki lähiseudun minulle täyttä hepreaa olevat mysteerit läpi, mutta mihinkään ei ollut laitettu hiljattain uutta lokikirjaa. Eli jos jollain on jotain tietoa mihin loggasin, voi laittaa minulle viestiä vaikka gc.comin profiilisivun kautta. Tai sitten vain odottelen kätkön julkaisua...
Ainahan on mahdollista, että löysit jonkun muun kätköilyorganisaation (Terracache etc.) purkin.

Avatar
Jussup
Viestit: 16
Liittynyt: Ke 14.12.2011 17:00
Paikkakunta: Turku

Re: FBA?

Viesti Kirjoittaja Jussup » Ke 29.08.2012 1:07

JyNu kirjoitti:
Jussup kirjoitti:Olin tänään koiran kanssa kävelyllä Turun keskustan alueella ja katselin erästä paikkaa ajatuksella, että tuonnehan olisi hyvä piilottaa geokätkö. Hyvä kätköpaikka meni tosin sivu suun, sillä siellä kun sattui jo uudenkarhea purkki olemaan. Purkissa oli kätkötiedoite ja tyhjä lokikirja mutta ei mitään GC-koodia. Katselin kaikki lähiseudun minulle täyttä hepreaa olevat mysteerit läpi, mutta mihinkään ei ollut laitettu hiljattain uutta lokikirjaa. Eli jos jollain on jotain tietoa mihin loggasin, voi laittaa minulle viestiä vaikka gc.comin profiilisivun kautta. Tai sitten vain odottelen kätkön julkaisua...
Ainahan on mahdollista, että löysit jonkun muun kätköilyorganisaation (Terracache etc.) purkin.
Siellä oli geokätkö-tiedoite gc.com-osoitteineen kaikkineen.

Avatar
pulk
Viestit: 131
Liittynyt: La 06.09.2008 20:40
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: FBA?

Viesti Kirjoittaja pulk » To 30.08.2012 10:11

Jussup kirjoitti:
JyNu kirjoitti: Ainahan on mahdollista, että löysit jonkun muun kätköilyorganisaation (Terracache etc.) purkin.
Siellä oli geokätkö-tiedoite gc.com-osoitteineen kaikkineen.
Olen löytänyt ainakin yhden Terracachen, joka sisälsi geocaching.comin tiedotteen. Joo, eihän niin pitäisi tehdä mutta ihmiset ovat laiskoja.
Oikeasti piilottanut: 5+1+1+1+1+1+1+1 = 12

Avatar
Tervas
Viestit: 930
Liittynyt: Ma 08.01.2007 14:31

Re: FBA?

Viesti Kirjoittaja Tervas » To 30.08.2012 10:21

sakura_ kirjoitti: Olen löytänyt ainakin yhden Terracachen, joka sisälsi geocaching.comin tiedotteen. Joo, eihän niin pitäisi tehdä mutta ihmiset ovat laiskoja.
Kai tarkistit, ettei se kätkö ollut cross-postattu molemmille sivustoille, niihinkin joskus törmää.
"Jokaisen oikein rakennetun pojan tekee joskus vastustamattomasti mieli etsiä kätkettyä aarretta."
Mark Twain: Tom Sawyerin seikkailut

Avatar
pulk
Viestit: 131
Liittynyt: La 06.09.2008 20:40
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: FBA?

Viesti Kirjoittaja pulk » To 30.08.2012 10:42

Tervas kirjoitti: Kai tarkistit, ettei se kätkö ollut cross-postattu molemmille sivustoille, niihinkin joskus törmää.
Tarkistin, ei ollut. Lisäksi Terracachingin säännöt kieltävät cross-postaamisen.
Oikeasti piilottanut: 5+1+1+1+1+1+1+1 = 12

Avatar
Jussup
Viestit: 16
Liittynyt: Ke 14.12.2011 17:00
Paikkakunta: Turku

Re: FBA?

Viesti Kirjoittaja Jussup » To 30.08.2012 16:48

sakura_ kirjoitti:
Jussup kirjoitti:
JyNu kirjoitti: Ainahan on mahdollista, että löysit jonkun muun kätköilyorganisaation (Terracache etc.) purkin.
Siellä oli geokätkö-tiedoite gc.com-osoitteineen kaikkineen.
Olen löytänyt ainakin yhden Terracachen, joka sisälsi geocaching.comin tiedotteen. Joo, eihän niin pitäisi tehdä mutta ihmiset ovat laiskoja.
Tarkistin nyt kun mainitsit asiasta, mutta ei löytynyt Terracachingista tai Opencachingista ainakaan. Onko niitä joitain muita vielä?

Avatar
pulk
Viestit: 131
Liittynyt: La 06.09.2008 20:40
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: FBA?

Viesti Kirjoittaja pulk » To 30.08.2012 21:07

Jussup kirjoitti: Tarkistin nyt kun mainitsit asiasta, mutta ei löytynyt Terracachingista tai Opencachingista ainakaan. Onko niitä joitain muita vielä?
Suomessa on ainakin näillä saiteilla listattuja kätköjä:

http://geowiki.fi/
http://navicache.com/
http://opencaching.com/
http://www.opencaching.de/
http://geocaching.com.au/

Ko. kätköistä on pyritty pitämään listaa geowikissä
Oikeasti piilottanut: 5+1+1+1+1+1+1+1 = 12

Avatar
Jussup
Viestit: 16
Liittynyt: Ke 14.12.2011 17:00
Paikkakunta: Turku

Re: FBA?

Viesti Kirjoittaja Jussup » Pe 31.08.2012 4:57

Kiitos, mut ei natsannu. Jotain hyvää silti... on tullut ratkottua lähimystejä ihan urakalla. Käyn pikkuhiljaa laittamassa nimeä papereihin...

Avatar
jule100
Viestit: 353
Liittynyt: Ma 04.01.2010 17:49
Paikkakunta: Kaarina

Re: FBA?

Viesti Kirjoittaja jule100 » Pe 31.08.2012 7:29

Jos kerran loki on tyhjä, niin kai kyseessä on vielä julkaisematon...?

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä”