Tunnuksen vahvistus / premiumtiedon päivitys

Ylläpidon tiedoituksia ja höpötystä sivustoa koskien
Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Tunnuksen vahvistus / premiumtiedon päivitys

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ti 31.07.2012 14:27

Hei,

Geocache.fi:n käyttämä Geocaching.com:n dataliityntä on osittain hajalla eikä kaikkien käyttäjien osalta pysty tekemään nimimerkin vahvistusta taikka premiumtiedon tarkastusta koska dataliityntä ei hyväksy tunnuksia.

Vika koskee ainakin:
- Lähiaikoina geocaching.comiin luotuja uusia nimimerkkejä
- Vanhempia nimimerkkejä, joiden salasana on lähiaikoina vaihdettu tai joiden salasanaa vaihdetaan

Pahoittelen osaltani geocache.fi:stä riippumatonta ongelmaa ja toivotaan, että geocaching.com saa asiaan korjausta aikaan pikaisesti.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Tunnuksen vahvistus / premiumtiedon päivitys

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ti 07.08.2012 19:19

haksu10 kirjoitti:Pahoittelen osaltani geocache.fi:stä riippumatonta ongelmaa ja toivotaan, että geocaching.com saa asiaan korjausta aikaan pikaisesti.
Jeremy Irish kertoi Megassa, ettei korjausta geocache.fi:n käyttämään api-dataliityntään ole tulossa.

Selvittelemme mahdollisuutta sekä sopimusteknisiä seikkoja uudemman dataliitynnän käyttöönoton osalta.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Tunnuksen vahvistus / premiumtiedon päivitys

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ti 07.08.2012 19:44

Mainittakoon vielä että Kivenalla.fi -verkkokaupasta hankitun geocaching.com -premiumjäsenyyden yhteydessä geocache.fi:llä on oikeus päivittää käyttäjälle premiumoikeudet geocache.fi:hin vuodeksi eteenpäin jolloin nimimerkin vahvistus / premiumoikeuksien tarkastusongelmaa ei ole.

Kuitenkaan mitkään suoraan geocaching.com:n dataliityntää tarvitsevat palvelut eivät tällöinkään toimi. Näitä tosin on lähinnä loggaus -osuuden loggausten lähetys gc.com field noteiksi sekä omien Pocket query -tiedostojen lataus suoraan geocache.fi:n sivulta.

Vielä huomautan, että geocaching.com:ssa tehty salasanan vaihto automaattisesti rikkoo käyttäjätietotoiminnot dataliitynnässä joten toistaiseksi kannattaa välttää tarpeettomia geocaching.com:n salasanan vaihtoja.

Pahoittelen vielä geocache.fi:stä riippumatonta ongelmaa.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
nieppi
Viestit: 39
Liittynyt: Ke 27.07.2011 22:15
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Tunnuksen vahvistus / premiumtiedon päivitys

Viesti Kirjoittaja nieppi » Ke 08.08.2012 11:36

Tämä on harmillista sillä itselleni on käynyt juuri noin eli premiumtieto ei ole periytynyt fi sivuille eikä näinollen esim kätkö haut toimi sivustolla :cry:

Avatar
finblue
Viestit: 11
Liittynyt: La 04.08.2012 15:28

Re: Tunnuksen vahvistus / premiumtiedon päivitys

Viesti Kirjoittaja finblue » Su 12.08.2012 9:06

Ilman tuota liityntää, sivusto on uudelle käyttäjälle täysin rampa, ts aika lailla turha. Onneksi geocaching.com toimii kuin junan vessa niin pääsee kätköilemään :)

Avatar
ZeroOne
Viestit: 206
Liittynyt: To 17.12.2009 13:27

Re: Tunnuksen vahvistus / premiumtiedon päivitys

Viesti Kirjoittaja ZeroOne » Su 12.08.2012 12:58

haksu10 kirjoitti:
haksu10 kirjoitti:Pahoittelen osaltani geocache.fi:stä riippumatonta ongelmaa ja toivotaan, että geocaching.com saa asiaan korjausta aikaan pikaisesti.
Jeremy Irish kertoi Megassa, ettei korjausta geocache.fi:n käyttämään api-dataliityntään ole tulossa.

Selvittelemme mahdollisuutta sekä sopimusteknisiä seikkoja uudemman dataliitynnän käyttöönoton osalta.
Hmm, tämäpä kiusallista. :( Onko tämän asian selvittely edistynyt yhtään? Tein itse molemmat "mokat" eli päivitin premium-kauteni suoraan gc.comista sekä vaihdoin salasanani... Kai Jeremyllä edes oli hyvät perustelut api-liitynnän rikkomiselle?

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Tunnuksen vahvistus / premiumtiedon päivitys

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 12.08.2012 14:17

ZeroOne kirjoitti:Hmm, tämäpä kiusallista. :( Onko tämän asian selvittely edistynyt yhtään? Tein itse molemmat "mokat" eli päivitin premium-kauteni suoraan gc.comista sekä vaihdoin salasanani... Kai Jeremyllä edes oli hyvät perustelut api-liitynnän rikkomiselle?
Tämä asia on ykkössijalla työlistallani. Asia onkin jo edistynyt mutta toimivuuden paluun aikataulua kuitenkin on mahdoton sanoa koska riippuu geocaching.com:sta.

Geocaching.com:lle on kyllä tehty selväksi se, että tilanne on nykyisellään kestämätön; vähintään kymmenet käyttäjät kärsivät jo ongelmasta ja tarvitsemme nopeasti korjauksen tilanteeseen (todennäköisesti uuden apin käyttöönsaannin muodossa).

Mitään varoitusta apin rikkomisesta ei tullut eikä myöskään jälkikäteen ole saatu mitään selitystä tapahtuneelle. Ainoa saatu tieto on että api on rikki eikä sitä tulla korjaamaan.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
nieppi
Viestit: 39
Liittynyt: Ke 27.07.2011 22:15
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Tunnuksen vahvistus / premiumtiedon päivitys

Viesti Kirjoittaja nieppi » Su 12.08.2012 19:54

Minun premiumtieto on tälle sivustolle nyt kuitenkin tullut. Hienoa!

Avatar
ansu75
Viestit: 241
Liittynyt: Ma 22.08.2011 21:43
Paikkakunta: Vihti

Re: Tunnuksen vahvistus / premiumtiedon päivitys

Viesti Kirjoittaja ansu75 » Su 12.08.2012 20:45

Eli kun mulla menee premium umpeen syyskuussa, niin tilaaan uuden Kiven alla -kautta, niin ei pitäisi tulla probleemia? Alkaako se muuten suoraan siitä päivästä kun sen tilaa, vai pitääkö ennakoida. .com sivulla tarjoaa jo nyt "renew membership" näppäintä.
~Don't worry, be happy!~

tittat
Viestit: 75
Liittynyt: La 23.10.2010 8:50

Re: Tunnuksen vahvistus / premiumtiedon päivitys

Viesti Kirjoittaja tittat » Su 12.08.2012 22:19

haksu10 kirjoitti: - Vanhempia nimimerkkejä, joiden salasana on lähiaikoina vaihdettu tai joiden salasanaa vaihdetaan
Auttaisiko tähän vanhan salasanan palauttaminen? Ei paranna tietoturvaa, mutta parantaa käytettävyyttä.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Tunnuksen vahvistus / premiumtiedon päivitys

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 13.08.2012 0:20

ansu75 kirjoitti:Eli kun mulla menee premium umpeen syyskuussa, niin tilaaan uuden Kiven alla -kautta, niin ei pitäisi tulla probleemia? Alkaako se muuten suoraan siitä päivästä kun sen tilaa, vai pitääkö ennakoida. .com sivulla tarjoaa jo nyt "renew membership" näppäintä.
Kiven alta tilatessa ongelmia ei ole eikä voi tulla, koska tällöin geocache.fi saa tiedon siitä että käyttäjä on seuraavan vuoden mittaisen jakson ajan premium ja seuraava tarkastusajankohta ajoitetaan vuoden päähän. Koska geocaching.com ei anna tietoa käyttäjän premiumin päättymisajankohdasta on muissa tapauksissa aina viikoittain tarkastettava onko käyttäjä sillä hetkellä edelleen premium.

Mutta toivotaan nyt että alkavalla viikolla geocaching.comilta kuuluisi jotain ja saisi taas normaalisti tarkastukset pyörimään. Otsasuoneni tykyttää jo melkoisesti kun tässä odottaa kuulumisia (ja samalla pelkää mitä seuraavaksi apiliitynnästä rikkoutuu...)
tittat kirjoitti:
haksu10 kirjoitti: - Vanhempia nimimerkkejä, joiden salasana on lähiaikoina vaihdettu tai joiden salasanaa vaihdetaan
Auttaisiko tähän vanhan salasanan palauttaminen? Ei paranna tietoturvaa, mutta parantaa käytettävyyttä.
Mikään ei auta. Kun testasin aikoinaan asiaa niin salasanaa vaihdettuani lakkasi api hyväksymästä tunnuksiani. Vaikka vaihdoin salasanan takaisin niin edelleenkään tunnukset eivät kelpaa. Salasanan vaihto siis päivittyy apin käyttämään tietokantaan mutta joku bitti menee geocaching.com:lla samalla poikittain eikä mikään salasana sen jälkeen kelpaa. Taitavia ovat.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

kissanainen
Viestit: 1
Liittynyt: La 20.08.2011 17:43

Re: Tunnuksen vahvistus / premiumtiedon päivitys

Viesti Kirjoittaja kissanainen » Su 19.08.2012 18:21

Tietenkin juuri reilu viikko sitten uusin premiumjäsenyyteni geocaching.comin kautta, kun en ollut huomannut tätä juttua. Vasta nyt kun olisin hommannut kännyhälyn kokeeksi, huomasin sen ja nyt ei näy premium täällä, joten eipä tilata kännyhälyä, eikä käytetä näitäkään sivuja siten enää, kun ei mikään toimi. :evil:

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Tunnuksen vahvistus / premiumtiedon päivitys

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 19.08.2012 20:13

kissanainen kirjoitti:Tietenkin juuri reilu viikko sitten uusin premiumjäsenyyteni geocaching.comin kautta, kun en ollut huomannut tätä juttua. Vasta nyt kun olisin hommannut kännyhälyn kokeeksi, huomasin sen ja nyt ei näy premium täällä, joten eipä tilata kännyhälyä, eikä käytetä näitäkään sivuja siten enää, kun ei mikään toimi. :evil:
Syytön mä siihen olen!

Nyt on uusi api mutta valitettavasti en osaa sitä käyttää. Toivotaan että asian opin ennen kuin vanha api lakkaa toimimasta tai sitten ei toimi enää mikään.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
finblue
Viestit: 11
Liittynyt: La 04.08.2012 15:28

Re: Tunnuksen vahvistus / premiumtiedon päivitys

Viesti Kirjoittaja finblue » Su 19.08.2012 20:55

kissanainen kirjoitti:Tietenkin juuri reilu viikko sitten uusin premiumjäsenyyteni geocaching.comin kautta, kun en ollut huomannut tätä juttua. Vasta nyt kun olisin hommannut kännyhälyn kokeeksi, huomasin sen ja nyt ei näy premium täällä, joten eipä tilata kännyhälyä, eikä käytetä näitäkään sivuja siten enää, kun ei mikään toimi. :evil:
Tää sama tilanne on myös jokaisella uudella jäsenellä. Pitäskö tästä mainita rekisteröitymissivulla? :)

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Tunnuksen vahvistus / premiumtiedon päivitys

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 19.08.2012 21:02

finblue kirjoitti:
kissanainen kirjoitti:Tietenkin juuri reilu viikko sitten uusin premiumjäsenyyteni geocaching.comin kautta, kun en ollut huomannut tätä juttua. Vasta nyt kun olisin hommannut kännyhälyn kokeeksi, huomasin sen ja nyt ei näy premium täällä, joten eipä tilata kännyhälyä, eikä käytetä näitäkään sivuja siten enää, kun ei mikään toimi. :evil:
Tää sama tilanne on myös jokaisella uudella jäsenellä. Pitäskö tästä mainita rekisteröitymissivulla? :)
EDIT:

Hieno idea, teen tämän heti!
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
finblue
Viestit: 11
Liittynyt: La 04.08.2012 15:28

Re: Tunnuksen vahvistus / premiumtiedon päivitys

Viesti Kirjoittaja finblue » Su 19.08.2012 21:14

Hieno homma. Toivottavasti asiat selviää! :)

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Tunnuksen vahvistus / premiumtiedon päivitys

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Pe 24.08.2012 23:18

Tämän ketjun käsittelemä asian etenemisestä löytyyypi jatkossa tietoa uudesta ketjusta Geocaching Live & Geocache.fi
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
cruice
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 26.05.2008 22:44
Paikkakunta: Turku

Re: Tunnuksen vahvistus / premiumtiedon päivitys

Viesti Kirjoittaja cruice » Ke 29.08.2012 20:45

Itselläni on tuossa premiumin kohdalla ruksi vaikka olen kyllä sen mielestäni Kivenalta ostanut... Puhelimella pystyn kätköileen loistavasti, saan kätköt ja kätkötiedotteet ym. hyvin. Nyt tuli mieli vaihtaa uusi kapula ja ostin Oregon 550t:n. Nyt olen koittanut latailla kätköjä suoraan kapulaan ja olen siinä jopa onnistunutkin mutta vaan yksi kerrallaan. Jos otan kartalla muutaman sadan kätkön haun niin sitä "lataa" nappia ei löydy :( Johtuuko siis tämä vika juuri tuosta premiumtiedon päivittymisestä vai mistä..? Ja mitäs nyt tehdään että kätköt saa ladattua kapulaan yhdellä kertaa?
Kätkö päivässä, kaksi parhaassa.

TeemuH
Viestit: 432
Liittynyt: To 10.07.2008 14:45
Paikkakunta: Lahti

Re: Tunnuksen vahvistus / premiumtiedon päivitys

Viesti Kirjoittaja TeemuH » Ke 29.08.2012 21:39

geocaching.comin mukaan olet premiumi joten menehän tuolle: http://www.geocache.fi/user/access/ sivulle, laita rasti ruutuun ja klikkaa jatka -nappia. Tämä tarkistusosoite ilmoitettiin tuossa toisessa ketjussa.
Viimeksi muokannut TeemuH, Ke 29.08.2012 21:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
cruice
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 26.05.2008 22:44
Paikkakunta: Turku

Re: Tunnuksen vahvistus / premiumtiedon päivitys

Viesti Kirjoittaja cruice » Ke 29.08.2012 21:43

Kiitoksia tuhannesti! :)
Kätkö päivässä, kaksi parhaassa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ylläpidon tiedotteet”