Tunnuksen vahvistus / premiumtiedon päivitys

Ylläpidon tiedoituksia ja höpötystä sivustoa koskien
1jone
Viestit: 103
Liittynyt: Su 22.04.2012 11:53

Re: Tunnuksen vahvistus / premiumtiedon päivitys

Viesti Kirjoittaja 1jone » Ma 03.09.2012 0:19

Säästääkseni haksun päreitä ajattelin kokeilla olla viestittelemättä tyhmiä kysymyksiä meilitse.
Eli ongelma ja sen ratkaisu:

Pojalle tehtiin nyt omat tunnukset, kun kerran vaikutti että innostus olisi hieman suurempi kuin hetkellinen.
Homma pelitti loistavasti siihen asti kun tunnistus piti tehdä.
API,n valtuutusta kokeiltiin, mutta herjasi ettei tunnus sana olekkaan oikea.
Tässä vaiheessa alkoi se kuuluisa jopo keulia, ja rupesin lukemaan ohjeita uusiksi.
Kaikki toistettiin uudelleen kuten ohjeissa oli mainittu, mitä nyt sähläsin omilla tunnareilla konetta auki välissä ja loggauduin molemmista sivustoista pihalle.
Kyllä olisi saanut kalankin savustettua siinä savussa mitä päreistäni lähti, kun ne taas paloi.
Itepäinen kun olen, en tietenkään voinut luovuttaa.
Niimpä sitten illalla uusiksi yritystä.
Nyt homma menikin eri tavoin.
Olin kirjautunut ulos molemmista sivustoista aikaisemmin ja täräytin pojan tunnarit koneeseen.
Hiukan poppia välissä juppituupista ja jatkoin ohjeiden mukaan apin vahvistukseen.
Tälläkertaa avasin toiselle sivulle pojan tunnarit myös comin puolelle (ikäänkuin vahingossa)
Linkistä tarjosin suoraan vahvistukseen ja akkuna olikin hiukan eri näköinen.
TADAA homma meni läpi kuin sula veitsi lämpimään kookospähkinään. :D
Eli välimuisti teki tepposet katalat aiemmin, jonka vuoksi ei tunnarit menneetkään oikein.
Välimuisti täräyttikin minun tunnareilla comin auki aikaisemmin, vaikka pojan tunnuksia tarjosin.
Siksi se tarjosi herjausta ettei tunnarit olleet oikein.
Tästä opin sen että pitänee odottaa vissiin se maaginen pari sekunttia, että ehtii yhteydet katketa edellisestä istunnosta.
Nyt meillä harrastetaan joukkojumppaa takareisille ja alaselälle haksun suuntaan.
Neuvoissa ei ollut moittimista, ne toimivat kuin pitikin. :mrgreen:
Ja kun ei saa huutaa.... heh mussapas asuu pieni kapinallinen, KIITOS HAKSULLE :!:

Geosohvi
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 24.08.2011 19:39

Re: Tunnuksen vahvistus / premiumtiedon päivitys

Viesti Kirjoittaja Geosohvi » Pe 14.06.2013 23:52

Heijsan!
Minulle kävi niin kun annoin sen tietojeni käyttöoikeuden ja sen jälkeen alle 20 sekent niin minulta hävisi tuo premium jäsenyys.. osaako joku jelppiä ja tuo englanninkielinen sivu on meikäläiselle täysin vieras kieli.... T: Geosohvi.. kaikille kuitenkin hyvää kesän jatkoa!!!!!

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Tunnuksen vahvistus / premiumtiedon päivitys

Viesti Kirjoittaja haksu10 » La 15.06.2013 1:24

Geosohvi kirjoitti:Heijsan!
Minulle kävi niin kun annoin sen tietojeni käyttöoikeuden ja sen jälkeen alle 20 sekent niin minulta hävisi tuo premium jäsenyys.. osaako joku jelppiä ja tuo englanninkielinen sivu on meikäläiselle täysin vieras kieli.... T: Geosohvi.. kaikille kuitenkin hyvää kesän jatkoa!!!!!
Geocaching.com -sivustolla käyttäjätiedoissasi lukee "Member" eli et ole premiumkäyttäjä siellä joten myöskään geocache.fi:n puolella ei premiumoikeudet pitäisi olla voimassa.

Saattaa olla että tässä on minulla jokin virhe (josta kukaan ei ole ilmoittanut) ja premiumoikeus jääkin virheellisesti voimaan. En ole tainnut ehtiä asiaa kunnolla tarkastamaan (vain olettanut että toimii) sitten 24.9.2012 jolloin tästä muutoksesta on uutisoitu. Otan tämän työn alle ja mahdolliset virheellisesti voimassa olevat premiumit siis katoilee viikonlopun aikana.

Edit: yksi vaihtoehto on hankkia premium putiikista jolloin se aktivoituu saman tien geocache.fi:hin.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Diizei_
Viestit: 14
Liittynyt: Su 28.02.2010 23:54

Re: Tunnuksen vahvistus / premiumtiedon päivitys

Viesti Kirjoittaja Diizei_ » La 15.06.2013 16:56

Joo, menin ostamaan kiven alta premiumin päivityksen. Tieto ei näkynyt hetsillään gc.fi:ssä, hetken päästä näkyi. Tässä vaiheessa tuli joku annatko luvan tietojen päivitykseen, apin käyttöön yms. Juu, annoin luvan, ja päks! premiumi katosi. Mitään varoitusta ei tässä vaiheessa siitä tullut, että älä tee mitään. Myöhemmin sitten sllainenkin tuli.. En tiedä mitä tein väärin, mutta eipä tartte tänään kätköillä... Ois tietysti joo pitänyt ajoissa hoitaa, mutta tää purkkeilu on melko syklittäistä mulla. Nyt sit ei voi comiinkaan sitä päivittää, ostamalla sieltä, kun oon sen jo kivenalta tilannut. Nyt sitten odotellaan... :evil:

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Tunnuksen vahvistus / premiumtiedon päivitys

Viesti Kirjoittaja haksu10 » La 15.06.2013 18:05

Diizei_ kirjoitti:Joo, menin ostamaan kiven alta premiumin päivityksen. Tieto ei näkynyt hetsillään gc.fi:ssä, hetken päästä näkyi. Tässä vaiheessa tuli joku annatko luvan tietojen päivitykseen, apin käyttöön yms. Juu, annoin luvan, ja päks! premiumi katosi. Mitään varoitusta ei tässä vaiheessa siitä tullut, että älä tee mitään. Myöhemmin sitten sllainenkin tuli.. En tiedä mitä tein väärin, mutta eipä tartte tänään kätköillä... Ois tietysti joo pitänyt ajoissa hoitaa, mutta tää purkkeilu on melko syklittäistä mulla. Nyt sit ei voi comiinkaan sitä päivittää, ostamalla sieltä, kun oon sen jo kivenalta tilannut. Nyt sitten odotellaan... :evil:
Koitan kovasti joka paikkaan lykätä huomiotekstejä ja varoituksia ja vaikka mitä mutta kun sitten juuri sieltä jostakin joka yllättäen tulee puuttuu se varoitus ja sitten taas on kamala meteli. Tässähän ei muuta ehdi kuin lykkäämään varoituksia ja huomautuksia ja infoja päivät pitkät... ja toki kukaan ei niitä lue koska niitä on liikaa.

Sinänsä Geocache.fi ei harrasta Jäätteenmäki -tyylistä toimintaa, eli "yllättäen ja pyytämättä" ei tule "annatko luvan" -kyselyitä vaan käyttäjän tarvitsee klikata jotain linkkiä, josta pääsee kyseiseen osuuteen.

Päivitin nyt premiumtietosi kohdalleen ja lisäsin varoituksen tuonne johonkin joka tuli.

Ja tarkennan vielä:
haksu10 kirjoitti:Edit: yksi vaihtoehto on hankkia premium putiikista jolloin se aktivoituu saman tien geocache.fi:hin.
"Saman tien" -käsite tarkoittaa tässä yhteydessä tiedon päivittymistä tietoteknisen viiveen jälkeen koska tilauksen käsittelyrutiini on muodostettu siten, että premiumtilauksesta tulee ilmoitus geocache.fi:lle kaupan tilausjärjestelmästä. Mahdolliset uudet ilmoitukset tarkastataan parin minuutin välein ja tällöin premiumtieto päivitetään käyttäjälle (jos on antanut nimimerkkinsä oikein).

Kuitenkin kuormituksen pitämiseksi järkevänä käytetään käyttäjän istuntotietohin välimuistia koska tietokannasta käyttäjän tietojen haku joka sivupyynnön yhteydessä kaataisi geocache.fi:n palvelimet kuormituksen vuoksi. Välimuisti päivitetään tietokannasta 10 minuutin välein.

Näin ollen "Saman tien" tarkoittaakin aikaväliä lähes nollasta maksimissaan noin kahteentoista minuuttiin. Välimuistin osalta kuitenkin käynti omat tiedot -osuudessa nopeuttaa asiaa koska ko. osuudessa voi tehdä muutoksia jotka täytyy saman tien päivittää istuntotietoihin.

"Saman tien" -aikana EI kannata kehitellä mitään hyviä ideoita, kuten käyttäjätason tarkastus geocaching.com:n puolelta koska tällöin tieto premiumista ei varmasti vielä ole geocaching.comiin päivittynyt joten sieltä voikin putkahtaa peruskäyttäjä -tieto joka sitten jyrää premiumin pois.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

pipara
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 19.10.2010 9:32

Re: Tunnuksen vahvistus / premiumtiedon päivitys

Viesti Kirjoittaja pipara » La 15.06.2013 19:17

Hei!
Minun tunnukseni on jotenkin kummallisesti "hävinneet". Vaatii siis uutta vahvistusta eikä näytä kaikkia tietoja. Premium pitäis olla ja samoilla tunnuksilla tähän saakka hyvin pärjännyt. Meinasin ladata kätköjä gepsiin, mutta eipä taida tätä kautta nyt onnistuakkaan. Mistä mahtaa johtua? JA häviääkö jotain jos vaan uudestaan yritän vahvistaa tietoni? Tuossa sivussa kyllä näkyy oikeat lukemat löydetyistä jne mutta premiumtieto on kadonnut ja tosiaan pyytää vahvistamaan.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Tunnuksen vahvistus / premiumtiedon päivitys

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 16.06.2013 0:22

pipara kirjoitti:Hei!
Minun tunnukseni on jotenkin kummallisesti "hävinneet". Vaatii siis uutta vahvistusta eikä näytä kaikkia tietoja. Premium pitäis olla ja samoilla tunnuksilla tähän saakka hyvin pärjännyt. Meinasin ladata kätköjä gepsiin, mutta eipä taida tätä kautta nyt onnistuakkaan. Mistä mahtaa johtua? JA häviääkö jotain jos vaan uudestaan yritän vahvistaa tietoni? Tuossa sivussa kyllä näkyy oikeat lukemat löydetyistä jne mutta premiumtieto on kadonnut ja tosiaan pyytää vahvistamaan.
Tiedon häviäminen nyt johtuu tästä:
haksu10 kirjoitti:Saattaa olla että tässä on minulla jokin virhe (josta kukaan ei ole ilmoittanut) ja premiumoikeus jääkin virheellisesti voimaan. En ole tainnut ehtiä asiaa kunnolla tarkastamaan (vain olettanut että toimii) sitten 24.9.2012 jolloin tästä muutoksesta on uutisoitu. Otan tämän työn alle ja mahdolliset virheellisesti voimassa olevat premiumit siis katoilee viikonlopun aikana.
Valitettavasti geocache.fi:ssä oli virhe (olin unohtanut poistaa vanhan ja uuden apin rinnakkaisvaihteen aikaisen lisäehdon) ja tästä syystä moni pääsi nauttimaan premiumoikeuksista vaikka osalta premium oli päättynyt geocaching.com:n puolelta. Kukaan vain ei laittanut bugiraporttia taikka nostanut kamalaa meteliä siitä, että premiumtieto oli virheellisesti päällä... olenko yllättynyt? En.

Mutta sinua ei tuolla "oikeudeton premiumoikeuksien käyttö" -syntilistallani ole mutta sen sijaan premium on sinulta päättynyt koska tuota viime syksynä uutisoitua ja kovasti toitottaa yrittämääni uutta vahvistustapaa et ole tehnyt ja tästä syystä ei premiumoikeuttasi ole voinut vahvistaa => premiumoikeudet ovat nyt poistuneet.

Mene siis tälle sivulle ja anna lupa niin premiumtieto taas päivittyy sinulle. Niin, ja tuon luvan antamisen voi tehdä vaikka sen olisi jo aiemmin tehnyt eli se ei tee muuta kuin päivittää oikeustason (peruskäyttäjä/premium) ja luo uuden tokenin eli "käyttäjäavaimen" millä tiedon tarkastus tapahtuu.

Käytännössä joskus voikin käydä niin että token on pilaantunut (gc.comin ongelma / käyttäjä perunut luvan / muu syy). Tällöin lupa täytyy antaa uudelleen vaikka sivu väittäisikin että "Geocache.fi:n tietojen mukaan sinä olet antanut luvan käyttäjätietojesi käyttöön." koska tieto perustuu vain siihen että käyttäjälle löytyy tuo token, oli se sitten pilaantunut taikka kunnollinen.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ylläpidon tiedotteet”