Uusi Kätkökartta (ex-beta)

Ylläpidon tiedoituksia ja höpötystä sivustoa koskien

Mielipide kätkökartan betaversiosta

Olen sanoton tämän hirveyden edessä!
3
5%
Aivan hirveä!
0
Ei ääniä
Hirveä!
0
Ei ääniä
Menettelee, mutta vanha on parempi
17
27%
Kumpikin kartta on yhtä hyviä (tai huonoja)
3
5%
Menettelee ja käyttäisin uutta mielummin
12
19%
Upea!
21
33%
Aivan upea, juuri tätä olen halunnut!
5
8%
Olen sanaton tämän hienouden edessä!
3
5%
 
Ääniä yhteensä: 64

Tltl
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 29.06.2010 10:33

Re: Uusi Kätkökartta (ex-beta)

Viesti Kirjoittaja Tltl » Su 24.07.2011 11:29

TeemuH kirjoitti:Tarkoititkohan sitä että kartalle voi klikkailla reitin ja etsiä kätköt sen varrelta?
En.

TeemuH
Viestit: 432
Liittynyt: To 10.07.2008 14:45
Paikkakunta: Lahti

Re: Uusi Kätkökartta (ex-beta)

Viesti Kirjoittaja TeemuH » Su 24.07.2011 12:00

Voihan wanhankin kartan valita omista tiedoista käyttöön. jos täytyy.

stilo
Viestit: 84
Liittynyt: La 06.10.2007 11:41
Paikkakunta: Joutseno

Re: Uusi Kätkökartta (ex-beta)

Viesti Kirjoittaja stilo » Su 24.07.2011 12:03

TeemuH kirjoitti:Tarkoititkohan sitä että kartalle voi klikkailla reitin ja etsiä kätköt sen varrelta?

jos tarkoitit niin onnistuu samallalailla klikkailemalla ne pisteet kartalle ja valitsemalla kartan alapuolelta suora haku-laatikosta valinnan reitti.
Ei tunnu pelaavan toi reitin varrelta haku. Tai ainakin jos laittaa pitkän reitin niin ainakin Firefox selain "kaatuu". Eli kun tein haun välille Joensuu Kajaani vt6:lla. Aikansa haettuaan kätköja tulee vain tyhjä sivu. En ole kokeillut vielä muilla selaimilla. Firefox on mallia 5.0
Garmin60 Cx, Magellan eXplorist 100(lainassa jästillä)

stilo
Viestit: 84
Liittynyt: La 06.10.2007 11:41
Paikkakunta: Joutseno

Re: Uusi Kätkökartta (ex-beta)

Viesti Kirjoittaja stilo » Su 24.07.2011 12:07

58,6km mittaisella reitillä toimii kaatumatta
Garmin60 Cx, Magellan eXplorist 100(lainassa jästillä)

TeemuH
Viestit: 432
Liittynyt: To 10.07.2008 14:45
Paikkakunta: Lahti

Re: Uusi Kätkökartta (ex-beta)

Viesti Kirjoittaja TeemuH » Su 24.07.2011 12:18

hyvin toimis joensuu kajaani välilläkin
Reitin pituus: 341.4km 50 kätköä 0.9 km:n säteellä reitistä
Reitin pituus: 341.4km 200 kätköä 4.7 km:n säteellä reitistä
Tietenkin mitä enemmän kätköjä hakee tai mitä pidempi matka on sitä kauemmin haku kestää.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Uusi Kätkökartta (ex-beta)

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Su 24.07.2011 16:19

TeemuH kirjoitti:hyvin toimis joensuu kajaani välilläkin
Reitin pituus: 341.4km 50 kätköä 0.9 km:n säteellä reitistä
Reitin pituus: 341.4km 200 kätköä 4.7 km:n säteellä reitistä
Tietenkin mitä enemmän kätköjä hakee tai mitä pidempi matka on sitä kauemmin haku kestää.
Uudella kartalla on ohjeet niukanlaiset; koitan nekin ehtiä jossain välissä taas säätämään (onni ettei ole tänäkään kesänä mitään kesälomaa mikä veisi koodausaikaa :P

Mutta pitkätkin reitit tuo hakee, ja palautuvien kätköjen määräkään ei merkittävästi pitäisi vaikuttaa. Sen sijaan reitille klikattavien reittipisteiden määrä on se merkittävä; suositus on joku kymmenkunta reittipistettä. Pidempi matka kannattaa hakea osissa jotta hakutarkkuus pysyy hyvänä; esim. Helsinki-Utsjoki kymmenellä reittipisteellä voi jättää paljon kätköjä huomioimatta koska referenssipisteiden välimatka kasvaa.

Reittihaun osalta on tarkoitus (kun ehdin) koittaa erilaista toteutustapaa joka ainakin teoreettisella tasolla pitäisi tehdä merkittävän nopeusparannuksen ja paremman sietokyvyn reittipisteiden määrälle. Kuitenkaan tätä en nopeasti pysty lupaamaan.

Työlistalla on myös "ostoskori" johon saisi kätköjä kerätä; näin esim. usean reittihaun tulokset voisi pistää koriin ja ladata sitten yhtenä GPX-pakettina. Mutta tämäkin jää odottamaan kunnes pääsen kartan kimppuun. Monia tarpeita ja toiveita onkin jo kartan suhteen ja niitä edelleen saa esittää, kerään niitä ja huomioin seuraavassa karttakoodailurupeamassa.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Avatar
Mukkelus
Viestit: 377
Liittynyt: Su 22.06.2008 15:37

Re: Uusi Kätkökartta (ex-beta)

Viesti Kirjoittaja Mukkelus » Su 24.07.2011 18:15

haksu10 kirjoitti:Työlistalla on myös "ostoskori" johon saisi kätköjä kerätä; näin esim. usean reittihaun tulokset voisi pistää koriin ja ladata sitten yhtenä GPX-pakettina. Mutta tämäkin jää odottamaan kunnes pääsen kartan kimppuun. Monia tarpeita ja toiveita onkin jo kartan suhteen ja niitä edelleen saa esittää, kerään niitä ja huomioin seuraavassa karttakoodailurupeamassa.
Erittäin hieno ajatus. Tämä takaisi mielestäni ennennäkemättömät mahdollisuudet etukäteissuunnittelulle.
Mikäli samaan "koriin" voisi vielä pudotella nykykartalta sekä keskipiste- että reittihakuja niin se olisi kyllä toiveiden täyttymys.

JyNu
Viestit: 283
Liittynyt: Ke 25.08.2010 21:55

Re: Uusi Kätkökartta (ex-beta)

Viesti Kirjoittaja JyNu » Ma 22.08.2011 14:18

Näihin kysymyksiin saattaa olla vastaus jo jossain, mutta kysympähän silti:

1) eikö uudessa kartassa tosiaankaan saa klikattua jotain karttapistettä ja asetettua sen sitten sijaintipisteeksi #1 - #5?? Ainakaan sellaista en ole siitä löytänyt. Mulla kun on noita sijainteja aika paljon, niin joudun niitä myös useasti muuttelemaan... (joskus aikaisemmin kyselin, jos olisi ollut mahdollisuus rakentaa käyttäjälle "sijaintipankki" esim. 10-15 sijannille, josta sitten olisi kätevästi voinut valita ne viisi aktiivista... mutta se taisi kaatua johonkin tilankäyttöongelmaan).

2) uudessa kartassa voisi olla sellainen valinta (esim. omissa asetuksissa), että karttahaku menisi suoraan hakulomakkeeseen, eikä ensin näyttäisi karttanäkymää, jossa on uusimmat kätköt. Käytännössä aina kuitenkin haluan tehdä haun enkä kartalta katsoa niitä viittäkymmentä viimeisintä kätköä. Tässä säästäisi jopa yhden klikkauksen verran. Sekin on paljon, jos hakuja tekee useasti.

3) onko uudesta kartasta tarkoituksellisesti poistettu katunäkymä. Ei ainakaan mulla näy uudessa kartassa.

4) hakulomakkeen kustomointi. Yleensä ainakin itse haen lähinnä sellaisia kätköjä, joita en ole vielä löytänyt. Nyt se "pitää" aina erikseen alasvetovalikosta hakea. Joitakin muitakin kohtia voisi olla tarpeen asettaa omiksi oletusarvoiksi.

Lähinnä kohdan 1) vuoksi käytän edelleen vanhaa karttaa. Ehkä vain olen tietämätön uuden kartan kaikista mahdollisuuksista.

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Uusi Kätkökartta (ex-beta)

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 22.08.2011 15:48

Vastaukset pariin kohtaan...
JyNu kirjoitti:1) eikö uudessa kartassa tosiaankaan saa klikattua jotain karttapistettä ja asetettua sen sitten sijaintipisteeksi #1 - #5?? Ainakaan sellaista en ole siitä löytänyt. Mulla kun on noita sijainteja aika paljon, niin joudun niitä myös useasti muuttelemaan... (joskus aikaisemmin kyselin, jos olisi ollut mahdollisuus rakentaa käyttäjälle "sijaintipankki" esim. 10-15 sijannille, josta sitten olisi kätevästi voinut valita ne viisi aktiivista... mutta se taisi kaatua johonkin tilankäyttöongelmaan).

3) onko uudesta kartasta tarkoituksellisesti poistettu katunäkymä. Ei ainakaan mulla näy uudessa kartassa.

4) hakulomakkeen kustomointi. Yleensä ainakin itse haen lähinnä sellaisia kätköjä, joita en ole vielä löytänyt. Nyt se "pitää" aina erikseen alasvetovalikosta hakea. Joitakin muitakin kohtia voisi olla tarpeen asettaa omiksi oletusarvoiksi.
1) Siirto omiin sijainteihin on nyt mahdollista. Tämän suhteen oli uuden kartan toteutusvaiheessa teknisiä ongelmia lomakerakenteen ja tietojen kulkemisen suhteen, ja sitten koko asia olikin unohtunut :(

3) Uusi kartta käyttää googlen kartta-apin uutta versiota. Tässä katunäkymä toimii kuten mm. googlen omalla kartalla. Vasemman laidan zoomauksen alapuolella seistä tapittaa ukkeli, jonka raahaamalla haluttuun paikkaan kartalle ja sitten tipauttamalla sen siirrytään katunäkymään. Katunäkymä sulkeutuu sitten katunäkymä -tason oikean yläkulman rastista.

4) Mukautus on sinänsä ollut mielessä. Tässä vain vaadittaisiin jo koko käyttäjätietokannan uudistusta ja asetusten siirtoa varsinaisesta joka paikasta käytössä olevasta käyttäjätaulusta erilliseen asetustauluun, koska käyttäjätietokannassa on joka käyttäjällä jo 252 eri kenttää joissa on kaiken maailman hilavitkutinasetuksia.

Koska tuo muutos kuitenkin vaatii todella suuria muutoksia koko palveluun ja taustahärveleihin niin tämän vaatimaa aikaikkunaa ei toistaiseksi ole löytynyt. Asia kuitenkin on työlistalla ja kun muutos on tehty on lisäasetuksia mahdollisuus tuoda mukaan. En viitsi purkkavirittää asiaa eli tehdä joitakin asetuksia erilliseen tauluun hätäratkaisuna koska kuitenkin palvelun rakenteen kannalta on järkevää tehdä em. laajemmat muutokset.
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

vihtis83
Viestit: 641
Liittynyt: Pe 08.08.2008 16:06
Paikkakunta: Lahti

Re: Uusi Kätkökartta (ex-beta)

Viesti Kirjoittaja vihtis83 » Ma 22.08.2011 16:44

Nyt hakulomake ja listaus näyttää vain tyhjää :(

Avatar
sgt_pepper
Viestit: 273
Liittynyt: Ke 19.12.2007 18:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Kätkökartta (ex-beta)

Viesti Kirjoittaja sgt_pepper » Ma 22.08.2011 17:03

Sama täällä :( Hakulomake ei toimi ollenkaan

Avatar
haksu10
Viestit: 3072
Liittynyt: Ke 20.12.2006 19:22
Paikkakunta: Karkku (Sastamala)
Viesti:

Re: Uusi Kätkökartta (ex-beta)

Viesti Kirjoittaja haksu10 » Ma 22.08.2011 17:22

Korjattu - en vieläkään muista sitä että jos se ei ole rikki: ÄLÄ KOSKE SIIHEN :(
7.7.2018 jälkeen kirjoittamani viestit olen kirjoittanut yksityishenkilönä ja kätköilijänä "haksu10", en sivustoon liittyvänä taikka sen ylläpitäjänä.
Kyseistä päivämäärää edeltävät viestit voivat olla sivustoon liittyviä ylläpidollisiakin viestejä.

Kisumuru
Viestit: 26
Liittynyt: Pe 15.07.2011 13:21

Re: Uusi Kätkökartta (ex-beta)

Viesti Kirjoittaja Kisumuru » Ti 23.08.2011 15:25

Mulla ei näy nyt kartalla mitään...haku toimii, mutta kartta häviää näkyvistä haun mukana :(

muoks. nyt näkyyy niinkuin ennenkin, kiitos korjauksista!! 8)
"Mä oon se Kisu, niin oo sää se Muru" & geopojat

♡geoprinsessa syntynyt 2014♡

-hämeestä päivää: hitaasti mutta geosti-

sutta
Viestit: 47
Liittynyt: Ke 23.02.2011 22:05

Re: Uusi Kätkökartta (ex-beta)

Viesti Kirjoittaja sutta » Ma 30.01.2012 9:31

Hmm, nyt hämmentää. En ollut kovin huolissani uuden kätkökartan näkymättömyydestä duunikoneella niin kauan kun yhdistelmänä oli XP ja joku liian vanha IE. Nyt alkoi ihmetyttää kun käytössä on Win7 ja IE9 ja edelleen karttapohja vaan vilahtaa kuvassa ja menee valkoiseksi. Vanha kartta toimii ok. Mistähän tuo voisi johtua, en ole samaan ilmiönn törmännyt missään muualla. Duunin palomuurit, selaimen tietoturva-asetukset - jotain sellaista ilmeisesti mihin ei voi vaikuttaa. Uuteen karttaan on sen verran ihastunut että se pitää kuitenkin pitää koti- ja kännykäyttöä ajatellen oletuksena. Eli karttaprintit pitää edelleen askarrella kotona valmiiksi - mikä on tietysti työajan käytön kannalta ihan oikein :)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Ylläpidon tiedotteet”